Putkiradion korjaus?

Radisti

Omistan komean putkiradion, jonka ULA-vastaanotto lakkasi toimimasta. Missä tuon voisi mahdollisesti korjauttaa ?

11

2691

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovatkin

      ainoita laitteita nykyään joita voi vielä korjata? Lähimpään TV- radiokorjaamoon.

      • Anonyymi

        Lyllä putkirdion korjas on ikääntyneiden harrastelijoiden hommia ei nykyiset korjaajat ymmärrä putkiradosta juuri mitään. olen niitä korjannut nuorempana mutta nyt ei kannata kun menee veroihin kaikki tulot eläkeläiseltä


    • korjaaja

      Kyllä korjata voi mutta ei ehkä joka paikassa.

      • Ula-

        etupään putkia, hehkuuko ne. Toinen asia, mitä voit katsoa, eli onko jostain putkesta tullut "ylioppilas" eli putkeen on tullut valkoinen yläosa, "hattu", kun se on saanut ilmaa...

        Kolmas juttu: Nostele putkia ylös ja painele takaisin, saattaa olla kontaktihäiriö putken kannassa.
        Jos nämä ei auta, on aika kiikuttaa se asiantuntevaan korjaamoon. Minäkin olen käytettävissä Joensuun seudulla.


      • Anonyymi
        Ula- kirjoitti:

        etupään putkia, hehkuuko ne. Toinen asia, mitä voit katsoa, eli onko jostain putkesta tullut "ylioppilas" eli putkeen on tullut valkoinen yläosa, "hattu", kun se on saanut ilmaa...

        Kolmas juttu: Nostele putkia ylös ja painele takaisin, saattaa olla kontaktihäiriö putken kannassa.
        Jos nämä ei auta, on aika kiikuttaa se asiantuntevaan korjaamoon. Minäkin olen käytettävissä Joensuun seudulla.

        Vieläkö huollat putkiradioita Joensuun seudulla?


      • Anonyymi
        Ula- kirjoitti:

        etupään putkia, hehkuuko ne. Toinen asia, mitä voit katsoa, eli onko jostain putkesta tullut "ylioppilas" eli putkeen on tullut valkoinen yläosa, "hattu", kun se on saanut ilmaa...

        Kolmas juttu: Nostele putkia ylös ja painele takaisin, saattaa olla kontaktihäiriö putken kannassa.
        Jos nämä ei auta, on aika kiikuttaa se asiantuntevaan korjaamoon. Minäkin olen käytettävissä Joensuun seudulla.

        Minuakin kiinnostaisi saada huoltoa vanhalle Helvarille. Vielä olet maisemissa?


      • Anonyymi

    • Tubemanfreak

      Minkä ikäinen kampe, eli onko siinä edes Ulaa. Jos on, niin se on ensimmäinen vasemmalta putki, ECC 85. Niitä saa. Mulla olis muutama NOS Telefunken, ja Philips.

    • Tubemantreak

      Enpä nostelis putkia ylös/alas sähköt päällä, heh.

    • SS_
    • Entinen korjaaja

      Aikanaan yleisimpiä vikoja:
      - putki ECC 85
      - Ula painikkeen liuku poikki näppäinmekanismista
      - Ulan narusysteemi poikki, joka liikuttaa sydämiä kahden kelan sisällä

      Loput viat yksittästapauksia ja vaatii asiantuntevan vianetsinnän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe