Kuuluuko lätkätappelut kiekkopeliin?

MrJuha82outolintu

Minusta kuuluvat.
Parhaimpia tappelijoita, jotka usein voittivat ja jotka tappelivat usein kovimpia nimiä vastaan ovat mm;
90-luvun mestarit, kuten Tony Twist, Bob Probert, Chris Simon, Stu Grimson ja Sandy McCArthy.
Etenki Sandy McCarthy oli lähes voittamaton.
Hallitsi tappelutekniikat suvereenesti, löi myös suhteellisen hyvin ja oli vahva.
80-luvulla oikeuksiinsa pääsivät mm Joey Kocur, Behn Wilson, Dave Brown, Bob Probert, Jim Kyte, Marty McSorley ja Craig Berube.
Nuo olivat kovimpia tuolloin ja parhaimpia tappelijoita.

2000-luvulla oli Derek Boogaard, Brian McGrattan, Donald Brashear, Peter Worrell ja Georges Laraque.
Mm musta kolmikko herätti pelko paljon eli Worrell, Brashear ja Laraque, joista Brash ja Laraque herätti pelkoa ison kokonsa vuoksi, kun olivat semmosia supervahvoja äijiä.
Worrell oli taas pitkä kuin pilvenpiirtäjä.
Hallitsi tekniikoita hyvin, muttei ollu yhtä dominoiva kuin kaksi muuta mustaa äijää.

Rankatessa parhaat tappelijat täytyy ottaa huomioon koko ura, tappelukortti ja voittoprosentti.

Tässä top30 parhaat tappelijat kautta aikain;

1.Bob Probert(monipuolisin tappelija koskaan, vahva pitkissä sarjoissa)
2.Behn Wilson(paha koukku, halusi otella lähellä vastustajaa, muttei koskaan paininut silti)
3.Dave Brown(dominoiva, hyvä tekniikka ja kova iskuvoima)
4.Joey Kocur(hurja iskuvoima)
5.Clark Gillies
6.Tony Twist(löi lujaa, mut yllättävän vähän tyrmäsi silti vastustajia, mut voitti useimmiten)
7.Don Brashear(painija, mutta tappeleminen jääkiekossa ei ole tyylistä kiinni)
8.Georges Laraque(mr bulldog)
9.Marty McSorley(mr maraton)
10.Bob Nystrom(mr tekniikka)
11.Larry Playfair(mr iskukone)
12.Sandy McCarthy
13.john Ferguson(60-luvulla mestari)
14.Jim McKenzie(nimi jää usein mainitsematta, mutta silmäys korttiin kertoo vahvasta työstä)
15.Chris Simon(jos ois ollu hieman parempi puolustus, niin ois ollu kenties paras koskaan)
16.Tim Hunter(hyvää jälkeä 80-luvulla etenki, tekninen ja taktinen hanskaaja, ei aina kaikkein viihdyttävin tappelija, mutta tinki viihdyttävyydessä siksi, jotta pystyi voittamaan paremmin, viisas)
17.Stu Grimson
18.Craig Berube(ura alas ja ylös, siksi ei ylempänä, mut 80-luvulla oli juhlahetkensä)
19.Scott Parker(tasaisen vahva ura, joskin ura suht lyhyt, pelätty nimi, loistava tekniikan ja iskuvoiman yhdistelmä)
20.Peter Worrell
21.Dave Schultz
22.john Wensink(mahtava tasapaino ja iskuvoimassa ei jääny jälkeen muista)
23.Derek Boogaard(hidas, mutta raskas lyönti, käytti hyvin kokoaan voittaessaan vastustajan)
24.Tie Domi(loistava tasapaino ja leuka)
25.Eric Cairns(suuri ulottuvuus ja raaka iskuvoima aseina)
26.Terry O'Reilly
27.Stan Jonathan
28.Glen Cochrane
29.Paul Holmgren
30.Nick Fotiu

1

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Variantti

      Hienosti on listaa tehty, itse asiaa ei ole analysoitu paskankaan vertaa. Yhteenotot kuuluvat peliin, niillä puhdistetaan ilmapiiriä.. Jääkiekko on hyvin fyysinen ja maskuliininen laji, johon kuuluvat luonnostaan kovat kontaktit ja hyvin usein näissä kontakteissa ei pysytä säätöjen sisällä, näistä usein annetaan jäähyjä, joskus ei.

      Lätkässä on tiettyjä tabuja, joita ei sovi rikkoa, näistä tärkein on veskarin koskemattomuus, vedäppä näpy hanskoille, niin poikkaria tulee ja varmasti, toista se, niin nenä on kipeänä. Seurojen ykkösnyrkeillä on myös extrasuoja, jos nyt ei ihan mukana kulkevaa ratakiskonpurijaa, junnuja suojellaan myös. Näihin, kun joku iskee, niin aika nopeasti saadaan kahina aikaiseksi.

      Tänä päivänä tuollaisilla "suojelijoilla " ei ole enää mitään virkaa. Jokaisen ketjun jokaisen jätkän pitää osata pelata. Jos siihen lisäksi osaa lapasta heilutta, niin ihan hyvä, mutta ei se ole päätarkoitus. Focus peliin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe