Missä on vika/ongelma, kun uusi siima tuppaa karkaamaan heti avokelan puolalta, kun salvan nostaa ylös? Liikaa siimaa ei kelalla pitäisi olla, ei ole kelattu puolalle piripintaan saakka vaan väliä on jätetty.
Missä siis mahtaisi olla ongelma ja kuinka se olisi ratkaistavissa? Työkaveri ei suositellut lähtemään tuon kanssa heittelemään, koska siima saattaisi mennä tuhannen solmuun ja sotkuun, jonka selvitteleminen on sitten oma työnsä.
Uudenkarhea siima karkaa puolasta
4
482
Vastaukset
- kelamuisti
Voisiko olla, liian löysälle kelattu puolalle.
- PariVaihtoehtoa
Yksi mahdollisuus on se että siima on puolaan nähden joko liian paksua tai siima on itsessään kovaa ja taipumatonta. Onko kyseessä jokin aivan halpissiima?
- tunarihauestelija2
Kaupassa myyjä ehdotti tätä siimaa kelan kanssa ostettaessa. Berkley Trilene xl smooth casting 0.32 mm ja kela Abu Carcia Cardinal s40.
Työkaveri epäili tuota myös, että siima kun on suoraan puolattu paketista kelalle, niin olis vähän jäykkää alkuun. Sain nyt kuitenkin siiman asettumaan puolalle niin, ettei enää karkaa tuossa heittovaiheen alussa. Koeheittoja en ole vielä päässyt tekemään tällä.
- eKalastajaeukko
On mahdollista, että siima on puolattu väärin niin, että siihen on jäänyt kierrettä, joka oikaisee sitä puolalla.
Pääsyy kuitenkin on siiman muotomuisti. Siima ei ole riittävän notkeaa. Voi kuitenkin olla, että asettuu paremmin puolalle ajan kanssa. Ohuempi tai eri merkkinen siima auttaisi. Ilmeisesti noin järeällä kelalla tavoittelet niin suuria kaloja, ettei siiman vaihto ohuempaan monofiiliin tule kysymykseen. Kuitusiimat varmaan pelaa, mutta ovat kalliimpia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606744- 1003472
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262800- 212458
- 272013
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581852- 251720
- 321588
- 111532
- 491512