Huokeat oikotasohöylät

HinkuInto

Hei!

Ajatuksissa olisi pienen verstaan rakentaminen.
Puu, jota etupäässä varmasti tulisin käyttämään on etupäässä raakapuuna mänty ja kuusi 2"x4". Puun höyläykseen ajattelin ostaa oikotasohöylän.

Puutöiden ollessa harrastus eikä verstaassa ole voimavirtaa olisin koneissa hintaluokassa halpa, max 500€.

Onko kellään palstalaisella kokemusta näistä koneista? Itse olen käyttänyt vain voimavirrallisia oiko- ja tasohöyliä, joten ymmärrän ettei tässä varmasti saa ihan samaa. Kuitenkin palo tekemiseen olisi kova niin ehkäpä hieman vähemmälläkin pärjäisi. Mutta... ovatko laitteet kuinka tarkkoja? Clas Ohlssonin sivulla, joku manaili kun laite ei ollut tarkka.

Kiitos heille teistä, ketkä vastaavat ja viisatelijat voivat pitää mölyt mahassa. Tässä ei olla vaihtamassa ammattia niin jätetään "tuommoinen sopii vain verkonpainoksi jos sinnekään" -kommentit vain omaan tietoon.

Kiitos vielä!

2

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 380V

Rakennat verstaan etkä laita voimavirtaa ?

• rahatJaHermotMeni

Mene kauppaan ja kokeile ottaa kunnon ote. Jos pöydät on peltiä ja säätömekanismi joustaa, niin ei tarvi odottaa hyvää jälkeä. Kevyt runko värähtelee helposti. Itse olen tuhlannut liikaa rahaa näennäisesti edullisiin laitteisiin. Kaikki ihan kelvottomia.
      Pöytäsirkkeli, liukujiirisirkkeli, puusorvi, pylväsporakone, hitsausMUUNTAJA, jyrsin, porakone jne.
      Puuhailusta ei nauti jos on huonot vehkeet. Pätee ihan kaikkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1780
    2. 109
      1279
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1110
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1009
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      55
      940
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      930
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      242
      912
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      76
      786
    9. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      58
      779
    10. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      749
    Aihe