Miten ajattelitte veronpalautusrahanne kuluttaa?
Minulla on selvät suunnitelmat. Lämpimään kaukaisille saarille, kultaisille hietikoille makoilelmaan. Siniselle merelle risteilemään, (ei mustalle ; )
Varauksella, jos luoja suo terveyttä ja elonpäiviä ensi vuodelle.
Veroparatiisiin....
28
197
Vastaukset
Myöhästyin siitäkin hommasta niin kuin kulutusjuhlistakin toiset tuli jo kun mä vasta menin.
Eläke varoilla on kuule hankinnat tehtävä ,huvit on halvat ,kirpputorit ja fillarointi .
Tänään sijoitin pyörään 8,5 e juomapullo telineeseen .Olethan muistanut hyödyntää kotitalusvähennystä kotirempoissasi. Se antoi minulle mahdollisuuden toteuttaa ensi vuonna lomamatkan. Maksetun vieraan työn osuudesta saan 45% takaisin verovähennyksenä.
korpikirjailija kirjoitti:
Olethan muistanut hyödyntää kotitalusvähennystä kotirempoissasi. Se antoi minulle mahdollisuuden toteuttaa ensi vuonna lomamatkan. Maksetun vieraan työn osuudesta saan 45% takaisin verovähennyksenä.
Oliskohan tota kehrannut kirjottaa laskua vaimolle joka olis sen laittanu verottajalle.
Tossa vesi-ilma lämpöpumpun kanssa tulee vähennettävää kun sitä ei saa itte ährätä paikoilleen ,loppuu paperit kesken.koti-kiusattu kirjoitti:
Oliskohan tota kehrannut kirjottaa laskua vaimolle joka olis sen laittanu verottajalle.
Tossa vesi-ilma lämpöpumpun kanssa tulee vähennettävää kun sitä ei saa itte ährätä paikoilleen ,loppuu paperit kesken.Entinen vuokranantaja ei ilmeisesti osaa käyttää virallisia remppamiehiä ja valitti, että ei ole varaa uudistuksiin asunnossa. Itse yrittää väkertää. Jääkaappi/pakastimen hän olisi saanut 600 e ja vähennettyä summan verotuksessa. Ei vain tointunut, oli periaatteen nainen ei mitään uudustuksia. Asunto on vieläkin vuokraamatta. Kohta ollut puoli vuotta tyhjillään, mietin mitä se muija oikein meinaa. Voi olla, että ei saa enää niin vaatimatonta asukasta kuin olin. Itseasiassa asunto kelpasi minulle hyvin puutteineen koska asuin siellä vain noin puolet vuodesta.
- henrjii
mäpä kerron.
Pyörä oli vähän epävireessä, ensin vaihdoin keskiölaakeri.
Nooh sitten alkoi rattaa heittää ylitse.
Seuraavaksi vaihdoin ketjut eturataat ja takarattaa, ja lähdin koeajolle, vaihteet oli säädetty oikein rajoittimet eivät päästäneet vaihtajaa pinnojen väliin ja kaikki oli ok,
Mutta sitten pinnoissa oleva heijastin irtosi ja pinnat haukkasi vaihtajan sillä seurauksella että korvake vääntyi.
Siinä takavaihtajaa irroitelessa otin vaijerin irti ja se pääsi purkutumaan.
Nooh uusi vaijeri, ja siinä samalla huomasin, että vaijerin kuorikin oli rikkoutunut.
Huomenna ajattelin hakea vaijerin kuorineen, ja kasata pyörän koti-kiusattu kirjoitti:
Tossa vesi-ilma lämpöpumpun kanssa tulee vähennettävää kun sitä ei saa itte ährätä paikoilleen ,loppuu paperit kesken.Vietän aikaa palmun alla veronpalautus rahalla. Palmun hankin varalta jo aikaisemmin autotalliin. Vedän sen aurinkoiselle pihalle ja käyn ostamassa palautusrahalla valkoviinin ja silakat.
- Köyhästä-rikkauksiin
* No paljonko sä sait ? *
Nyt korpesit tosi pahan ristisanatehtävän.
Juuri tänään verottaja lähestyi minua postin kautta ja toimitti A-4 luokkaa olevan kirjekuoren, jossa oli mukana "opas" kuinka oikaiset verottajan tekemät ikivirheet.
Olihan siinä mukana se perinteinen verottajan päin honkia tekemä laskelma ;) Verottajahan ei ole koskaan oikeassa , vain asiakas tietää ne systeemit he he. Enpä ole kuuullut ensimmäistäkään kertomusta, en keneltäkään, että olisi tyytyväinen veropäätökseen ja että se olisi (muka) oikein.
Viime vuonna maksoin veroja mittatilaustyönä koska miksi maksaa liikaa tai liian vähän kun voi maksaa oikeinkin. En odottanut palautuksia mutta en mätkyjäkään, tässä henkilökohtaisessa verotuksessa.
Vaan niinpä verottaja mäjäytti palautuksia 30 euroa ja noin 50 senttiä päälle.
Kyllä, edessä on masentavat 8 kuukautta miettiä, mitä teen tuolla palautuksella. Karibiallekaan sillä ei pääse. Mutta Onnibussilla päässee Turkuun Caribian kylpylän ovelle ja takaisin. Turussa kai on tuollainen kylpylä?
Mitä tulee sivutoimisuuden verotukseen joka valmistuu vasta syksyn kynnyksellä, se onkin jo Karibian arvoinen juttu :DOlen tyytyväinen vastoin väitettäsi, että tuskimpa kukaan. Eläketuloilla ei tarvii suuria laskelmia tehdä, pystyy vilkaisemalla toteamaan aikasti lailla osuu kohilleen.
Kuten jo mainitsin sain kotitalousvähennyksen suoman mukavan suuruisen palautuksen.
En suuntaa Caribialle vaan Indonesian saarille. Esikoinen on juuri sinne lähdössä joten saan parin viikon päästä infoa miltä matka meni. Petzelle paikka on tuttu vuosien takaa. Ihanaa tietää, että saan pesämunan matkaani ja säästettyä lisää vaikkapa tuon 30,50 e joka kuukausi niin jopa niistä kertyy koko matkan summa ensi vuoden kesään mennessä.
- 1eero
Voihan Kanada eikun Panama, palautuksilla voin pyöräillä ei muuta Karibiakin on näkemättä mieleni satumaahan haaveilee mutta kohta vedet aukee venhon mieli vesille, aukealle ulapalle.
Äläs muuta sano, multasormeni kutisee, olen laittanut erilaisia siemeniä purnukoihin ja kasvatttelen niitä täällä kaupunkikodissa. Pääsis vain pian mökkihommiin. Vesi tosin ei tule vielä kuukausteen rantaan asti, mutta saunavettä voi toki hakea kaivosta. Tänä keväänä en hötkyile en pysty, rajoitetut voimavarat sitovat käteni, mutta kesään on vielä aikaa ja eiköhän se selkä taivu siihen mennessä ; ).
- niukassamennään
Näin eläkeläisenä täytyy pieni palautus pyrkiä säästämään vastaisen varalle, kun eläketulo pieneni ja elinkustannukset vain kasvavat.
En ole sukanvarteen säästäjä.
Tapaturma, joka minulle tapahtui, osoitti elämän rajallisuuden. On elettävä ja toteutettava unelmia niin kauan kuin vielä voi.
Sukanvarressa rahat eivät paljoa lämmitä.
- beethooven
Merelle ja Viking-maailmaan vielä tietenkin. Tosin otamme sille päiväristeilylle perinteisesti vielä mukaan sen kunnon ison työnnettävän kumipyöräisen nokkakärryn poikineen. Sitten saman päivän illalla ihmettelemme joukolla Etelä-Suomen ihmeen edullista virvokkeiden hintatasoa vielä tietenkin. Kyllä euro vielä venyy a vot.
Älkää menkö Eestin suuntaa, voipi huusit olla tukossa ja nokkakärryjen rattaat paskassa kun palaatte Suomen laivaterminaaliin kaiken lisäksi kärpäsparvi pyörii kannoillanne ; DD
- OnSeSemmost
iSiS ottaa sinut varmasti lämpimään syleilyyn....
Missä ajattelit olla turvassa, kotonasiko, ei koti on vaarallisin paikka maailmassa. Eilen kun lähdin tukiliivien turvin sauvakävelemään Petzen luo parinsadanmetrin päähän saunaan, tapasin portailla naapurin rouvan. Hänellä oli jalka paketissa. Kysyin kuis noin, hän kertoi kaatuneensa parvekkeella ja katkaisseensa nilkkaluut. Naisen tytär auttoi äitinsä tavaroita sisään ja kertoi katkaiseensa joku vuosi sitten jalkansa lattiata luututessaan.
Tuli hyvin tavallinen olo sellainen en ole mitenkään erikoisasemassa.
Olen niin huono tekemän veroilmoitukseni, aina maksaa saan, nyt tosin vähemmän kuin pitkään aikaan.
Moneen vuoteen en ole palautuksista nähnyt vilaustakaan.
Toisaalta maksaisin kaikki veroni jälkikäteen jos sellainen mahdollisuus olisi.No, kieltämättä olen aina maksanut lisäveroja tai en ole saanut penniäkään takaisin, mutta nyt iloitsen. Tuli palautusta työn osuudesta tonnin verran. Sain osan jo aijemmin. Olin kolme kuukautta nolla verokirjalla marraskuusta - tammikuun loppuun. Ei kannata teettää remppoja kavereilla vaan firmoilla. Olen muutenkin tyytyväinen kattoni korjanneeseen firmaan.
- forkids
Tuhlattu etukäteen. Olen vuosittain ostanut lapsenlapsillleni synttärilahjoiksi 1:n unssin kultalaatat. Näin myös tänä vuotena. Epäilen vahvasti ja aikaisempiin kokemuksiin perustuen, ettei mahdollinen palautus riitä kattamaan ostosta.Tulee mitä tulee, jos tulee, niin ainakin se on käytetty etukäteen.
Minun lapseni on jo vuosia auttaneet minua. Kiva tunne, että lapset pärjää omillaan ja avustaa tarpeen mukaan.
- flegmaatti
Selvät suunnitelmat on minullakin. Vaimoa ilahduttaakseni ostan vapaa-ajan asuntomme kaupungin markkinoilta kukkapuskan. Hinnat 3,50€ -7€. Meidän yhteiset palautuksemme saattavat riittää tuohon kalliimpaankin vaihtoehtoon.
Kunhan nyt ensin tulisi tieto palautuksista. - ent.siivoojaparka
Ei mitään vaikeuksia saada ne kulumaan. Ihan ne menee heti kun tuleekin tässä koneen vieressä numeroita näpytellen. Ei tarvitse sen kauemmaksi lähteä niitten tuhoamisen takia.
Saan takaisin aika tarkalleen saman verran kuin kesäkuussa veronpalautusten aikaan tuleva kolmen kuukauden sähkölaskuni on.Eikös teillä ollut massiivinen remppa taloyhtiössäsi, kai saat kotitalousvähennystä työkuluista vai onko sinulla vuokraluukku? Vuokraluukku se minullakin, mutta kesäpaikka on oma.
Katsotaan nyt, mihin asti pääsee, kunhan laittavat laskelmiensa uuden tuloksen. Jättivät taas huomioimatta maksamani n. 900 euron Myel-vakuutuksen, josko palautussumma nousisi luvatusta alle neljästäkympistä.
Sunnuntai-iltaa@
Koville otti työkeikka. Piti huilata pari tuntia parin tunnin keikan jälkeen. Pitäisi vielä tehdä harjoitusvääntelöt, mutta ajattelin suoriutua niistä illalla ennen nukkumaan menoa. Eilen treenasin mökillä. Nokkakärryillä siirtelin kukkapotteja kannon nokille.
Olen tainnut ylittää suorituskykyni nyt kolottaa.
Eilen saunan jälkeen selailin Indonesian matkoja. Meillä oli ajatuksena yski erikoisristeily, mutta kun tarkemmin plarasin matkatoimiston sivustoja tulin siihen tulokseen, että liian tyyriis ja hieno meikäläisille. Matka oli rikkaille smokki- ja iltapukuihmisille suunnattu (päivällispukukoodi) Ei, en minä hienostelemaan halua lähteä vaan seikkailemaan. Odottelen esikoisen ilmoitusta missä asti ovat juuri nyt menossa. Uskoisin Singaporessa syömässä. Lähteneet yöllä Helsingistä. Saanemme ajankohtaiset infot nuorelta parilta jahka saapuvat takaisin Suomeen.
Kyllä Indonesia on nyt vahvasti matkasuunnitelmien kärjessä. Jakarta, Java ja Bali.
Ihana suunnitella kun pesämuna on koossa ja riittävästi aikaa säästää loput matkan nielemiseen kuluvat rahat.
Korppis profiilikuvassa leikin titanikin rappusien alastuloa. Kuva on otettu New Yorkissa hotellimme prameissa portaissa ; ))Tänä vuonna sain poikkeuksellisesti takaisin mahtavat 48€. En ole päättänyt mihin sijoittaisin.
Niska-hartiahieronta tai ripsipermanentti ehkäpä tekokynnet tai jotain muuta kivaa itselle ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689771IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3156976Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?801790Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61451Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1041404- 1091171
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751099Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41902Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24770MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312752