Missä on vika/ongelma, kun uusi siima tuppaa karkaamaan heti avokelan puolalta, kun salvan nostaa ylös? Liikaa siimaa ei kelalla pitäisi olla, ei ole kelattu puolalle piripintaan saakka vaan väliä on jätetty.
Missä siis mahtaisi olla ongelma ja kuinka se olisi ratkaistavissa? Työkaveri ei suositellut lähtemään tuon kanssa heittelemään, koska siima saattaisi mennä tuhannen solmuun ja sotkuun, jonka selvitteleminen on sitten oma työnsä.
Uudenkarhea siima karkaa puolasta
4
681
Vastaukset
- kelamuisti
Voisiko olla, liian löysälle kelattu puolalle.
- PariVaihtoehtoa
Yksi mahdollisuus on se että siima on puolaan nähden joko liian paksua tai siima on itsessään kovaa ja taipumatonta. Onko kyseessä jokin aivan halpissiima?
- tunarihauestelija2
Kaupassa myyjä ehdotti tätä siimaa kelan kanssa ostettaessa. Berkley Trilene xl smooth casting 0.32 mm ja kela Abu Carcia Cardinal s40.
Työkaveri epäili tuota myös, että siima kun on suoraan puolattu paketista kelalle, niin olis vähän jäykkää alkuun. Sain nyt kuitenkin siiman asettumaan puolalle niin, ettei enää karkaa tuossa heittovaiheen alussa. Koeheittoja en ole vielä päässyt tekemään tällä.
- eKalastajaeukko
On mahdollista, että siima on puolattu väärin niin, että siihen on jäänyt kierrettä, joka oikaisee sitä puolalla.
Pääsyy kuitenkin on siiman muotomuisti. Siima ei ole riittävän notkeaa. Voi kuitenkin olla, että asettuu paremmin puolalle ajan kanssa. Ohuempi tai eri merkkinen siima auttaisi. Ilmeisesti noin järeällä kelalla tavoittelet niin suuria kaloja, ettei siiman vaihto ohuempaan monofiiliin tule kysymykseen. Kuitusiimat varmaan pelaa, mutta ovat kalliimpia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243