Mies siirtää kosimista

eikövieläkäänkosintaa

Hei,
olen 30 vuotias nainen. Kun tapasimme reilu vuosi sitten, aloimme melkein heti seurustelemaan ja vakavissaan. Mies tietää, että minun taustoissani avoliittoa esim. ei pidetä hyvänä seurustelun muotona ja sanoi, että voidaan vaikka heti mennä naimisiin, hänelle on sama, niin ihastunut on.

Me olimme menossa jo viime jouluna naimisiin, mutta kosintaa ei alkanut kuulua.. Seuraava etappi oli kesä 2016, eli tämä kesä. Vieläkään ei kosintaa ole tullut..

Tiedän, että olemme vasta n. 1,5 seurustelleet, mikä varmaan kuulostaa monesti vielä lyhyeltä ajalta, mutta minun uskonnossani ei ole tapana seurustella vakavasti pitkiä aikoja. Varsinkin, kun tuntuu, että mies on koko ajan siirtänyt kosimista, eli en ole pystynyt edes alkaa suunnittelemaan häitä. Häitä kuitenkin pitäisi pystyä suunnittelemaan kunnolla. Olemme kummatkin töissä ja taloudesta tämä ei jää kiinni.

Minä olen määrätietoinen; haluan lapsia, haluan ostaa miehen kanssa yhdessä talon ja haluan, että elämä menee eteenpäin. Nyt koen, että minua jatkuvasti huijataan ja siirretään eteenpäin kosimista ja häitä. Mies kyllä puhuu, että haluaa olla minun kanssa ja aina, mutta tuntuu olevan vaikeaa sitten kuitenkin käytännössä toteuttaa mitä on puhunut. Mies puhuu välillä, että milloin haluaisin kihloihin ja lepertelee, ja esimerkiksi puhui että tässä kuussa (huhtikuussa) haluaa kihloihin, mutta niinpä se tämäkin kuu menee kohta ohi..

Tiedän monia, ketkä ovat tässä ajassa jo naimisissa ja lapsi tuloillaan. Minäkin olen jo 30 vuotias, en haluaisi enää joutuvani kenenkään huijaamaksi tässä perheasiassa. Minä haluan perheen, en halua enää "seukata" ja katsoa, vaan haluan selkeät suuntaviivat, mitä tehdä ja mihin mennä. On outoa joutua olemaan tällaisessa välitilassa.

Mies on pahimmillaan sanonut, että mitä koko avioliitolla tekee, hän voisi olla kokonaan ilmankin avioliittoa ja että älä painosta, ja että kai se on välttämätön paha mennä kanssani naimisiin..

Parhaimmillaan mies on sanonut, että missä järjestyksessä ja aikataulussa haluat edetä, olet ainutlaatuinen, sinusta tulee hyvä äiti..

Saan siis ristiriitaisia viestejä.

12

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keepinmind

Vaikuttaa huonolta..

• jhgjg

"Mies on pahimmillaan sanonut, että mitä koko avioliitolla tekee, hän voisi olla kokonaan ilmankin avioliittoa ja että älä painosta, ja että kai se on välttämätön paha mennä kanssani naimisiin.."

Miehesi ei halua kanssasi naimisiin, sinä haluat ja siksi siirtää kosintaa. Kiinnostaisi tietää mikä uskontosi on? Onko mies samassa uskonnossa? Oletteko siis ihan sopineet hääpäivät vai suuntaa antavat?

• apvastaa

Ei olla sovittu hääpäivää.. Edes suuntaa antavaa, koska se ahdistaa miestä. :(

Välillä sanoo, että hän ei ikinä jätä minua, haluaa naimisiin kanssani, mutta esim.riidassa tulistuu.

Tosin minäkin välillä uhkailen tyyliin erolla.. Meillä on ollut riitoja ja luulen, että se on syy miehen epävamuuteen.

• vaihdamiestä

"Tosin minäkin välillä uhkailen tyyliin erolla"
      Hmm.. mikset sitten eroa ja etsi miestä, josta et halua erota edes uhkailumielessä? Olet osasyyllinen miehen epävarmuuteen.

• olet_tosi_itsekäs_tyyppi

sinä haluat sitä ja tätä, sinä, sinä, sinä.
      Kannattaisiko pikkuhiljaa keskittyä siihen mitä te molemmat haluatte!!!
      Minäkin pistäisin jarrut päälle tuollaiselle haluan lapset, haluan talon!!!

Kaikkea saa haluta, mutta pitää olla myös resursseja niiden hankkimiseen. Se että on tällä hetkellä töissä, ei riitä kaiken saamiseen!!! Äitiyslomalla et olisi töissä, tulot tippuisivat, mies joutuisi tekemään enemmän duunia lainojen maksuun jne.

Nyt järki käteen... kannattaa joskus kuunnella sitäkin mitä mies haluaa.
      Voihan olla ettei hän oikeasti halua omakotitaloa tai lapsia lainkaan kun tarkemmin kyselet!

• jhgjg

"Kaikkea saa haluta, mutta pitää olla myös resursseja niiden hankkimiseen. Se että on tällä hetkellä töissä, ei riitä kaiken saamiseen!!! Äitiyslomalla et olisi töissä, tulot tippuisivat, mies joutuisi tekemään enemmän duunia lainojen maksuun jne."

Siksi kannattaa valita kumppani, joka haluaa samoja asioita ja ei ahdistu lapsista tai talolainasta. Ja sitä ylikallista lainaa ei tarvitse ottaa, vaikka resurssit riittäisi. Niin ja lainaan saa lyhennysvapaata äitiysloman ajaksi.

Miksi aloittajan tai kenenkään tulisi olla yhdessä ihmisen kanssa, joka ei haluakkaan samoja asioita.

• apvastaa

En aio vastata uskontoa. Mutta kristinuskon uskonto. Minua häiritsee ajatus siitä, että ilman sitoutumista halutaan elää niinkuin vanha aviopari. Jos tuleekin ero, niin eihän se mitään, emme olleet naimisissa.. Vaikka tunnenpuolen kokemus voi olla ihan yhtä repäisevä kuin et olisi ollut naimisissa.

Älkää loukkaantuko, mutta en hyvällä omallatunnolla voi pitää sitoutumispelkoista miestä kovin vastuullisena.

Olen ollut huolissaan hänen äkkipikaisuudestaan (saattaa napsahtaa ja huutaa, saanut yhdessä työpaikassa varoituksen) , sotkuisuudestaan (asunnossa pitää välillä raivata polku) ja rahankäytöstä (ei saa säästettyä vaikka tienaa enemmän kuin minä ja minä olen saanut säästettyä).

En kyllä tiedä loppujen lopuksi olenko itsekään varma :p

• ettesoviyhteen

Eli sinä ihan hinkumalla hingut avioliittoon tämän miehen kanssa,
        Joka on niin äkkipikainen, että on saanut yhdessä työpaikassa varoituksen. Jonain päivänä hän on yhtä äkkipikainen sinua kohtaan tai niitä tulevia lapsia. Mutta sinä olet suuressa rakkaudessasi valinnut tämän miehen. Tai sitoutumishalussasi tai jossain mitä lienee.

Miehen asunnossa on niin sotkuista, sinne pitää raivata polku. Sinä siis aiot siivota tämän sottapytyn jälkiä, jos asutte yhdessä. Tai sitten sopeudut siihen, että asunnossa on vain polku jääkaapille, vessaan ja sänkyyn. Jippii!

Mies tuhlaa rahaa. Kun mies on käyttänyt rahansa, sinä maksat vuokrat ja ruoat teidän molempien puolesta. Lapset? Ylimääräisiä kulueriä miehelle. Onneksi on kirpputorit, joilta sinä ja lapset hankitte vaatteenne, kun mies tuhlaa rahaa holtittomasti.

Sijassasi minä ehdottoman varmasti jättäisin miehen. Hän voi kyllä luvata parannusta, mutta ei se kestä. Ei mies tarvitse siistiä paikkaa ja hänen rahansa ovat hänen omiaan. Ja yksi eukko saa kohta tuta hänen äkkipikaisuutensa.

• Hei

Naimisiinmeno on iso askel, ja sitä on syytäkin miettiä vakavasti. Näiden viestien perusteella on tietysti vaikea ottaa puolueettomasti kantaa. Pitäisi kuulla toisen osapuolenkin tarina.
      Sen johtopäätöksen kuitenkin rohkenen vetää näistä teksteistä, ettet taida olla itse kovinkaan rakastunut itse tähän ihmiseen. Olisiko niin, että sinulla on vain paineita saada avioliitto ja se kaikki minkä toivoisit elämääsi kuuluvan lähitulevaisuudessa. Että siis se haave houkuttaa sinua enemmän kuin itse tämä ihminen.

Ketään ei voi painostaa avioliittoon ja jostain kertoo se, ettei kumppanisi ole innokas suunnittelemaan häitä. Jokaisella on oma aikataulunsa ja varsinkin näin isossa ja tärkeässä asiassa ei olekaan syytä hoppuiluun. Me ihmiset olemme sellaisia, että painostaminen saa meidät vain pakenemaan kauemmas toisesta.

Voisitteko käydä kenties keskustelua tulevaisuudestanne. Haluatteko ylipäätään jatkaa yhdessä vai olisiko jokin muu ratkaisu teille parempi. Avioliitto on tarkoitettu elinikäiseksi. On syytä olla todella varma siitä, kenen kanssa tämän elämän tahtoo jakaa. Jos puhuisitte ilman syyttelyä tai toisen tuomitsemista, ihan siitä kuinka kumpikin kokee tilanteen tällä hetkellä.

Pappi Elisabet

• apvastaa

Jaa, no asia kyllä monimutkainen. Aika ison jotopäätöksen vedät tekstistä, pappi hyvä.

Kyllä koen, että rakastan häntä. Minussa herää kuitenkin viha/kiukku siinä kohtaa, kun koen hänen luvanneen minulle liikoja. Olen muutaman parisuhteen päätyttyä pettynyt turhiin lupauksiin ja olen puolustuskannalla, jos joku enää yhtään haluaa miettiä itse avioliittoa, vaikka kuitenkin puhuu koko ajan, että hän ei ikinä jätä minua jne.

Ärsyttää se, että ensin annetaan väärä kuva avioliittokäsityksestä, ja sitten koetaan että toinen painostaa, kun tämä paljastuukin illuusioksi. Voi kyynel.

Olen ihminen, joka suorittaa ja esim.työelämässä olen välillä burnoutin partaalla. Koen, että pitäisikö se suorittaa sitten tämä parisuhdekin, siten että se toimii, sitoudutaan jne. Vaikka olen tunne ihminen, olen ennenkaikkea rationaalinen ihminen, jota oksettaa kaikki pullamössöily ja leffarakkaus. Haluan jämerän miehen, kellä on munaa seistä sanojensa tak s na.Haluan mennä eteenpäin!

Olen nähnyt avoliittoja, joissa ihminen on "liitossa" monta vuotta, takaportti auki. Siinä rakentuu koko ajan epäluottamus, kun ei uskalleta sitoutua. Sitten kun vihdoin virallistetaan, niin onpa sitten erottu alle vuodessa. Minulle avioliitto merkitsee sitoutumista, sitoutumista, avoimuutta ja selkeyttä.

Toki tekstien perusteella on vaikeaa vetää johtopäätöksiä, mutta mielellään pappi Elisabet kuulisin, mikä sai sinut ajattelemaan, etten rakasta häntä?

• Hei

Jotenkin vedin sen johtopäätöksen kirjoituksesi sävyn perusteella. Ainakaan kirjoituksestasi ei paljonkaan tullut lämpimiä ajatuksia kumppanistasi esiin, ja lopussa totesit itsekin, että ettet ole varma asiasta. Sen sijaan mainitset hänen olevan sitoutumispelkoinen, vastuuton, äkkipikainen, sotkuinen, rahankäytöltään epämääräinen. Kuten sanottu, parin kirjoituksen perusteella saattaa tulla kuva joka on yksipuolinen.
        Mutta mitä on rakkaus ja rakastaminen, mikäpä minä olen sinun puolestasi siihen vastaamaan. Onhan meistä jokainen joskus kiukkuinen kumppanilleen eikä aina käyttäydy niin kovin rakastavasti. Silti se, että hän ei tahdo vielä avioon, ei mielestäni ole mitenkään huolestuttavaa tai tee hänestä epäluotettavaa. kaikella on aikansa ja seurusteluaika on toiseen tutustumisen aikaa.

Pappi Elisabet

• 1ja1onmonta

Jotenkin olen saanut saman käsityksen kuin pappi Elisabet. Jos täytyy S24 palstalla kysyä neuvoa noin henkilökohtaiseen tunneasiaan, ei vaikuta, että ap on itsekään varma haluamisistaan ko miehen kanssa. Parisuhde ja avioliitto täysrakastuneenakaan ei ole aina helppoa saatika, jos on alunperin epävarma yhteensopimisesta, niinkuin ap:n tekstistä käy ilmi.
      Mutta voimia ja jaksavuutta päätöksen tekoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8139
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2171
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2072
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1698
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe