Kielen opettelu?

Nina

Onko kieli oikeasti niin vaikeaa kuin miltä näyttää? Pystyykö sitä opettelemaan mitenkään itsenäisesti? Kertokaa kokemuksianne kielen opettelusta jos joku on sitä yrittänyt (ja onnistunut...? ^_^') Onko mitään siinä auttavia webbisivustoja? Ajattelin opetella kieltä edes jonkin verran, etten sitten aivan nolona olisi kun joskus sinne matkustan. Nyt olen vasta 15... Mutta kyllä sitä joskus.

8

1383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylla japania ymmartamaan ja puhumaan oppii. Lukeminen ja kirjoittaminen onkin sitten toinen juttu. Hirakanan ja katakanan merkkeja ei ole kovin montaa kymmenta, mutta kun kieltenopiskelijoiden kiusaksi kayttavat kiinalaisia merkkeja, joita on jo kymmenia tuhansia.

      Jos aiot opetella muutakin kuin muutaman kohteliaisuusfraasin, kannattaa menna jollekin kurssille.

    • Res väs

      Japani on ainakin itselleni osoittautunut yllättävän helpoksi kieleksi. Kuten Wille jo mainitsi, puhuminen ja kirjoittaminen on helpohkoa oppia. Lukeminen vaatii jo sisua. Itse käyn omatoimiopiskelun ohessa parhaillaan japanin alkeiskurssia. Kurssi tosin jää kesken, sillä suuntaan itään kieltäni koettamaan jo ennen kevättä.

      Onnea opintoihin! ;)

    • Hebetus

      Kieliopiltaan kieli on maailman helpoimmasta päästä. Ei sijamuotoja, vain kaksi aikamuotoa.. Lisäksi ääntäminen ei tuota suomalaiselle mitään vaikeuksia, sillä japanilaiset ääntävät muutamia poikkeuksia lukuunottamatta samoin kuin suomalaiset.
      kirjoitusjärjestelmä toisaalta on maailman monimutkaisin. Kielenopettelijoiden kiusaksi, kuten edellinen taisi sanoa. ;P

      Todella mielenkiintoinen kieli. itse vuoden verran itsekseni opiskellut ja nyt haen Tokyoon vaihtoon. =)

      Itse suosittelen sellaista kirjaa kuin Japanese Simplified (jos nyt kirjoitin sen oikein.) by hugo's language courses. Todella hyvä kielen opiskelijalle. Ei niinkään esittele vaikeasti tajuttavasti kielioppia vaan yksinkertaisesti, paljon esimerkkejä käyttäen. Suosittelen! =)

      Onnea vain. =) Ganbatte kudasai! ^^

      • Nina

        Yritänpä nyt sitten opetella, taidan kokeilla tuota kirjaa ^^

        Itsekin olen huomannut, että ääntäminen on helppoa. Osaan jotakin puhuakin... Mutta liian vähän, jotain ihan yksinkertaista vain... Aina kannattaa yrittää!


      • Docomo
        Nina kirjoitti:

        Yritänpä nyt sitten opetella, taidan kokeilla tuota kirjaa ^^

        Itsekin olen huomannut, että ääntäminen on helppoa. Osaan jotakin puhuakin... Mutta liian vähän, jotain ihan yksinkertaista vain... Aina kannattaa yrittää!

        Ei kannata hermostua vaikka kanjit eivat heti mieleen jaisikaan. Paikallisillakin on paljon vaikeuksia niiden kanssa. Meilla on koulussa kaytossa minna no nohongo kirjasarja, ja hyvin tuo tuntuu tarttuvan. Kanbarimasu !


      • Docomo
        Docomo kirjoitti:

        Ei kannata hermostua vaikka kanjit eivat heti mieleen jaisikaan. Paikallisillakin on paljon vaikeuksia niiden kanssa. Meilla on koulussa kaytossa minna no nohongo kirjasarja, ja hyvin tuo tuntuu tarttuvan. Kanbarimasu !

        Shitsureishimashita!!! Siis Minna no Nihongo !!!


      • markus
        Docomo kirjoitti:

        Ei kannata hermostua vaikka kanjit eivat heti mieleen jaisikaan. Paikallisillakin on paljon vaikeuksia niiden kanssa. Meilla on koulussa kaytossa minna no nohongo kirjasarja, ja hyvin tuo tuntuu tarttuvan. Kanbarimasu !

        hanki sellainen kirjanen kuin Dozo - Japanin kieltä ja kulttuuria. Kielen alkeita ja hyödyllisiä lauseita. www.suomalainen.com ja www.akateeminen.com on hyviä nettikauppoja


      • japania
        markus kirjoitti:

        hanki sellainen kirjanen kuin Dozo - Japanin kieltä ja kulttuuria. Kielen alkeita ja hyödyllisiä lauseita. www.suomalainen.com ja www.akateeminen.com on hyviä nettikauppoja

        itse olen opiskellut sellaisesta kirjasta kuin japanin kielen alkeet...mielestäni tosi hyvä ja selkeä kirja...saa ainakin suomalaisesta kirjakaupasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe