Autoni inisee minulle!!

yarisjm

Ongelma:
Kun starttaan jaarikseni (-99 1.0) jolla on vähän yli 300k ajettu, niin tyhjäkäynnin yli kuuluu kamala ininä. Ei kuitenkaan ole yhtä voimakas ääni kun hihna rupeaisi laturia pyörittämään voimakkaasti (lataamaan?). Kyseinen ininä jatkuu ajonkin aikana (huomaa esim. kaupunkiajossa), mutta sitten kun olen n. tunnin ajanut niin auton tyhjäkäynti kuulostaa siltä miltä pitääkin, ei mitään ylimääräisiä ääniä... Mistäköhän ääni voisi johtua? Vanha auto? laturi? hihna? onko korjattavissa?

Kiitos jo etukäteen.

10

382

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otaohvi

Hyttysiä konehuoneessa? Suihkasepa sinne vähän ohvia niin pitäs vaimeta

• Ompelukonemekaanikko

Pitää muistaa että tuo Variksen pienin mylly kootaan Toyotan neulekonepuolella. Itseasiassa myös hybridiversion sähkömoottorit tulevat samasta paikasta. Tippa ompelukoneöljyä poistaa sirityksen.

• yarisjm

Meinaatko?

• koreografisukeltaja

Asiaa kannattaisi varmaankin tiedustella huoltoneuvojalta. Kysyminen ei maksa mitään. Veikkaisin kuitenkin todennäköisimmäksi syyksi sitä hihnaa. Moniurahihna on melko herkkä ääntämään ja ääni voi olla melko vaimeakin. Yleensä ääni ilmenee erityisesti kylmällä/kostealla kelillä ja loppuu ajossa, kun kosteus hihnapyöristä haihtuu.

Milloin hihnan kireys ja kunto on viimeksi tarkistettu?
      Onko hihnana jokin halpa tarvikerimpula? (Tarvikerimpulat usein ääntää vaikka olisivat kunnossa ja kireälläkin)

• Ininääpukkaa

Kysymyksessä on Tohjorimpula. Tohjorimpulat usein ääntää vaikka olis kunnossakin.

• vw-yskii

Niin, volkkarit taas rallattaa erityisesti käynnistyksen jälkeen kylmänä, kun niissä on se venynyt ketju. Hihnallekin luvataan 180 tkm vaihtoväliä, mutta saa olla todella onnellinen, jos pääsee edes puolet siitä tavoitteesta.
        Tämä ei ole provo, sillä minulla on 40 vuoden ikävät kokemukset VW:sta.

• Tyytväinen
        vw-yskii kirjoitti:

Niin, volkkarit taas rallattaa erityisesti käynnistyksen jälkeen kylmänä, kun niissä on se venynyt ketju. Hihnallekin luvataan 180 tkm vaihtoväliä, mutta saa olla todella onnellinen, jos pääsee edes puolet siitä tavoitteesta.

Ne myös. Se, että Volkkari on paska ei poista sitä tosiasiaa että Tohjo on paska.

• yarisjm

Mikäs se semmoinen tohjorimpula on?

• puhutpaskaa
        vw-yskii kirjoitti:

Hyvin uskottavaa: "Tämä ei ole provo, sillä minulla on 40 vuoden ikävät kokemukset VW:sta"

Kukaan ei pysy samassa merkissä noin pitkään, mikäli kokemukset ovat vain ikäviä, mulle riitti yks tojo jonka ostin 100tkm ajettuna ja 123tkm kohdalla särky kone, niin pahasti, ettei muuta kun ehjä tilalle ja paska kiertoon, nyt on 45tkm ajettu opel sekä 320tkm ajettu mersu, hyvin toimii kumpainenkin, ja tojotaa ei tähän huusholliin tuu kuuna päivänä.

Jos olet autonasentaja tai puhut kavereilta kuultuja, kokemukset eivät ole sinun.

• Onneksieikumpaakaan

Se että folkkari on paska ei estä tojoa olemasta paska.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2290
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      41
      1564
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      138
      1114
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      232
      1058
    5. 103
      1058
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      82
      876
    7. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      49
      862
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      81
      791
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      53
      787
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      774
    11. 54
      751
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      749
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      40
      686
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      658
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      30
      583
    16. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      527
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      525
    18. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      500
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      482
    20. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      25
      473
    Aihe