Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lasten netinkäyttö

lauraAnneli1965

Annatteko alle 18v lapsenne käyttää tietokonetta vapaasti? Itsellä on 17v poika ja lapsilukot on koneessa, koska netistä löytyy niin paljon lapsille haitallista. Kännykän käyttöä en ole viitsinyt rajoittaa, mutta mielestäni vaan on parempi, ettei netissä voi tehdä mitävaan. Olen hänelle sanonut, että sitten voidaan ottaa pois kun täyttää 18.
Voitte sanoo että olisin ylisuojeleva, mutta kun tuolla 15-16 v muksut juoksee pitkin katuja puolen yön aikaan, niin mitä luulette millasia niistä kasvaa?
Miten itse valvotte oman lapsenne netinkäyttöä?

11

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalaa

      Haiskahtaa taas trollilta, ja varmaan oletkin sitä. Nuo "lukot" on ihan yksi ja tyhjän kanssa. Osaava kiertää nuo hetkessä. Koneen pääkäyttäjäoikeudet pystyy kaappaamaan itselleen muutamassa minuutissa, ja mikä parasta siitä ei jää jälkiä. Ainakaan sellaisia, että amatööri niitä osaisi etsiä.

      • Töttöröö1996

        Trolliltahan tämä vaikuttaa, mutta nyt kiinnostaa että miten nää sun lukot ja käyttäjänkaappaamiset liittyy yhtään mihinkään?


      • Jalaa

        Liittyy se sillä tavalla, että jos joku haluaa rajoituksista huolimatta käyttää konetta, niin se on mahdollista. Pitää tosin tietää mitä tekee.


      • niih
        Jalaa kirjoitti:

        Liittyy se sillä tavalla, että jos joku haluaa rajoituksista huolimatta käyttää konetta, niin se on mahdollista. Pitää tosin tietää mitä tekee.

        Ja jollei 17v itse osaa, niin joku kaveri kyllä jeesaa. Parempiahan nuo on tietokoneiden käytössä kuin vanhempansa yleensä.

        Maailman yksinkertaisin keino kiertää lukitukset, on bootata kone liveLinuxilla ja jo on netti vapaana.


    • Lapsilukko

      Tutkimusten mukaan runsas netin käyttö heikentää älykkyyttä, muistia ja keskittymiskykyä. Sen takia ehkä ohjaisin lapsia kehittävämpien harrastusten pariin...

    • THELOLIHENTAI

      et oo ylisuojeleva vaan vitun ärsyttävä narsisti, ite oon 17 eikä mun vanhemmat valita vaikka käyn tälläsillä sivuilla http://trottla.net/top.html

      • Rikaus

        Just profiilissasi kerrot olevasi 12v laulaja.


      • Rikaus kirjoitti:

        Just profiilissasi kerrot olevasi 12v laulaja.

        niin olen henkisesti 12v


    • pekka03882
    • 1säpappa

      Kännykkähän on nykyään älypuhelin, ja älypuhelimella pääsee nettiin koska sehän on tietokone. Jollet rajoita kännykän käyttöä, niin ethän sinä oikeasti rajoita tietokoneen käyttöä.

      Rajoituksia hyödyllisempää joka tapauksessa on keskustelu lapsen kanssa. Tiedäthän mitä tarkoittaa kielletty hedelmä.

    • Mösä69

      Ite oon nyt 13 ja mulla oli 8vuotiiana koneessa lapsilukko mutta opin sen avaamaan silloin 8vuotiaana että noi taitaa olla aika turhia noi lapsilukot

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe