Puulaatikon käsittely

GiinaH

Hei, ajattelin tehdä puulaatikon kukille. Mietin vaan millä kannattaisi puu käsitellä, jotta kestäisi vuosia, vai mitä tapahtuu käsittelemättömälle puulle ulko-olosuhteissa? Olen kuullut, että jokin puu harmaantuu kauniiksi ilman käsittelyä? Haluaisin kuitenkin, että kestäisi vuosia, joten maalaanko jollain talomaalilla vai pelkkä lakkaus? Kiitos.

3

1356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuullaPäähän

Puu harmaantuu ulkona. Toki kastuu myös ja aikaa myöden myös lahoaa. Käsittelemätön puu ei koskaan ole ruma, mieti sitä.

Maalattu tai lakattu puu ravistuu ja maali/lakka lohkeilee. Muutaman vuoden jälkeen tekeleesi näyttää rivolta. Maalattu tai lakattu pinta pitää uusintakäsitellä muutaman vuoden välein, jotta se näyttäisi siistiltä.

Mielestäni kätevintä on jättää kukkalaatikot käsittelemättä ja myöntää, että ne sitten uusitaan vaikkapa viiden vuoden välein.

• GiinaH

Kiitos vastauksesta. Öljyistä olen nyt lukenut paljon, että se taitaisi olla paras vaihtoehto, jos haluaa käsitellä jollain. Haluaisin myös tehdä jotain "koristelua" laatikon kylkeen, esimerkiksi numeroita/kirjaimia. Miten ne onnistuisi? Pystyykö esimerkiksi leikkaamaan kalvoon kuviot ja tuputtamaan sienellä akryyliväriä? Vai maalata vapaalla kädellä? Olen myös lukenut että ruuvilla kannattaa mielummin laittaa kukkalaatikko, kuin nauloilla, mutta itse haluaisin vanhanajan henkeä, joten mielummin laitan nauloilla. Hieman vanhojen omenalaatikoiden fiilistä. Sellaiset laatikot omalle pihalleni haluaisin. Katsotaan, mitä saan aikaiseksi.

• juhuukin

voihan ne juhannuksena kokossa poltta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe