Lasten netinkäyttö

lauraAnneli1965

Annatteko alle 18v lapsenne käyttää tietokonetta vapaasti? Itsellä on 17v poika ja lapsilukot on koneessa, koska netistä löytyy niin paljon lapsille haitallista. Kännykän käyttöä en ole viitsinyt rajoittaa, mutta mielestäni vaan on parempi, ettei netissä voi tehdä mitävaan. Olen hänelle sanonut, että sitten voidaan ottaa pois kun täyttää 18.
Voitte sanoo että olisin ylisuojeleva, mutta kun tuolla 15-16 v muksut juoksee pitkin katuja puolen yön aikaan, niin mitä luulette millasia niistä kasvaa?
Miten itse valvotte oman lapsenne netinkäyttöä?

11

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalaa

Haiskahtaa taas trollilta, ja varmaan oletkin sitä. Nuo "lukot" on ihan yksi ja tyhjän kanssa. Osaava kiertää nuo hetkessä. Koneen pääkäyttäjäoikeudet pystyy kaappaamaan itselleen muutamassa minuutissa, ja mikä parasta siitä ei jää jälkiä. Ainakaan sellaisia, että amatööri niitä osaisi etsiä.

• Töttöröö1996

Trolliltahan tämä vaikuttaa, mutta nyt kiinnostaa että miten nää sun lukot ja käyttäjänkaappaamiset liittyy yhtään mihinkään?

• Jalaa

Liittyy se sillä tavalla, että jos joku haluaa rajoituksista huolimatta käyttää konetta, niin se on mahdollista. Pitää tosin tietää mitä tekee.

• niih
        Jalaa kirjoitti:

Liittyy se sillä tavalla, että jos joku haluaa rajoituksista huolimatta käyttää konetta, niin se on mahdollista. Pitää tosin tietää mitä tekee.

Ja jollei 17v itse osaa, niin joku kaveri kyllä jeesaa. Parempiahan nuo on tietokoneiden käytössä kuin vanhempansa yleensä.

Maailman yksinkertaisin keino kiertää lukitukset, on bootata kone liveLinuxilla ja jo on netti vapaana.

• Lapsilukko

Tutkimusten mukaan runsas netin käyttö heikentää älykkyyttä, muistia ja keskittymiskykyä. Sen takia ehkä ohjaisin lapsia kehittävämpien harrastusten pariin...

• et oo ylisuojeleva vaan vitun ärsyttävä narsisti, ite oon 17 eikä mun vanhemmat valita vaikka käyn tälläsillä sivuilla http://trottla.net/top.html

• Rikaus

Just profiilissasi kerrot olevasi 12v laulaja.

• Rikaus kirjoitti:

Just profiilissasi kerrot olevasi 12v laulaja.

niin olen henkisesti 12v

• pekka03882
    • 1säpappa

Kännykkähän on nykyään älypuhelin, ja älypuhelimella pääsee nettiin koska sehän on tietokone. Jollet rajoita kännykän käyttöä, niin ethän sinä oikeasti rajoita tietokoneen käyttöä.

Rajoituksia hyödyllisempää joka tapauksessa on keskustelu lapsen kanssa. Tiedäthän mitä tarkoittaa kielletty hedelmä.

• Mösä69

Ite oon nyt 13 ja mulla oli 8vuotiiana koneessa lapsilukko mutta opin sen avaamaan silloin 8vuotiaana että noi taitaa olla aika turhia noi lapsilukot

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1144
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      735
    Aihe