Marsu ei kasva

marsu97

Minulla on kahden kuukauden ikäinen tyttömarsu joka painaa noin 270 grammaa. Ostin marsun kolmisen viikkoa sitten, mutta sen paino ei ole noussut.
Marsu on todella vilkas ja utelias ja vaikuttaa muuten aivan terveeltä. Muut marsuni ovat kasvaneet nopeasti. Heinää ja vettä on aina saatavilla ja marsu syö normaalisti. Annan kerran tai kaksi päivässä marsuilleni tuoretta (porkkana, kurkku, tomaatti, omena, punajuuri jne)
Mistä marsun pieni koko voisi johtua onko se haitaksi marsulle?

5

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsu97

Lisään vielä että pellettejä (versele-laga complete guineapig) saavat niin paljon kun haluavat, koska eivät sitä älyttömiä määriä syö ja tällähetkellä minulla on vain kasvuiässä olevia marsuja joista kellään ei ole liikaa painoa ja heinää syövät silti reilusti.

• Sedä

Käytä varmuuden vuoksi eläinlääkärillä näytillä, voi olla esim sisäloisia!

• mardulieläinlääkäriii

Juu suosittelen eläinlääkärillä näyttämistä

• loinenn

Jos marsu syö normaalisti ruokaa (esim. Versele laga on hyvä ruoka, muutama ruokalusikka per päivä plus heinä, namit ja vesi) eikä siltikään kasva, käykää eläinlääkärillä, pikkuisellasi voi olla ikäviä loisia😕

• loisia

Niin kuin ylemmissä vastauksissa kerrottiinkin niin marsullasi saattaa olla sisäloisia. Käytä marsu eläinlääkärillä ja noudata sieltä saatuja ohjeita. Jos et kuitenkaan halua marsuasi heti lääkäriin viedä, niin aloita vähän reilumpi ruokkiminen. Laita heinää enemmän kuin normaalisti ja seuraa tarkasti sen ja veden kulutusta. Sen lisäksi voit halutessasi ostaa marsullesi jotain rasvaista marketeissa myytävää siemenseosta. Ja muista punnita marsu joka päivä ja kirjata ylös onko paino noussut tai pahimmassa tapauksessa laskenut. Jos paino nousee niin, hyvä jatka punnituksia vielä muutama viikko ja sen jälkeen voit alkaa punnita marsuasi viikottain.

Toivon että olin avuksi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      154
      2628
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1900
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1667
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1361
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1041
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1020
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      999
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      924
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe