Virtaa näytönohjaimelle adapterilla?

Dino_saurus

Moikka, osaisikohan joku auttaa, kun pitäisi saada vanhaan pöytäkoneeseen näytönohjain integroidun rinnalle. Emolevyltä löytyy kyllä ohjaimelle paikka, mutta virtalähteestä ei 6 pinn virtakaapelia.

Ajattelin hommata sellaisen y-haaran jakamaan virtaa, mutta tässä virtalähteessä ei olekkaan enää sellaisia 4 pinn virtaliittimiä, kun minä aikanaan viimeeksi näiden kanssa pelasin.

Eli onkohan tämä nyt sitten joku "sata" liitin? [url]http://aijaa.com/a2Wvka[/url]
Toimiiko/onko tuollaiselle samanlainen adapteri, kun noilla 4pinn molexeille?

Toinen kysymys muisteista. Voinko lisätä mitä tahansa ddr2 muistia yksittäin vai pitääkö niitä vieläkin lisätä pareittain?

Kiitos vastauksista etukäteen. :))

8

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PCI
    • Dino_saurus

      No niin tuollainenhan se varmaan pelittää. Nyt pitäisi vielä löytää kauppa jolla niitä olisi hyllyssä/tilattavissa. Kiitos.

      • didado

        Sitten seuraavaksi polvistuu virtalähde?


      • Dino_saurus

        Niin, kone siis pahimmillaan kaatuilee, jos virta ei riitä? On muuten kiven alla yllämainitut adapterit, olen niitä jonkin verran katsellut ja kysellyt. Ei ole tärpännyt.


      • 2382082092380

        En suosittele. Jos powerissa ei ole vakiona lisävirtapiuhaa näytönohjaimelle, niin sitä ei ole tarkoitettu sellaiseen käyttöön. Adapterisäätämisellä voi toki saada homma kuntoon teoriassa, mutta on mahdollisuus, että poweri ottaa poksahtaa paskaksi kun näyttis imasee vähän isommin sähköä. Powerin kosahtaessa on mahdollisuus siihen, että samasta laakista kärtsää muita komponentteja.

        Eli: joko hommaat uuden, sopivan virtalähteen tai jätät sen liian järeän näyttiksen pois. Jos ei kelpaa, niin osta uusi kone. Jos tuo ei kelpaa, niin ota riski, ja jos käy huonosti, osta uusi kone (koska vanha niin pahasti rikki, ettei kannata korjata).


    • PCI
    • ettei.ylikuumene

      Jos lisäät näytönohjaimen, tarvitset myös koteloon lisätuulettimen viemään lisääntynyttä lämpöä pois. Ja se tuuletinkin kuormittaa virtalähdettä.

    • riittääkö.tehot

      Kerro virtalähteen merkki ja malli. Samat tiedot pöytäkoneesta ja emolevystä. Ja minkä näytönohjaimen aiot asentaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe