Huokeat oikotasohöylät

Hei!

Ajatuksissa olisi pienen verstaan rakentaminen.
Puu, jota etupäässä varmasti tulisin käyttämään on etupäässä raakapuuna mänty ja kuusi 2"x4". Puun höyläykseen ajattelin ostaa oikotasohöylän.

Puutöiden ollessa harrastus eikä verstaassa ole voimavirtaa olisin koneissa hintaluokassa halpa, max 500€.

Onko kellään palstalaisella kokemusta näistä koneista? Itse olen käyttänyt vain voimavirrallisia oiko- ja tasohöyliä, joten ymmärrän ettei tässä varmasti saa ihan samaa. Kuitenkin palo tekemiseen olisi kova niin ehkäpä hieman vähemmälläkin pärjäisi. Mutta... ovatko laitteet kuinka tarkkoja? Clas Ohlssonin sivulla, joku manaili kun laite ei ollut tarkka.

Kiitos heille teistä, ketkä vastaavat ja viisatelijat voivat pitää mölyt mahassa. Tässä ei olla vaihtamassa ammattia niin jätetään "tuommoinen sopii vain verkonpainoksi jos sinnekään" -kommentit vain omaan tietoon.

Kiitos vielä!
2381
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Rakennat verstaan etkä laita voimavirtaa ?

Äänestä

Mene kauppaan ja kokeile ottaa kunnon ote. Jos pöydät on peltiä ja säätömekanismi joustaa, niin ei tarvi odottaa hyvää jälkeä. Kevyt runko värähtelee helposti. Itse olen tuhlannut liikaa rahaa näennäisesti edullisiin laitteisiin. Kaikki ihan kelvottomia.
Pöytäsirkkeli, liukujiirisirkkeli, puusorvi, pylväsporakone, hitsausMUUNTAJA, jyrsin, porakone jne.
Puuhailusta ei nauti jos on huonot vehkeet. Pätee ihan kaikkeen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

HinkuInto kirjoitti:

Hei!

Ajatuksissa olisi pienen verstaan rakentaminen.
Puu, jota etupäässä varmasti tulisin käyttämään on etupäässä raakapuuna mänty ja kuusi 2"x4". Puun höyläykseen ajattelin ostaa oikotasohöylän.

Puutöiden ollessa harrastus eikä verstaassa ole voimavirtaa olisin koneissa hintaluokassa halpa, max 500€.

Onko kellään palstalaisella kokemusta näistä koneista? Itse olen käyttänyt vain voimavirrallisia oiko- ja tasohöyliä, joten ymmärrän ettei tässä varmasti saa ihan samaa. Kuitenkin palo tekemiseen olisi kova niin ehkäpä hieman vähemmälläkin pärjäisi. Mutta... ovatko laitteet kuinka tarkkoja? Clas Ohlssonin sivulla, joku manaili kun laite ei ollut tarkka.

Kiitos heille teistä, ketkä vastaavat ja viisatelijat voivat pitää mölyt mahassa. Tässä ei olla vaihtamassa ammattia niin jätetään "tuommoinen sopii vain verkonpainoksi jos sinnekään" -kommentit vain omaan tietoon.

Kiitos vielä!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu