Naisen on helpompi saada lapsi kuin miehen.

LapsetonMies84

Niin se vaan on. Nainen voi valita melkeinpä miehen kuin miehen, vähän sutista sängynpohjalla ja saada lapsen. Miehellä se ei niin helppo juttu olekaan.

Ehkä olen vain kateellinen niille joilla on jo lapsia. Naisystävälläni on kaksi, kahden eri (äärimmäisen kusipään, ainakin puheista päätelle) miehen kanssa ja itse haluaisin oman lapsen jossain vaiheessa mutta taitaa haaveeksi jäädä...

Eniten vielä harmittaa ne jutut kun naisystävä sanoo että olen niin ihanin ja parhaimman tuntuinen mies mitä hänellä on koskaan ollut, tai sitten lienee vaan aikamoista sanahelinää. Itse kun en tyytyisi todellakaan hankkimaan lasta minkään "oot ihan kiva, mut..." naisen kanssa. Koska sitten juuri tulee näitä eroja ja muksuilla on kahdet eri isät ja traumat päällä kun ravataan kahden eri kämpän väliä ja äiti vaihtaa miestä yms. yms.

3

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aboriginaali

Tasa-arvoa vanhemmuuteen-isät pois paitsiosta.

Lappeenrannan ammattikorkeakoulu.

Tasa-arvoa erovanhemmuuteen - isät pois paitsiosta

Tavoite
      Projektin tavoitteena oli tuottaa koulutus, joka lisäsi ammattilaisten kykyä arvioida isän tai äidin soveltuvuutta huoltajuuteen ilman sukupuoleen liitettyjä stereotypisiä käsityksiä. Projektin painopisteenä oli isänäkökulman lisääminen ammattilaisten työhön siten, että miesten ja naisten tasa-arvoisuus toteutuisi myös erotilanteissa entistä paremmin. Työn ja perhe-elämän yhteensovittamisella voitiin parantaa isän osallistumista lasten elämään.

Eroperheiden vanhempien hoivavastuun tasapuolisempi jakautuminen ja isän roolin vahvistaminen lisäsi miesten ja naisten tasa-arvoisuutta työelämässä.

Kohderyhmät
      •Suomen sosiaalialan ammattilaiset, jotka työskentelevät eroperheiden kanssa
      Välilliset kohderyhmät

•Eroperheet
      •Eroperheiden työnantajat
      •Eroperheiden lasten hoitopaikat
      •Työterveyshuolto
      •Kouluterveydenhuolto
      •Neuvolat
      •Huoltajuuspäätöksiä tekevät tuomarit
      •Maahanmuuttajatyön viranomaiset
      •Sosiaalialan koulutusta järjestävät oppilaitokset
      Projektin toteutusaika: 1.1.2010 - 31.12.2011

Rahoittaja: ESR/STM
      -------

• tgsthreh

Helppoa ja helppoa. Nainen joutuu kantamaan sitä lasta melkein vuoden ja imettämään kuukausitolkulla. Miehen ei tarvi kuin panna ja se on siinä.

• eipäolesuostuttu

yhteishuoltoon, lapsen asumiseen myös isällä, ei elatus-apua, lapsen kulut tasan eli vain tämä on lapsen ETU!!! Turha valittaa ryhtyessään itse "viranomaisten" kanssa yhruikuksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      47
      1478
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe