Smyygit lammiin

Pallopäätön

Moro

mistäs tehtäisiin? Vellilevy, kaakeliluja, lujalevy vai mikä ois hyvä. Ylipäätään mitä vaihtoehtoja? Fibrego myy sikahintaisia aihioita. Muita ei löytynyt. Oisko viron tai saksan pojilla aihioita myytävänä?

13

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaavaikealta

      Tarvitaanko Lammissa tällaisia? Miksi ei vain oikaista ja tasoiteta/rapata?

      • Pallopäätön

        No kyllä kai siihen sisäpuolelle voi oikaista ja pinnoittaa. Mutta kylläsiihen saa aikalailla sitten tasoitetta mättää että saa sen nätisti istumaan ikkunan kanssa.


    • Kipsillä

      Linjarit seinään ja smyygit kipsillä sisäpuolelle. Unohda muut vippaskonstit. Pysyy ylhäällä vaikka 5cm täyttö...

      Ulos sementtipohjaisella ja viimeistelee ikkunanpielet pellillä.. Toki voi käyttää tiivistelistoja joita vasten tasoittaa, niin ei tartte muuta kikkailla..

    • 88ii9

      On se vaan aika homma, teki miten vaan.

      • Kipsillä

        - Kivitalon teko on vaan aika homma ! Pienin "murhe" ne smyygit on ;)


      • Pallopäätön

        No perkele tässä on jo väännetty runko 300m2 taloon/talliin joten ei ne smyygit nyt enä ongelma oikeasti ole, mutta ei jaksas nysvätä....niin kauaa


      • Kipsillä

        Samoin ;)
        - siksihän tässä neuvoja jakelen... Ikkunan smyygit kahdessa osassa.. Linjarit rappauskoukuilla ylös ja alas. Sitten sivuille. Itse tilasin ikkunat 1cm sovituksella joten ei jäänyt kovin paljoa täyttöä mutt ei sillä kipsin kanssa väliä onko 0,5 vai 5 cm... Hyvin onnistuu ! Kuivuukin nopeesti...


      • Pallopäätön
        Kipsillä kirjoitti:

        Samoin ;)
        - siksihän tässä neuvoja jakelen... Ikkunan smyygit kahdessa osassa.. Linjarit rappauskoukuilla ylös ja alas. Sitten sivuille. Itse tilasin ikkunat 1cm sovituksella joten ei jäänyt kovin paljoa täyttöä mutt ei sillä kipsin kanssa väliä onko 0,5 vai 5 cm... Hyvin onnistuu ! Kuivuukin nopeesti...

        :D lopputulos lienee kuitenkin samanlainen vaikka sinne soirot gyproc ek:ta laittas, tulee suora suoraan ja helpompi? Kipsiä se gyproccikin on, suora vaan jo valmiiksi.


      • BauHerr
        Pallopäätön kirjoitti:

        No perkele tässä on jo väännetty runko 300m2 taloon/talliin joten ei ne smyygit nyt enä ongelma oikeasti ole, mutta ei jaksas nysvätä....niin kauaa

        Itse olen oikaisut kivitaloja rappauspumpulla Weberin 414:lla. Jos halvalla haluaa päästä, niin tilaa Sakretin ZM:ää virosta 3 euroa säkki ja tekee käsin.

        Sisällä: Jos on rappauspumppu, niin linjarit sivuun, ruskutusWeberin 414:sta tai vastaavaa edullisempaa tavaraa kerrospaksuudella max 30 mm ja tasoitus. Päälle konekipsiä, karkeahionta, käsikipsiä ja hinohionta, alusmaali kontrolliväriksi, mahdollisten kuoppien tasoitus ja pintamaali.

        Hiontaan on olemassa kaksi mukavaa tapaa: hankkia kirahvi ja tehdä itse tai sellainen henkilö, jolla työn liikkeet ovat ranteissa niin, ettei tarvitse hioa. Riippuu kokonaan käytettävissä olevista rahavaroista kumpaa "kannattaa" käyttää. Vihje: ei se palkka vaan ne saatanalliset verot.

        Konekipsiä saa Virosta 5 euroa säkki. Käsikipsiä 3 euroa per säkki.

        Ulkona: menee nopeasti normaali rappauksen ohella smyygikulmilla. Voi niitä kulmia sisälläkin käyttää.


      • Kipsillä
        Pallopäätön kirjoitti:

        :D lopputulos lienee kuitenkin samanlainen vaikka sinne soirot gyproc ek:ta laittas, tulee suora suoraan ja helpompi? Kipsiä se gyproccikin on, suora vaan jo valmiiksi.

        - Saathan sinä tehdä smyygisi ihan miten haluat... Ne gyprokin suikaleet ei ole kuin haittana... Jollain nekin on kiinnitettävä ja pinta tasoitettava...


    • raksaaja

      Tartunnat kuntoon eli primeri metallipintaan JA valumuottipintaan, valumuottipintaa voi olla syytä karhentaa.

      Ammuin viimeistelynaulaimella 22mm suorat laudat ohjureiksi.
      (ei vatupassilla vaan sapluunalla oikeaan kohtaan ja silmämääräisesti samalla tavalla vinoon kuin akkunanpoka)

      Kostutin hyvin ja täytin sisäpuolelta tiilitasoitteella ja ulkopuolelta serpo 410:lla.
      (serpo 410 lujempi myös sisäpuoleen)

      • raksaaja

        ohjureiksi suosittelen hienosahattua tai höylättyä tavaraa, karvainen puu tökkii lastaan.


    • onnellinenSipokki

      Itsekkin tuota pähkäilin aikoinani.

      Kahteen kerrokseen tein "perinteisesti", eli laudat seiniin linjureiksi ja täyttö kipsillä. Alareunaan laitoin metallivahvikkeen mahdollisia kolhuja vastaan (kuten kaikkiin ulkokulmiin seinissä). Auttoi suoran reunan tekemisessä, mutta en tiedä onko muuta hyötyä ollut.

      Viimeisen jostain syystä päätin kokeilla EK:lla. Oli näin tunarille helpompi tapa. EK:sta soirot saneerauslaastilla kiinni ja kipsillä loput tilkitsemiset.

      Molemmat versiot pysyneet ilman ongelmia, eli kestäneet kolhuja, eikä mitään halkeamia ym. ole ilmaantunut.

      Olohuoneeseen tein puusta smyygien alaosan. Sai hieman päheemmän ja erottuvamman alaosan muuten valkoiseen pintaan. Kustannus olematon ja tuolla sai alaosasta valmiiksi suoraa pintaa, joten helpotti tekemistä.


      Vinkkinä:

      Alasmyygihän on aika arka likaantumaan. Kukkapurkkien vedet, kynttilät, ikkunanpesuvedet, pöly jne. jättävät jälkensä helposti. Puusta/kivestä tehty alaosa tuo smyygiin lisää syvyyttä, paremman ulkonäön, kestää kolhuja ja helpompi pitää puhtaana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe