kannattaako uuteen fiestaan teettää alustasuojaus
alustasuojaus
9
390
Vastaukset
- Ajatmuuttuu
Käsittääkseni nykyään enää vain japanilaiset pitää käyttää ruosteenestokäsittelyssä
- Muut_joudutaan
romuttamaan hajoavan tekniikan takia jo ennenkuin ruoste ehtii tuhoamaan autoa lopullisesti. Uusista Fordeista en tiedä mutta olivat joitakin vuosia sitten sieltä ruostuvimmasta päästä. Suojaus siis kannattaa.
- RMB
Jos auton on tarkoitus ruostesuojata, paras hetki on uutena, koska alusta ei ole saanut vielä "tulikastetta" kiveniskemisistä. Pakasta vedetty auto on vielä puhdas eikä näin tarvitse alustan pesua.
Nimimerkki "Ajatmuuttuu" kirjoitti ettei muita kuin japanilaisia tarvitse suojata, ei pidä paikkansa. Olen kuutena vuosikymmenellä ollut autohommissa. 1990- luvulla tilanne muuttui huonommaksi, kun lakimuutoksen jälkeen tehdas alustasuojaus riittää. Jokin kauppasopimus, johon Suomikin liittyi.
Kyllä se riittääkin, mutta ei meidän olosuhteissa. Ennen 1993 tuodut autot ruostesuojattiin tehdaskäsittelynkin jälkeen maahantuontipisteessä. - kylläkannattaa
Sellaista autoa ei olekkaan jota ei kannattaisi käyttää ruostesuojauksessa, varsinkin jos pitää kauemmin. Autojen ruostesuojaukset on nykyään todella huonot, elinikä odote autoilla alle 10 vuotta.
- enSatsaisiTurhaan
Eli kääntäen, jos pitää autoa alle 10 vuotta, niin ihan turha suojauttaa ja maksaa siitä.
Moniko uuden ostaja ajaa samalla yli 10 vuotta? tuskin juuri kukaan.
Toyota on käsiteltävä, sillä se on ruosteessa jo 2-3 vuotiaana ja ensimmäinen katsastuskin on jännä paikka.
- Ranskanteräskestää
Mulla oli -04 Xsara jonka ikävä kyllä mälläsin 80t kilometrin ja 8 vuoden iässä. En osaa sanoa mikä tilanne olisi ollut vaikka 20v. iässä, jonkin verran xsaroja kyllä näkee vieläkin. Ei mitään pohjakäsittelyä. Nostin sen nosturilla ylös renkaanvaihtoa varten ja katgelin samalla pohjan. Siinä oli pientä pintahilsettä joissain maalaamattomassa rautaosassa mutta en mitään peltivauriota. Äänenvaimentimen etuosa oli ruosteessa. Ei se minusta ollut millään tavalla ruostumassa puhki. Olin ajatellut ajaa sillä pari-kolmesataatuhatta ja jos en olisi ajanut sitä rikki, se olisi varmaan kestänyt sen verran ilman hitsausta.
- Etgh
Pakosarja ruostuu helpointen mutte sille ei vaan mahda mitään . Suosittelen alusta massausta suomessa käytetään liikaa tie suolaa
- niinsemenneee
Jos haluaa hyvänmielen seuraavalle ostajalle.
- kokemusta-siitä
Nykyään vain VW tuoteet kannattaa ruostesuojata , joskin sekin turhaa kun laatutaso niin sikamaista että paalataan jo alle 10 vuotiana kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1141035
- 491015
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57947KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856