Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rullasukset?

Pailiniina

Olen kiinnostunut rullasuksi hiitämisestä. Saisinko kokemuksia, onko jarruttaminen alamäessä helppoa? Millaiset sukset olisivat hyvät jne? Olen aktiivinen talvi hiihtälä ja rullaluistimilla en tykkää luistella....Toivon asiallisia kommentteja

6

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rullatonkesänyk

      Ainakin vapaan tyyli rullasukset on ehdoton valinta aktiiviselle hiihtäjälle. Mallintaa suorastaan uskomattoman hyvin oikeaa hiihtoa. Ehdoton laji kesäkuumalla.

      Sitten varoituksen sana: osta hyvät sukset ja vältä markettien halpiksia. Itsellä painoa 100 kg ja ostin XXL:stä jotkin halpissukset jotka katkes kesken lenkin. Luojan kiitos juuri silloin olin tulossa risteykseen eikä vauhtia ollut. Netistä kun luin niin samaa on tapahtunut muillekin. Alumiiniset halpissukset ei yksinkertaisesti kestä kunnolla painetta. Tämän jälkeen marssin Häijääseen ja ostin swenorin elitet. Niillä on nyt hiihdelty kaksi kesää ilman ongelmia.

      Hiihtälehdestä löytyy harjoitteluvinkkejä rullahiihtoon:
      http://www.hiihto-lehti.fi/Hiihto/Harjoittelu/Hiihto/tabid/3735/ArticleID/56/Default.aspx


      Jarruttamisesta vielä. Jarruja ei ole. On vain keinoja hidastaa. Käytännössä ainoa jarru on korvien välissä eli ennakoiva hiihto ja oikeat reitinvalinnat(ei isoja mäkiä).

      Krista Pärmäkoski opettaa rullilla jarruttamista tai oikeammin hidastamista täällä:
      https://www.youtube.com/watch?v=qQmcFNCWjPc

      Kuten huomataan edes huippuhiihtäjä ei saa rullia kunnolla pysähtymään.

      Kuntoilijall varovaisuus on kaiken A ja O

    • mieshe

      Suosittelen Skikejä.On hyvät jarrut ja n. 5 bar rengaspaineilla rasittaa siinä missä luisteluhiihto talvella.Alussa tuntuvat kömpelöiltä, mutta pian tottuu ja on tosi tehokasta kuntoilua koko keholle.Kokemusta n. 5 vuotta ja toiset menossa.

      • hmmm...mmm

        Tekeeköhän noilla skikeillä oikeasti jotain vai ovatko pelkkiä leluja? Olen skeptinen skikien toimivuudesta sillä jos ne toimii niin miksi kilpahiihtäjät ei käytä niitä vaan vetää pelkästään rullasuksilla? Skikeillähän pitäisi siis pystyä hiihtämään muillakin alustoilla kun asfaltilla.

        Pääseeköhän noita skikejä koittamaan jossain alan liikkeessä?


      • raskastaskikeillä

        Muutaman hiihtäjän olen kuullut tuhahtavan, että kyllähän skikeillä voi voimaharjoituksia tehdä.


    • Rullahiihtofoorumi

      Perustettu uusi foorumi rullahiihdosta kiinnostuneille www.rullahiihto.fi

    • varovaisuuttamäkeen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe