Olisikohan tämä hyvä?

touhuamista

13

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60 ?
      Näin hyvällä eläkkeellä?
      Älä unta nää...

      H.

      • bessie-

        Hyvällä eläkkeellä oleminen ei ole este palkka- tai vapaaehtoistyön tekemiselle?

        Kuulun rinkiin joka tekee keikkaluontoista ja satunnaista vapaaehtoistyötä. Ringissä on ainakin kaksi erittäin hyvätuloista, autettavat taas ovat järjestään hyvin tai melko pienituloisia. Osa avun tarvitsijoista osaa ottaa yhteyttä suoraan koska he kuuluvat samaan suurempaan yhteisöön, osa tulee diakonin tai sosiaalitoimen yhteyshenkilömme kautta.

        Valitsen yleensä kevyitä ja itselleni mieluisia keikkoja. Viimeisimmällä keikallani oli tarkoitus saada avun tarvitsijan jostain saama 'aika uusi ja hyvä' tulostin toimimaan, mutta siinä en onnistunut, ei liioin minun jälkeeni siellä käynyt experttimme.
        Seuraava keikka on maahanmuuttajalasten vahtimista sillä välin kun heidän vanhempansa osallistuvat yhteiseen tilaisuuteen.

        Sinä olet moneen otteeseen kertonut olevasi nörtti, joten sinulle tosiaan riittäisi keikkaa. Edellyttäen että osaat paitsi asiaosaamisen, myös rauhallisen hyväntuulisen ja rohkaisevan kannustavan tavan neuvoa ja opettaa esim. uuden älypuhelimen käyttöä. Ei sovi kärsimättömälle tai sellaiselle joka pudottelee sanoja joiden merkityksestä opetettavalla ei ole aavistustakaan.


      • höntti-helmeri

        Hunkkiko saisi toimimaan jonkun printterin jota ei saanut epeli experttikään?
        Muistitteko ajaa tietokoneelle printterin ajurit? CD tai netistä ladattuna?


      • bessie- kirjoitti:

        Hyvällä eläkkeellä oleminen ei ole este palkka- tai vapaaehtoistyön tekemiselle?

        Kuulun rinkiin joka tekee keikkaluontoista ja satunnaista vapaaehtoistyötä. Ringissä on ainakin kaksi erittäin hyvätuloista, autettavat taas ovat järjestään hyvin tai melko pienituloisia. Osa avun tarvitsijoista osaa ottaa yhteyttä suoraan koska he kuuluvat samaan suurempaan yhteisöön, osa tulee diakonin tai sosiaalitoimen yhteyshenkilömme kautta.

        Valitsen yleensä kevyitä ja itselleni mieluisia keikkoja. Viimeisimmällä keikallani oli tarkoitus saada avun tarvitsijan jostain saama 'aika uusi ja hyvä' tulostin toimimaan, mutta siinä en onnistunut, ei liioin minun jälkeeni siellä käynyt experttimme.
        Seuraava keikka on maahanmuuttajalasten vahtimista sillä välin kun heidän vanhempansa osallistuvat yhteiseen tilaisuuteen.

        Sinä olet moneen otteeseen kertonut olevasi nörtti, joten sinulle tosiaan riittäisi keikkaa. Edellyttäen että osaat paitsi asiaosaamisen, myös rauhallisen hyväntuulisen ja rohkaisevan kannustavan tavan neuvoa ja opettaa esim. uuden älypuhelimen käyttöä. Ei sovi kärsimättömälle tai sellaiselle joka pudottelee sanoja joiden merkityksestä opetettavalla ei ole aavistustakaan.

        Älypuhelimen käytön osaa neuvoa, mikäli osaa itse sellaista käyttää. Ei siihen mitään experttejä nörttejä tarvita.
        Olen neuvontaa suorittanut itsekin ja kaikki ovat oppineet.
        Oman printterini otin käyttöön aivan omilla kyvyilläni.


      • bessie-
        höntti-helmeri kirjoitti:

        Hunkkiko saisi toimimaan jonkun printterin jota ei saanut epeli experttikään?
        Muistitteko ajaa tietokoneelle printterin ajurit? CD tai netistä ladattuna?

        Printteri väitti aina vaan paperin olevan lopussa. En edes muista mitä kaikkea sen kanssa tein, mutta aika paljon kuitenkin. Huolimatta siitä, että mm. pitkästä tulostettavien tiedostojen jonosta ja täpötäysistä mustekaseteista päättelin koneen tulleen hylätyksi koska se ei ole enää toiminut. Expertti (mutta ei siis korjauspuolen osaaja) varmaan osasi minua paljon paremmin, mutta rikki mikä rikki luulen.


