Marsu ei kasva

marsu97

Minulla on kahden kuukauden ikäinen tyttömarsu joka painaa noin 270 grammaa. Ostin marsun kolmisen viikkoa sitten, mutta sen paino ei ole noussut.
Marsu on todella vilkas ja utelias ja vaikuttaa muuten aivan terveeltä. Muut marsuni ovat kasvaneet nopeasti. Heinää ja vettä on aina saatavilla ja marsu syö normaalisti. Annan kerran tai kaksi päivässä marsuilleni tuoretta (porkkana, kurkku, tomaatti, omena, punajuuri jne)
Mistä marsun pieni koko voisi johtua onko se haitaksi marsulle?

5

465

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu97

Lisään vielä että pellettejä (versele-laga complete guineapig) saavat niin paljon kun haluavat, koska eivät sitä älyttömiä määriä syö ja tällähetkellä minulla on vain kasvuiässä olevia marsuja joista kellään ei ole liikaa painoa ja heinää syövät silti reilusti.

• Sedä

Käytä varmuuden vuoksi eläinlääkärillä näytillä, voi olla esim sisäloisia!

• mardulieläinlääkäriii

Juu suosittelen eläinlääkärillä näyttämistä

• loinenn

Jos marsu syö normaalisti ruokaa (esim. Versele laga on hyvä ruoka, muutama ruokalusikka per päivä plus heinä, namit ja vesi) eikä siltikään kasva, käykää eläinlääkärillä, pikkuisellasi voi olla ikäviä loisia😕

• loisia

Niin kuin ylemmissä vastauksissa kerrottiinkin niin marsullasi saattaa olla sisäloisia. Käytä marsu eläinlääkärillä ja noudata sieltä saatuja ohjeita. Jos et kuitenkaan halua marsuasi heti lääkäriin viedä, niin aloita vähän reilumpi ruokkiminen. Laita heinää enemmän kuin normaalisti ja seuraa tarkasti sen ja veden kulutusta. Sen lisäksi voit halutessasi ostaa marsullesi jotain rasvaista marketeissa myytävää siemenseosta. Ja muista punnita marsu joka päivä ja kirjata ylös onko paino noussut tai pahimmassa tapauksessa laskenut. Jos paino nousee niin, hyvä jatka punnituksia vielä muutama viikko ja sen jälkeen voit alkaa punnita marsuasi viikottain.

Toivon että olin avuksi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      175
      1952
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      157
      1378
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      223
      1010
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      897
    5. 58
      868
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      70
      800
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      793
    8. 93
      767
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      687
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      646
    Aihe