Meillä aamulehdet ovat nykyään iltapäivä- tai iltalehtiä. Tälle alueelle ei ole varhaisjakelua, joten posti tuo myös päivän lehdet. Eilen tuli klo 16.20, aika vanhoja jo oli kaikki uutiset.
Mihin aikaan postilaatikko teilläpäin kolahtaa?
51
587
Vastaukset
- ettäpostia
Aamun lehti aamuyön tunteina . Mutta normaali posti aikahaarukka 15.00 - 18.00 . Tervo sanoi junista hyvin ettei juna välttämättä ole 8 tuntia myöhässä vaan seuraavan päivän pirun paljo etuajassa .
Eipä ole laatikkoa.
On luukku.
Eikä ole minulla tilauksiakaan.
-
Liittyykö tämä aloitus siihen vanhaan aloitukseen jossa kyseltiin miten
perua lehti-tilaus?
Vai liittyykö tämä uutiseen, jossa posti kertoi alkavansa keräillä
laatikoita yhteen nippuun?
Vai...köyhäin valitus, toisten rahojen kaipaus.
Aika on aloituksen teksti teeveetä.
H.- Vilttihatun_hmm__qisti
Ja tämä pölqvisti ei sitten voi jättää sönköttämästä jotain
vaikkei sillä ole mitään sanottavaa
eikä se kykene edes kirjoittamaan asiaan liittyvää kommenttia!
Yökötys tyhjätaskulle, joka nimittelee toisia köyhäksi.
Tosi Kallion kolikkotasku!
- krisst
Keskisuomalainen kolahtaa luukusta noin klo 03. Posti tulee klo 12-15
Jos lehti pitäisi hakea laatikosta jostain tienvarresta,siirtyisin vain nettilehden tilaajaksi;) - yönkylmä
Mökillä n.500m päässä kolahtaa keskipäivällä, mulla on hyvä kuulo.
- päivänlämmin
Tyynellä säällä mökillä saattaa kuulua kolahduksia jopa järven takaa kun joku stadilainen kolauttaa otsansa saunan parruun heh heh. Vitsiiiiiiiiiiiiiiiiii.
No, tyynellä säällä kuulee paremmin, kaukaakin tulevia ääniä. Ittellä ei ole postilaatikkoa koska olen mökkini turisti ilman päivyriä, menen milloin menen ja aina en.
- Palvelu-on-jees
Silloin kun paperi-Hesaria vielä arvostin, sen jämptiys oli sitä luokkaa, että maailman aika olisi voinut tarkistaa kellonsa siitä. Sitten jakeluporras huonontui ja lehti alkoi tulla tai jättää tulematta milloin mitenkin, ja tulipa se liti märkänäkin muutaman kerran, ihan oikeasti, ei ollut jakajalla mitään moraalia. Sade öinä. Lopetin tilauksen nimellä "ei ikinä enää". Ja Erkkokin kuolla kupsahti, viimeinen moraalin jättiläinen Sanoma Oy:ssä.
Päivän postejani jakaa viehko viet-nam-ilainen (tai aasialainen kuitenkin) tyttönen. Jos lähetys on paksuhko, silloin tällöin on, hän soittaa rohkeasti ovikelloa ja ojentaa postin (vaikka ei tarvitsisi, voisihan se jättää viestin, että hae pukettisi prkle). Niin niin niin riippuu jakelun määrästä, viehko liikkuu klo 10.30 - 15.00 välisenä aikana. Silloin kun oli lakon tyylisiä mielenilmaisuja, posti saattoi tulla klo 17 - 18 aikanakin."Palvelu-on-jees"
perua lehti-tilaus?
H.- lantaläjä
hunksz kirjoitti:
"Palvelu-on-jees"
perua lehti-tilaus?
H.Suutuitko aloituksesta.
Jos joku tekee musiikki aloituksen ? Sattuuko nilkkaan. lantaläjä kirjoitti:
Suutuitko aloituksesta.
Jos joku tekee musiikki aloituksen ? Sattuuko nilkkaan."lantaläjä"
En.
Miksi suuttuisin?
Aloitushan on jankuti.
Uusiki.
Typerivi.
H.- lehdenjakaja
Koetapa itse pitää sanomalehdet kuivana vesisateessa. Asut ilmeisesti kerrostalossa. Jakajan on kannettava ne lehdet rappuun autosta. Ne nyt vaan kastuvat siinä välillä, jos tarpeeksi sataa, ei sille voi mitään.
- Palvelu-ei-ollut-jees
Jos jakajalla on pätkääkään oma-aloitteisuutta, mitä lähes kaikilla jakajilla ei ole valitettavasti, niin kyllä viisas jakaja merkkaa asian ja ilmoittaa työnantajalleen, että sinne ja sinne meni märkä lehti, voisiko toimittaa kuivemman.
Jos jakaja hoitaa jakelua autolla ja ajaa rapun eteen, ei siinä ehdi tarttua montaa pisaraa lehtiin. Itse olen saanut niin litimärkiä lehtiä ettei niitä saanut edes auki repeytymättä, kuin sankossa uitettuja. Siinä vaiheessa kyllä viiraa jakajalla tosi pahasti.
Pienistä läikistä en valittanut koskaan sillä ymmärsin asioita myös jakajan näkökulmasta. - bessie-
Palvelu-ei-ollut-jees kirjoitti:
Jos jakajalla on pätkääkään oma-aloitteisuutta, mitä lähes kaikilla jakajilla ei ole valitettavasti, niin kyllä viisas jakaja merkkaa asian ja ilmoittaa työnantajalleen, että sinne ja sinne meni märkä lehti, voisiko toimittaa kuivemman.
Jos jakaja hoitaa jakelua autolla ja ajaa rapun eteen, ei siinä ehdi tarttua montaa pisaraa lehtiin. Itse olen saanut niin litimärkiä lehtiä ettei niitä saanut edes auki repeytymättä, kuin sankossa uitettuja. Siinä vaiheessa kyllä viiraa jakajalla tosi pahasti.
Pienistä läikistä en valittanut koskaan sillä ymmärsin asioita myös jakajan näkökulmasta.Viime vuoden syksypuolella tulin aamuyöstä lentokentältä. Tässä kotinurkilla olevan 'pääväylän' penkalla näin sellaisen ison rullakon tapaisen, jossa oli sanomalehtiä. Taksikuskin kanssa käymästäni keskustelusta ymmärsin, että ne on siihen isommasta jakeluautosta jätetty, ja useampikin lehdenjakaja niitä siitä hakee. Ei niitä erityisemmin ollut peitelty.
- kärrynnaulankantaan
juuri noin
- Inhottaa_pölqvist
hunksz kirjoitti:
"Palvelu-on-jees"
perua lehti-tilaus?
H.1 VASTAUS:
UUSI
Vilttihatun_hmm__qisti
8.4.2016 15:27
Ja tämä pölqvisti ei sitten voi jättää sönköttämästä jotain
Tosi Kallion kolikkotasku! - Pölqvistille_pöö
hunksz kirjoitti:
"lantaläjä"
En.
Miksi suuttuisin?
Aloitushan on jankuti.
Uusiki.
Typerivi.
H.Ja tämä pölqvisti ei sitten voi jättää sönköttämästä jotain
Tosi Kallion kolikkotasku!
- bessie-
Hesari tulee siinä aamukolmen ja neljän välillä. En tätä tietäisi ellen olisi vieraiden takia nukkunut lähellä eteistä olevalla sohvalla, nykyinen jakaja tekee työnsä todella hiljaisesti. Edellinen jakoi vähän miten sattui, varsinkin viikonloppuisin turhan myöhään ja aina kovan kolahduksen kanssa.
Kirjeposti ja mainokset enimmäkseen iltapäivällä, mutta aina silloin tällöin yllättävän myöhään illalla. Sattuipa aloitus hyvään aikaa, sillä juuri tänään ajattelin kiitollisena jakelijaa, joka laittoi klo 04 aamuyöllä lehden HILJAA postiluukun väliin, HERÄTTÄMÄTTÄ parhaista unistaan nauttijaa!
.
Olen ollut Hesarin lukijana koko työelämäni ajan, sillä se oli miehellenikin välttämättömän tärkeä lehti. Meillä oli perheen aikoihin postilaaikko ulkona.
Mieheni kuoleman jälkeen muutin kaksioon uuteen taloon, koska en halua minkäänlaisia remontteja.
Tässä kaksinkertainen ulko-ovi on melko lähellä makkarin ovea, jonka haluan pitää auki, sepposen selällään.
Silloin huomasin usein, että jos olin herännyt aamuyöllä kesken parhaitten unieni, niin postiluukustani oli pudonnut Hesari niiden kaksoisovien väliin.
.
Jouduin lopettamaan Hesarin tilaukseni tämän häiriön takia.
Mutta siten alkoikin tulla MESTA, Hesarin mainoslehti, Ongelma palasi.
.
TÄNÄÄN Mesta oli ymmärretty jättää postiluukun väliin. Silloin se ei kolahda eikä siis herätä nukkujaa.
___
Miksi en laita oveen ILMAISJAKELU ja MAINOKSET KIELLETTY-lappua? - Siksi, että
haluan LÄNSIVÄYLÄN. - Se on todella hyvä paikkakunnan lehti.- herkkäuninen
Ensin olin suutuksissani kolistelevalle jakajalle, mutta sitten kokeilin itse laittaa lehteä äänettömästi, vaan eipä onnistunut ulkopuolelta sen sisemmän luukun rämpsähdyksen vaientaminen, laitoin sitten sisemmän luukun ja oven väliin sellaista liimattavaa huopaa mitä käytetään tuolin jaloissa, enää ei luukku rämähdä ja herätä. Myös kynnykselle ovien väliin olen leikannut sellaisen vaahtomuovisuikaleen joka vaimentaa lehden lattialle tömähdyksen, asetan sen aina paikoilleen ennen kun käyn nukkumaan.
- akso
En tiedä kuinka on nykyisin mutta -80 luvulla jakajilla oli selvät ohjeet, lehteä ei jätetä luukkuun, se toimitetaan perille asti;) Postiluukussa oleva lehti kertoo konnille että asukas ei ole paikalla.
- mikässiinä
Tarkoitatko ! Soittaisi yöllä ovikelloa " huometa tässä tuore hesari "
- mimmimum-..mi
Hän oli hyvin yksinäinen,
tilasi lehden
jotta joku kävisi hänen ovellaan.
- Risto Rasa -
Kävisi joka aamu.....antaisi ovella lehden ja sanoisi ...hyvää huomenta...heh.. - 1eero
mimmimum-..mi kirjoitti:
Hän oli hyvin yksinäinen,
tilasi lehden
jotta joku kävisi hänen ovellaan.
- Risto Rasa -
Kävisi joka aamu.....antaisi ovella lehden ja sanoisi ...hyvää huomenta...heh..Lehdenjakajalle voisi keittää yökahvit ja jutella kuulumiset ymm..mitä mieleen juolahtaa.
- näinsetoimii
Sääntöjen mukaan lehti on pudotettava luukusta alas. Jos ei halua sitä alas asti, kannattaa ottaa jakelupäivystykseen yhteyttä, ja pyytää, että lehti jätettäisiin luukkuun. Tai sitten voi laittaa oveen lapuun, että ei saa laittaa lehteä alas.
- mimmimum-..mi
1eero kirjoitti:
Lehdenjakajalle voisi keittää yökahvit ja jutella kuulumiset ymm..mitä mieleen juolahtaa.
Juu...vois olla ihan kiva ....mutta pitäis itse olla valmiina ovenraossa.....katsoa tuleeko sieltä minkälainen .....muukalainen...
- Ovi-on-posti-tulee
Lehti on myös helposti näpistettävissä, jos se törröttää postiluukussa puoliksi sisällä. Juuri tuonkin vuoksi jakajille on ohjeita työntää lehti luukusta kokonaan. Slummi talojen ongelma ;D
Entä sunnuntain esimerkiksi Hesarit. Niin paksuja ettei tahtoneet luukkuun mahtua.
Mutta on jakajilla sitä huomioonottamistakin ja yrittävät olla "äänettömiä".
Minulla ei ole mainoskatkoja-kieltoja mutta esimerkiksi Länsiväylää en ole nähnyt sitten viime sodan. Joskus tulee, usein ei. Mutta kun en ole lehden tilaaja saati maksaja, miksi tuhlaisin aikaa alkamalla soitella ja valittaa. Jakelijat ovat kuitenkin huijareita, enimmässä määrin. Esimerkiksi alhaalla rapun katveeseen on piilotettu kaksi nippua Länsiväylää mainoksineen. Ne ovat tammikuun lopulta kuluvaa vuotta. Siivooja käy kaksi kertaa viikossa ja tekee huippu työtä. Mutta hänkään ei koske nippuihin, ei vittuillessaan. Eikä se hänelle kuuluisikaan. - bessie-
Ovi-on-posti-tulee kirjoitti:
Lehti on myös helposti näpistettävissä, jos se törröttää postiluukussa puoliksi sisällä. Juuri tuonkin vuoksi jakajille on ohjeita työntää lehti luukusta kokonaan. Slummi talojen ongelma ;D
Entä sunnuntain esimerkiksi Hesarit. Niin paksuja ettei tahtoneet luukkuun mahtua.
Minulla ei ole mainoskatkoja-kieltoja mutta esimerkiksi Länsiväylää en ole nähnyt sitten viime sodan. Joskus tulee, usein ei. Mutta kun en ole lehden tilaaja saati maksaja, miksi tuhlaisin aikaa alkamalla soitella ja valittaa. Jakelijat ovat kuitenkin huijareita, enimmässä määrin. Esimerkiksi alhaalla rapun katveeseen on piilotettu kaksi nippua Länsiväylää mainoksineen. Ne ovat tammikuun lopulta kuluvaa vuotta. Siivooja käy kaksi kertaa viikossa ja tekee huippu työtä. Mutta hänkään ei koske nippuihin, ei vittuillessaan. Eikä se hänelle kuuluisikaan.Meille ei ole enää aikoihin tullut Länsiväylää postiluukusta, lähikaupan eteisessä sillä on oma teline.
Aiemmin näin useammankin "EI MAINOKSIA!!! LÄNSIVÄYLÄ KYLLÄ KIITOS!" tyylisen lapun jo omassa rapussani, samoin monissa muissa paikoissa. Tuli mieleeni, että kannattaako jakeluyrityksen koukata lopulta ollenkaan sellaisen kerrostalon rappuun jossa tietävät suunnilleen joka toisessa ovessa olevan mainokset kokonaan kieltävä lappu ja monissa lisäksi tuollainen valikoiva 'käsky'. - LevottomiakinRappujaOn
Ovi-on-posti-tulee kirjoitti:
Minulla ei ole mainoskatkoja-kieltoja mutta esimerkiksi Länsiväylää en ole nähnyt sitten viime sodan. Joskus tulee, usein ei. Mutta kun en ole lehden tilaaja saati maksaja, miksi tuhlaisin aikaa alkamalla soitella ja valittaa. Jakelijat ovat kuitenkin huijareita, enimmässä määrin. Esimerkiksi alhaalla rapun katveeseen on piilotettu kaksi nippua Länsiväylää mainoksineen. Ne ovat tammikuun lopulta kuluvaa vuotta. Siivooja käy kaksi kertaa viikossa ja tekee huippu työtä. Mutta hänkään ei koske nippuihin, ei vittuillessaan. Eikä se hänelle kuuluisikaan.Olisikohan ne jätetty sinne siksi jos ei ole päästy jostain syystä rappuun? Välillä on termiitit tunkeneet lukkopesiin jotain tikkuja tms ja välillä saattaa rapuissa olla menossa verinen tappelu tai jokin muu uhka jolloin jakaja joutuu jättämään sisään menemisen väliin.
- mimmimum-..mi
Kyllä se lehti siinä neljän aikaan tipahtaa .....joskus aika kolauksenkin pitää... luukku ja lehtikin... Olen tänään ollut ns. viikkovillissä... olin jo lauantaissa... äsken aloin lehdestä hakemaan juttua ...joka on aina lauantaisin.....Pidän lehdestä taas kesätauon....
Postia ei varmaankaan jaeta enää joka päivä.....olen huomannut että tiistai on postiton....- 1eero
Uutinen ei ole myöhässä kun lehti tulee kahden jälkeen jos tulisi myöhemmin se olisi jo vanha.
1eero kirjoitti:
Uutinen ei ole myöhässä kun lehti tulee kahden jälkeen jos tulisi myöhemmin se olisi jo vanha.
Sanomalehden uutiset ovat jo päivän vanhoja muutenkin, uutiset saa netistä lukea jo edellisenä päivänä. Paitsi jotkut pikkupaikalliset ja mainokset ja muut pikkuilmoitukset.
- ent.siivoojaparka
12:02 kolahti luukku ensimmäisen kerran tänään.
Vielä se kolahtaa pari kertaa iltapäivän aikana. Otan sitten uuden ajan. Muuten en juurikaan ajattele, mihin aikaan se kolahtaa. Aina vaan huomaa, että taas on tullut jotain roskaa kynnysmatolle.
Kun istun iltasavuilla parvekkeella joskus sudentunneilla, niin olen nähnyt luultavasti lehdenjakajan kolistelevan viereiseen taloon. Itse en ole tilannut mitään päivälehtiä aikoihin.- Susi-jo-ulvoessaankin
Mutta muista, yöllä ei saa ulvoa kuin susi ettei lähiö herää.
- kolahti
Just ajoi posti pihaan, 13.15
- Janiinpäin
Mutta koirat ajaa postin pihaltaan pois.
- ent.siivoojaparka
13:06 kolahti postiluukku toisen kerran.
- kustiautoilee
Postilaatikot yleisten teiden varsille. Ne, jotka haluaa postinsa yksityistiensä päähän-maksakoon siitä.
Sanomalehden tilausmaksukin pitäisi mennä kuljetuskulujen mukaan-vai kuka ne maksaa-EU:ko? Ymmärrän maaseudulla asumisen kun sinulla on viljely-tai karjatila. Mutta muuten...- Melkein-pimennossa
Eipä mökilläni tule lehtiä kuin syksyisin ja silloinkin kohtuullisesti kun puut tiputtavat lehtensä. Muuten se on uutisvapaa vyöhyke ellei nettiä lasketa mukaan. No olen kyllä pähkäillyt jonkun lehden tilausta syystä, että saa sytykepaperia. Nyt joudun käyttämään sytytyspaloja kun en viitsi urakoitua partiolaiseksi ja alkaa veistellä säleitä millä sytyttää tai hinkata klpapeja vastakkain.
- bessie-
Melkein-pimennossa kirjoitti:
Eipä mökilläni tule lehtiä kuin syksyisin ja silloinkin kohtuullisesti kun puut tiputtavat lehtensä. Muuten se on uutisvapaa vyöhyke ellei nettiä lasketa mukaan. No olen kyllä pähkäillyt jonkun lehden tilausta syystä, että saa sytykepaperia. Nyt joudun käyttämään sytytyspaloja kun en viitsi urakoitua partiolaiseksi ja alkaa veistellä säleitä millä sytyttää tai hinkata klpapeja vastakkain.
Sattumoisin katselimme ihan lähiaikoina valokuvia joissa poikani n. 4-vuotiaana vuolee kiehisiä nuotiopuihin. Kovin on tärkeän ja tyytyväisen näköinen, ja mieheni siinä vieressä ylen suojelevan ja valppaan näköisenä neuvomassa. Hyvä kuvasarja, vahinko että värit ovat muuttuneet.
Jo mieheni isä oli antanut pojalle puukon käteen ja neuvonut sen käyttöä tämän ollessa melkein taapero vielä, ja 'perinne' on jatkunut. Lapsenlapseni, vaikka ovat tyttöjä ovat aika pienestä saakka vuolleet kiehisiä nuotio-, takka- ja saunapuihin, en tiedä viitsivätkö enää.
Paremmin puut syttyvät kuin sanomalehdellä, vähemmän 'päästöjä', ja minun mielestäni vähemmän työtäkin. Ei siihen montaa kiehistä per klapi tarvitse vuolla
- ISÄ_ON_AINA_isä
Mieheni isä aina aikuisenakin muistutti esikoiselleen,
että aina sytykkeitä vuollessaan on vuoltava itsestä poispäin.- Oikeasti.opetettua
Juu pahempi on pitää klapia vasten napaansa ja vuolla (vetää) itseensä päin. Voi sattua pipi.
- muantiet
Mie en öisin kupeksi teillä päinkään. Mie makkoon.
Pikku matkat on postilaatikoille,
aina kun herään lehti on jo haettavissa, eilisen iltapäiväpostit tuon samalla kertaa, jos en satu jotain tärkeää odottamaan, silloin käyn toisen kerran iltapäivällä.
Lähteväposti on kanssa melkein nurkan takana, hyvin hoituu klo 16 se tyhjennetään ja päivässä menee jo aika pitkälle.Jännää, kun kysytään postilaatikon kolahdusaikaa, niin kansa kertoo postiluukun äänistä.
No meillä on postilaatikko ja sen verran etäällä ettei makkriin sen kolahdukset kuulu, vaikka ois ikkuna aukikin. Makkari on vastakkaisella puolella taloa kuin postilaatikon suunta.
Joskus on yllätetty lehdenjakaja itse teossa jossain 3-4 välillä.
Posteljooni autoilee vaihtelevasti. Kesinä ollaan huomattu, että kun vakijakajamies on lomalla, niin postin sijaistyttö käy laatikolla pari tuntia aikaisemmin. Ei kai ole tiedossa päiväkahvipaikkoja sillä tytöllä.
Mutta nykyään aikahaitari on leveä: 11 - 17, eli nykyään ei enää varmaksi tiedä, että koska se posti kulkee.- ent.siivoojaparka
Miksi sitten alat kertomaan postilaatikostasikaan, jos sen kolahdusta ei edes kuulu?
Kolahdusta siinä kysyttiin. - pikku.sieluja
Just näin , oikein pilkun nus...pilkunpuolittaja taas
- maaseudunmenneisyys
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Miksi sitten alat kertomaan postilaatikostasikaan, jos sen kolahdusta ei edes kuulu?
Kolahdusta siinä kysyttiin.eihän sitä kysytty kuuleeko kolahduksen, vaan sitä koska kolahtaa
minä en kuule kolahdusta, mutta kuulen auton äänen ja tiedän kurkata ikkunasta onko se posti vai joku muuten vaan täällä syrjätiellä kurvaileva, kolahdus tapahtuu meillä klo 13-17 välillä, yleensä - tzuppari-ex
Eli varmin tapa käydä postilaatikolla on kello 18.00.
Keskustelu posteljoonien kolahduksista on päättynyt.
Uutinen olisi jos kaksi posteljoonia ajaisi kolarin postipyörillään ja kolauttaisi otsansa vasten auvon siltaa. - bessie-
tzuppari-ex kirjoitti:
Eli varmin tapa käydä postilaatikolla on kello 18.00.
Keskustelu posteljoonien kolahduksista on päättynyt.
Uutinen olisi jos kaksi posteljoonia ajaisi kolarin postipyörillään ja kolauttaisi otsansa vasten auvon siltaa."Varmin tapa"?
Onko siis postilaatikko varmasti paikalla klo 18:00 vai millä tavalla varmin tapa?Täällä päin on vielä hieman ruuhka-aika tuohon aikaan, tiedä vaikka ohi ajava roiskuttaisi kuraa päälle.
Kypärä päähän, puhelin valmiiksi käteen ja jalkaan jotain muuta kuin rakkaat reinot tai ainot ja eikun menoksi. Hukkareissun voi ottaa liikunnan kannalta. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kolahdusta siinä kysyttiin.Siksi, kun meidän postilaatikko on sellaista sorttia, että se pitää kyllä jonkinlaisen äänen, kun sinne postia laitetaan. Se ääni voidaan hyvin tulkita kolahdukseski. Eli kyllä se postilaatikko siis kolahtaa, vaikken sitä aina kuulisikaan, paitsi niillä kerroilla, kun yllätettiin jakaja itse teossa.
pikku.sieluja kirjoitti:
Just näin , oikein pilkun nus...pilkunpuolittaja taas
Kyttäsitkö kauankin, että sait voitonriemuisena julistaa julistuksesi?
Sinulle ja muille, jotka eivät erota postilaatikkoa postiluukusta, voin kertoa, että kannattaa olla tarkkana, ettei erehdy kotiin mennessä eli muistaa, että oliko käytössä postiluukku vai postilaatikko. Jaa että miksikö? No siksi, että sen postilaatikon luukun takana on aika paljon ahtaampaa, kuin ovessa olevan postiluukun takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1294100Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1903887Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292616Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102402100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322173Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481382Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut891353Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241281Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361069