      • bessie-
        Ancelina kirjoitti:

        Älypuhelimen käytön osaa neuvoa, mikäli osaa itse sellaista käyttää. Ei siihen mitään experttejä nörttejä tarvita.
        Olen neuvontaa suorittanut itsekin ja kaikki ovat oppineet.
        Oman printterini otin käyttöön aivan omilla kyvyilläni.

        Juu ei älypuhelimen käytön opettamiseen asiantuntijaa tarvita, mutta täytyy pystyä asettumaan opetettavan asemaan, jotta tämä taasen pystyisi olemaan rennon vastaanottavainen.

        Niin se kuitenkin on, että meidänkin rinkiimme kaivattaisiin kipeästi lisää "experttejä", niin paljon kysytään näissä asioissa apua, uusi "älytelevisio" ja hieman iäkkäämpi ihminen esim..


      • bessie- kirjoitti:

        Juu ei älypuhelimen käytön opettamiseen asiantuntijaa tarvita, mutta täytyy pystyä asettumaan opetettavan asemaan, jotta tämä taasen pystyisi olemaan rennon vastaanottavainen.

        Niin se kuitenkin on, että meidänkin rinkiimme kaivattaisiin kipeästi lisää "experttejä", niin paljon kysytään näissä asioissa apua, uusi "älytelevisio" ja hieman iäkkäämpi ihminen esim..

        Varmaan apua tarvitsevat etenkin vanhemmat ihmiset, joilla ei ole nuorempaa väkeä saatavilla neuvomaan ja käytössä opastamaan.
        Tosiaan täytyy osata oikealla asenteella ja vauhdilla neuvoja antaa, itse sain muutaman kerran kuulla, että teet liian nopeasti nuo jutut, en pysy mukana.


      • vain-tutkinto-puuttuu

        "Niin se kuitenkin on, että meidänkin rinkiimme kaivattaisiin kipeästi lisää "experttejä", niin paljon kysytään näissä asioissa apua, uusi "älytelevisio" ja hieman iäkkäämpi ihminen esim.."
        Hommahan sopisi minulle kuin äly3Dlasit nenulle. Olen itseoppinut nyxpertti (nykyinen, en ex), ja mitä en osaa, ainakin yritän koska hermothan minulla on valurautaa ja pinna yhtä pitkä kuin suomi päästä päähän edestakaisin. Jos johonkin ryhdyn mutta homma tökkii, niin menköön vaikka yö, vain ratkaisu kelpaa.


      • Eihän_sitä_köyhä

        Miksi pölkvisti mitään auttamistyöhön osallistuisi? Eihän se ole saanut apua itselleenkään. Rehvakas tyhjä....


      • tavis-ei-tenkkapoo
        Eihän_sitä_köyhä kirjoitti:

        Miksi pölkvisti mitään auttamistyöhön osallistuisi? Eihän se ole saanut apua itselleenkään. Rehvakas tyhjä....

        miksi mulkvisti vastaa kun ei osaa käyttäytyä edes?


    • vain-tilattuna-liikun

      Pleksien kanssa olen ollut tekemisissä. Joskus on käynyt ns hyvä flaksikin mutta vuokraorjaksi en lähtisi myymään itseäni. Sellaisia heikunkeikku (hei, kun keikkaa pukkaa) pyrähdyksiä teen silloin tällöin. Muuten sitä jämähtäisi kotiin tai mökille. Niinno mökil on jotain puuhia sentään.

      • Tommoset pyrähtelijät ovat kullan arvoisia, usein se on niin etteivät avun tarvitsija ja viisas ko asianosaaja kohtaa. Puskaradio on hyvä markkinoija ja viestin viejä. Aina ei jaksaisi millään lähteä konetta viemään jonnekin liikkeeseen kun kyse saattaa olla juuri vain opastuksesta eikä varsinaisesta viasta.

        Hommaat sitten värkin kun värkin niin hirveä nippu käyttöohjeita kymmenellä kielellä, oikein suututtaa avata se pussukka aina, niin pientä tekstiäkin. Silloin toivoisi että, jostain pyrähtäisi kärsivällinen selkokieliopas paikalle.


    • Voro_vaan_mitä

      Itse en lähtisi mukaan toimintaan, jonka järjestäjästä ei löydy mitään tietoa.
      Jollain tapaa pitäisi esittäytyä, kuka ja millainen organisaatio on toiminnan takana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe