koiranpentu vetää hihnassa, mitä tehdä??

apuaaaaah

Hei! Meidän 5kk vanha koiranpentu vetää hihnassa. Kun kävelemme lenkillä menemme suoraa tietä koko matkan edestakas. Eli siis, kun lähdemme sille tielle, se ei suostu kävelemään, ja minä joudun vetämään sitä perässäni. Sitten kun tulemme kotia kohti takaisin, se vetää koko matkan. Olen kokeillut pysähtyä kunnes ei enää vedä ja palaa takaisin sivulla, mutta se ei ymmärrä sitä ja vetää epätoivoisesti eteenpäin pyrkien ja lopulta yskii ja oksentaa:( Mitä teen???

6

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooooooooi

      hanki valjaat.

      koita pysähtyä aina kun se vetää ja kun vilkaisee sua niin eteenpäin ja aina vaan uudelleen niin tajuaa jujun luultavasti mutta toi että kääntyy toiseen suuntaan on kyllä tehokkaampi

    • Nonäeneä

      Canny collar tai peteltä valjaiden oloiset vedonesto valjaat. Aina kontaktista (pienestäkin) palkkio heti ja joka kerta.

    • oeuroeruoerueroue

      Odotahan rauhassa, että pentusi kasvaa....kysehän on vielä todella pennusta. Ihmisillä tuntuu olevan aina niin kiire, jopa pennun oletetaan jo kävelevän kuin aikuinen. Eivät ne ihmislapsetkaan suostu vierellä nätisti kävelemään vasta kui viisivuotiaana....malttia.

    • asdasdasddd

      Tärkeintä on, ettet nyt anna periksi. Vaikka olisi miten pentu, niin älä silti anna sen vetää, koska ''sä et jaksa''.
      Jos nyt meet opettamaan sille, että vetämällä edetään, ei ongelma koskaan ratkea ja vaan pahenee.

      Jatka siis samalla linjalla, eli pysähdyt/vaihdat suuntaa, kun hihna kiristyy.
      Koiran pitäminen tiukasti sivulla voi myös auttaa. Itse annan koirien kulkea edellä/nuuskia menemään vain luvalla. Jos kiskaisee/vetää epähuomiossa, niin välitön huomio ja jossei mene perille, niin palautuu vierelle takaisin =)

    • 4030

      Kannattaa mennä jonnekin pentukurssille.

    • semmmmmosta

      Opetin koiralleni ilman namuja seuraavasti: hihna suht kireällä, että koira on vierellä, vähitellen löysäämällä hihnaa. Kun hihna oli löysällä ja koira alkoi valua liikaa eteen päin viereltä tökkäsin sitä sormilla lantioon, jolloin se havahtui. Tätä piti tehdä lenkillä, ehkä 5-10 kertaa ja se oppi, että vain luvan kanssa saa haistella. eikä saa valua liian eteen. Kaulaan tökkäämällä koira ei tunne mitään, etenkään jos vetää, koska lihakset on jännittyneet.

      Kunnolla väsyttämällä ja sitten harjoittelemalla saa parempia tuloksia, kun ei ole virtaa niin paljoa. 5 kk ikäisellä säätäjällä on enemmän tahtoa, kuin taitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe