Kart SM-arvosarja

smmitalit

Mitä miettiikään päälliköt? Pitäisikös jo alkaa huolestua? Ilmoittautuminen auki jo kuukauden. Ilmoittautuneita 9 tähän huippusarjaan tällä hetkellä. Halvalla menee 2016- mestaruudet.

45

1742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvisainakin

      Ajaako ne päälikötkin , miettivät varmaan sitten rengaspaineita

    • Jfjjfjf

      Älä hätäile! Kyllä tuo määrä saattaa vielä lähes tuplaantua! Onhan se hienoa sit ku on voittanu mestaruuden luokassa jossa on ollu jopa kymmenen autoa viivalla!

      • Yhyyyhhhhjj

        Ei muuta ku hakemaan sitte mestaruus pois!


    • Jsvh

      Akk:n päättäjät ei huolestu mistään muusta ku että palkanmaksu loppuu.

    • NytMeneepieleen

      arvata kyllä saattaa, etteivät tule koskaan myöntämään epäonnistumisiaan lajin kehityksen suhteen

      • eitaidaosata

        Harrastajat voi tehdä lajin , turha täällä on ruikuttaa . Ei akk aja yhtään kisaa . Mitä haluat että akk tekee. Mitä itse tekisit toisin ? , Kerro ihan vaikka esimerkiksi ...


    • aikakultaa

      Ajakaa sarjoja missä on kuskeja , ei se SM arvo nyt ole niin arvostettu jos ei ole kuskeja. Turha sädekehä asian yllä. Jos nyt miettii viime kesän Jammukisoja noin 10 kuskia radalla , niin ei sitä viitsi edes seurata . Jammu ihan ok , luokkana , mutta vanhanaikainen suoravetoisena. Vai haluatko ostaa tänäpäivänä 80 luvun auton uutena ?

      • 3r333rrrr

        Tekeekö sähköstartti jotenkin kisoista paremman?


      • Näinsenäyttäämenevän
        3r333rrrr kirjoitti:

        Tekeekö sähköstartti jotenkin kisoista paremman?

        Kuljettaja määrä tekee toisesta sarjasta paremman kuin toinen. Enemmän kuskeja->kovempi taso.
        X30 ja ehkä Rotax ovat sitä mitä harrastajat näyttävät haluavan.
        Akk:n olisi syytä hetki miettiä mikä on kartingin tila eikä rypeä vanhoissa muistoissa.
        Taitaa vaan olla niin että parilla tiimipääliköllä on niin paljon valtaa ettei muutoksia uskalleta tehdä. Sm sarja on käytännössä kuollut mutta Akk:n ainoa ratkaisu tilanteeseen on vaikeuttaa muiden sarjojen toimintaa mahdollisimman paljon. Luullaan että se tuo kuskit takas sm sarjaan.


    • Ylipäällikötuusiksi

      Harrastajia kyll on ihan riittämiin lamasta huolimatta, mihin aina vedotaan. Ajavat vain väärissä sarjoissa???? Tää liiton alamäki alko kun pohjalaiset saivat peräsimeen oman miehen. Alkoi välittömästi oma suhmurointi, kutsuttiin sopivat myötämieliset ihmiset hoitamaan duunit kotiin. Järjestettiin koko paletti uusiks valmennuksesta lähettiin. Sama suhmurointi jatkuu edelleen. Valmennuksessa ja lajiryhmissä muun muassa. Nykyinen istuva puh.joht ilmoitti useammallakin foorumilla muutoksien tuulista, (kuunnellaan tarkalla korvalla harrastajia). Muutosta juu on tapahtunut ja kato käynyt vähän joka lajissa.

      • djhjhfdjhrfjhfjhfjhhf

        Olisko jotain oikeita esimerkkejä tästä "suhmuroinnista"? Kätevää syyttää suhmuroinnista erittelemättä millä lailla se on tehty!


      • jääväänitseni
        djhjhfdjhrfjhfjhfjhhf kirjoitti:

        Olisko jotain oikeita esimerkkejä tästä "suhmuroinnista"? Kätevää syyttää suhmuroinnista erittelemättä millä lailla se on tehty!

        Mikäli et tunne yhtään historiaa, "mitä en kylläkään usko", päättäjien suhmuroinnista, voit sulkea suusi. Ei ole tarvis kuin lukea ja yhdistää nimet hallitus / eräs tiimi, taustalla toimivat henkilöt / lajiryhmä / valmennus / akademy / muut kummipoikakytkökset. Takautuvasti sieltä jostain.


    • Kylläminäniinmielenipaho

      Nää on aika hauskoja keskusteluja. SM-sarja on paskaa, AKK kusettaa. Rotax on paskaa, Tiikkanen kusettaa ja X30 on paskaa, joku ihan varmaan kusettaa. En tiedä mitä sitten pitäisi ajaa?

    • Kdklslsl

      Jos arvostettuun Sm sarjaan osallistuu vain kolmasosa siitä kuskimäärästä mikä on X30 ja Rotax sarjoissa niin jotain on mennyt pieleen Cik/Fia/Akk:n toiminnassa. Eikä tilanne korjaannu ihan helposti. Ei ole kenenkään etu että Sm sarja rypee pohjamudissa. Koko Ok moottori uudistus on ihan susi. Ei vanhoihin aikoihin ole paluuta.

      • kaikkiajaavarmasti

        OK täysin kuollut luokka maailmalla. Tosin kaikki pääsee finaaliin.


      • Mitähävittua

        Montakos kisaa X30 sitten on jo ollut? On kyllä mennyt täysin ohi ne kisat ja niiden osallistujamäärät!!


      • Ohionsultamennyt
        Mitähävittua kirjoitti:

        Montakos kisaa X30 sitten on jo ollut? On kyllä mennyt täysin ohi ne kisat ja niiden osallistujamäärät!!

        X30lle ( Iame Leopard) on ollut oma sarja vuosina 2009-11 ja lisäksi parhaan Iame X30/Leopard kuljettajan "sarjaa" on ajettu TAG Suomensarjan sisällä useita vuosia.


    • Jfjfjjf

      X30 tai Rotax Sm:n koneeksi niin taas olis yli 50 kuskia joka luokassa. Ja noista mielummin x30 niin ei tarttis koneiden tasaisuudestakaan huolehtia.

    • tosionkop

      X30 koneella voit lämmittää vaikka saunaa , muuhun siitä ei ole

      • Jflsjfj

        Olisko jotain perusteita? Oletko nähnyt ko. konetta muuten kuin kuvassa?


      • Tasaistaainakinon

        Paljon tasaväkisempiä näyttää olevan okj ja ok kisat, kuin x30 ja rotax. Ainakin kierrosaikojen perusteella. X30 kärkikuskit ajaa ynnämuut sijoilla ok luokissa.


      • Hdhdhks
        Tasaistaainakinon kirjoitti:

        Paljon tasaväkisempiä näyttää olevan okj ja ok kisat, kuin x30 ja rotax. Ainakin kierrosaikojen perusteella. X30 kärkikuskit ajaa ynnämuut sijoilla ok luokissa.

        Piti oikein tutkia. Castelleton wsk kisassa aika-ajon kolmaskymmenes oli n.0.35s paaluajasta ja X30 Europa kisassa junnujen kolmaskymmenes oli muutaman tuhannesosan tarkkuudella saman 0.35s paalusta. Kovin moni X30 kuski ei ole wsk kisoja ajanu.


      • hdhdhh
        Hdhdhks kirjoitti:

        Piti oikein tutkia. Castelleton wsk kisassa aika-ajon kolmaskymmenes oli n.0.35s paaluajasta ja X30 Europa kisassa junnujen kolmaskymmenes oli muutaman tuhannesosan tarkkuudella saman 0.35s paalusta. Kovin moni X30 kuski ei ole wsk kisoja ajanu.

        X30 aika-ajossa kuusikymmentä parasta 1,199s ja OKJ 0,772s sisässä. X30 kisan aika-ajon 21 parhaan joukossa, oli kaikki 7 kisaan osallistunutta okj kuljettajaa. Belgian mestaruus kilpailun x30 juniorin aika-ajossa 30 parasta 1,477s sisällä. Se siitä tasaisuudesta.


      • Jfjls

        Ja x30 europa kisassa tuohon 0.77 sisään mahtu 53 kuskia. Onpa huima ero. :)


      • kaikkisenosaa
        hdhdhh kirjoitti:

        X30 aika-ajossa kuusikymmentä parasta 1,199s ja OKJ 0,772s sisässä. X30 kisan aika-ajon 21 parhaan joukossa, oli kaikki 7 kisaan osallistunutta okj kuljettajaa. Belgian mestaruus kilpailun x30 juniorin aika-ajossa 30 parasta 1,477s sisällä. Se siitä tasaisuudesta.

        Ja wsk:ssa jenkki vetää 3kympän pohjat ok:ssa. Eli kaksi kuskia o,333s sisässä.


      • ollihaa
        kaikkisenosaa kirjoitti:

        Ja wsk:ssa jenkki vetää 3kympän pohjat ok:ssa. Eli kaksi kuskia o,333s sisässä.

        Taas asiantuntijat puhuvat. Käykää kerran liimatulla La Concan radalla ajamassa niin ei tarvitse puhua tyhmiä. Siellä fyysisesti todella pienet kaverit saavat aivan mielettömän edun isompiin. Jo aikanaan Lando meni välillä aivan omille luvuilleen siellä. Ja sitä ennen Nyckki. Kaikilla yhteistä että ovat keskiverto Cadet - pienen Raketti kuskin kokoisia.


      • tosikuski

        Noniin nyt päästään asiaan...eli myös kuskeilla on joku merkitys. Taitaa muuten toi la conca olla ainoa laatuaan eli turha yleistää keskusteluun mukaan.


      • viisxsm

        Tulkaa ruikuttajat hakemaan ne SM mitalit pois, jos on helposti saatavilla. Muussa tapauksessa ajakaa niissä harrastesarjoissa.


      • korttikatsottu

        kaikkein pahimpia ruikuttajia olette te "menetetyt mahdollisuudet" jotka jäätte tänne neuvoja jakamaan. eikö vois kääntää jo sivua?


    • Mitämieltä

      Lainaus keskustelun alottaneelta:
      "Kart SM-arvosarja, Mitä miettiikään päälliköt? Pitäisikös jo alkaa huolestua?"

      Monille harrastajille koko AKK hallitus/lajipäällikkö/lajiryhmä on se kirosana. Kuten näilläkin keskustelufoorumeilla ja kentällä on havaittavissa. Homma kun ei toimi se ei yksinkertaisuudessaan toimi heidän vetäminään. Ei ole voimavaroja, osaamista, onko todellista haluakaan nostaa koko lajia. Tietysti AKKn egonomisessa mielessä on pidettävä meistä harrastajista kiinni.

      Tässä yksi neuvo, eikä maksa mitään, eikä kukaan menetä kasvojaan.
      Ulkoistakaa koko Kart toiminta. Annatte vain isot linjat toiminnalle samalla kun hoidatte kansainväliset kontaktit CIK/FIA suuntaan. Näihin toimintoihin niukat resurssinne luultavasti riittäisivät, eivät valitettavasti muuhun.
      -Parhain yhteistyökumppani on ollut valmiina jo ennen nykyisen AKKn mukaantuloa.
      -Suomen Kartingliitto on se oikea taho tässä pattitilanteessa.
      -Suomen Kartingliitto toimii jo nyt Autourheiluseurojensa kanssa AKKn alaisuudessa, eikä heillä ole niitä kaupallisia intressejä, kuten yksityisillä nykyisillä sarjapyörittäjillä.
      Neuvoja kaivataan, millä ylös suosta?

      • Jfjfjslls

        No ei asiat ny onneks niin huonosti ole että pitäis kartingliittoon tukeutua.
        Kartingliitto on perinteisesti ollut yhden kartti isin leikkikenttä jota käytetään oman pojan uran tukemiseen. Nimi on vuosien varrella vaihdellut mutta tyyli on pysynyt. Täysin turha instanssi.


      • OnkoPelkoniAiheeton
        Jfjfjslls kirjoitti:

        No ei asiat ny onneks niin huonosti ole että pitäis kartingliittoon tukeutua.
        Kartingliitto on perinteisesti ollut yhden kartti isin leikkikenttä jota käytetään oman pojan uran tukemiseen. Nimi on vuosien varrella vaihdellut mutta tyyli on pysynyt. Täysin turha instanssi.

        No nimenomaan nyt on asiat todella huonosti AKKn kannalta. Nyt on vain hallituksen pj. ja lajipäällikön nöyrryttävä ja kaikki tarvittava apu on otettava vastaan. Apua on ymmärrettävä pyytää seuroilta, Kartingliitosta ja miks ei myöskin Autoliittoa ja Moottoriliittoakin voisi pyytää apuun. Nämä on juuri niitä tahoja mistä se apu voisi löytyä. Pelkäänpä pahoin että on viimeinen vuosi, kun SM kisoja ajetaan ja AKK jakaa mitalit mitättömät joillekin.


    • Omaehdotus

      Jfjfjslls
      Älähän puhele puppua, ilman perusteluitasi ja missä se oma ehdotuksesi tilanteen korjaamiseksi, niitähän tässä edellinen kyseli.

    • Aletaanrakentaanuutta

      Nyt tuli jotain rakentavaakin konkreettista ehdotusta "Mitä mieltä"

      Ihan kannatettava ehdotus. Sen varsinaisen kenttätyön ja kilpailut pyöräyttäisi ja hoitaisi Kartingliitto yhdessä seurojen kanssa, kuten tähänkin asti Kartingliitto on toiminut.
      AKK lta tuki heidän toiminnalle mahdollisesti jopa euroina jaettava suoraa tuke myös seuroille, ketkä viitsivät järjestää SM kilpailut, nythän menee tappiolla tuollaisilla osanottajamäärillä.
      Markkinointiin on panostettava huomattavasti enempi, esillä täytyisi olla jatkuvasti. X30 osaa sen hyvin , sieltä mallia.
      Silmät auki, syytä olisi myös katsoa, miten yhteistyö muualla pelaa Ruotsi Tanska ja Virokin muun muassa.

    • Khärmenpesä

      Perusongelma on siinä että autourheilutoiminta ja myös karting on järjestötasolla täydellinen käärmeenpesä. Ihan sama puhutaanko seura vaiko liittotason toiminnasta. Milloin kampitetaan toisia, milloin vedetään törkeästi kotiinpäin tai omaan pussiin. Aina on joku, jolla on oma intressi härskisti ajettavana muiden kustannuksella.
      Siksi on ihan sama tekeekö asiat kartingliitto vaiko AKK, jos asiat tehdään kummassakin yhtä väärin.

    • VaihdetaanVetäjät

      Joka tapauksessa itse uskon kuitenkin RY vetoiseen toimintaan enempi, kuin yksityisbisnes vetoiseen.
      Vaihdetaan sit vetäjät jos ei toimi. Onhan meillä liittovaltuusto, vaikutetaan sen kautta.

      • totuusesiinkö

        KYLLÄ SUOMI24 on paras tapa vaikuttaa ...


    • Kansa

      Nimien kerääminen kansalaisaloitteeseen kansanäänestyksen järjestämiseksi metsähallituslain kumoamisesta on alkanut.

      Käykää allekirjoittamassa!

      Aloitteen voi allekirjoittaa oikeusministeriön ylläpitämässä palvelussa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986

      Uusi metsähallituslaki yhtiöittämisineen ja kolmansine taseineen on ilmeinen uhka Suomen luonnolle. Perustuslain 20 §:n mukaan vastuu luonnosta ja sen monimuotoisuudesta kuuluu kaikille.

      Suomen kansalaisina tunnustamme tämän vastuun ja vaadimme, että meitä kuullaan yhteistä ympäristöämme koskevassa päätöksenteossa.

      Kansalaisaloite on lakiehdotus kansanäänestyksen järjestämiseksi uudesta metsähallituslaista. Äänestyksessä esitettäisiin seuraava kysymys: ”Kannatatko uuden metsähallituslain kumoamista?” Äänestäjän tulisi vastata kysymykseen joko "KYLLÄ" tai "EI".

      Kansalaisaloite koskee nimenomaan kansanäänestyksen järjestämistä, koska ei ole mitään syytä uskoa, että nykyeduskunta kumoaisi uuden metsähallituslain uudessa käsittelyssä. Perusteluthan kaikuivat nytkin kuuroille korville.

      Sen sijaan poliittisten päättäjien olisi lähes mahdoton olla kunnioittamatta kansanäänestyksen tulosta. Äänestys kertoisi yksiselitteisesti, hyväksyvätkö suomalaiset uuden metsähallituslain.

      Lisäksi kansanäänestys on ainoa tapa punnita lain legitimiteetti tilanteessa, jossa lainsäädäntöprosessi ei vastannut avoimen demokratian vaatimuksia. Esimerkiksi yhtiöittämisen välttämättömyyttä korostavat perustelut eivät pitäneet paikkaansa.

      Edustuksellinen demokratia ei tarkoita sitä, että vaalien jälkeen valtapuolueilla olisi neljä vuotta aikaa toteuttaa visioitaan muusta yhteiskunnasta piittaamatta. On äärimmäisen vaarallista, jos lainsäätäjät eivät välitä tosiasioista eivätkä kansalaisten, alueiden, asiantuntijoiden, järjestöjen ja asiantuntijaorganisaatioiden vastalauseista.

      Jos me hyväksymme tämän nyt, kun vaakakupissa on kolmannes Suomen pinta-alasta, yhteinen kansallisaarteemme, mitä voimme odottaa tulevaisuudessa tapahtuvan?

      Kansalaisaloitteen yksityiskohtaiset perustelut löytyvät allekirjoituspalvelusta sekä Minimahdin artikkelista. Levitä alussa olevaa allekirjoitus-linkkiä tai artikkelia nimikeräyksen alkamisesta: https://goo.gl/0IQuM0

      Käydään siis töihin: allekirjoittakaa & jakakaa tietoa. Annetaan aloitteelle lentävä lähtö!

      Kiitos kaikille & keväisiä päiviä!

    • Lajinestori

      Ei sais haikailla, mutta meillä oli pitkään loisto lajipäällikkö, joka sitten laitettiin johtajien hulluuden takia pois ja liitto maksoi itsensä kipeäksi. Sen aikana laji kehittyi huikeasti, kilpailijamäärät oli hyvät, kisat oli hyviä, kv kuskeja oli todella paljon. Se teki tosissaan töitä lajin eteen ja oli itsekin toimitsijana kv kisoissa, eikä vaan patsastellut. Se piti myös kauppiaat kurissa ja porukat kurissa myös koulutuksissa. Järjestäjien koulutukset ja tekniikkaseminaarit harppasivat silloin valovuoden eteenpäin. Voitaisko saada samanlainen henkilö taas hoitaan asioita?

    • Kakkatuoksuu

      Aika entinen ei koskaan enää palaa. Sai kenkää, kun lähti kaivelemaan niitä valtion myöntämiä rahoja AKKn nuorisotoimintaan ja valmennukseen, liian arka asia.
      Kun asia paisui ja oli menossa median tietoisuuteen sai lähteä muutaman muun työntekijän kanssa. Jotkut maksettiin suoraan ulos joku voitti oikeudenkäynnin.
      Joku siirrettiin hierarkiassa ylöspäin.

      • Veronmaksajana

        Mitähän näillä on kustannettu?

        LIIKUNTAJÄRJESTÖJEN TOIMINTA‐AVUSTUKSET:
        2015 AKK-Motorsport ry 240 000€
        2014 AKK‐Motorsport ry 240 000€
        2013 AKK‐Motorsport ry 240 000€
        2012 AKK‐Motorsport ry 240 000€
        2011 AKK‐Motorsport ry 240 000€
        2010 AKK‐Motorsport ry 240 000€


    • Jfjfkkf

      Maksettu oikeudenkäyntejä ja laittomasti irtisanottujen palkkoja/korvauksia.

    • SmSarjaKuollut

      Ok luokat olis aika haudata ja Akk:n syytä suunnata katseet niihin luokkiin joita harrastajat haluavat ajaa. Kolmeen luokkaan ilmoittautunut 23 kuskia. Tuolla määrällä ei kannata sarjaa ajaa,ei vaikka määrä tuplaantuisi.

    • 342414

      Ottamatta sen enempää kantaa eri luokkiin, niin ei sarjaan kuuluviin osakilpailuihin ei vain jostain syystä ilmoittauduta. Viime vuonna yrittivät saada Rotax kuskeja Kouvolaan SM yhteydesssä ajettavaan kansalliseen kisaan. Ei oikein ketään tullu kun olivat muistaakseni Joensuussa reenaamassa seuraavan viikonlopun sarakisaansa.

    • OWT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      108
      5766
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3773
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3265
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      2647
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1690
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1353
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1230
    Aihe