Omistan tuollaisen 2014 kesällä syntyneen kanin. Kani on uros ja rodut eivät ole tiedossa. Hän on aika villi tapaus ja pyytäisin teiltä neuvoja. Haluaisin siis ns'kouluttaa' hänet sellaiseksi että hänet saa valjaisiin ja syliin tms. Tällä hetkellä kun kania yrittää saada syliin hän alkaa potkimaan takajaloillaan minkä pystyy ja yrittää juosta karkuun. Vanha omistaja sanoi minulle kun ostin sen että jos hän ei anna ottaa syliin ota vain korvista. Ajattelin että hän on saanut kenties huonoja muistoja. Mutta olisiko silti mahdollisita saada koulutettua hänet syliin? Kun valjaita yrittää laittaa hän hätääntyy. Hän alkaa 'nousemaan' pikkuhiljaa kahdelle jalalle sillalailla nykien. Sitten ennenkuin kerkeää tehdä mitään hän hyppää käteni yli ja en siis tuossa vaiheessa ole saanut häntä vielä valjaisiin. Eileen ollessani näyttelyissä kuulin eräältä ihmiseltä että kaniyhdistys saattaisi järjestää tuollaisia ns'tapaamisia' minne saa tuoda kaninsa ja siellä neuvotaan kaninhoitoa yms. Mutta kanini on pihakani joten hänet pitäisi viedä sinne kesällä. Mistä tälläisistä tapahtumista saisi tietoa? Ja mitkä kaikki yhdistykset pitävät tälläisiä tapahtumia? Olisin kiitollinen jos vastaisitte, koska olen jo yli puoli vuotta yrittänyt 'kouluttaa' tuota. Ja tosiaan vaikka aikaisemmin sanoin että vanha omistaja oli käskenyt ottaa korvista kiinni, en itse ole tehnyt niin, enkä ole tekemässäkään. Kiitoksia jo etukäteen:)
Neuvoja kani koulutukseen?
8
130
Vastaukset
- kaikkieiopi
En oikeen osaa vastata mihinkään muuhun kuin siihen että kaikki kanit ei koskaan opi sylissä viihtymään, toinen kaneistani (jotka on jo autuaimmilla mailla) ei koko 9v ikänsä aikana koskaan syliin otosta perustanut. Voit toki yrittää jollakin herkuilla että joskos alkaisi onnistumaan :) zemppiä joka tapauksessa
- sofiaawws_
Okei no kiitos silti. Oppiko tuo kani ikinä valjaille?:)
- sofiaawws_
Huomasin muuten että otsikossa on kirjoitusvirheitä.. Hups.. Pitää kattoo ens kerralla tarkemmin..
- Sedä
Kannattaa ottaa kanista kunnon napakka ote, ja pukea valjaat nopeasti esimerkiksi niin että kani on selällään sun sylissä. Tuskin saat sitä tykkäämään sylissä olosta, mutta hoitotoimenpiteet opit saamaan hoidettua. Pyydä vaikka joku kaveriksi pitämään kani jos tuntuu ettei kädet riitä.
- Kanielämää
Minulla on kani(uros) sitä oli hyvin vaikea kouluttaa, mutta se oppi tavoille.Jos kanisi luottaa sinuun voit sitellä sitä ja puhua rauhassa sille.Kun olet saanut valjaat niin palkitse sitä esim.näkkileivän pahalla, porkkanan pahalla tai pupujen korkeilla. Jos kanisi ei luota sinuun en osaa neuvoa valitettavasti!
- näinSEonSE
Kani on eläin ja siksi on SE, eikä hän!
Kania et pysty kouluttamaan, kun sillä ei ole kuin olemattomat aivot.
Vie SE korkeasaareen. - Lätkä_60
Kani on fiksu eläin, pesee koiran monessa asiassa. Oma tahto, vahva luonne ja ajattelee muutakin kuin ruokaa.
Oppii halutessaan monia asioita, mutta ei miellyttämishaluisena ole helppo opetettava.
Saaliseläimen prioriteeteissa ei ole ensimmäisenä agility tai muu temppuilu. - ei-korvista
Kania ei saa KOSKAAN nostaa korvista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau343265Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433060Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342936Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432597Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1661920Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261456- 341253
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 761169