Polon hinta, miksi niin kova?

seppo_oi_ihmettelija

Miksi polo on niin kallis pikkuauto? 1.2tsi moottorilla uudehkot polo 2012 ja ylöspäin tosi kalliita kokoisekseen. kakkosautohon tuo monille vain on, kova hinta

29

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiksje

      Premium merkistä joutuu aina maksamaan enemmän kuin vapari tuhnusta.

      • Ruahahahahahaaaa

        Saksalaisinsinööri tarvitsee makkaraa leipänsä päälle, joten tuossa se suurin syy....Kestävyys on marinoitu jokaisen asiakkaan omaan lompakkoon.......


    • ainavaansejatkuu

      Aina se keskutelu tuohon menee, kun ihmiset on tyhmiä. Eli ei keskustelua.
      Joku kusipää sen kuitenkin pilaa. Yleensä se on se aloituksen tekevä tolli, joka odottaa vastauksen tai pari ja sitten vastaa itselleen, jotta saa haukkumisen aihetta.
      Miettikää lukemaanne!! Tai kirjoittamaanne.

    • uskoonlujaluottamus

      Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Tuo ikivanha totuus sopii erinomaisesti volsukauppaan. Niinhän sinä itsekin tekisit, jos leipäsi tulisi volsukaupasta ?
      Kun volsu onnistui, täysin oikeutetusti, viime vuosituhannella luomaan itselleen maineen luotettavana ja kestävänä autona, jota Tekniikan Maailma vieläkin komppaa, sen jälkeen kun TM:n ja Opelin rakkauteen tuli ryppy, niin Suomalaisten päähän on niin syvälle pinttynyt tuo uskomus, että sitä ei edes tosiseikat horjuuta.
      Tästä on hyvä rahastaa. Edellisvuonna, kun itselläni vielä oli volsu ja usein kun sitä korjattiin ja korjattiin, kulutin aikaa VW-auton myyntinäyttelyssä. Järjestäin oli näytillä jotain varusteluversioita, joissa perusgolfin 21 tonnin lähtöhinta oli vingutettu johonkin 33...35 tuhanteen. Lisähintaan sisältyi jotain ledivaloja, sumareita, muovisia säilytysrasioita keskikonsolissa, koiraverkko, aluvanteet, automaati-ilmastointi, ynnä sun muuta, valmistajalle halpaa tingeltangelia, jotka voidaan asiakkaalle myydä monen tonnin hintaan. Asiakkaalla silmissä kiiluu siniset VW-logot, eikä se näe eikä kuule mitään muuta.

    • nomorevwvw

      Kolmen volkkarin kokemuksesta viisastuneena, en koskaan hanki enää vw. Sählövikoja. Kilot ei toimi. Nämä viat voi jokainen vs omista kompata

    • tgjgöoyöi

      Aika höpöä jos samaan rahaan isompaa katumaasturia Koreasta jossa pidempi takuu?

      • Ihmettelen_vain

        Jos Koreassa on pidempi takuu, niin mitä se meitä täällä Suomessa hyödyttää?


    • uusipoloilija

      Niin, sitten voi kysyä, miksi ostaa kakkosautoon turbokonetta? Jos ei ole tarkoitus kuin käydä töissä/koulussa/kaupassa, ei tarvita paljoa voimaa.
      Itsellä ollut yhden hengen taloudessa 1,2 51 kW, joka riittää normaaliin liikenteeseen. Hienosti toimiva kytkin, vaihteisto ja ohjaus tekee kaupunkiajamisen helpoksi. Ei tarvitse silti pelätä motareita tai ohituksiakaan.
      Sitten jos pitää ostaa vetokoukku ja kiikuttaa tiiliä, kaljaa ja puolisoa kesämökille, tai kaipaa jotain "urheilullisuutta", on ehkä turbo tarpeen.
      Kun uusien hintaa katsoo, maksaa Polo 1,0 55 kW vain 14,7 tonnia. Halvin turbo on 18,4 (tai dieselinä 18,3). Skodalla vastaavat Fabia-hinnat lähtevät 14,5:stä, mutta turbon saa jo 15,3:lla. Näin siksi, että Fabiaan saa turbonkin kanssa perustason Active-varustelun, mutta Polon Trendlinen saa vain pienitehoisimpaan.
      Tarvitaanko kakkosautoon etusumarit, led-päiväajovalot tai aluvanteet? Jos vastaus on kyllä, pitää kaivaa kuvetta syvemmältä. Minä en tarvinnut ykkösautoonkaan.

    • näin_se_kuiten_on

      Paskat ne oo mitään kalliita. Se vaan persaukisesta tuntuu siltä. Kuhan länkyttävät.

    • Taaskorjattaan

      Vw:n on paakko varrautua 2 -4 tonnilla takuuaikaisiin korjauksiin, nääs siitä korkeampi hinta.

    • Volkkari_ihminen

      On ollut Golf, Passat ja nyt Polo. Ei muuta vikoja kuin Passatin helmapellit, jotka pyrkivät ruostumaan paikoin ennen aikojaan. Tyytyväinen kaikkiin, penkit paremmat kuin missään muissa testaamissani, ajo-ominaisuudet hyvät, kulutus passeli, nyky-Polossa herkkuja jos jonkinlaisia, on ison auton tuntua, näppärä peli niin kaupunki- kuin pidemmässäkin ajossa, ja minun silmissäni kärry myös kaunis. Ei valittamista. Taitaa seuraavakin auto olla Volkkari. Pari Mersuakin ollut, en tykännyt, yhtään. Audi oli, jossa ei muuta ollutkaan kuin vikaa.

      • Volkkari_ihminen

        Nykyinen Polo maksoi tinkimisen jälkeen vajaat 13 000 €. Vuosimallia 2015. Ajettu alle 20 000 km. Ei paha hinta.


    • Tyhmillekiitos

      Ainahan kaikki Vw:t ovat olleet kalliita. Perushinnalla saa vain pyöröt ja kotelon. Puolet varusteista on jokaisen kasattava lisävarusteista ja sen jälkeen hinta onkin jumalaton.

      Käytä laskuria ja vertaa Toyotaan, jolla kaikki varusteet saa perushintaan. Tyhmä maksaa ja jumalattomat korjauskulut päälle kun autolla ri tosiasiassa ole takuuta.

      • uusipoloilija

        Lyhyt teksti, mutta paljon valheita. Minä en ostanut nykyiseen Polooni muuta kuin moottorilämmittimen ja talvipyörät.
        Eikä Yarikseen ei saa kaikkia varusteita perushintaan, vaan siinä on varustelutasot Life, Active ja Style.


      • rioohoi

        Rion olympialaiset lähestyvät ja täällä joku elvistelee jonkun väsyneen Polon hankinnalla. Ylimielisyyden huippu.


      • uusipoloilija
        rioohoi kirjoitti:

        Rion olympialaiset lähestyvät ja täällä joku elvistelee jonkun väsyneen Polon hankinnalla. Ylimielisyyden huippu.

        "Elvistelee"? Ostin autoni kolme vuotta sitten. Mitä ihmeen elvistelyä normaalin auton ostaminen on? Oletko vielä lapsi?


    • Pyhä_yksinkertaisuus

      Kalliit autot ovat kalliita siksi, että ne menevät kaupaksi hyväänkin hintaan. Valmistajat ja myyjät ovat liikeyrityksiä, joiden perimmäinen tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Mitä kalliimman hinnan tuotteesta onnistuu puristamaan, sitä paremmin tavoite toteutuu.

      Jos olisin ostamassa autoa Polon kokoluokassa, ei minulla olisi Pololle juuri vaihtoehtoja vaan pakko olisi kaivaa kuvetta. Jos rahani eivät Poloon riittäisi, en nillittäisi täällä hinnasta vaan katselisin niitä vaatimattomampia merkkejä.

      • kansankulkine

        Eikös tuo volkkari ole juuri se vaatimaton merkki? Volkswagen = kansan auto. Eli kun haluat esittää vaatimatonta ja olla erottumatta porukasta hankitaan volkkari.


    • omavalinta

      Ja miksi täällä pitää ihmisten valittaa rahaongelmistaan, jos ei raha riitä volsuun ostakaa se halvempi tuhnu, johan tuo edellinen kirjoittaja asian hyvin ilmaisi.
      Ja toisekseen, mitä se toisen ihmisen autonvalinta kenellekkään muulle kuuluu?
      Jos olen päättänyt ostaa volsun, niin ostan, ja jos jonkun muun merkin, niin ostan senkin, eikä siinä kusipäiden tarvi olla välissä. Se auta mitään.

    • Ohittaja

      Tekeekö tuolla 75 heppasella, litrasella Polo mummomoottorilla yhtään mitään moottorin puolesta, pääseekö sillä ohituksessa ohi kohtuullisen vaivattomasti.

      • uusipoloilija

        Ensimmäiseen kysymykseen vastaan, että 55-kilowattisella bensa-Pololla tekee hyvinkin paljon ainakin silloin, jos on tarkoitus ajaa suomalaisessa tieliikenteessä edes suurin piirtein tieliikennelain mukaisesti. Sen sijaan ylikorostuneen kilpailuvietin omaavat kuljettajat tarvitsevat ehdottomasti pakokaasuahtimen voidakseen esimerkiksi lainvastaisesti estää 'ohitetuksi joutumista'.
        Jos on tarve käyttää mummomoottorin kaltaisia nuorisosanoja, ei todennäköisesti ole itsetunnoltaan riittävän kehittynyt turbottoman hankkimiseen.

        Toiseen kysymykseen vastaaminen on vaikeampaa. Itse pääsen kyllä tarvittaessa ohi, ja olen 51-kilowattisella joutunut ohittelemaan lähes päivittäin. Sinusta en voi tietää, koska jotkut tarvitsevat enemmän voimaa avukseen.
        Jos edellyttää, että kaikenlaisten ohitusten on hoiduttava pelkästään painamalla kaasupoljinta syvempään, kannattaa valita turbomoottori.


    • yksi_ulkomaalainen

      Suomen liikenteessä pärjää ihan oikeasti turbottomalla Pololla ja Golfilla, varsinkin kun on 1.4l-kone. Tottakai pääsevät ylitehoiset kaupparatsujen farmarit ohittamaan täpärässäkin paikoissa "turvallisesti", kunnes jompikumpi tekee ihan mittämättömän pienen ajo-tai arviointivirheen ja johan ruumiita tule.

      Myyjien jutuihin kun uskotaan, syntyy tarpeitakin, tarpeettomiakin tarpeita, kuten suuret moottoritehotkin.

    • tyhmät

      Pärjäilen tuhatkuutiosella ihan hyvin. Jää superautotkin taakse. 1.9 s 0-100 km/h.
      Turhaa paskanjauhantaa koko ketju, kun keskustelukin ryöppyää ulos aiheesta.
      Hinta oli alkuperäinen aihe, herätys!!!!!

      • uusipoloilija

        No mitä sanottavaa sinulla/teillä tästä Polon hinnasta sitten olikaan, "tyhmät"? Eivät taida nuo kiihdytyslukematkaan kovasti aiheeseen liittyä.


      • puistoblues

        Älä jaksa jauhaa sitä itseänsä.


    • Pologolf

      Laatu maksaa, itseasiassa Polon valmistus maksaa yhtäpaljon kuin Golfinkin joten voittoa kerätään aina isoimmista malleista.

      • vikapesä

        volkswagen ja "laatu" hehee.


    • Nuukailija

      Hinta ja auton ominaisuudet ei oikein vastaa toisiaan, toisaalta jokaiseen autoon joudutaan asentamaan lähes samat komponentit.

    • rtedhgrrtrrr

      Kakkosautoja ja kakkosauto, ei kaikilla ole 4 lasta ja 3 koiraa, polollakin pärjäilee varmaan ihan ykkösautonakin. Toiseksi, polo on ihan samoissa hinnoissa kuin moni muukin automerkki, aina pieni eroja on joka merkissä suuntaan ja toiseen. Nykyautoissa ja joissain vanhemmissa autoissa kuljettajan tilat on ihan samanlaiset riippumatta siitä on se auto 3 metri'ä leveä vai 1,40cm tai 6 metriä pitkä tai 4 metriä.
      Lähinnä ratkaisee se että onko sitä kuskin paikkaa osattu suunnitella hyvin.

      Mutta mitä näistä poloisista, vw maine on ihan paska nykyään että koko keksinnön voi unohtaa 20 vuodeksi.

      Kalliitahan ne kaikki on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6421
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3950
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      59
      3621
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3196
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      2522
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2096
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1990
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      45
      1781
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1660
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1629
    Aihe