mitä työvoma talolle kuuluu?

palstukka

Vieläkö sieltä tohtii kysy'ä työn tekiöitä kun on kaiken laista sattunut.

14

2484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käypä-läinen

      Oudosti tuijottavat kävijää siellä valkoisella koululla

    • oletkoväärälahkoinen

      http://www.helluntaikirkko.org/pastorin_palsta/vieraileva-blogi/

      Miten sitä osaisi?

      Tapasin muutama viikko sitten ihmisen jonka tapaamista olin tavalla tai toisella odottanut. Viime kerrasta oli aikaa ja oikeastaan janosin kuulla kuulumisia. Yllätys oli melkoinen kun tapasimme. Tutut kasvot ja eleet ja melkoisen erikoiset jutut.Jotain oli tapahtunut. Netin ihmeellinen maailma oli tuottanut ystäväni näytölle kaukaisen saarnamiehen merten takaa jonka julistusta en tuntenut omakseni. En vaikka kuinka yritin. Valtavalla paatoksella puhetta Jumalan rakkaudesta ja armosta mutta vihan lieskat löivät yli reunojen. Saarnamiehen julistus oli muuttanut asumaan myös ystäväni mielen taloon. Surullista. Miten sitä osaisi suhtautua?
      Olen ihan omasta tahdostani joutunut ja saanut käydä läpi nuoruuttani ja kokemuksiani sieltä. Vasta vuosien tai oikeastaan vuosikymmenten jälkeen olen tajunnut, että uskonnon ja uskomisen varjolla tapahtuu paljon sellaista joka ei ole oikein. Sairauden ja terveyden raja ylittyy ja ihmisiä johdetaan harhaan. Minuakin on johdettu. En kyseenalaistanut vaikka ympärilläni olevat varoittelivat ja sanoivat, etteivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Onko todellakin niin, että isoon saliin ahtautuneista sadoista ihmisistä lähes kaikilla on erimittaiset jalat? Tuskinpa. Tai siis ei. Miten sitä osaisi erottaa terveen ja sairaan uskonnollisuuden?
      Kumpa osaisin antaa neuvoja kun itsekkin kyselen ja taiteilen elämisen ja uskomisen vuoristoradalla nyt ja aina. Sen olen antanut itselleni ymmärtää ettei kannata jäädä kysymystensä kanssa yksin. Uskaltaisinko kutsua ohikulkijan Savonlinnan helluntaiseurakunnan tilaisuuteen ilman pelkoa siitä, että jalkoja kasvatetaan ihan noin vain ja ihmistä sullotaan uskovaisen muottiin? Minusta tuntuu, että uskaltaisin. Oikeasti.
      Tero Huvi
      Kirjoittaja työskentelee toiminnanjohtajana
      Paltamon työvoimayhdistys ry:ssä ja on kyselee päivittäin mitä kysymyksiä elämä

      • tilintarkastaja

        Oiskoon tuo nyt parempi, jos Tolosen Aarolle kyselisit aikaa, että saisit lääkityksesi kohilleen ennenku mennöö pahemmaksi nuo jutut. Ja minä oon vankasti sitä mieltä, että oisi kannattanu pohtia nuita uskon asioita ennenku hairahit sieltä kapealta polulta syrjään.


      • Huvit

        uskaltaisit ensin ottaa vastuun!!!! Tässä tapauksessa ottaa lopputilin, kun et nauti luottamusta .. Luottamusta ihmisiin,heidän asioiden hoitoon,ohjaukseen ja yleensäkkin kaikkeen työhön!!!!
        Olen itse ollut käräjillä,linnassa. maksanut velat pois yhteiskunnalle.
        En ymmärrä,olet suojatyössä???


    • paskaaaa

      Hoitoon mies, tai miehen kuva

      • huvitusta

        Koko kuva Paltamosta näkyy olevan tässä,mies näkyy olevan Paltamon terävintä kärkeä,että näillä eväillä Paltamo nousuun


      • HEteropavaan

        Kirjotuksesta päätellen on tainnu tämä herra nauttia muutakin kuin kansalaisluottamusta. Ja vielä toiminnanjohtaja. Ps. mulla assuu täti Laukaassa, käski sannoo terveisiä tutulle miehelle.


      • täsmääkötilit

        04.04.2016
        http://www.ksml.fi/kotimaa/Yhdistyksen-toiminnanjohtaja-tuomittiin-ehdolliseen-törkeästä-kavalluksesta/753098?pwbi=84912de884ad1a38bc1d664ae2146475
        Toiminnanjohtaja kavalsi yli 12 000 euroa yhdistykseltään – matka- ja ravintolalaskuja, kauppakäyntejä...
        ...Huvi työskenteli Väentupa ry:n toiminnanjohtajana vuosina 2011–2013. Tuomion mukaan Huvi käytti toistuvasti yhdistyksen varoja omiin menoihinsa, muun muassa matka- ja ravintolalaskuihin sekä ostoihin päivittäistavarakaupoissa. Lisäksi hän maksoi itselleen kahdesti palkan ilmoittamatta tästä palkanmaksajalle, joka taas maksoi palkat toistamiseen. Hän myös piti vajaan 800 euron käteiskassan itsellään sen jälkeen, kun hänen työsuhteensa irtisanottiin maaliskuussa 2013.
        7.4.2016
        http://yle.fi/uutiset/torkeasta_kavalluksesta_tuomittu_saa_jatkaa_toiminnanjohtajana/8794080?origin=rss
        ...Paltamon työvoimayhdistyksen toiminnanjohtaja voi jatkaa tehtävässään, vaikka hänet tuomittiin törkeästä petoksesta toisen yhdistyksen toiminnanjohtajana. Työvoimayhdistyksen hallitus tukee jatkoa, koska toiminnanjohtaja aikoo valittaa tuomiostaan.

        http://paltamontyovoimayhdistys.fi/?page_id=774
        http://paltamontyovoimayhdistys.fi/?page_id=717
        http://paltamontyovoimayhdistys.fi/?page_id=1567


    • takatukkajukka

      Helekattiako nä täältä kyselet, mee talolle ja kysy sieltä ni saat oikeet vastaukset.

    • piipasoaa

      Ei Paltamolaisia voi ainakaan viisaina pitää.

    • J.Outilas

      Työvoimatalolla me vestellään pannunalusia ja rukinlapoja. Akkaväki kutoo sukkia ja hakkaa kangaspuilla räsymattoja peräsuolet pitkällä. Niillä kait saisi kohta koko vt 22 päällystettyä ouluun asti, ja ohikin. Joutoakoina rupatellaan ja kehitellään ideoita. On tämä kivaa!

    • entisaika

      Eikä tila riittännä,nyt jo kantavat kangaspuita entiseen siwaan..

    • J.Outilas

      Muurarinlangasta ideoimme virkata paistinpannun varren suojia ts. peniksenlämmittimiä ulkotyöväelle. Nyt pitäisi vain saada mittoja, että minkä mittaisia paistinpannunvarsia on olemassa. Otamme vastaan ehdotuksia ja tarvittaessa suoritamme myös mittauksen toimitiloissamme.

    • ympärkouluakävellään

      kohta alkaa Paltamossa kauppojen kassakoneet kilistä kun tulee lisää työkokeilu porukkaa vanhalle koululle. 9 euroapäivä kannattaa olla ylpeä tämmöisestä kunnasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe