Ei ole rahaa ostaa

pakuvankäsittelijä

Haluaisin tehdä kuvankäsittelyssä ammattimaista jälkeä, mikä olisi hyvä ohjelma?

64

599

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla_on_rahaa
    • qwertyuiopghjkl

Kännyssähän on niitä ja ilmaiseksi.

• pakuvankäsittelijä

Ei ole ainakaan minulla. Käynnykän näytöllä kuvankäsittely ei taida olla kovin järkevää, paitsi jollain ubuntulla ja oikealla näytöllä.

• Tubutin-linuksit

Gimp on saatavana Windowsiin ja Linux tubuttimin, sillä saa ammattimaista jälkeä ja on ilmainen mutta erittäin sekava ja hankala käyttöinen verrattuna Photoshoppiin.

• pakuvankäsittelijä

Win tubutin ja sen maksulliset ohjelmat eivät nyt käy budjettiin. Tuota GIMP:a pitää varmaan kokeilla, koska trolli sitä haukkuu ja tyrkyttää tilalle jotain maksullista. Olen kyllä netistä oppinut, että tietyllä kaavalla kun keskustelu kulkee, niin sieltä se totuus kummasti alkaa paljastua. Eli unohdetaan ne maksulliset.

• Tubutin-linuksit
        pakuvankäsittelijä kirjoitti:

Win tubutin ja sen maksulliset ohjelmat eivät nyt käy budjettiin. Tuota GIMP:a pitää varmaan kokeilla, koska trolli sitä haukkuu ja tyrkyttää tilalle jotain maksullista. Olen kyllä netistä oppinut, että tietyllä kaavalla kun keskustelu kulkee, niin sieltä se totuus kummasti alkaa paljastua. Eli unohdetaan ne maksulliset.

Kyllähän minä sen jo aloituksesta osasin lukea ja siksi Gimppiä ehdotinkin, ei sitä tarvi minulle toisaa että olet prseaukinen.
        Kuka on tyrkyttänyt gimpin tilalle jotain?

et edes käyttistä osannut sanoa mutta Gimpin saa tosiaan Linux win tubuttimiin ja Windowseihin.

• plebeijilletotuuksia

Elämäntehtäväsi on olla kassavirta.

• äläpolleaisallekaki

Iiihahaa kun windows-trollit käyttävät avoimen koodin ohjelmia.

• Karvahattu_N
        äläpolleaisallekaki kirjoitti:

Iiihahaa kun windows-trollit käyttävät avoimen koodin ohjelmia.

Linuks trollit ei voi muitakaan käyttää kuin avoimen koodin ohjelmia, Windowsissa on sekin ominaisuus että siihen saa myös oikeita ohjelmia.

• pakuvankäsittelijä
        Tubutin-linuksit kirjoitti:

Kyllähän minä sen jo aloituksesta osasin lukea ja siksi Gimppiä ehdotinkin, ei sitä tarvi minulle toisaa että olet prseaukinen.

et edes käyttistä osannut sanoa mutta Gimpin saa tosiaan Linux win tubuttimiin ja Windowseihin.

"on ilmainen mutta erittäin sekava ja hankala käyttöinen verrattuna Photoshoppiin"
        Painu sinä trolli vittuun ja ammu kuula avivoihisi! Olisit vain kertonut ilmaisista ohjelmista, mutta alat vain trollaan ilmaisia paskemmiksi! Kyllä tiedäs kokemuksesta että ilmaiset ovat yleensä niitä parempi. Vastahan tuo uutisointiin, että maksullinen versio ei ole sen parempi, niissä virustorjunnoissa, jotka eivät aiheeseen kuulu kuin esimerkkinä tuohon vittumaisuuteesi. Painu nyt vittuun ja tapa itsesi, jotta emme koskaan enää tapaa missään merkeissä. Vituttaa todella kun jotain kysyy, niin tulee vastaileen joku win-psykopaatti, jolla ei ole elämän edellytykset kohdillaan, vaan jonka pitäisi kuolla sukupuuttoon, että lajimme tulevaisuus olisi turvattu. Ja en kysynyt sinulta mitään, joten painu nyt ja jätä asiaan vastaaminen asiasta tietäville.

• linuks-tubuttimet

"on ilmainen mutta erittäin sekava ja hankala käyttöinen verrattuna Photoshoppiin"
        Painu sinä trolli vittuun ja ammu kuula avivoihisi! Olisit vain kertonut ilmaisista ohjelmista, mutta alat vain trollaan ilmaisia paskemmiksi! Kyllä tiedäs kokemuksesta että ilmaiset ovat yleensä niitä parempi. Vastahan tuo uutisointiin, että maksullinen versio ei ole sen parempi, niissä virustorjunnoissa, jotka eivät aiheeseen kuulu kuin esimerkkinä tuohon vittumaisuuteesi. Painu nyt vittuun ja tapa itsesi, jotta emme koskaan enää tapaa missään merkeissä. Vituttaa todella kun jotain kysyy, niin tulee vastaileen joku win-psykopaatti, jolla ei ole elämän edellytykset kohdillaan, vaan jonka pitäisi kuolla sukupuuttoon, että lajimme tulevaisuus olisi turvattu. Ja en kysynyt sinulta mitään, joten painu nyt ja jätä asiaan vastaaminen asiasta tietäville.

Sairaita asioita puhut ja asiatonta.

• linuks-leluksi

Kerrohan tyttö missä olisin muuta ehdottanut kuin Gimppiä?

• Linuxilla ei ole mitään tekemistä Windowsin käyttäjien tubuttimien kanssa.

• Tubutin-linuksit kirjoitti:

Edelleenkin Windowsin käyttäjien tubuttimissa ei ole Linuxia.

• Karvahattu_N kirjoitti:

Linuks trollit ei voi muitakaan käyttää kuin avoimen koodin ohjelmia, Windowsissa on sekin ominaisuus että siihen saa myös oikeita ohjelmia.

Kannattaa käyttää ennemmin Ubuntua niin saa oikeat ohjelmat halvemmalla.

• Photoshop on yhtä sekava kuin GIMP.

• höpöhöpö-

Ei todellakaan ole, kokeile joskus.

• pipolaari
        Karvahattu_N kirjoitti:

Pelkkien Microsoftin ohjelmien käyttäminen onkin haasteellista koska niitä on niin vähän.

• Suhteellisuusteoria
        höpöhöpö- kirjoitti:

Ei todellakaan ole, kokeile joskus.

Gimppiä käyttäneelle Photoshop on sekava ja toisinpäin.

• pakuvankäsittelijä
        Suhteellisuusteoria kirjoitti:

Gimppiä käyttäneelle Photoshop on sekava ja toisinpäin.

Hyvä ja helppo tuo GIMP on. Samanlainen kuin photoshop, myös ulkoisesti, mutta paljon kevyempi ja nopeampi. Työnlaatu on kyllä täysin samaa, kuin mihin maksullisillakin päästään, eikä lopputulosta kukaan erota. Nyt on niin että GIMP jää nyt koneelleni ja sillä teen työni.

• pskakuvankäsittelijä

Hyvä ja helppo tuo GIMP on. Samanlainen kuin photoshop, myös ulkoisesti, mutta paljon kevyempi ja nopeampi. Työnlaatu on kyllä täysin samaa, kuin mihin maksullisillakin päästään, eikä lopputulosta kukaan erota. Nyt on niin että GIMP jää nyt koneelleni ja sillä teen työni.

Kehtaat vielä kommentoida sekoilusi jälkeen trolli.

• linuks-tubuttimet kirjoitti:

Sairaita asioita puhut ja asiatonta.

Täytyykin kirjoittaa Jallulle lääke-LSD-resepti kummallisen jokelteluvimman hoitoon ja Surviaiselle lääkekannabisresepti aggression hoitoon.

• idiotism
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

Täytyykin kirjoittaa Jallulle lääke-LSD-resepti kummallisen jokelteluvimman hoitoon ja Surviaiselle lääkekannabisresepti aggression hoitoon.

Kirjoita itsellesi vaan, meinaatko että minä olisin tässä tämä hullu?

• idiotism kirjoitti:

Kirjoita itsellesi vaan, meinaatko että minä olisin tässä tämä hullu?

Nykyään ei käytetä moista sanaa lääketieteessä, puhumme mieluummin mielenterveyspotilaista, joita tässäkin ketjussa lienee useampia.

• hmhmhmhm
        M-Kar kirjoitti:

Photoshop on yhtä sekava kuin GIMP.

M-Kar, älä ruoki trolleja.

Sama se millä ohjelmalla tekee, kunhan tekee.

Yleensä rajoite ei ole ohjelma, vaan tekijän taito.

• hohaavitutoo
        hmhmhmhm kirjoitti:

M-Kar, älä ruoki trolleja.

Sama se millä ohjelmalla tekee, kunhan tekee.

Yleensä rajoite ei ole ohjelma, vaan tekijän taito.

Sattuu olemaan itse trolli.

• AsusDeluxe
        pipolaari kirjoitti:

Pelkkien Microsoftin ohjelmien käyttäminen onkin haasteellista koska niitä on niin vähän.

"Pelkkien Microsoftin ohjelmien käyttäminen onkin haasteellista koska niitä on niin vähän."

Niin, Microsoftilla ei ole esimerkiksi ainoatakaan kelvollista kuvankäsittelyohjelmaa. Ei myöskään kelvollista ääni- tai videoeditoria.

Windowsiinhan noita tietenkin saa, mutta ei ne Microsoftin ohjelmia silti ole.

• ei-voi-tietää

Olisit kertonut itsestäsi. Mikä järjestelmä sinulla on käytössä. Millainen kone(ominaisuudet (muisti, nopeus yms)).
      Minulla nimittäin olisi voinut olla sinulle ohjelma... ilmaiseksi. Tietenkin myös, että missäpäin olet fyysisesti.

• Eihän-sitä-voi

ei ole vaikea päätellä missä on tekstistä päätellen.

• pakuvankäsittelijä
        Eihän-sitä-voi kirjoitti:

ei ole vaikea päätellä missä on tekstistä päätellen.

Suomessahan tosiaan asun, jossa on erittäin vaikea päästä edes töihin! Täällä kun vaaditaan nykysin jotaian vitun cveitä, joiden perusteella sinä saat pätevyyden työpaikkaasi. Ne todelliset huiput jää sitten rannalle ruikuttamaan, se on aika varma ja raaka konsti. En tosiaan kirjoita enää yhtäkään cv:ä, enkä tuhlaa rahojani, taikka aikaani, vaan alan töihin ilman kenenkään kusipään kyselyjä ja teen sitä mitä parhaiten osaan! Jos tuo on sinulle trollille vaikea asia tajuta, niin tiedät mitä teet, jotta me emme kommunikoi enää koskaan.

• poistu

Suomessahan tosiaan asun, jossa on erittäin vaikea päästä edes töihin! Täällä kun vaaditaan nykysin jotaian vitun cveitä, joiden perusteella sinä saat pätevyyden työpaikkaasi. Ne todelliset huiput jää sitten rannalle ruikuttamaan, se on aika varma ja raaka konsti. En tosiaan kirjoita enää yhtäkään cv:ä, enkä tuhlaa rahojani, taikka aikaani, vaan alan töihin ilman kenenkään kusipään kyselyjä ja teen sitä mitä parhaiten osaan! Jos tuo on sinulle trollille vaikea asia tajuta, niin tiedät mitä teet, jotta me emme kommunikoi enää koskaan.

Sinun kaltaisten kanssa on kaikkien mahdotonta kommentoida koskaan ja täysin järjen vastaista.

• pakuvankäsittelijä
        poistu kirjoitti:

Sinun kaltaisten kanssa on kaikkien mahdotonta kommentoida koskaan ja täysin järjen vastaista.

Vedä itsesi "kiikkuun", niin ei tarvitse kommentoida kaltaisteni kanssa.

• hei-es

Vedä itsesi "kiikkuun", niin ei tarvitse kommentoida kaltaisteni kanssa.

Voi kun lapsettaa, mutta niin se kuuluukin es jonnella tehdä.

• pakuvankäsittelijä
        hei-es kirjoitti:

Voi kun lapsettaa, mutta niin se kuuluukin es jonnella tehdä.

Taas väkisin väännät keskustelua. Ohjeet estoon on jo annettu.

• hei-es

Taas väkisin väännät keskustelua. Ohjeet estoon on jo annettu.

Mitkä, kehotusketko?

• pakuvankäsittelijä
        hei-es kirjoitti:

Mitkä, kehotusketko?

Turha sinulle on mitään kertoa, koska alat trollata siitä vuosia, kuten jo teet eri aiheista...

• 2NxTCIf9

Ohjelmapuolelta löytyy ilmaiset ohjelmat Rawtherapee, Gimp ja Scribus.
      Laitepuolelle joutuu sitten sijoittamaan. Vähintään sRGB värialan IPS näyttö ja säätölaite. Nettiin sRGB riittää mutta painoväriä jää toistoalan ulkopuolelle. Niukalla budjetilla vain ei ole mahdollisuutta ostaa kallista ammattinäyttöä. Huonevalaistuksen välttävän vakioinnin voi tehdä melko halvalla eli kunnon rullaverho ikkunaan ja kattoon valaisin.

• pakuvankäsittelijä

Sitten niitä kuvia katsellaan pääasiassa halvoilla vehkeillä, taikka panetaan paperille, eli tuhansia euroja menee hukkaan. Tuollaiset kuuluvat sarjaan "olen ammattilainen, koska olen sijoittanut tuhansia rahaa", ja pyh sanon minä. Olen kuvannut valokuvia, joita ns. ammattilaiset ovat hämästelleet suu auki erittäin hyviksi, mutta kun kerroin ottaneeni ne normaalilla samsungin rullakameralla jossa vain mekaaninen 3xzoom, niin hyvä etten kuullut kun suut loksahtelivat kiinni. Lahjattomuutta paikataan rahalla...

• buahahahaha

Hahahaha, vai on hämmästelleet, älä naurata.

• pakuvankäsittelijä
        buahahahaha kirjoitti:

Hahahaha, vai on hämmästelleet, älä naurata.

Sinulla trollilla kun ei ajatus liiku edellistä tapahtumaa pitemmälle, niin on hankala suunnitella tulevaa. Joillakin lahjakkailla on kyky nähdä ennalta kokonaisuus ja toteuttaa se "eurolla", siis ilman tuhansien eurojen tuhlaamista. Liekkö olet niin nuori ja kokematon, että laadukas kuvaaminen merkitsee sinulle vain kallista elektroniikkalaitetta.

• Es-Jonnelle

Sinulla trollilla kun ei ajatus liiku edellistä tapahtumaa pitemmälle, niin on hankala suunnitella tulevaa. Joillakin lahjakkailla on kyky nähdä ennalta kokonaisuus ja toteuttaa se "eurolla", siis ilman tuhansien eurojen tuhlaamista. Liekkö olet niin nuori ja kokematon, että laadukas kuvaaminen merkitsee sinulle vain kallista elektroniikkalaitetta.

Sinähän tässä Es Jonne olet, lue ylempää nämä kehotukset, ajatteleppa tilannetta kun joku tekisi kuten kehotit tekemään.
        Viestisi kuuluisi poistaa.

• pakuvankäsittelijä
        Es-Jonnelle kirjoitti:

Sinähän tässä Es Jonne olet, lue ylempää nämä kehotukset, ajatteleppa tilannetta kun joku tekisi kuten kehotit tekemään.
        Viestisi kuuluisi poistaa.

Tekisi palveluksen internetille tappamalla epäonnistuneen prosessin. Luuletko että minä surisin, taikka kukaan surisi jonkun trollin päätöstä, jonka aikomus on vain pilata keskustelu? Tuossa jos olet trollin puolella, niin kehoitat pilaamaan keskusteluja. Sama kuin kehoittaisit viemään pommeja johonkin terminaaliin ja pilaamalla viattomien elämän. Miksi et itse neuvo trollia oikeaan suuntaan ja kerro että hänen käytös on väärää? En mitenkään suosittele tekemään mitään, mutta kehoitan miettimään asioita, että mikä olisi paras ratkaisu. Minulla ainakin on kiintiöt täynnä trolleista, joten kirjoitan vain varman ratkaisun, ilman turhia kiertelyjä. Vai onko sinulla parempi ratkaisu pitää trolli kurissa? Tuo kirjoituksesikin menee osastolle trolli joka haukkuu ja tulkuttaa aiheetta...

• 2NxTCIf9

Sitten niitä kuvia katsellaan pääasiassa halvoilla vehkeillä, taikka panetaan paperille, eli tuhansia euroja menee hukkaan. Tuollaiset kuuluvat sarjaan "olen ammattilainen, koska olen sijoittanut tuhansia rahaa", ja pyh sanon minä. Olen kuvannut valokuvia, joita ns. ammattilaiset ovat hämästelleet suu auki erittäin hyviksi, mutta kun kerroin ottaneeni ne normaalilla samsungin rullakameralla jossa vain mekaaninen 3xzoom, niin hyvä etten kuullut kun suut loksahtelivat kiinni. Lahjattomuutta paikataan rahalla...

Siis kuvaat vielä filmille. Ei sitten ihme ettet ymmärrä digikuvista mitään.

• hmhmhmhm

Jossei ole rahaa ostaa kalliita ohjelmia, mutta kuitenkin haluat käsitellä kuvia, niin sitten sinun kannattaa opetella kuvan käsittelyä.

Taitava käyttäjä tekee huonollakin ohjelmalla sen, mitä huono käyttäjä ei saa aiakseksi parhaimmillakaan työkaluilla.

Rasterigrafiikasta kun on kyse, periaatteessa kaikilla ohjelmilla voi tehdä kaiken, kunhan värien bittisyys jne. riittävät. Ero tulee siinä työmäärässä. Halvassa ohjelmassa ei ole valmista työkalua kaikkeen siihen missä paremmassa ohjelmassa on. Eli halvemmalla ohjelmalla joutuu tekemään jonkin asian monessa vaiheessa.

Mutta periaatteessa jopa MS Paintillakin voi tehdä todella paljon jos vain osaa muutaman perus niksin.

• hmhmhmhhm
    • AsusDeluxe

Tuossahan noita olis http://murobbs.muropaketti.com/threads/suositeltuja-ilmaisohjelmia.488469/ (kohdassa "Kuvankäsittely")
      - Gimp for Windows - Freeware. Ehkä paras ilmainen kuvankäsittelyohjelma. Myös Linux versio.
      - GimpShop - Freeware. Gimp-versio, joka näyttää ja toimii enemmän Photoshopin lailla.
      - Pixia - Freeware.
      - PhotoFiltre - Freeware. Myös plugineja saatavissa.
      - ArtRage 2 Starter Edition - Freeware. "Maalausohjelma"
      - SmoothDraw - Freeware. Vapaamuotoiseen piirtelyyn/maalailuun piirtoalustan kanssa tai miksei ilmankin.
      - Pivot Stickfigure Animator - Freeware. Tee "tikku-ukko" animaatioita.
      - Paint.NET - Freeware (Open source). MS Paintin hieman monipuolisempi korvike. Tuki layereille. Edellyttää NET Framework asennusta. Löytyy reilusti plugineja.
      - Inkscape - Freeware (Open source). Scalable Vector Graphics Editor. Myös Linux ja Mac versiot.
      - Creative Docs .NET - Freeware. Monipuolinen vektoripohjainen piirto-ohjelma Windowsille.
      - OpenFX Ei kehitetä - Freeware (Open source). 3D modeling, animation and rendering suite.
      - DrawPlus Starter Edition - Freeware. Graphic design and drawing software. Edellyttää rekisteröintiä sähköpostitse (jos et halua jatkossa mainoksia sähköpostiisi niin älä käytä päätiliäsi). Tuotesarja on sharewarea, mutta tämä vanha versio on laitettu ilmaiseksi.
      - PhotoPlus Starter Edition - Freeware. Kuvankäsittelyohjelma. Edellyttää rekisteröintiä sähköpostitse (jos et halua jatkossa mainoksia sähköpostiisi niin älä käytä päätiliäsi). Tuotesarja on sharewarea, mutta tämä vanha versio on laitettu ilmaiseksi.
      - FxFoto Standard Edition - Freeware. Myös shareware versio.
      - Tux Paint - Freeware (Open source). Lapsille suunnattu ohjelma. Myös Linux ja Mac versiot.
      - Wings 3D - Freeware. Wings 3D on ilmainen 3D mallinnus työkalu. Myös Linux ja Mac versiot.
      - Blender - Freeware (Open source); ilmainen myös kaupallisessa käytössä. 3D-grafiikan luomisohjelma. Myös Linux ja Mac versiot.
      - Trimble SketchUp (ent. Google Sketchup) - Freeware. Erittäin helppokäyttöinen 3D-mallinnusohjelma. Myös maksullinen versio. Ks. myös Googlelta ilmainen SketchUp -ketju.
      - Sculptris - Freeware. 3D-objektien luominen "veistämällä". Soveltuu hyvin esim. orgaanisten muotojen luomiseen.
      - progeCAD 2009 Smart! - Freeware. Hyvä ilmainen AutoCAD:n vastine kotikäyttöön.
      - Lego digital designer - Freeware. Rakentele legoja tietokoneen ruudulla.
      - POV-Ray - Freeware. Monipuoliseen kuvauskieleen perustuva 3D-mallinnusohjelma.
      - RawTherapee - A free RAW converter and digital photo processing software.
      - Kerkythea - A standalone renderer, using physically accurate materials and lights, aiming for the best quality rendering in the most efficient timeframe.
      - LuxRender - A physically based and unbiased rendering engine. Based on state of the art algorithms, LuxRender simulates the flow of light according to physical equations, thus producing realistic images of photographic quality.
      - Fiji Is Just ImageJ - Mikroskooppikuvien käsittelyyn suunniteltu softa jolla voi tehdä kaikkea kivaa mm. kuvapinojen ja mosaiikkien kanssa. Pörrää Javan päällä.
      - Hugin SourceForge - Freeware (Open source). Panoramakuvien tekoon.

• ajantasallaerittäin

varsinkin käänteisesti

• hmhmhmhm

Aika hyvä paketti on:

-Blender (3D mallinnus ja animointi)
        -Gimp (2D rasterigrafiikka)
        -Inkscape (vektorigrafiikka)

Noista etenkin Blender on erittäin pätevä ohjelma 3D hommiin. Sen oppimiskynnys voi olla alussa aika jyrkkä, mutta sitten kun sen oppii niin, sillä saa paljon aikaiseksi ja nopeasti. Sillä voi mallintaa peleihin tai tehdä animaatioita. Itse en ole tuota animaatiopuolta paljon kokeillut, mutta pelimallinnuksessa se kyllä on pätevä työkalu. Sitä käytetään myös kaupallisten pelien teossa.

Mutta Blender ei ole CAD tyyppinen ohjelma. Voi sillä tarkkuus mallinnustakin jonkun verran mallintaa, mutta siihen lienee parempiakin työkaluja.

• woopxxx

Adobe Photoshop ei ole älyttömän kallis. Voit käyttää ohjelmaa maksutta 30 päivää ilmaiseksi sekä ohjelman saa suht halpaan hintaan kuukausi-tilaajana. Maksat ns. itsellesi vain 30 päivän käyttöoikeuden.

• En_vuokraa

Sen saa kiinteällä lisenssillä joten ei mitään järkeä vuokrata ohjelmaa.

• vuokraaminenparempi
        En_vuokraa kirjoitti:

Sen saa kiinteällä lisenssillä joten ei mitään järkeä vuokrata ohjelmaa.

"Kiinteällä lisenssillä" hankittu menee ajan myötä rikki kun käyttöjärjestelmä alla muuttuu tarpeeksi. Vuokrattu ohjelma on jatkuvasti päivittyvä, saat aina uusimman version.

• Kymmeniävuosia
        vuokraaminenparempi kirjoitti:

"Kiinteällä lisenssillä" hankittu menee ajan myötä rikki kun käyttöjärjestelmä alla muuttuu tarpeeksi. Vuokrattu ohjelma on jatkuvasti päivittyvä, saat aina uusimman version.

Ei mene koskaan rikki, tottakait käyttöjärjestelmässä voi olla että ei toimi jos mennään kome kymmentä vuotta taas eteenpäin.
        Tällä hetkellä 2023 asti ainakin pelaa varmasti ja kympissä vielä pitemmälle vaikka alaspäin yhteensopivuustilassa jos ei muuten.
        Aina voi käyttää vanhempaa Windowsia myöskin mutta ei ole tarpeen koska ohjelma pelaa kymmeniä vuosia, jopa ikivanha Photoshop elements n.10 vuoden takaa toimii oikein hyvin edelleen kympissäkin.

Ei siis mitään järkeä vuokrata ohjelmia, sama pätee Microsoft Office tuotteisiin, vanhat kokoversiot on ainoita järkeviä.
        Jos rahastetaan vuokraamalla niin aina voi vaihtaa ilmaiseen tekstinkäsittelyyn tai kuvankäsittelyyn.
        Onneksi toistaiseksi on offline versioita ikuisella lisenssillä.

• Jallu_vain_dyykkailee
        Kymmeniävuosia kirjoitti:

Ei mene koskaan rikki, tottakait käyttöjärjestelmässä voi olla että ei toimi jos mennään kome kymmentä vuotta taas eteenpäin.
        Tällä hetkellä 2023 asti ainakin pelaa varmasti ja kympissä vielä pitemmälle vaikka alaspäin yhteensopivuustilassa jos ei muuten.
        Aina voi käyttää vanhempaa Windowsia myöskin mutta ei ole tarpeen koska ohjelma pelaa kymmeniä vuosia, jopa ikivanha Photoshop elements n.10 vuoden takaa toimii oikein hyvin edelleen kympissäkin.

Ei siis mitään järkeä vuokrata ohjelmia, sama pätee Microsoft Office tuotteisiin, vanhat kokoversiot on ainoita järkeviä.
        Jos rahastetaan vuokraamalla niin aina voi vaihtaa ilmaiseen tekstinkäsittelyyn tai kuvankäsittelyyn.
        Onneksi toistaiseksi on offline versioita ikuisella lisenssillä.

Missä Jallu, siellä roskiksesta dyykatut koneet ja ohjelmat.

• Piraatit
        Jallu_vain_dyykkailee kirjoitti:

Missä Jallu, siellä roskiksesta dyykatut koneet ja ohjelmat.

Mitä se sinä horiset?
        Jos mua tarkotat niin koneeni on arvokkaita, tehokkaita ja osa itse rakennettu ja ohjelmat ostan aina kaupasta sekä digitaalisena versiona, huom. OSTAN EN VARASTA kuten piraatit ja linuks hihhulit tuppaa tekemään eli lataa piraatteja.

• Jallu_vain_dyykkailee
        Piraatit kirjoitti:

Mitä se sinä horiset?
        Jos mua tarkotat niin koneeni on arvokkaita, tehokkaita ja osa itse rakennettu ja ohjelmat ostan aina kaupasta sekä digitaalisena versiona, huom. OSTAN EN VARASTA kuten piraatit ja linuks hihhulit tuppaa tekemään eli lataa piraatteja.

Elikkä koneesi olivat 10 vuotta sitten arvokkaita ja tehokkaita sekä osa on itse rakennettu roskiksesta dyykatuista komponenteista. Olet lisäksi "linuks hihhuli" ja lataat ikivanhoista ohjelmaversioista piraatteja roskisdyykkailun lomassa.

• Piraatit

Elikkä koneesi olivat 10 vuotta sitten arvokkaita ja tehokkaita sekä osa on itse rakennettu roskiksesta dyykatuista komponenteista. Olet lisäksi "linuks hihhuli" ja lataat ikivanhoista ohjelmaversioista piraatteja roskisdyykkailun lomassa.

Kannattaa opetella lukemaan , oletko jäänyt monesti luokallesi?

• Jallu_vain_dyykkailee
        Piraatit kirjoitti:

Kannattaa opetella lukemaan , oletko jäänyt monesti luokallesi?

Hallitsen kyllä sinun kirjoitustesi tulkitsemisen loistavasti.

• Jallu-horisee

Hallitsen kyllä sinun kirjoitustesi tulkitsemisen loistavasti.

Ei siltä vaikuta, lukuvaikeuksia tuntuu olevan tai luetunymmärtämisessä on ongelmia.
        En ole missään sanonut sellaista että käyttäisin kierrätyskamaa, lataisin piraatiohjelmia tai muutakaan mitä sinä es Jonne sinappikone horiset.
        Mee nukkuun, on jo myöhä, aamulla sitten siellä koulussa seuraa opetusta ette jää luokallesi kolmatta kertaa.

• hmhmhmhmhm
        vuokraaminenparempi kirjoitti:

Niin menee, muttei se niin nopeasti mene. Lasketaampas vähän. Otetaan vaikka Paint Shop Pro esimerkiksi, jota on myyty noin 79 € hintaan jo vuosikaudet. Minulla versio 9, vuodelta 2004. Se toimii edelleen kympissä hyvin. Ohjelman ikä siis 12 vuotta.

Tekee 6,58 € vuosi.

Toinen ohjelma, Office 2007, se kotikäyttöön tarkoitettu versio, 149€ ja sai asentaa kolmelle koneelle. Toimii edelleen kympissä erinomaisesti. Avaa jopa uudempien office ohjelmien tuottamia tiedostoja. Tekee 16,55 € vuosi tai yhtä konetta kohti 5,52 € vuosi.

Office 365 maksaa 10 € kuukausi tavalliselle käyttäjällekin. Se olisi tehnyt 9 vuodessa 1080 €.

Se on 725% tuon kertalisenssin hinnasta.

Eli kertalisenssin joudun ehkä pian officeen ja kuvankäsittelyohjelmiin uusimaan. Mutta jos niillä uusilla versioilla pääsee puoliakaan siitä ajasta mitä näillä vanhoilla on päässyt, niin kertalisenssit maksavat itsensä takaisin moninkertaisesti.

Toki tuota O365:en hintaa ei aivan voi suoraan verrata näihin peruspaketteihin, koska siinä on lisäpalveluja. Mutta esimerkiksi itse en niitä lisäpalveluja tarvitse, niin miksipä niistä silloin maksaakkaan.

• "Toinen ohjelma, Office 2007, se kotikäyttöön tarkoitettu versio, 149€ ja sai asentaa kolmelle koneelle. Toimii edelleen kympissä erinomaisesti."

Ihmisillä ei ole oikein varaa ottaa riskiä tuollaiseen. MS Office 2007 kun voi lakata toimimasta Windows päivityksen jälkeen ja uudemmalla ohjelmalla voi vanhalla ohjelmalla tehdyt tiedostot mennä vähän rikkinäiseksi.

"Avaa jopa uudempien office ohjelmien tuottamia tiedostoja. Tekee 16,55 € vuosi tai yhtä konetta kohti 5,52 € vuosi."

Harmi mikä tulee vanhan MS Officen hajotessa on niin korkea, että tuollaisella ei ole väliä. MS Office kertalisenssien hinta lasketaankin kolmelle tai kuudelle vuodelle kun niitä uusitaan tuohon tahtiin.

• hmhmhmhmhm kirjoitti:

Niin menee, muttei se niin nopeasti mene. Lasketaampas vähän. Otetaan vaikka Paint Shop Pro esimerkiksi, jota on myyty noin 79 € hintaan jo vuosikaudet. Minulla versio 9, vuodelta 2004. Se toimii edelleen kympissä hyvin. Ohjelman ikä siis 12 vuotta.

Tekee 6,58 € vuosi.

Toinen ohjelma, Office 2007, se kotikäyttöön tarkoitettu versio, 149€ ja sai asentaa kolmelle koneelle. Toimii edelleen kympissä erinomaisesti. Avaa jopa uudempien office ohjelmien tuottamia tiedostoja. Tekee 16,55 € vuosi tai yhtä konetta kohti 5,52 € vuosi.

Office 365 maksaa 10 € kuukausi tavalliselle käyttäjällekin. Se olisi tehnyt 9 vuodessa 1080 €.

Se on 725% tuon kertalisenssin hinnasta.

Eli kertalisenssin joudun ehkä pian officeen ja kuvankäsittelyohjelmiin uusimaan. Mutta jos niillä uusilla versioilla pääsee puoliakaan siitä ajasta mitä näillä vanhoilla on päässyt, niin kertalisenssit maksavat itsensä takaisin moninkertaisesti.

Toki tuota O365:en hintaa ei aivan voi suoraan verrata näihin peruspaketteihin, koska siinä on lisäpalveluja. Mutta esimerkiksi itse en niitä lisäpalveluja tarvitse, niin miksipä niistä silloin maksaakkaan.

"Eli kertalisenssin joudun ehkä pian officeen ja kuvankäsittelyohjelmiin uusimaan."

Johtuen Windowsin nykyisestä päivitysmallista, sitä ei lasketa enää, että kestäisi 6v. Laske eliniäksi 4v niin ei tule harmeja.

• tömöhint

inkscape tai illustrator teet grafiikan mikä se nyt oli kuvo ja skaalaat sijoittelet kierrät niitä. avot säästin sulta kuukauden opiskelut

• ccleanerublock

Ajat Ccleanerin ja asennat Ublockin.

• monitaitoinenXY

Valokuvaajana käytän toki Photoshoppia kun kuvia pitää toimittaa kaupalliselle medialle. Photoshop ohjelma on "de facto" ohjelma mediataloissa, siis lehti- ja kirjapainoissa". Ne vaativat tai odottavat tämän käyttöä koska ne itse käyttävät sitä laajalti.

Omaan yksityiskäyttöön voin käyttää myös Gimp'iä ja paria muuta linuxille julkaistua kuvankäsittelyohjelmaa. (toinen on raw-kuville).

Kolmas tapa on perinteinen valokuvaus filmille ja pimiötyöskentely. En ole luopunut tästä vieläkään vaan mustavalkokuvaustyössä kehitän ja vedostan omat kuvat itse omassa kotipimiössä. (työpaikalla on myöskin vielä pimiö tiettyjä työkuvauksia varten)

Osaava "ammattikuvaaja" ei tyydy vain yhteen tapaan omassa kuvatuotannossa. Lomamatkoilla tulee otettua kuvia myös matkapuhelimellakin koska joka paikkaan ei nyt viitsi aina kantaa koko kuvauskalustoaan mukana. Lentomatkustuksessakin tulee eteen erilaisia painorajoituksia matkatavaroiden suhteen. (Työmatkoilla työnantaja osallistuu matkojen maksuun myös tavaroista eli kuvauskalustosta joten se ei ole oma huolen aihe. Valaistuskalustoakin ja yms. pitää olla usein mukana)

Tärkeä kysymys onkin: mihin käyttöön kuvaat kuvia? Työsi vai yksityistä käyttöä varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2148
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      25
      1656
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      11
      1238
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1201
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1127
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      982
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      82
      852
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      847
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      751
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      691
    Aihe