Auttakaa ja kertokaa, mitä kohteita suosittelette?
Mistä olette saaneet hyviä kokemuksia?
Missä on kohtuullisen turvallista liikkua itsekseenkin ja myös ilta-aikaan?
Myykö joku matkatoimisto vielä nais- ja miespaikkoja?
Tarvitsen lomaa
60
601
Vastaukset
- minä-lähden-tai-en
Haluat siis ulkomaille, koska matkoja kyselet, vaikka tarvitseehan niitä kotimaassakin, mikäli ei lähde omalla autolla. Tosin lapseni porukka lähti Espanjaan omalla autolla ja paljonhan on heitä, jotka matkustelevat ympäri Eurooppaa, mutta Amerikkaan olisi hieman hankalampaa, ainakaan koko matkaa?:D
Lapissa sinua tuskin sudet syö ja porotkin on mukamas vaarattomia. Itse olin kauhusta kuolla siellä, kun porolauma liikuskeli hotellin pihassa ja minä tyttö en ulos uskaltanut.
Olen ollut useissa Kylpylähotelleissa kuntoutuksessa (3 vko) ja Ruissalo oli paras. Ehkä siksi, että sinne sattui maailman ihanin porukka ja etenkin veteraaneja oli kiva seurata. Turuttaret oli aivan vauhkona, kun he tulivat sinne bussilasteittain tansseihin ja sitten siellä olikin nuoria naisia, minäkin silloin 38-v ja oli ikäisiäni naisia useita.
Ehkä nuo muistelot tuli nyt mieleeni, koska minulla on mietintämyssyssä samanlaisia aatoksia. Lomalle (pois kodista) haluaisin, mutta johonkin kylpylään, jossa on uimahalli ja kuntosali, mutta tarvitsen sinne sellaisen sparraajan, että en nuku vain huoneessani, koska niinkin on käynyt. (Ainahan on kylpylässä uimahalli, vai onko vain pelkkä sauna?)
Minulle lienee edullisinta valita Virosta joku täysihoito kylpylä, mutta en halua näille ryhmämatkoille, joten itse täytyisi toimia. Ehkä huomenna, ehkä ensi viikolla, tai sitten joskus? Ajatus alkaa häiritä kyllä jo yöuniani.:))
ps. ne nais/mies paikat taitaa olla nykyisin, että saat tuntemattoman asuinkumppanin, mikäli et maksa omaa huonetta (mikä se single on suomeksi) , mutta tuskin niissäkään yhdistetään miehiä ja naisia, siis tuntemattomia asuin kavereiksi? - Silmänlumetta-luvat
Yleensä heillä on miesten ja naisten vessat erikseen. Paitsi lentokoneissa joutuu pyllistää samaa pyttyä. Muuten ok matkoja paljon.
Loppujen lopuksi mikään kohde ei ole tasa varma saati turvallinen. Turvalleen voi lentää niin kotona kuin hotellin kynnyksellä ja onhan niitä muitakin lieveilmiöitä.
Edelleen on käytäntö, että sinkku on se joka maksaa korotetusti ja ylihintaa. Kannattaa ottaa omatoimi mieluummin.- Kaksin_kiksin-köksin
Omatoimimatka tulee hotellissa asujen vielä kalliimmaksi. Yhden hengen huone ei heltiä halvalla kai missään.
Näin eläkeläisenä ei lomia enää saa, joutuu olemaan 24/7 eläkkeellä ympri vuoden. Lomamatkat voi siksi unohtaa. Eikä näillä eläkkeillä kyllä muita matkoja tehdäkään, kuin jos polkupyörällä naapupitäjään ja takaisin.
Parempi vain katsoa ulkomaan nähtävyyksiä telkkarista, kun juuri ja juuri siihen on varaa.- roope-4595
Ooot kyllä aivan oikeessa. Ei näillä tuloilla tahdo saada ees pakollisia maksettua. Paras "ulkomaan matka " tulee telkkarista, jos sitä viitsii katsoa.
- mene-matkatoimistoon
Maailman kirjat on nykyisin niin sekasi,
ettei taida turvallista matkaa enää mistään löytyä,
mutta ottaa kunnon matkavakuutuksen,
jos jotain satuu niin ainaki ruumiin saa palautettua suomeen,
yleensä matkatoimistot tietää parhaiten minne nyt ehkä on vielä suhtkoht turvallista matkustaa,
itse luulen että espanja ehkä vielä jotensakki on turvallinen,
kreikkaan en matkustaisi enää,
vaikka sinne nimenomaan pitäisi matkustaa koska kreikka elää matkailusta ja on suurissa taloudellisissa vaikeuksissa,
mutta mutta mutta, mä en menis enää sinne,
enkä enää matkusta turkkiin,
siellä oli jo silloin levottomuuksia kun kävin siellä
myös räikeä ihmisoikeuksien loukkaus määrättyä kaansanryhmää
(kurdeja sekä seka-avioliittoja kohtaan, jopa lapset joutui syrjinnän kohteeksi jos oli esm pojoimaalainen äiti ja isä turkkilainen ) syrjintä oli silmiin pistävää,
- vaikka kylläki meille turisteille pohjoimaalaisille ne oli ylitsepuruavan ystävällisä,
italiassaki oli omat levottomat alueensa,
en tiedä minkälaista siellä nyt on,
--- siis alotuksen tekijän kannataa mennä matkatoimistoon,
siellä tietävät parhaiten minne kannataa näinä aikoina matkustaa suhtkoht vielä turvallisesti,,,,,- Jonnekin_lomalle
En yleensä mene matkatoimistoon aikaa tuhlaamaan, vaan katselen netistä. - Hyvä, kun muistutit noista uhista, joita on nykyään eri puolilla Eurooppaakin. - Jos matkan majoituksineen saa halvalla, voin ostaa valmismatkankin, vaikka yleensä suunnittelen omat matkani ja varaan majoituksia mieleisin paikkoihin.
Jos matkatoimistolla on myynnissä matkoja, ne tietenkin vakuuttavat, ettei siinä kohteessa ole uhkia.
Turkissa en ole aurinkolomakohteissa käynytkään, ehkä sieltä jostain voisi löytyä hyvä hinta-laatu-suhde.
Tunisiassa paikalliset olivat todella yllättävän kohteliaita ja ystävällisiä turisteillekin. Sinne en välitä lähteä uudelleen. Saharakin tuli tutkituksi, kun kamelin selässä hiekkadyyneillä ratsastettiin ja suolajärven yli ajeltiin autolla. Luola-asumuksissakin pääsimme myös vierailemaan. Tosi mielenkiintoinen matka muutamia vuosia sitten.
Nyt voisin lähteä vaikka jonnekin Kanarian saarten maisemiin tai...
Italiassa on tosiaan paljon mielenkiintoisia kohteita. - Pitääkin ostaa tai käydä lainaamassa italian kielen (turisti)oppikirja ja käynnistää opiskelu, kun itsellä ole muuta kuin pieni sanakirja. Tai pitäisiköhän ryhtyä opiskelemaan tosissaan ja säästää matka viininkorjuuaikaan. ;) - Tehköön_miten_vaan
Minun ruumistani ei tarvitse kuljetella ulkomailta, vaan sen saa tarpeen tullen tuhkata siellä, ja myös ripotella tai piilottaa jonnekin.
Tuhkaakaan ei minun mielestäni tarvitse kuljettaa Suomeen, vaikka hautapaikka onkin valmiina odottamassa. Jälkikasvu saa itse päättää, miten asiat hoidetaan, jos tarve tulee. - flegmaatti
Jonnekin_lomalle kirjoitti:
En yleensä mene matkatoimistoon aikaa tuhlaamaan, vaan katselen netistä. - Hyvä, kun muistutit noista uhista, joita on nykyään eri puolilla Eurooppaakin. - Jos matkan majoituksineen saa halvalla, voin ostaa valmismatkankin, vaikka yleensä suunnittelen omat matkani ja varaan majoituksia mieleisin paikkoihin.
Jos matkatoimistolla on myynnissä matkoja, ne tietenkin vakuuttavat, ettei siinä kohteessa ole uhkia.
Turkissa en ole aurinkolomakohteissa käynytkään, ehkä sieltä jostain voisi löytyä hyvä hinta-laatu-suhde.
Tunisiassa paikalliset olivat todella yllättävän kohteliaita ja ystävällisiä turisteillekin. Sinne en välitä lähteä uudelleen. Saharakin tuli tutkituksi, kun kamelin selässä hiekkadyyneillä ratsastettiin ja suolajärven yli ajeltiin autolla. Luola-asumuksissakin pääsimme myös vierailemaan. Tosi mielenkiintoinen matka muutamia vuosia sitten.
Nyt voisin lähteä vaikka jonnekin Kanarian saarten maisemiin tai...
Italiassa on tosiaan paljon mielenkiintoisia kohteita. - Pitääkin ostaa tai käydä lainaamassa italian kielen (turisti)oppikirja ja käynnistää opiskelu, kun itsellä ole muuta kuin pieni sanakirja. Tai pitäisiköhän ryhtyä opiskelemaan tosissaan ja säästää matka viininkorjuuaikaan. ;)Nyt poikkeuksellisen kalliit Espanjan lennot! 466€ / 2 henkilöä. Kuukauden asumiskustannukset noin 60€ / 2 henkilöä.
- Kymysyksiä_flegulle
Kertoisitko, missä asutte Espanjassa 60 eurolla kuukauden?
Vai tarkoitatko ehkä vuorokausihintaa majoitukselle? - flegmaatti
Kymysyksiä_flegulle kirjoitti:
Vai tarkoitatko ehkä vuorokausihintaa majoitukselle?Paseo maritimo Juan Aparicio Torrevieja 5. Peruskustannus 52€/kk. Arvioni 8€/kk sähkön ja veden kulutukseksi saattaa olla alakantissaan.
- Wau_vou_fiuuuu
Onko lomaosake vai millainen kuvio voi olla noin edullinen?
Voisin lähteä vaikka heti, jos saisin tuollaisella hinnalla majoituksen. - flegmaatti
Wau_vou_fiuuuu kirjoitti:
Onko lomaosake vai millainen kuvio voi olla noin edullinen?
Voisin lähteä vaikka heti, jos saisin tuollaisella hinnalla majoituksen.Provosoiva osatotuus. Mainitsemassani ositteessa sijaitsevan 78m2 asuntomme kokonaiskustannukset ovat vuodessa noin 1200 - 1400€ pitäen sisällään meidän, lastemme ja tuttaviemme veden ja sähkön kulutuksen, em. perusmaksut, yhtiövastikkeen, kiinteistö- ja kunnallisverot sekä asioitamme hoitavan toimiston laskutuksen.
Kenttäbussi maksoi syksyllä 6,60€/hlö/suunta. Bussiasemalta kävelee kämpille vetolaukkua kiskoen alle 10min.
Tämä näin hetken rehellisyyden puuskassa sanottuna. - Tiitulino
Kymysyksiä_flegulle kirjoitti:
Vai tarkoitatko ehkä vuorokausihintaa majoitukselle?Asun espanjas ja sanon et tääl on turvallista elää ja halpaa
On ruokakin Malagan fuengirola on se
Mis
Asun
- Lomalle_kylpyyn
Pärnu on minusta mukava loma- ja kylpyläkaupunki.
Minusta oli kerran hieno lomapäivä Espoon Serenassa, jonka olisin voinut toistaa useamminkin..mutta silloin se riitti. Tosin kesällä olen ollut siellä useinkin lasten kanssa.
Lähdin aamulla, varasin evästä (suolaista makupaloja) ja luettavaa. Aluksi tietenkin saunaan ja uimaan, mutta sen jälkeen löhöilemään uimahallin viereisille lepo tuoleille lueskelemaan. Välillä saunaan ja pulahtamaan uimaan. Olin kuin lomalla jossain etelässä, koska siellä oli jotain kasvia, ettei olisi ollut jopa Palmuja? No, ei sentään.
Siinä oli ihanan rauhoittavaa lueskella, ilman stressiä, ilman kiireitä ja kuulla jotenkin mielessään mukamas "laineen liplatusta", koska olihan siellä joku aina uimassa.- Uimaan_kyllä_arki
Olen käynyt, mutten oikeastaan keksi syytä miksi maksaisin enemmän kuin uimahallilipuista paikkaan, jossa pääsee vesisuihkujen alle hierontaan ja rentoutumaan lopuksi.
- kyllä_siellä_nuortuu
Lappiin vain hiihtämään. Löytyy lenkkiä joka lähtöön. Monotanssit on huippua. Baaritiskillä punakyntisiä riekkoja.
- flegmaatti
Mistäpä kukaan tietää tarpeesi ja mieltymyksesi.
Kahden viikon vaelluksesta Andeilla tuohon päivään Serenassa. Väliin mahtuu paljon.päivään Serenassa. ??
Kivasti viitattu, mutta on me muuallakin matkusteltu. Ikimuistoiset ovat Itävallan ja Italian laskettelu rinteet, eikä pahemmasta päästä ole myöskään Floridan matka, jolloin olimme ensin Tampassa ja sieltä autolla Miamiin, mutta monta peloittavaa kokemusta oli kuitenkin sen matkan aikana, joten kyllä se Serenan turvallisuus on kuitenkin etusijalla, ainakin näiden aikojen aikaan, ..minulle..- flegmaatti
Kristiina23 kirjoitti:
päivään Serenassa. ??
Kivasti viitattu, mutta on me muuallakin matkusteltu. Ikimuistoiset ovat Itävallan ja Italian laskettelu rinteet, eikä pahemmasta päästä ole myöskään Floridan matka, jolloin olimme ensin Tampassa ja sieltä autolla Miamiin, mutta monta peloittavaa kokemusta oli kuitenkin sen matkan aikana, joten kyllä se Serenan turvallisuus on kuitenkin etusijalla, ainakin näiden aikojen aikaan, ..minulle..Tarpeet muuttuvat eikä vieraan ihmisen intressejä voi arvata vaikka ko. henkilö yrittäisi kuvatakin niitä. Yhden hyvä ei kelpaa toiselle.
Ennen lapsia teimme ensimmäisen matkamme Tanskaan bussi-laiva systeemillä.
Seuraava oli auto-teltta yli 4 viikkoa Välimeren alueella.
Tuon jälkeen on ollut kirjava joukko vaihtoehtoja riippuen lasten iästä ja rahatilanteesta.
Jäätyämme jälleen kahdestaan olemme virkistäytyneet omatoimiharhailuiluista kiertomatkoihin ja täysihoitoristeilyihin.
Emme ole juuttuneet mihinkään kaavaan, emme edes Espanjan asuntoomme, vaan tehneet ratkaisut kunkin hetken kiinnostuksen mukaan.
Tätä taustaa vasten en ryhdy suosittelemaan kenellekään mitään! - Onneton_kulkijana
Kunto ei riitä ainakaan nyt vaellusretkelle ainakaan vuoristo- tai alppimaisemissa, tuskin muuallakaan, vaikka ajatus kyllä houkuttaisi sellaisellekin lomalle. Ainakin, jos olisi hyvä kaveri tai kavereita mukana kulkemassa.
- Kyyjä_vastaaja
flegmaatti kirjoitti:
Tarpeet muuttuvat eikä vieraan ihmisen intressejä voi arvata vaikka ko. henkilö yrittäisi kuvatakin niitä. Yhden hyvä ei kelpaa toiselle.
Ennen lapsia teimme ensimmäisen matkamme Tanskaan bussi-laiva systeemillä.
Seuraava oli auto-teltta yli 4 viikkoa Välimeren alueella.
Tuon jälkeen on ollut kirjava joukko vaihtoehtoja riippuen lasten iästä ja rahatilanteesta.
Jäätyämme jälleen kahdestaan olemme virkistäytyneet omatoimiharhailuiluista kiertomatkoihin ja täysihoitoristeilyihin.
Emme ole juuttuneet mihinkään kaavaan, emme edes Espanjan asuntoomme, vaan tehneet ratkaisut kunkin hetken kiinnostuksen mukaan.
Tätä taustaa vasten en ryhdy suosittelemaan kenellekään mitään!Miksei voisi suositella? Onhan täällä paljon tyhmempiäkin keskustelun aiheita. Ideoita voivat poimia monet muutkin kuin kysyjä.
- flegmaatti
Kyyjä_vastaaja kirjoitti:
Miksei voisi suositella? Onhan täällä paljon tyhmempiäkin keskustelun aiheita. Ideoita voivat poimia monet muutkin kuin kysyjä.
No suosittelenpa sitten oman makuni mukaan. Pieneläkeläisen matkailua. Esimerkkeinä vaikkapa Karibian risteily johon halpa AI lisäviikko Dominikaanisessa Tasavallassa.
Atlantin risteily Madeiralta. 4 Kanarian saarta ja Marokko. Päivä kussakin. Lopuksi lisäviikko Funchalissa, hotelli Catedral.Suuri parveke. Näköala puistoon ja sen yli satamaan. Aamukahvilla 87,50€/hlö/viikko.
Albanian kiertomatka ja jatkoviikko Korfulla huoneistohotellissa. 60€/hlö/viikko.
Halpislento Muncheniin. Auto lentoasemalta ja kiertely Itävallassa ja Unkarissa käyttäen halpoja yksityismajoituksia.
Rauhaa haluaville pari viikkoa uneliaalla Azoreilla.
Jne.
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu näistä halpisehdotuksista!
Vaivoja ja rahan käyttöä kaihtamattomille vaikkapa merikilpikonnien tähyilyä Balin vesillä, täyden palvelun patikointi Andeilla yms. - Kiitos_ja_umarrus
Uskomattoman edullisia hintoja näyt löytäneen. Pitää yrittää kaivella, jos löytäisin niitä minäkin. Kiitos.
- turistivirta_Suomeen
Kaikille ulkomaiden viihdematkoille huomattava veronkorotus. Kotimaasta löytyy kyllä matkakohteita. Ei tarvitse mennä ulkomaille tuhlaamaan. Valtionkassassa on vit.n vähän rahaa - tajuutteks te.
- Kotimaa-liian-kallis
E - m - m - e TAJUA. Koska matkailu kotimaassa on niin kullin kallista jotta mielellään ne rahat, mitkä tuhlaantuisi kotimaan viikonlopun reissussa, sijoittaa viikon ulkomaan matkaan.
- että_simmottis
Olen maksanut valtion ja kunnan kassaan ihan reilusti rahaa, enkä saa edes kunnon eläkettä. SIKSI ei ole varaa lomailla Suomessa.
- isoäiti_
Suosittelen Nizzaa , täältä on mukava ajella tai kävellä pitkin Välimeren rantaa. Yleinen liikennekin toimii hyvin, jos ei halua autoa vuokrata.
Tervetuloa!- Tulin-pois-v.2011
Itse olen ollut siellä niin monta kertaa, että tympii kun ajatteleekin paikkaa. Kämäinen kivikylä, loppujen lopuksi, ja kallis. Se ranta-bulevardi on jees ja satama siellä niemekkeen (vuoren) takana Monacoon mennessä. Ja se näköala vuori vanhan kaupungin takana.
- Terveisiä_isoäidille
Asuuko isoäiti pitempiä aikoja siellä Nizzassa? Millaisissa kuvioissa?
Millainen hintataso siellä on nykyisin? - isoäiti__
En asu täällä, mutta kulttuuri tässä maassa vetää aina tänne. Upea taide fair Pariisissa piti taas nähdä.
- Halloota_vaan-jees
Tulin-pois-v.2011 kirjoitti:
Itse olen ollut siellä niin monta kertaa, että tympii kun ajatteleekin paikkaa. Kämäinen kivikylä, loppujen lopuksi, ja kallis. Se ranta-bulevardi on jees ja satama siellä niemekkeen (vuoren) takana Monacoon mennessä. Ja se näköala vuori vanhan kaupungin takana.
Vai tympii!? Ja olet kuitenkin matkustanut sinne monta kertaa. Miksi?
miksi apina tarvitsee lomaa????
- Kysy_itse_itseltään
Kysy siltä.
apina kyselee ja apinat vastaa. Suomi lyhyesti.
- hytinäx1
Pysy pois palstalta ellet osaa olla ihmisiksi ja jos sinua niin veetuttaa mitä muut ihmiset tänne kirjoittelevat.
- ent.siivoojaparka
hytinäx1 kirjoitti:
Pysy pois palstalta ellet osaa olla ihmisiksi ja jos sinua niin veetuttaa mitä muut ihmiset tänne kirjoittelevat.
Hih!
Ketäs siinä nyt sit häiritsi toisen ihmisen kirjoittelu? - Tiku_taku_tööö
Oletpa taitava apina, sinä xx9, kun osaat kirjoittaakin. Ainakin jollain tapaa, vaikka suomen kieli on vaikeaa ja takkuilee sinullakin.
- hytinäx1
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Hih!
Ketäs siinä nyt sit häiritsi toisen ihmisen kirjoittelu?No ottaa niin päähän mömmöissä olevan apinajutut ja huorittelut, eikö sitä koskaan voi kirjoittaa mitään selvinpäin ja osallistua aloittajien keskusteluihin omin sanoin.? Niitä on suomenkielen kursseja olemassa ruotsissakin, (tuskin venäjällä) jos sitä suomenkielen sanavarastoa haluaa kartuttaa. Voi myös etsiytyä suomenkielen kesäkursseille jos se on niin hankalaa kirjoittaa mistään muusta kuin suomiapinasta ja suomihuorasta. Monet suomiseurat ruotsissa järjestävät kirjoituskursseja ym. Taitaa olla koko jätkä yksi ryssä jolla ei ole mitään muuta iloa elämässään kuin järjestää kaunaa suomalaisten välille.
- ent.siivoojaparka
hytinäx1 kirjoitti:
No ottaa niin päähän mömmöissä olevan apinajutut ja huorittelut, eikö sitä koskaan voi kirjoittaa mitään selvinpäin ja osallistua aloittajien keskusteluihin omin sanoin.? Niitä on suomenkielen kursseja olemassa ruotsissakin, (tuskin venäjällä) jos sitä suomenkielen sanavarastoa haluaa kartuttaa. Voi myös etsiytyä suomenkielen kesäkursseille jos se on niin hankalaa kirjoittaa mistään muusta kuin suomiapinasta ja suomihuorasta. Monet suomiseurat ruotsissa järjestävät kirjoituskursseja ym. Taitaa olla koko jätkä yksi ryssä jolla ei ole mitään muuta iloa elämässään kuin järjestää kaunaa suomalaisten välille.
Ei pitäisi liian rankasti tuomita, kun ei tiedä mitä siinä on takana.
Onhan hän kertonut halvauksistaan ja sellaista sekä vaikeuksistaan löytää sanoja. - apinapapinasarvennosti
Raatoi ruotsissa työuran verran ja sai paskahalvauksen vai iskikö hitsauskipinät ohimoon, taisi olla joku hitsarikin hän. Rikaskin se on, luulisi olevan varaa palkata kirjoittava sihteeri. Hän sanelisi kuin apina :D
- yhteinen_hyvä
Täällä puhutaan, että kotimaa on liian kallis matkailumaa ulkomaihin verrattuna. Sen vuoksi lähdetään ulkomaille tuhlaamaan. Tämän tietäen yhteisten asioidemme hoitajien tuleekin korottaa ulkomaille suuntautuvan matkailun verotusta. Helpottaahan se valtion menojen leikkusten tarvetta alueilla, jotka ovat inhimillisen elämän kannalta välttämättömiä.
- Hinta-hyöty-missä
Njoo. Matkailu verolle? Hmm. Se tietäisi matkustelun romahdusta. Ok. Lentoyhtiöt joutuisivat potkimaan ulos väkeä. Samoin matkatoimistot, jopa konkursseja. Työttömyyttä joka tapauksessa. Laivayhtiöt kiittäisivät. Matkailu lisääntyisi ja rahat valuisivat yhä Tallinnaan, Ahvenanmaalle ja Ruotsiin. Koska eihän ne matkalaiset laittaisi rahojaan kotimaan kallismatkailuun siltikään.
- liki70v
Eläkeläisenä en tarvitse lomaa mutta kaipaan vaihtelua.
Sen kaipuun täyttäminen ei vaadi ihmeitä.
Helmikuun alussa olin ystäväni kanssa viikon Teneriffalla.
Ensi viikolla lähden pk-seudulle ja sieltä piipahdamme naisystäväni kanssa pariksi päiväksi Tallinnaan.
Tämän kuukauden lopuilla menen Teneriffan kaverini kanssa neljäksi viikoksi Espanjan mantereelle.
Kesällä viikon mittainen kaupunkimatka johonkin Keski-Eurooppaan.
Syksyllä todennäköisesti taas Espanjaan muutamaksi viikoksi.
Saksan joulumarkkinat ovat jo traditio.
Joulupyhät vietän jossakin muualla kuin kotona.
Tämä vuosi onkin sitten käsitelty ja pitemmälle en suunnittelekaan.- ent.siivoojaparka
Minä se vieläkin nautin ja pidän lomana sitä, kun saa aamuisin herätä kotona omassa sängyssään omaa tahtiaan ilman kiirettä tai pakotetta lähteä minnekään.
- suomi_kuuluu_länteen
Hyvin suunniteltu. Euroopan unionihan on isänmaamme. Yhtenäisessä Euroopassa ei tarvitse ryssää pelätä - löytyy tarvittaessa enemmän miehiä ja sotavoimaa.
Näin se menee, vaikka paavoväyrysläiset yrittävät lyödä kapuloita rattaisiin. - liki70v
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Minä se vieläkin nautin ja pidän lomana sitä, kun saa aamuisin herätä kotona omassa sängyssään omaa tahtiaan ilman kiirettä tai pakotetta lähteä minnekään.
Ei pakotetta vaan vaihtelun halua.
- Addiktiot-on
liki70v kirjoitti:
Ei pakotetta vaan vaihtelun halua.
Eli mielenterveysongelma ja paha.
- liki70v
Addiktiot-on kirjoitti:
Eli mielenterveysongelma ja paha.
Kiitoksia diagnoosista! Toivon tämän häiriötilan ja terveyteni kestävän mahdollisimman pitkään.
- Mitä_siellä_tekis
Mitä teette Helsingissä? Siellähän on monenlaista kiinnostavaa koko ajan tarjolla. Tapahtumia, taidenäyttelyitä, teatteria, museoita, monenlaista kulttuuria, huvia, harrastamista, paikkoja, saaria, ym, ym.
Vaikea valita, kun on paljon - liki70v
Mitä_siellä_tekis kirjoitti:
Mitä teette Helsingissä? Siellähän on monenlaista kiinnostavaa koko ajan tarjolla. Tapahtumia, taidenäyttelyitä, teatteria, museoita, monenlaista kulttuuria, huvia, harrastamista, paikkoja, saaria, ym, ym.
Vaikea valita, kun on paljonHahmotelmaamme sisältyvät Emma, Halonen ( uudet farkut ), Ikea ( muuten vaan ), Restel ( alekuponkien käyttö ), Ruoholahden nettikauppa ja teatteri tilanteen mukaan.
Tallinnan suunnitelmissa vain Karnaluk ja Estonia teatteri. Muutaman päivän kun on kotoa pois, ei ole väliä missä on, iloitsee taas siitä että saa nukkua omassa IHAnassa sängyssä. Naantaliin on kiva mennä kesällä, kylpyläkin on siellä. Poriin jazia kuulemaan, Raumalle minunkin piti mennä mustanpitsin yöhön. Ostin erämessuilta teltan ja piti lähteä koirankanssa telttaretkelle Raumalle mut koira ei halunnut tulla telttaan, kertoi katseellaan " ei mamma, tuo on huono idea" olin huomaavinani hymyn koiran huulilla, käänsi päänsä pois ja jotain säälinsekaistakin olin havaitsevinani. Olkoot! ajattelin, ei sitten!
- liki70v
Reeta3 kirjoitti:
Muutaman päivän kun on kotoa pois, ei ole väliä missä on, iloitsee taas siitä että saa nukkua omassa IHAnassa sängyssä. Naantaliin on kiva mennä kesällä, kylpyläkin on siellä. Poriin jazia kuulemaan, Raumalle minunkin piti mennä mustanpitsin yöhön. Ostin erämessuilta teltan ja piti lähteä koirankanssa telttaretkelle Raumalle mut koira ei halunnut tulla telttaan, kertoi katseellaan " ei mamma, tuo on huono idea" olin huomaavinani hymyn koiran huulilla, käänsi päänsä pois ja jotain säälinsekaistakin olin havaitsevinani. Olkoot! ajattelin, ei sitten!
Minun kohdallani ratkaisee poissolon kesto ja paikka. Alle kuukauden reisuista on mukava palata kotiin mutta kuukauden tietämissä kulkee raja jonka jälkeen on usein haikea lähteä palaamaan edellyttäen, että oleilu on pääasiassa tapahtunut samalla paikalla. 3:ssa kuukaudessa ehtii jo kotiutumaan varsin hyvin.
- IhanaHelsinki
Mitä_siellä_tekis kirjoitti:
Vaikea valita, kun on paljonUusi Kaupunginmuseo on upea, viihtyisä ja kiinnostava, samoin Hakasalmen Villa musiikkitapahtumineen, eikä maksa mitään!
Saaristoretket Kauppatorilta tarjoavat monenlaisia elämyksiä ja kiinnostavia retkiä. Lonna, Suomenlinna, Vallisaari, Kaunissaari ym.ym.
Omatoimiretkien hinnaksi tulee aikuisilta muutama euro, alle kympin ja lapset pääsevät ilmaiseksi.
Museoita, taidenäyttelyitä, erilaisia elämyksiä tarjoavia nähtävyyksiä. Helsinki-päivänä 12.6. tapahtumia on kaiken aikaa joka puolella kaupunkia.
- kysymysmerkki00
Aloittaja, kerro päätöksestäsi mihin aiot matkustaa ja saitko mielestäsi asiallisia vinkkejä palstalta?
- KatsotaanpaSitten
Lähteminen siirtyy vähän eteenpäin. Italian kielen oppi- ja sanakirjat pitäisi kaivaa esille. Karttaa jo vähän katselin.
Saatan poiketa kylpylälomalle Viroon, että saisin kehon parempaan kuntoon ennen lähtöä. - Toivottavasti matka toteutuu.
Myös kielikurssi Wienin yliopistossa saattaisi kiinnostaa. Pitkät lennot puuduttavat ja tuntuvat kurjilta. Mutta Keski- ja Etelä-Eurooppa houkuttavat.
Kerran vuosia sitten lähdin paikkaan, jossa Agatha Christie vietti aikaa tyttärensä Rosalindin kanssa vuonna 1927 selvitteli omaa mutkikasta elämäänsä ja kirjoitti silloin kirjan Salaperäinen Mr Quin. Tuosta kaupungista hän myös kirjassa kirjoittaa.
Siellä olen käynyt joitakin kertoja sen jälkeen ja sinne voisin vaikka kolmeksi kuukaudeksi matkustaa. Kaupunki on Puerto de la Cruz Teneriffalla. Sen vehreään laaksoon haluaisin majoittua… Siellä ei ole valkoisia hiekkarantoja , vaan mustaa Teiden tulivuorilaavaa... mutta en ole rannoilla makoilevaa tyyppiä vaan teen jotain muuta.
Siellä voi iltaisin liikkua, tosin yksin liikkuvan naisen tulee aina kiertää pimeitä kujia, mutta elämä elää siellä kaduilla ja aukioilla iltasin. Siellä on, pieneksi satamakaupungiksi, paljon nähtävää, alku vuodesta siellä pidetään mahtavat karnevaalit, että sellaistakin elämää löytyy.
Sen kummemmin en osaa paikkaa suositella, mutta itse olen siellä viihtynyt.- reppuriika
Jotenkin tuntuu auvoisen onnekkaalta ja jopa lomalta, kun tietää, ettei ainakaan enää tarvitse lähteä töihin, mikäli ei itse halua. Vielä vuosi sitten näihin aikoihin kävin työpaikkahaastattelussa (työkkärin lähettämänä). Olisi sitten pitänyt aloittaa osapäivätyö yli 90-kymppisen papan avustajana parin muun käyntipaikan lisäksi. En ehtinyt aloittaa, kun mies sairastui ja joutui osastolle ja sitten ilmoitettiin ettei pääse enää kotiin. Ja kuoli muutaman viikon päästä.
Oli ihan kiva hoitaa vanhuksia, vaikka pienellä palkalla, mutta kyllä tämä vapaus on ihanaa. Käyn joskus vierailulla hoivakodissa tai sairaalassa tai kotona muutamien luona, mutta menen sinne nyt ihan vain ystävän ja vieraan roolissa.
Ei ole vielä käynyt mielessä, että pitäisi kaukomaille päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o2774336Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1202364Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva562346Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta832246Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1372218Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit2702155Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no1551911Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b751852Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem4171387Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1511291