Annatteko alle 18v lapsenne käyttää tietokonetta vapaasti? Itsellä on 17v poika ja lapsilukot on koneessa, koska netistä löytyy niin paljon lapsille haitallista. Kännykän käyttöä en ole viitsinyt rajoittaa, mutta mielestäni vaan on parempi, ettei netissä voi tehdä mitävaan. Olen hänelle sanonut, että sitten voidaan ottaa pois kun täyttää 18.
Voitte sanoo että olisin ylisuojeleva, mutta kun tuolla 15-16 v muksut juoksee pitkin katuja puolen yön aikaan, niin mitä luulette millasia niistä kasvaa?
Miten itse valvotte oman lapsenne netinkäyttöä?
Lasten netinkäyttö
11
186
Vastaukset
- Jalaa
Haiskahtaa taas trollilta, ja varmaan oletkin sitä. Nuo "lukot" on ihan yksi ja tyhjän kanssa. Osaava kiertää nuo hetkessä. Koneen pääkäyttäjäoikeudet pystyy kaappaamaan itselleen muutamassa minuutissa, ja mikä parasta siitä ei jää jälkiä. Ainakaan sellaisia, että amatööri niitä osaisi etsiä.
- Töttöröö1996
Trolliltahan tämä vaikuttaa, mutta nyt kiinnostaa että miten nää sun lukot ja käyttäjänkaappaamiset liittyy yhtään mihinkään?
- Jalaa
Liittyy se sillä tavalla, että jos joku haluaa rajoituksista huolimatta käyttää konetta, niin se on mahdollista. Pitää tosin tietää mitä tekee.
- niih
Jalaa kirjoitti:
Liittyy se sillä tavalla, että jos joku haluaa rajoituksista huolimatta käyttää konetta, niin se on mahdollista. Pitää tosin tietää mitä tekee.
Ja jollei 17v itse osaa, niin joku kaveri kyllä jeesaa. Parempiahan nuo on tietokoneiden käytössä kuin vanhempansa yleensä.
Maailman yksinkertaisin keino kiertää lukitukset, on bootata kone liveLinuxilla ja jo on netti vapaana.
- Lapsilukko
Tutkimusten mukaan runsas netin käyttö heikentää älykkyyttä, muistia ja keskittymiskykyä. Sen takia ehkä ohjaisin lapsia kehittävämpien harrastusten pariin...
et oo ylisuojeleva vaan vitun ärsyttävä narsisti, ite oon 17 eikä mun vanhemmat valita vaikka käyn tälläsillä sivuilla http://trottla.net/top.html
- Rikaus
Just profiilissasi kerrot olevasi 12v laulaja.
Rikaus kirjoitti:
Just profiilissasi kerrot olevasi 12v laulaja.
niin olen henkisesti 12v
- pekka03882
katso täältä http://www.qqc.co/ABu0c
- 1säpappa
Kännykkähän on nykyään älypuhelin, ja älypuhelimella pääsee nettiin koska sehän on tietokone. Jollet rajoita kännykän käyttöä, niin ethän sinä oikeasti rajoita tietokoneen käyttöä.
Rajoituksia hyödyllisempää joka tapauksessa on keskustelu lapsen kanssa. Tiedäthän mitä tarkoittaa kielletty hedelmä. - Mösä69
Ite oon nyt 13 ja mulla oli 8vuotiiana koneessa lapsilukko mutta opin sen avaamaan silloin 8vuotiaana että noi taitaa olla aika turhia noi lapsilukot
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539019Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492709- 572491
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292491Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971875- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231763Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461295Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146