Unijukka kiltti..,

4Smile

Viitsisitkö vilkasta, miten etenee tää mun juttu - jo kohtuuttoman kauan kestäneessä asiassa, joka on vaikeuttanut todella, selviämistäni näissä aineellisissa asioissa. Edelleen odotellaan, miten käräjillä käy. Olen tiedostanut sen, etten ikinä tuu saaman korvauksia, jotka minulle kuuluu. Vakuutusyhtiö on maksanut 'nimellisen' korvauksen, joka ei alkuunkaan riitä pitämään raha-asioita balanssissa, vaan nyt mennään miinuksella että paukkuu.

Entäs sitten eräs vaalea - valloittavan hymyn omaava kaveri, jonka suhteen tajusin vasta lähtiessäni - että mitä ihmettä hän niin silmiin kahtoa tillittää ja on niin kovin ystävällinen..

Tässä oon pikkusen pessimistiksi oppinut edellä kuvatun suhteen vuosien varrella..

Jos edes tuodon päässäni päällimmäisenä pyörivään jotain selkoa saisit??

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unijukka15

      Kannattaa alkaa miettimään asioista alusta, puhtaalta pöydältä. Tämä oikeusasia on stressannut sinua sisältä, ja sitä ei ehkä kannattaisi enää pitkittää. Toisaalta pitää toki tietää mitä haluaa, ja mihin ei voi tyytyä.
      Elämä olisi hyvä pitää "yksinkertaisena", nyt tarvitset joka tapauksessa omaakin aikaa. Muista, että on tärkeää rentoutua, olla yksin ja nähdä myöskin asioita välillä uudessakin valossa. Kun liikkumatilaa on vähän, niin sitä voi kuitenkin jatkossa olla enemmän.
      Jokin rakkaussuhde, joka auttaa "paranemaan" näistä asioista tuntuisi myöskin mahdolliselta. Suhtaudu kuitenkin kypsästi niihin asioihin, jotka eteen tulevat.
      Suhtaudu myönteisesti tulevaan, älä koe asioita liian raskaasti. Pyri sisäisesti olemaan tasapainossa, niin se heijastuu myös ulkoiseen. Kuten rakkauselämääsi, jossa on mitä ilmeisemmin tulossa eteen jotakin uutta !

      • 4Smile

        Kiitos Unijukka <3
        Kirjotin tuossa jo vastausta, mut hävis jonnekin.
        Tää on hirvittävän kuluttavaa aikaa. Kunpa voisinkin nopeuttaa asioita, mutta kun en voi.
        Josko ois ens viikon kotona. Tökkii koko työn tekokin. Teet julmetun pitkiä päiviä ja mitään ei jää käteen. Sairaspäivärahatkin meni firman laskujen maksuun.
        Kun vaan selviäis tästä sopasta..


    • 4Smile

      Puhelinki tökkii... kirjota siin sit..

    • Unijukka15

      Ei asioita taida voida "nopeuttaa". Mutta kyllä sinun varmaan pitäisi järjestellä arkeasi täysin uudelleen, että saisit ensinnäkin lepoa, ja mahdollisesti vähemmällä työteolla enemmän tulosta. Jolloin asiat hoituisivat ajallaan, niin että ne eivät stressaisi ...
      Käytännön kautta varmaankin pitäisi miettiä, miten noita voisi järjestellä. Mutta myös sen että saisit ajankäyttösi mallilleen, ja myöskin ns."omaa aikaa" ajoittain ...

      • 4Smile

        Niimpä.
        Tuossa ajattelin olla ens viikon kotona js pistän hyväksi havaitun kokelaan töihin. Tää kaikki lähti siitä, et loukkasin käteni matraskuun lopulla. Kun en työkuntoinen ollut, otin tuurarin. Hän taas jaksoi 2 viikkoo olla ihmisiks. Kolmas viikko, oli katastrofi. Ajoi uuden rekkaveturini kärryineen jorpakkoon mäntsälän kupeessa, humalassa. Törkeässä sellaisessa. Alkuun en pystynyt öitänikään nukkumaan, vaan valvoin vuorokaudet ympäriinsä. Harmitti niin hemmetisti, ettei sille sanoja löydy! Vakuutusyhtiö korvaa kyllä auton vahingot, mutta kieltäytyy melkein kaikesta muusta. Keskeytysvakuutiksesta tuli 40 päivän korvaukset, kaikki loput menee mun piikkiin ja nyt alkaa rahat olla loppu, vaikka kuinka vuokra-autolla töitä paiskisin. Kallista se on tämäkin, panna 3,5 tonnia kiinni joka kuukaus siihen, että edes jotenkin selviäis.
        En tiedä, onko tässä mitään järkeä koko touhussa. Maanantaina tulee kuluneeksi 4 kk, kun tuo tapahtui.
        Ei oikein oo työnteko fiiliksiä, joten ihan hyvä ajatus vissiin todellakin - olla vain oman ittensä kanssa. Saikulla, vaikka kotona olinkin, pelkäsin koko ajan, että tää uus kokelas soittaa ja kertoo samankaltaisia uutisia. Ei soittanut, on ihan ok kaveri.
        En mä osaa rauhottua, pitäis lähtee viikoks pärnuun ja niin ajattelin tehdäkin elokuussa..

        Kun vaan tulis tuo oma auto kuntoon, jäis nää vuokramaksut pois ja sais silläkin lyhentää lainaa, mutta kun kaikki vaan venyy venymistään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe