Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta palvelusta? http://osallistu.fleksi.work/ Voisi olla ihan kiinnostava tehdä vielä jotain hommia.
Olisikohan tämä hyvä?
13
172
Vastaukset
60 ?
Näin hyvällä eläkkeellä?
Älä unta nää...
H.- bessie-
Hyvällä eläkkeellä oleminen ei ole este palkka- tai vapaaehtoistyön tekemiselle?
Kuulun rinkiin joka tekee keikkaluontoista ja satunnaista vapaaehtoistyötä. Ringissä on ainakin kaksi erittäin hyvätuloista, autettavat taas ovat järjestään hyvin tai melko pienituloisia. Osa avun tarvitsijoista osaa ottaa yhteyttä suoraan koska he kuuluvat samaan suurempaan yhteisöön, osa tulee diakonin tai sosiaalitoimen yhteyshenkilömme kautta.
Valitsen yleensä kevyitä ja itselleni mieluisia keikkoja. Viimeisimmällä keikallani oli tarkoitus saada avun tarvitsijan jostain saama 'aika uusi ja hyvä' tulostin toimimaan, mutta siinä en onnistunut, ei liioin minun jälkeeni siellä käynyt experttimme.
Seuraava keikka on maahanmuuttajalasten vahtimista sillä välin kun heidän vanhempansa osallistuvat yhteiseen tilaisuuteen.
Sinä olet moneen otteeseen kertonut olevasi nörtti, joten sinulle tosiaan riittäisi keikkaa. Edellyttäen että osaat paitsi asiaosaamisen, myös rauhallisen hyväntuulisen ja rohkaisevan kannustavan tavan neuvoa ja opettaa esim. uuden älypuhelimen käyttöä. Ei sovi kärsimättömälle tai sellaiselle joka pudottelee sanoja joiden merkityksestä opetettavalla ei ole aavistustakaan. - höntti-helmeri
Hunkkiko saisi toimimaan jonkun printterin jota ei saanut epeli experttikään?
Muistitteko ajaa tietokoneelle printterin ajurit? CD tai netistä ladattuna? bessie- kirjoitti:
Hyvällä eläkkeellä oleminen ei ole este palkka- tai vapaaehtoistyön tekemiselle?
Kuulun rinkiin joka tekee keikkaluontoista ja satunnaista vapaaehtoistyötä. Ringissä on ainakin kaksi erittäin hyvätuloista, autettavat taas ovat järjestään hyvin tai melko pienituloisia. Osa avun tarvitsijoista osaa ottaa yhteyttä suoraan koska he kuuluvat samaan suurempaan yhteisöön, osa tulee diakonin tai sosiaalitoimen yhteyshenkilömme kautta.
Valitsen yleensä kevyitä ja itselleni mieluisia keikkoja. Viimeisimmällä keikallani oli tarkoitus saada avun tarvitsijan jostain saama 'aika uusi ja hyvä' tulostin toimimaan, mutta siinä en onnistunut, ei liioin minun jälkeeni siellä käynyt experttimme.
Seuraava keikka on maahanmuuttajalasten vahtimista sillä välin kun heidän vanhempansa osallistuvat yhteiseen tilaisuuteen.
Sinä olet moneen otteeseen kertonut olevasi nörtti, joten sinulle tosiaan riittäisi keikkaa. Edellyttäen että osaat paitsi asiaosaamisen, myös rauhallisen hyväntuulisen ja rohkaisevan kannustavan tavan neuvoa ja opettaa esim. uuden älypuhelimen käyttöä. Ei sovi kärsimättömälle tai sellaiselle joka pudottelee sanoja joiden merkityksestä opetettavalla ei ole aavistustakaan.Älypuhelimen käytön osaa neuvoa, mikäli osaa itse sellaista käyttää. Ei siihen mitään experttejä nörttejä tarvita.
Olen neuvontaa suorittanut itsekin ja kaikki ovat oppineet.
Oman printterini otin käyttöön aivan omilla kyvyilläni.- bessie-
höntti-helmeri kirjoitti:
Hunkkiko saisi toimimaan jonkun printterin jota ei saanut epeli experttikään?
Muistitteko ajaa tietokoneelle printterin ajurit? CD tai netistä ladattuna?Printteri väitti aina vaan paperin olevan lopussa. En edes muista mitä kaikkea sen kanssa tein, mutta aika paljon kuitenkin. Huolimatta siitä, että mm. pitkästä tulostettavien tiedostojen jonosta ja täpötäysistä mustekaseteista päättelin koneen tulleen hylätyksi koska se ei ole enää toiminut. Expertti (mutta ei siis korjauspuolen osaaja) varmaan osasi minua paljon paremmin, mutta rikki mikä rikki luulen.
- bessie-
Ancelina kirjoitti:
Älypuhelimen käytön osaa neuvoa, mikäli osaa itse sellaista käyttää. Ei siihen mitään experttejä nörttejä tarvita.
Olen neuvontaa suorittanut itsekin ja kaikki ovat oppineet.
Oman printterini otin käyttöön aivan omilla kyvyilläni.Juu ei älypuhelimen käytön opettamiseen asiantuntijaa tarvita, mutta täytyy pystyä asettumaan opetettavan asemaan, jotta tämä taasen pystyisi olemaan rennon vastaanottavainen.
Niin se kuitenkin on, että meidänkin rinkiimme kaivattaisiin kipeästi lisää "experttejä", niin paljon kysytään näissä asioissa apua, uusi "älytelevisio" ja hieman iäkkäämpi ihminen esim.. bessie- kirjoitti:
Juu ei älypuhelimen käytön opettamiseen asiantuntijaa tarvita, mutta täytyy pystyä asettumaan opetettavan asemaan, jotta tämä taasen pystyisi olemaan rennon vastaanottavainen.
Niin se kuitenkin on, että meidänkin rinkiimme kaivattaisiin kipeästi lisää "experttejä", niin paljon kysytään näissä asioissa apua, uusi "älytelevisio" ja hieman iäkkäämpi ihminen esim..Varmaan apua tarvitsevat etenkin vanhemmat ihmiset, joilla ei ole nuorempaa väkeä saatavilla neuvomaan ja käytössä opastamaan.
Tosiaan täytyy osata oikealla asenteella ja vauhdilla neuvoja antaa, itse sain muutaman kerran kuulla, että teet liian nopeasti nuo jutut, en pysy mukana.- vain-tutkinto-puuttuu
"Niin se kuitenkin on, että meidänkin rinkiimme kaivattaisiin kipeästi lisää "experttejä", niin paljon kysytään näissä asioissa apua, uusi "älytelevisio" ja hieman iäkkäämpi ihminen esim.."
Hommahan sopisi minulle kuin äly3Dlasit nenulle. Olen itseoppinut nyxpertti (nykyinen, en ex), ja mitä en osaa, ainakin yritän koska hermothan minulla on valurautaa ja pinna yhtä pitkä kuin suomi päästä päähän edestakaisin. Jos johonkin ryhdyn mutta homma tökkii, niin menköön vaikka yö, vain ratkaisu kelpaa. - Eihän_sitä_köyhä
Miksi pölkvisti mitään auttamistyöhön osallistuisi? Eihän se ole saanut apua itselleenkään. Rehvakas tyhjä....
- tavis-ei-tenkkapoo
Eihän_sitä_köyhä kirjoitti:
Miksi pölkvisti mitään auttamistyöhön osallistuisi? Eihän se ole saanut apua itselleenkään. Rehvakas tyhjä....
miksi mulkvisti vastaa kun ei osaa käyttäytyä edes?
- vain-tilattuna-liikun
Pleksien kanssa olen ollut tekemisissä. Joskus on käynyt ns hyvä flaksikin mutta vuokraorjaksi en lähtisi myymään itseäni. Sellaisia heikunkeikku (hei, kun keikkaa pukkaa) pyrähdyksiä teen silloin tällöin. Muuten sitä jämähtäisi kotiin tai mökille. Niinno mökil on jotain puuhia sentään.
Tommoset pyrähtelijät ovat kullan arvoisia, usein se on niin etteivät avun tarvitsija ja viisas ko asianosaaja kohtaa. Puskaradio on hyvä markkinoija ja viestin viejä. Aina ei jaksaisi millään lähteä konetta viemään jonnekin liikkeeseen kun kyse saattaa olla juuri vain opastuksesta eikä varsinaisesta viasta.
Hommaat sitten värkin kun värkin niin hirveä nippu käyttöohjeita kymmenellä kielellä, oikein suututtaa avata se pussukka aina, niin pientä tekstiäkin. Silloin toivoisi että, jostain pyrähtäisi kärsivällinen selkokieliopas paikalle.
- Voro_vaan_mitä
Itse en lähtisi mukaan toimintaan, jonka järjestäjästä ei löydy mitään tietoa.
Jollain tapaa pitäisi esittäytyä, kuka ja millainen organisaatio on toiminnan takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1294100Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1903887Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292616Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102402100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322173Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481382Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut891353Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241281Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361069