Uskomatonta!!!!

hämmästynyt

Ministeri meni golflomalle Thaimaaseen...näin ne hommat näköjään toimii :( olis ollut edes pikkusen Kunnioitusta ja siirtänyt lomaansa tai mennyt jonnekin muualle :(

208

88522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josse

      Ihan oikein että menee juuri Thaimaahan! Eikös kaikki ole puhuneet kuinka juuri tällä tavalla paikallisia autetaan, elinkeino säilyy kun turistit tulevat ja kuluttavat rahaa. Ministeri näyttää juuri sitä esimerkkiä kuin pitääkin!

      • rinkuli

        olen samaa mieltä Jossen kanssa.. Juuri sitähän ne tarvitsevat, TURISTEJA!


      • täälläkin
        rinkuli kirjoitti:

        olen samaa mieltä Jossen kanssa.. Juuri sitähän ne tarvitsevat, TURISTEJA!

        Samaa mieltä olen minäkin edellisten kanssa.


      • Kyllä joku muu maksaa

        Ministerikö maksaa itse.
        Taitaa sen maksaa joku muu,ellei sitten ministerin vastaanottava maa.


      • unaliini
        täälläkin kirjoitti:

        Samaa mieltä olen minäkin edellisten kanssa.

        Aina on jossain olemassa joku, jonka mielestä teemme väärin. Teemme sitten niin tai näin. Kaikkien mieliksi ei voi olla Eikä niin voi elää. Ihminen elää vain itselleen ja ehkä perheelleen.
        Täällä eletään vain kerran.
        tehdään se aivan itse.

        En lähde moralisoimaan ketään, joka nyt lähtee thaimaahan. Hänhän auttaa siinä samalla sen kohteen elpymistä uudelleen paratiisiksi, jonne matkustaa. Turismi oli ja on edelleen Thaimaan tärkeä elinkeino.

        Luonnonmullistus tuli, ihmishenkiä meni, mutta se kuuluu tämän maapallomme kiertokulkuun.

        Toivokaamme että nyt tällaisestakin mullistuksesta voitaisiin paremmin varoittaa, että oppisimme kaikki jotakin. Että ainakin osaisimme ojentaa herkemmin auttavan käden sitä tarvitsevalle.
        Olkaamme ihmisiä!


      • maksaa
        Kyllä joku muu maksaa kirjoitti:

        Ministerikö maksaa itse.
        Taitaa sen maksaa joku muu,ellei sitten ministerin vastaanottava maa.

        Ihan kyllä lomamatkansa itse. Se on muuten fakta.


      • rebecca
        Kyllä joku muu maksaa kirjoitti:

        Ministerikö maksaa itse.
        Taitaa sen maksaa joku muu,ellei sitten ministerin vastaanottava maa.

        ihan oikein, että Mönkäre sinne meneen, niin minäkin kuukauden päästä ja aivan varmaan lasken kynttilän ja kukkasen mereen ja kunnioitan niitä jotka sinne jäivät


      • Sami

        Täysin samaa mieltä Jossen kanssa. Ensikäden tietoa asiasta: paikalliset ovat ehdottomasti sitä mieltä, että turistit Thaimaahan. Koko tämä katastrofi on jo sinänsä aivan järkyttävä asia ja siihen jos lisätään työttömyys, tilanne pahenee siellä entisestään! Tämä asia menee taas moraalikategorian puolelle ja kun asiaa miettii tarkemmin, jokainen täysjärkinen tajuaa, että turismi edesauttaa katastrofista toipumista paikallistasolla.


      • ...
        rebecca kirjoitti:

        ihan oikein, että Mönkäre sinne meneen, niin minäkin kuukauden päästä ja aivan varmaan lasken kynttilän ja kukkasen mereen ja kunnioitan niitä jotka sinne jäivät

        - tuo on erittäin terve ja parhaalla mahdollisella tavalla paikallista väestöä auttava ja kunnioittava asenne!

        Ja mitä noihin ministerimatkoihin ja niiden maksamiseen tulee - täällä pyörii näemmä joitakin ihmisiä, jotka elävät kaupunkilegendojen maailmassa, missä ministerit eivät ikinä maksa mistään mitään eivätkä muutenkaan tee mitään koskaan, ainakaan mitään järkevää...

        Suomi on ihan vaan itsestään noussut maailman hyvinvointivaltioiden kärkipäähän, ministerien teoista huolimatta ;o)


      • Juuso

        Ministeri näyttää oikeaa mallia. Näin sanomme "kiitos" paikallisille auttajille antamalle heille työtä ja toimeentuloa jatkossakin.


      • Lomalle

        Tuhoalueilla kauppoja avataan päivittäin ja pankeissa on menossa suursiivous.

        Myös muutama ravintola on avannut ovensa, mutta asiakkaita ei ole. Vaikka jälleenrakennus toimii vauhdilla, monilla on suuri huoli siitä tuleeko alueelle enää koskaan turisteja.


      • pontso

        Meinaan mennä sinne lomailemaan just tällä hetkellä. Kyllä ne jälleenrakennustalkoisiin tarvitsevat porukkaa paljon enemmän.


      • Känsänedustaja

        Luulettekote oikeasti, että se golffaa siellä tuhoalueen lähimaillakaan??? Siellä missä nyt tällä hetkellä turisteja otetaan vastaa ei ole lähelläkään kyseisiä alueita, eikä niiden rahat vaikuta tuhoalueen uudelleenrakentamiseen ja muuhun kuin pienissä määrin. Pistäis Mönkäre, tuo rikkaalta näyttävä ylimielinen "kansan"edustaja lomarahansa suoraan vaikka SPR:än keraykseen.


      • läheltä meni
        unaliini kirjoitti:

        Aina on jossain olemassa joku, jonka mielestä teemme väärin. Teemme sitten niin tai näin. Kaikkien mieliksi ei voi olla Eikä niin voi elää. Ihminen elää vain itselleen ja ehkä perheelleen.
        Täällä eletään vain kerran.
        tehdään se aivan itse.

        En lähde moralisoimaan ketään, joka nyt lähtee thaimaahan. Hänhän auttaa siinä samalla sen kohteen elpymistä uudelleen paratiisiksi, jonne matkustaa. Turismi oli ja on edelleen Thaimaan tärkeä elinkeino.

        Luonnonmullistus tuli, ihmishenkiä meni, mutta se kuuluu tämän maapallomme kiertokulkuun.

        Toivokaamme että nyt tällaisestakin mullistuksesta voitaisiin paremmin varoittaa, että oppisimme kaikki jotakin. Että ainakin osaisimme ojentaa herkemmin auttavan käden sitä tarvitsevalle.
        Olkaamme ihmisiä!

        Kauneimmat ja koskettavimmat sanasi ovat.. Kiitos! Noin hyvin voi sanoa/kirjoittaa vain Aito Inhimillien Ihminen!
        Koin itse läheisen ihmisen menetyksen onnettomuudessa syksyllä täällä Suomessa. Kun "menee vain yksi" emme muut juuri korvaa lotkauta!
        Vaikka ihan pari sanaakin saattaisivat merkitä paljon, Miksi jotkut tuttavat pakenevat minua (meitä)? Kääntyvät toisaalle kadulla? Muutuinko "spitaaliseksi" vain sillä, että läheinen joutui onnettumuuteen? Syyttään.
        Arvannette, että menetys se on aina hänen läheisilleen yhtä paha, ellei pahempikin menetys.
        Olisipa kaltaisiasi lähimmäisiä enemmän!
        Emme me ole vain yksinäisiä, vain perheinemme. Olemme sosiaalisia ja sivistyneitä(?) ihmmisiä.

        Kiitos unaliini!


      • kirppu

        olen sitä mieltä, että Mönkäre lähti Thaimaahan vain näyttämään kuinka hyvä ihminen hän on. Tarkoitan tällä sitä että kun siitä tehdään julkinen temppu "JOKU Thaimaaseen golffaamaan" -tyyliin, kyseistä ihmistä tulee automaattisesti "pyhimyksen" kaltainen olento joka lähtee sinne auttamaan. Mönkäre lähti sinne vain koska se on hyvä imagobuusteri. Ei minulla ole mitään ongelmaa niitä turisteja kohtaan jotka haluavat lähteä Thaimaaseen (TAI MUIHIN kärsineisiin maihin) RIIPPUMATTA TILANTEESTA. Siellä eletään turismilla. Minä kunnioitan enemmän elämää kuin suren loppuelämäni kuolleita. Kuolleet eivät tiedä mitään ja heillä on parempi olla siellä missä ovat.

        Tiedän. Tästäkin joku loukkaantuu, mutta minä en sille valitettavasti voi mitään. Annan luvan loukkaantua. Olkaa hyvä.

        Turistit jotka menevät sinne, vievät mukanaan rahaa jota siellä tarvitaan. Kun taas keräykset, niin viattomilta kuin ne kuulostavatkin... niin no, en usko, että koko kerätty summa päätyy apua tarvitseville. Puolet siitä menee sinne ja osa tänne ja sitten muutamat pennoset päätyvät oikeaan osoitteeseen. Olen ehken skeptinen, mutta milläpä varmistat että koko 300 000 euroa, tai mikä se summa nyt onkaan, annetaan oikeaan paikkaan?? Näyttääkö keräyksen järjestänyt taho uutisissa kenties pankkitositteen??

        Tietty se on minulle ihan sama miten haluavat asiansa hoitaa. Itsekin olen lahjoittanut sen minkä vähän opiskelijan budjetista pystyin. JA SE EI OLE PALJON, mutta toivon että raha päätyy oikeasti apua tarvitsevalle.

        Jostain kumman syystä julkisuudessa usein mainitut henkilöt olivat ensimmäisenä suuna päänä selittämässä tapahtumia.... eikö se ole kummallista se? Ja jostain kumman syystä suurin osa kadonneiden listalla mainituista henkilöistä oli kotoisin Etelä-Suomesta... eikö sekin ole toooodella kummallista?


      • Mimmmi
        Kyllä joku muu maksaa kirjoitti:

        Ministerikö maksaa itse.
        Taitaa sen maksaa joku muu,ellei sitten ministerin vastaanottava maa.

        Rva Mönksyhän ymppäs siihen tapaamisen Thaimaan terveysministerin kanssa, joten valtion pussista menee enimmät kulut ja tod.näk. päivärahat päälle.

        Sehän onkin nyt TYÖmatka!!! Töitä puoli tuntia ja lomailua pari viikkoa. Ja kansa maksaa...


      • höpö

        Olisi sitten mennyt tuhoalueelle, siellä niitä turisteja tarvitaan. Ei mene golf-yrittäjän rahat elinkeinonsa menettäneiden avuksi. Voi mönkäre, oli paha, paha temppu! Kriisihoidosta vastaava ministerin olisi pitänyt ajatella hieman enemmän omaisten tunteita, eikä mennä golffailemaan samaan aikaan kun suomalaisia ruumiita tunnistetaan!


      • Mie Ite

        Olet esimmerkillinen auttaja !
        Matkailun jatkuminen on ainoa oikea tapa auttaa Thaimaata. Hurskastelijat voivat lopettaa tekopyhät osanottonsa.


      • Twingeli

      • unaliini
        läheltä meni kirjoitti:

        Kauneimmat ja koskettavimmat sanasi ovat.. Kiitos! Noin hyvin voi sanoa/kirjoittaa vain Aito Inhimillien Ihminen!
        Koin itse läheisen ihmisen menetyksen onnettomuudessa syksyllä täällä Suomessa. Kun "menee vain yksi" emme muut juuri korvaa lotkauta!
        Vaikka ihan pari sanaakin saattaisivat merkitä paljon, Miksi jotkut tuttavat pakenevat minua (meitä)? Kääntyvät toisaalle kadulla? Muutuinko "spitaaliseksi" vain sillä, että läheinen joutui onnettumuuteen? Syyttään.
        Arvannette, että menetys se on aina hänen läheisilleen yhtä paha, ellei pahempikin menetys.
        Olisipa kaltaisiasi lähimmäisiä enemmän!
        Emme me ole vain yksinäisiä, vain perheinemme. Olemme sosiaalisia ja sivistyneitä(?) ihmmisiä.

        Kiitos unaliini!

        Kiitos kauniista sanoistasi!
        Toivon, että olet jotenkin saanut purettua tuskaasi läheisesi menetyksen johdosta. Ehkä ystävä- ja tuttavapiirisi siksi välttelevät, koska eivät itse osaa käsitellä tuskaa, jollaista sinä olet kokenut. On väärin jättää sinut yksin, mutta me ihmiset olemme niin erilaisia. Toisilta ei löydy sanoja, joilla lohduttaa, joilla myötäelää..
        Siksi he mieluummin pakenevat. Uskon, että hekin kuitenkin sydämessään ottavat osaa suruusi, mutta eivät tiedä, kuinka sinulle sen ilmaisisivat.

        tuntuu tyhmältä fraasilta sanoa, että aika parantaa... Mutta sen se tekee. Kipu ei katoa koskaan täysin, mutta aika lieventää tuskaa ja sattuu aina vähemmän, mitä kauemmin aikaa menetyksestä on.
        Jonakin päivänä voit hellästi jopa hymyillä muistoillesi. Itku ei tule enää niin herkästi. Tiedän omasta kokemuksestani :)

        Tällaiset suuret onnettomuudet saavat meidät väkisin muistelemaan omia henkilökohtaisia onnettomuuksiamme. Se on inhimillistä. Se on sitä surutyötä.

        Toivon, että saat yhteyden ystäviisi ja tuttavapiiriisi uudelleen. Nosta rohkeasti katseesi ylöspäin ja ota itse se ensimmäinen askel, jos ystäväsi eivät osaa sitä ottaa...
        Pato saattaa purkaantua ja läheisesi tulevat yhä läheisemmiksi. Me nykyajan ihmiset olemme vain vieraantuneet niin kauaksi kuolemasta. Unohdamme, että sekin... on luonnollista.

        Lämmin ajatukseni sinulle :)


      • naminami
        ... kirjoitti:

        - tuo on erittäin terve ja parhaalla mahdollisella tavalla paikallista väestöä auttava ja kunnioittava asenne!

        Ja mitä noihin ministerimatkoihin ja niiden maksamiseen tulee - täällä pyörii näemmä joitakin ihmisiä, jotka elävät kaupunkilegendojen maailmassa, missä ministerit eivät ikinä maksa mistään mitään eivätkä muutenkaan tee mitään koskaan, ainakaan mitään järkevää...

        Suomi on ihan vaan itsestään noussut maailman hyvinvointivaltioiden kärkipäähän, ministerien teoista huolimatta ;o)

        On siinä meillä ruudinkeksijä.. Nykyiset ministerithän ne Suomesta hyvinvointivaltion tekivät.

        Hyvä fuusioida vajaan sadan vuoden ministereiden mielipide yhden ministerin kanssa. Ja se, että Suomi on hyvinvointivaltio ei ole pelkästään ministereiden ansiota vaan Suomen kansan demokraattivaltaisen mielipiteen ansiota.


      • Asioista tietävä
        ... kirjoitti:

        - tuo on erittäin terve ja parhaalla mahdollisella tavalla paikallista väestöä auttava ja kunnioittava asenne!

        Ja mitä noihin ministerimatkoihin ja niiden maksamiseen tulee - täällä pyörii näemmä joitakin ihmisiä, jotka elävät kaupunkilegendojen maailmassa, missä ministerit eivät ikinä maksa mistään mitään eivätkä muutenkaan tee mitään koskaan, ainakaan mitään järkevää...

        Suomi on ihan vaan itsestään noussut maailman hyvinvointivaltioiden kärkipäähän, ministerien teoista huolimatta ;o)

        Et kai sinä luule että nykyäänkin Suomi on kärkipäässä muussa tilastoissako korkeimmat verot? Eipä oolu sillon ennen vanhaan tämmösiä vetkuleita/oman edun tavoittelijoita kun Suomessakin vielä oli ihmis arvoista elämää kaikilla,nykyäänhän ei muuta tehä ku keksitään tyhjäpäiväsiä kursseja eikä yritetä edes parantaa vähempi osaisten elämää.
        Vaihtoon kaikki joutais sieltä bylsimästä toisiaan.


    • teri

      Näin on ja tässä asiassa samaa mieltä ovat fiksut ihmiset eivätkä ainoastaan suomi24:een kirjoittavat.
      Ministerin toiminta ei ihan tyydytä varmastikaan kansalaisia. Voi tulla ensi vaaleissa selkään?

    • kairos

      sinunkin motiivisi on kun pitää kaikki politisoida. Juuri näin autetaan ja ylösnostetaan heitä elämässä. Saatanan pelle!

      • hämmästynyt

        oletpa ääliö,haukut minua vaikka minusta toi Thaimaan loma on jo aika mautonta!!!Minun motiivini ei ole politisoida!!!Kunnioitan syvästi kaikkia omaisia ja suuri osanottoni heille ja mitä tulee sinuun,kerropa millä se naisministeri nostaa heitä elämässä ylöspäin,silläkö kun elää luxusluokan hotellissa,mässäilee ja pelaa golfia-keräykset on sitä varten järjestetty!!Ymmärtäisin jos hän menisi auttamaan ihmisiä sinne,mutta että lomalle ja vielä Thaimaaseen,nyt kannattaakin loikoilla kun tärkeät päätökset on tehty ja ei tarvitse tavallisen tallaajan asemaan hypätä Thaimaassa,että auttaisi :( tosi surullista :(


      • teri
        hämmästynyt kirjoitti:

        oletpa ääliö,haukut minua vaikka minusta toi Thaimaan loma on jo aika mautonta!!!Minun motiivini ei ole politisoida!!!Kunnioitan syvästi kaikkia omaisia ja suuri osanottoni heille ja mitä tulee sinuun,kerropa millä se naisministeri nostaa heitä elämässä ylöspäin,silläkö kun elää luxusluokan hotellissa,mässäilee ja pelaa golfia-keräykset on sitä varten järjestetty!!Ymmärtäisin jos hän menisi auttamaan ihmisiä sinne,mutta että lomalle ja vielä Thaimaaseen,nyt kannattaakin loikoilla kun tärkeät päätökset on tehty ja ei tarvitse tavallisen tallaajan asemaan hypätä Thaimaassa,että auttaisi :( tosi surullista :(

        Eiköhän Mönkäre saa mitä ansaitseekin kun tekee mokansa. Tuota puidaan vielä julkisuudessa pitkään.
        Porukka nyt ei seuraa just politiikkaa eikä tajua miten ministereiden täytyy toimia taikka käyttäytyä.
        Hyvä kysymys onkin että paljonko itse Mönkäre osallistuu auttamisessa??tuskin paskan vertaa.


      • ...
        hämmästynyt kirjoitti:

        oletpa ääliö,haukut minua vaikka minusta toi Thaimaan loma on jo aika mautonta!!!Minun motiivini ei ole politisoida!!!Kunnioitan syvästi kaikkia omaisia ja suuri osanottoni heille ja mitä tulee sinuun,kerropa millä se naisministeri nostaa heitä elämässä ylöspäin,silläkö kun elää luxusluokan hotellissa,mässäilee ja pelaa golfia-keräykset on sitä varten järjestetty!!Ymmärtäisin jos hän menisi auttamaan ihmisiä sinne,mutta että lomalle ja vielä Thaimaaseen,nyt kannattaakin loikoilla kun tärkeät päätökset on tehty ja ei tarvitse tavallisen tallaajan asemaan hypätä Thaimaassa,että auttaisi :( tosi surullista :(

        Hän katsos tuolla mässäilyllä ja lomailulla työllistää paikallisia ihmisiä -> hyvinvointia.


      • piitu
        teri kirjoitti:

        Eiköhän Mönkäre saa mitä ansaitseekin kun tekee mokansa. Tuota puidaan vielä julkisuudessa pitkään.
        Porukka nyt ei seuraa just politiikkaa eikä tajua miten ministereiden täytyy toimia taikka käyttäytyä.
        Hyvä kysymys onkin että paljonko itse Mönkäre osallistuu auttamisessa??tuskin paskan vertaa.

        hokas että kun tekee puoli tuntia töitä nii saa kahen viikon loman ja palkan ja päivärahat päälle. näin on.


    • Lomailija

      Mitä varten se loma olisi pitänyt siirtää?
      Se on aika vaikea ministereiden siirrellä ja ottaa lomaa kesken työkauden, kun niillä on vain tämä yksi tietty määrätty lomakausi tässä.
      parempi se on, ettei ministerit kesken istuntokauden lähde lomileen, vaan lomailevat silloin, kun niillä on eduskunnan säätämät loma-ajat.

      Minä en ainakaan keskeyttänyt Joululomaani tämän tsunamin takia. keskeytitkö sinä lomasi ja kunnioitit töihin menemisellä tsunamin uhreja?

      Eihän ministeriöitä kutsuttu kokoon tuon katastrofin takia, vaan ministerit sai jatkaa lomaansa. Miksi sitten tämän yhden ministerin olisi pitänyt keskeyttää lomansa?

      Hyvä, että Thaimaahan ja Sri Lankaan ja Intiaan turistit matkustavat, jos ne valtiot kerran elää turismilla. Oikean esimerkin ministeri sillä lomamatkallaan näytti. Ei ne valtiot siitä takaisin nouse ylös, jos ne ei saa elinkeinoaan uudelleen pikaisesti kuntoon. Kun niiden elinkeino on turismi, niin sinne nyt pitäisi kaikkien varakkaiden matkustaa. Hyvää esimerkkiä Mönkäre siinä asiassa näyttää, kun ei perunut puolta vuotta aiemmin ostamaansa lomamatkaa.
      Muutoin en siedä Mönkärettä yhtään missään sen politiikassa, mutta tämä onkin ainoa järkevä teko sen uralla, että näyttää (vahingossa) muille, miten niitä thaimaalaisia tulisi varakkaiden auttaa.

    • lähti?

      Mahtaako tuntea edes koko golf palloa
      Niin on tyhmän oloinen.

      • lomailo

        Möhkäle vaikka käyttää niitä palloja dildoina ;o))


    • sanatonta

      Blondeilla on aina hauskaa :( ja älykkyys huipussaan :(

      • ei mitään aivoja

        jos sul ei ole mitään kehittävää niin hae tutti suuhun ja mene tutimaan:)


      • sanaton
        ei mitään aivoja kirjoitti:

        jos sul ei ole mitään kehittävää niin hae tutti suuhun ja mene tutimaan:)

        oletko blondi kun et tajunnut??en tarvitse tuttia eikä tarvii menee tutumaan,mutta Kunnioitan katasrofin uhreja,jota blondi-ministeri ei tajuu!!!!


      • paapaa
        sanaton kirjoitti:

        oletko blondi kun et tajunnut??en tarvitse tuttia eikä tarvii menee tutumaan,mutta Kunnioitan katasrofin uhreja,jota blondi-ministeri ei tajuu!!!!

        ainii joo et ole vielä oppinut tuttia syömään kun
        se tissistä vieroitus ei ole vielä alkanut. Paskat
        sä kunnioita muita kuin itseäsi!


      • sanatonta
        paapaa kirjoitti:

        ainii joo et ole vielä oppinut tuttia syömään kun
        se tissistä vieroitus ei ole vielä alkanut. Paskat
        sä kunnioita muita kuin itseäsi!

        nytkö se Mönkäreen Thaimaa-loma onkin minun syyni,opettele sinä niitä kultaisia sääntöjä!!!Olet itse sitä mitä sanoit!=)


      • sanattomampi
        sanatonta kirjoitti:

        nytkö se Mönkäreen Thaimaa-loma onkin minun syyni,opettele sinä niitä kultaisia sääntöjä!!!Olet itse sitä mitä sanoit!=)

        Ota nyt se nallukka kainaloon, maitopullo toiseen kainaloon ja lähde paapaamaan. Mitähän satukirjoja sullekin pitäis lukea ettet taas pissi housuihisi.
        Vaihda kanavaa!!


    • heartti

      miten moni muukin siellä lomailemassa ?? kai heidänkin oleskelunsa pitäisi kieltää? vai??

      Kyllä varmasti on ottanut osaa katastrofiin, kuten monet muutkin...olettepa osa lyhytkatseisia!

      Turha syylistää kuka loukkaa ketäkin ja miten kun ei todellisia alkuperää tiedetä eikä tarvis..minun ainakaan.

      Lomia hänelle! ja muillekkin jotka matkustavat ko. maihin :)

      En voisi itse luokitela matkustamista itse tapahtumaan...miten kehtaa osa edes vertailla ...että kunnioitus menee jos matkustaa.

      Kyllä se suurin suru on OMAISILLA...matkusteli tai ei...myötätuntoa toki voi osoittaa , kuten moni tehnytkin.

    • jorppe

      Miten loman pitäminen Thaimaassa vaikuttaa vainajien kunnioitukseen? En vain ymmärrä.

      • sussu

        ettet ymmärräkään kunnioituksesta mitään. Pakkaa sinä nyt vaan matkalaukkua ja ota matkalukemiseksi joku kirja esim: kirja joka kertoo hyvistä tavoista, käyttäytymisen kultaiset säännöt yms


      • jorppe
        sussu kirjoitti:

        ettet ymmärräkään kunnioituksesta mitään. Pakkaa sinä nyt vaan matkalaukkua ja ota matkalukemiseksi joku kirja esim: kirja joka kertoo hyvistä tavoista, käyttäytymisen kultaiset säännöt yms

        kiitos vastauksesta, mutta pistää epäilemään ettet itsekään tiedä? Eli kysymys oli: Jos nyt lähtee lomalle Thaimaaseen, niin millä tavalla se vaikuttaa vainajien kunnioitukseen? En sano, ettei vaikuta, mutta kertoisitko millä tavalla?


      • sussu
        jorppe kirjoitti:

        kiitos vastauksesta, mutta pistää epäilemään ettet itsekään tiedä? Eli kysymys oli: Jos nyt lähtee lomalle Thaimaaseen, niin millä tavalla se vaikuttaa vainajien kunnioitukseen? En sano, ettei vaikuta, mutta kertoisitko millä tavalla?

        Mieti nyt miksiköhän hallituksessa katsottiin pahalla Mönkäreen lomamatkaa kyseisenä ajankohtana.
        Miksi siitä nostettiin haloo. Jep kansan silmien edessä se ei vaikuta kunnioittavalta.


      • jorppe
        sussu kirjoitti:

        Mieti nyt miksiköhän hallituksessa katsottiin pahalla Mönkäreen lomamatkaa kyseisenä ajankohtana.
        Miksi siitä nostettiin haloo. Jep kansan silmien edessä se ei vaikuta kunnioittavalta.

        Eli ministeri ei kunnioita vainajia, koska lähtee lomalle vai koska lähtee lomalle Thaimaaseen?


      • heartti
        sussu kirjoitti:

        ettet ymmärräkään kunnioituksesta mitään. Pakkaa sinä nyt vaan matkalaukkua ja ota matkalukemiseksi joku kirja esim: kirja joka kertoo hyvistä tavoista, käyttäytymisen kultaiset säännöt yms

        lomailevat kunnioittavat paikanpäällä sitä surua "eniten"...jos itse suruun kohdennetaan aihe.
        Se kuitenkin vaikuttanut moniin siellä asuviin missä vahingot minimaallisia!


      • sussu
        jorppe kirjoitti:

        Eli ministeri ei kunnioita vainajia, koska lähtee lomalle vai koska lähtee lomalle Thaimaaseen?

        Antaisi Mönkäre sitten jonkinlaisen kuvan omasta auttamishalustaan ja tekisi sen eteen jotain eikä vain hehkuttaisi telkkarissa matkakohteestaan jonne lähtee golffaamaan.


      • mats
        sussu kirjoitti:

        Mieti nyt miksiköhän hallituksessa katsottiin pahalla Mönkäreen lomamatkaa kyseisenä ajankohtana.
        Miksi siitä nostettiin haloo. Jep kansan silmien edessä se ei vaikuta kunnioittavalta.

        Ainoa taho, mikä haloota on yrittänyt nostaa on mitä ilmeisimminkin MTV3:n skandaalia joka paikasta tavoitteleva uutistoimitus. Samaan tyyliin kuten haloota on koitettu nostaa jokaikisestä tähän katastrofiiin liittyneestä inhimillisestä käänteestä, myös tästä ministerin lomailusta koitettiin saada leivottua oikein mehevä skandaali.

        Tietyt ihmiset, joiden todellisuudentaju on sopivasti hämärtynyt, nappaavat tietysti syötin ja ryhtyvät kolmosen mukana melskaamaan miten kauhean hirveää nyt onkaan mennä lomailemaan thaimaahan. Suurin osa ihmisistä toivottavasti kuitenkin tajuaa asian oikean tolan. Näin vaikuttaa ainakin tässä keskustelussa asia olevan. Ne jotka jeesustelevat ministerin lomailua eivät kykyne kovinkaan hääppöisillä argumenteilla perustelemaan kantaansa, kuten ei kyennyt mtv3:kaan skandaalia kyhätessään.

        Ainoa seikka mikä tietysti ministerin lomailussa on harmillista, että todennäköisesti kaikkein parasta lomailumielialaa on hyvin vaikea saavuttaa. Tämä tosin tuskin kuuluukaan hänen tavoitteisiinsa tällä lomalla.


    • hämmästynyt

      Pitääkö ministerit opettaa kriisitilanteissa itkemään julkisesti?

      Tulisiko ministerien unohtaa tv-esiintymisissä roolinsa ja puhua avoimesti hämmennyksestään ja avuttomuudestaan?

      Tätä vaatii psykoterapeutti Mikael Saarinen.

      Saarinen kertoo verranneensa ministerien esiintymistä ruotsalaisiin kollegoihin.

      Paula Lehtomäellä Saarinen havaitsi "emotionaalisen reaktion", mutta Sinikka Mönkäreellä "ei minkäännäköistä". -näin on ja turha puolustella asian laitaa millään tavoin jos kerta koulutettu ihmisasiantuntija antaa lausunnon jo hänestä tämän päivän lehdessä!Mauton Mönkäre Ministeri!

    • hämmästynyt

      Mönkäre matkusti maanantai-iltana golflomalle Thaimaan Hua Hiniin. Hän palaa takaisin kahden viikon kuluttua.

      Kotimaassa on ihmetelty, miksi ministerin on lähdettävä pelaamaan golfia surun keskelle.

      Eduskunnan ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtaja Liisa Jaakonsaari (sd) sanoi eilen IS:lle, että hän olisi itse jättänyt menemättä.

      - Toisaalta thaimaalaiset ovat toivoneet, että matkailijoita tulisi maahan mahdollisimman nopeasti. Matkustamalla voi auttaa heitä, mutta en olisi lähtenyt, koska tragedia oli niin suuri ja hirvittävän lähellä. Kuvittelisin, että siitä ei tule hyvää lomaa, Jaakonsaari sanoo.

      IS:n tietojen mukaan myös ulkoministeriöstä on viestitetty Mönkäreelle, että hänen ei pitäisi lähteä lomalle Thaimaahan juuri nyt. Mönkäre kiistää asian.--ja tässäkin on vain asiaa Suomen johdolta,joten puolustelijat älkää kommentoiko!

      • jorppe

        Sinähän nyt varsinainen nero olet. "Puolustelijat älkää kommentoiko"...? Juu, tuo voisi olla aika kätevä tapa kaikkeen keskusteluun.

        Tätä viestiä ei saa erimieltä olevat kommentoida.


      • Kallet

        Miten alas vot vajota, kun lainaat tekstia iltasanomista!


      • Alas vajonnut
        Kallet kirjoitti:

        Miten alas vot vajota, kun lainaat tekstia iltasanomista!

        Voi sitä vajota vieläkin alemmaksi... Mä kerran siteerasin Turun Sanomia ja se oli jo jotain...
        Meinas tarttua Turun tauti.. Sillon tajusin että pohjalla ollaan.


    • Terttu

      Tässä näkee ministerin moraalin! Lisäksi matka lienee toisten maksama!?(PGC)

      • Minä myös

        Elämän täytyy jatkua. On hyvä että ministeri näyttää esimerkkiä ja antaa toivoa paikallisille siitä että turistit palaavat.


    • häpeä nousukas

      tulis mönkäreelle iso hyökyaalto veis pirun mennessään

      • Kille

        sanojasi,ettäkin kehtaat kirjoittaa tuommoista.


      • jokunen

        mitä itseasiassa kirjoitit!."kuoleman toivotuksen" ??????

        Kuka tässä paha on?


      • Merkkaaja
        jokunen kirjoitti:

        mitä itseasiassa kirjoitit!."kuoleman toivotuksen" ??????

        Kuka tässä paha on?

        ..niin tai näin, se on joillekin suomalaisille Maailman Pahin asia!
        Jokaisen sosialidemokraatin on pyydettävä lupa jokaisen pieraisuunkin näiltä besserwissereiltä!

        Eivät he mitään sanojaan saati tekojaan häpeä!

        Useinpä olen tavannut matkoillani lääkäreitä, jota lomillaankin auttavat.. Eivätkä huutele julki halmemaiseen tapaansa..
        Eikä kukaan koskaan lomillaan jätä silmiään (golfin lisäksi) täysin kiinni....


    • Jokotai

      Mitä ihmeen väliä sillä on minne matkustaa, ketä se loukkaa tai miten vaikuttaa (vähentää /lisää) tapahtuneen katastrofin vaikutusta ?

      Ja miksi pitäisi olla tekopyhä. Antaako siis lausunto että "minä peruin matkani kunnioittaakseni uhreja ja heidän omaisiaan" -tyyliin. Se vasta teennäiseltä tuntuisi.
      Yhtä hyvin me kaikki suomessa voisimme pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päällemme ja halveksia kaikkia niitä jotka ylipäätään tällaisena aikana jonnekin matkustavat. Lomalle!Ettäs kehtaavakin...

    • järkiahoi

      Rahvaan rahalla se sinne menee.Tipu on tipu, vaikka lääkärin nimeä käyttää.Hyvin syöneenä ja hyvin levänneenä (p....lämpöisessä tuolissa=työtäkö?)OLISI MENNYT tuhoalueelle- auttamaan raivaustyössä- ja ei suinkaan Thaimaa´n puolelle, vaan Sumatralle.Olis jäänyt turhamainen lässytys pois- ja ottais myös VANANEN-nimisen miekkosen mukaan.Saisisvat molemmat raivaustöissä olla ne 3 viikkoa!!!

      • en tunne..

        tuo VANANEN, josta puhuit?


    • Mönkäre

      kun lähdit jo paljon ennen tätä onnettomuutta tilaamallesi matkalle etkä perunnut sitä, näytit sillä hyvää uskallusta ja antaa kateellisten vain täällä vinkua.

    • tipi

      Sen matkarahan suuruisen summan- olis tä hyväkäs voinut antaa suoraan- Sumatralle - sinne melkein tuhoutunut saaren orvoille:Ja vielä terveysmin...isteri!!!Tämä golfreissu ei tuo kenelle muulle- kuin jo rikkaille hyötyä- mitä nyt muutama paikallinen palvelustyttö saa palveltavan. Häpeän.Kannataako tälläistä hyväkäsämmää enää äänestää?? Paha maku suussa jo nyt... Häpeä sinikkamökämönkäre

    • Kille

      että menee golffaamaan esim. Thaimaaseen.Mitä täällä vesisateessa Suomessa tekee lomalla ja vielä talvella.Korkeintaan lätkämatseja käydä katsomassa.On pikkusielujen ja kateellisten ajattelua ettei Thaimaaseen voi mennä.Elämä jatkuu sielläkin.Eikä hän varmaan tuhoalueille mene golffaamaan.

    • ...

      ... tsunamin jälkeen? Käykääpä katsomassa (vaikka googlen kautta) miten paikkoja rakennetaan uusiksi, miten elämä jatkuu niillä alueilla joita tuho ei koskettanut.

      Ihan oikeasti, elämä todella jatkuu tämänkin jälkeen - ja sen on jatkuttava. Eipä yhden ministerin loman peruuttaminen oikeasti kovinkaan paljoa ketään lohduttaisi...

    • LloydChristmas

      Se nyt on aivan sama missä nämä vallanpitäjät rellestää kansan selkänahasta revityillä rahoilla. Ei siinä auta mussuttaa missään keskustelupalstoilla.

    • jokunen

      kunnioituksesi on ???

    • sika

      Eli haluat riistää Thaimaalaisilta matkailun parissa toimivilta heidän elinkeinonsa.

    • apua

      Ei tuon suorempaa apua Thaimaahan vois viedäkään. Turismi ja turistit sen maan yltyvältä kurjuudelta nyt voi pelastaa! Toivottavasti Mönkäre vielä käyttäytyy mahdollisimman avokätisesti palveluita hankkiessaan.

      Matkanjärjestäjiltä olis loistava idea laskee matkojen hintoja niin että turistit nyt pääsisivät viemään suoraa apua paikallisille yrittäjille ja sitä kautta koko maalle. Nykysellään hädän ollessa vielä suuri, apu on kuitenkin varsin vähissä kun turistit on kotonaan kunnioittamassa ja myötätuntoilemassa. Se ei vaan sikäläisiä henkiin jääneitä auta yhtään.

      Oikeestaan nyt on suorastaan välinpitämättömän törkeetä olla suunnittelematta ja totetuttamatta avokätistä turistimatkaa noille tuhoalue-seuduille!

    • minä

      Ei todellakaan ole oikein mönkäreen matka thaimaahan,olisi enemmän ymmärrystä jos olisi apua antamassa siellä,mutta mitäs suomen ministereiltä voi muutakaan odottaa.

    • Veera

      Ministerin "hurvitteluloma" ei ole järkevää, kansan suru pitäisi yhdistyä myös päättäjiin.
      En tuomitse, mutta omalla kohdallani olisin matkan perunut!
      päivänjatkoa!

    • abcd

      Eikö kuitenkin toisaalta ole hyvä, että Thaimaan matkailua tuetaan. Osalla ihmisistä on katastrofin vuoksi tunne etteivät halua koskaan matkustaa Thaimaahan.

    • ei väärin

      oli tilannut matkan aikoja sitten ja on jutellut asiasta pääministerin kans.ihan vapaasti voi lomailla.kyllä hommat pyörii niin että yhtä ihmistä kaivataan.ja sitä paitsi rahaa siellä thaimaassa tarvitaan ja paluuta normaaliin elämään mahdollisimman pian.onhan siellä lapsetkin jo laitettu kouluun.

    • Kati.Lahti

      Nyt on paras mahdollinen aika alkaa varata lomamatkoja! Turismi on pääelinkeino ja jokainen päivä "matkaboikotissa" tuottaa valtavia summia tappioita!

    • anita

      missä lomailee!!!!Ihminenhän hänkin on ja tarvitsee irtiottoa arjesta ja jos on nyt sattumalta tilannut aikoja sitten matkan Thaimaasta pitäskö hänen perua sen*yleisen mielipiteen takia*ja ottaa takkiinsa mahdolliset peruuttamisesta aiheutuneet kulut ym.Uskomatonta kaksinaismoraalia täällä Suomessakin...

      • Mimmi

        Hänhän teki siitä työmatkan tapaamalla Thaimaan terveysministeriä. Kansa maksaa!

        Puoli tuntia töitä ja kaks viikkoa paratiisilomaa huijarilakimiehensä kanssa.


    • sasse

      Näköjään köyhät laitetaan ihan sikakyykkyyn. Kyllä ministerin pitäisi osoittaa myötätuntoa tai antaa nyt ainakin jokin selkeä lausunto. Kylmä nainen, niinhän ne lääkärit taitavat ollakin?!

      • anita

        Ja silläkös ne köyhät kyykystä nostetaan Suomessakin jos kaikki nyt peruis lomalle menonsa,Mönkäre varsinkin...????!!!!Ja mistäs sinä tiedät kuinka Mönkäre tuntee myötätuntoa tapahtumaa kohtaan ,vaikka olisi ollut hänenkin tuttuja tai ystäviä siellä joukossa...Ei kaikkien tarvitse tulla esille itkemään ja valittamaan,uskon että hän on ihan yhtä inhimillinen ja myötätuntoa tunteva ihminen kuin kuka tahansa meistä!Voi herranjestas sanon vaan...Annetaan nyt surevien surra ja ne joita asia ei koske jatketaan elämää sillä pakko se on,myötätuntoa ja empaattisuutta voi esittää niin monin tavoin!


      • kyykkyyn

        Onko Sasse itse köyhä? Tuskin, koska kirjoittelet keskustelupalstoille. Sinulla on ilmeisesti oma kone kotona, ja vielä nettiyhteys. Kirjastoista kun ei usein tuppaa pääsemään keskustelufoorumeille. Vai kirjoitteletko työpaikalta?

        Silloin herää kysymys että mitä vittua teet keskustelupalstoilla työaikana? Oletko verovaroilla työllistetty virkamies kenties?


    • Fred

      Jos jaksetaan provosoida ministerien toimintaa tällä tavalla näissä asioissa niin miksei provosoida sitten myös itse Thaimaalaisia?
      Tämä katastrofihan sattui siellä niin miksei ne pidä kiinni omia turistikohteita tämän suuren surun aikana? Vai ovatko he eriarvossa kuin me suomalaiset?
      Minun mielestä olisi ollut todella teennäistä Mönkäreen kohdalla jättää tämä matka tekemättä, koska häntä ei edes täällä ole/olisi tarvittu näiden asioiden hoitamiseen.
      Miksi kaikki unohtaa meidän kulttuuriministeri Tanja Karpelan? Hänhän oli menossa sinne Intiaan auttamaan ihmisiä loman aikana ja nyt jättää menemättä kokonaan. Eikös se ole enemmän kritisoitavaa kuin Mönkäreen toiminta.
      Mitkähän mahtoi olla Karpelan motiivit matkalle, kun nyt jätti avun antamatta hädän keskellä?
      Mielestäni Mönkäre voidaan antaa olla lomalla ja antaa ennemmin Karpelalle kyytiä.

    • katastrofimässäily

      Inhottaa jo koko katastrofilässytys. Maailmassa koko ajan jotkut kärsii suunnattomasti ja ihmisiä kuolee mitä hirveimmällä tavalla. Miksi ne, joilla menee hyvin pitäisi myös traumatisoitua? Tulemalla itse onnettomaksi ei auta hiukkaakaan onnettomia!!!
      Nyt koko Suomen kansa yritetään traumatisoida tuolla onnettomuudella, joka meitä ei juuri lainkaan koskenut. Siellä kuoli vain alle 200 ihmistä. Joka vuosi kaksi kertaa tuo määrä kuolee maanteillä ja vielä suurempi määrä vammautuu ja jää kitumaan. Puhumattakaan viinan tai tupakan niittämästä kuolleiden ja sairaitten joukosta...
      Piehtaroikoon tuhkassa ja ahdistukoon ken haluaa, mutta minä olen käsittänyt niin, että elämä on annettu elettäväksi eikä minulle kuulumattomien murheiden kantamiseksi. Auttaminen on sitten ihan eri asia, Sen teen nauraen ja nauttien kuten Mönkäre, viisas nainen. Iloitkaamme me, joilla ei ole pätkääkään syytä surra mitään.

    • timo

      Mitä helevetin väliä sillä on vaikka minesteri lomaileeki Thaimaassa nyt se on sen oma asia. Tästä minesterin matkasta jokainen vois ottaa mallia että elämä jatkuu ei saa jäädä paikalleen märisee..

      • TAPIO TALVI

        En vaivudu tässä vaiheessa lukemaan muiden viestejä. Olet oikeassa ja nostan hattua.


      • Traveler

        Putatessa saattaa tuuli käydä väärästä suunnasta.


    • Roosa

      Totta on, että thaimaalaiset tarvitsevat turismia nyt enemmän kuin koskaan.Mutta Mönkäre olisi voinut perua sen "golf" lomansa, ja käynyt katastrofialueella osoittamassa myötätuntoansa uhreja ja omaisia kohtaan.Tuskinpa maksetun? matkan peruuntuminen olisi häntä konkurssiin ajanut.On mielestäni täysin moraalitonta pitää hauskaa maassa, jonka kansa kärsii nyt aivan käsittämättömästi, hän kun ei ole niin tavallinen pulliainen.Mitäköhän naapurimaan johto pitää ajatuksesta?

      • heartti

        naapurimaista ja jopa naapureiltasi jne. ..jos saisit myötätuntoa omalle ajatuksellesi.


      • Kille

        pahennusta näköjään.Ei kai tässä ole tarkoitus jäädä kädet ristissä paikallaan olemaan.Uhreja ja omaisia voi surra ja muistaa ja myötä elää arjessa työnkin lomassa ja aina kun asia tulee mielessä esille.Elämä jatkuu.Matkailu myös,Thaimaalaisethan elävät pitkälle matkailun varassa.Ei kun matkoja varaamaan kohteissa löytyy.


    • vähän varakkaampi

      Minäkin menen sinne viikon päästä! Jippii!

      Jos kateeksi käy, kun ei ole sinulla varaa sinne matkustaa golfailemaan, niin minkäs teet ;)

      Tunnen mielihyvää siitä, että voin auttaa thaimaalaisia juuri sillä tavoin kuin he ovat pyytäneetkin länsimailta apua:

      tulkaa turisteiksi, sillä turismi on elinkeinomme ja vain elinkeinoa harjoittamalla kansa voi ansaita rahaa rakentaakseen talonsa ja elämänsä.

      Jos ei ole sinulla varaa auttaa thaimaalaisia kuten he itse toivovat ja olisi heille parasta (mennä lomailemaan sinne), niin voithan edelleen laittaa roposiasi Punaisen Ristin lippaaseen. Kyllä niistä osa perille menee ja tärkeää auttamista se sekin on :)

      keskeytitkö muuten itse lomasi ja palasitko töihin kunnioittaaksesi työnteolla tsunamin uhreja?

      Ministereista vain kolme kutsuttiin töihin, muita ei kutsuttu, vaan niiden loma jatkui ja jatkuu.
      usea heistä on lomamatkalla parhaillaan ja loput lomailee kotonaan. Ei niistä kukaan (kolmea lukuunottamatta) ole lomaansa keskeyttänyt.

      Kuule, kateus se tappaa kalatkin vedestä ;)

      Olisi oikeastaan hyvä, jos kaikki ministerit lähtis nyt lomaileen Sri Lankaan, Intiaan ja Thaimaahan, jotta näyttäisivat varakkaille suomalaisille esimerkkiä siitä, miten noita kansoja nyt pitää auttaa, jotta ne kansat pääsee takaisin käsiksi elinkeinoonsa, joka siis on turismi.

      Köyhillä ei ole varaa muuta kuin paheksua rikkaampiaan, teki ne mitä tahansa.

      • uusi järistys?

        Muutama varakas ihminen poistuu sitten taas maan päältä - suremme. Rikkaan ja köyhän ruumiit haisee yhtä pahalla ja mätänee samojen luonnon lakien mukaan.


      • ...
        uusi järistys? kirjoitti:

        Muutama varakas ihminen poistuu sitten taas maan päältä - suremme. Rikkaan ja köyhän ruumiit haisee yhtä pahalla ja mätänee samojen luonnon lakien mukaan.

        että siellä ei todellakaan edes turistien joukossa ollut pelkästään mitään ökyrikkaita!
        Puhumattakaan paikallisista asukkaista, joille turismi on merkittävä elinkeino.


    • Niinpä niin

      Ei ole ihme, että Mönkäre meni Thaimaahan lomaileen ja jos vanhat merkit paikkansa pitää,
      niin veronmaksajien varoilla tietenkin.
      Kaippa hän on laittanut lomaanomukseen, että
      työ ja virkistysloma, että kansalaiset saa maksaa.
      Perkele sano minä, missä on rehelliset kansanedustajat/ministerit.

      • On se

        Mönkäre tapaa matkallaan jonkun paikallisen ministerin.Näin se toimii,saadaan yhdistetyksi työmatkaksi ja kaikki veronmaksajien piikkiin.


      • vennamon

        veikko, jota varmaan tarkoitit, nukkui pois jo jonkin aikaa sitten...


    • demarien vihollinen no1

      ..no, eihän hallitustakaan koottu paikalle, sanoi jopa Mönkäre itsekkin. Äänestä ainakin kuvastui paheksunta asiaa kohtaan.
      Eipä siitä enää kannata vauhkoilla. Jenkitkin on ahdistettu pois ihmisiä pelastamasta.
      Kaik` on taas korkeimman käres..............

    • kunnioittava

      Oletpa ahdasmielinen! Millä tavoin matka vähentää kunnioitusta! Tälläkin hetkellä on suomalaisia pilvin pimein reissuissa. Pitäisikö kaikkien tulla kotiin, jotta osoittaisivat kunnioitusta! Ajattele nyt vähän! Minä USKON, että me kaikki suomalaiset kunnioitamme ja suremme tapahtunutta, mutta elämä jatkuu ja pitääkin toimia normaaliin tapaan. Olen sen verran asiantuntijan, että toivoisin tuollaisten syytösten jo loppuvan. Ei mikään sillä parane, että syytellään muita. Mistä kukaan tietää oletko esim itse kunnioittanut "oikealla" tavalla!! Se siitä ja kunnioita muiden ratkaisuja, niin hekin kunnioittavat omiasi. Yhtään vainajaa ei tällä pelillä tule takaisin!!!

    • nimi kivessä

      Miksi ihmeessä ministerin pitäisi potea jotakin syyllisyyttä maanjäristysten tai hyökyaaltojen tähden? Muutenkin tekopyhiä surunvalittelijoita kyllä riittää jo ihan tarpeeksi.

      Totta kai Mönkäre saa pitää lomansa siinä missä muutkin. Hyvää lomaa hänelle, ja voimia työhön paluuseen!

      • senkin demari

        Kyllä lomailla saa missä haluaa, mutta kenenkä
        varoilla, et sinäkään vissiin hyväksy,että
        laskuusi matkustellaan. Vai kuulutko samaan
        porukkaan kuin kyseinen ministeri.
        En ihmettelisi, jos kuulut.


      • Maru

        Ihmettelen kuka sinne alueille matkustava voi "nauttia" lomastaan kaiken tapahtuneen jälkeen.Kertoo paljon ihmisen luonteesta.Ehkä Mönkäre olisi"voinut"siirtää tai perua lomansa jos olisi oma läheinen kadoksissa.


    • niiin

      pitäähän paikallisia nyt tukea rahallisesti.. mistä he saavat paremmin rahaa kun rikaalta turistilta???

    • Janski

      Todella typerä ajoitus lähteä sinne, etenkin golfaamaan! Järki käteen Mönkäre!

    • Janne

      Lopettakaa hurskastelu! Jotenkin tuntuu olevan "viranomaisten" vika koko katastrofi.. Paras tapa auttaa Thaimaata on matkustaa sinne lomailemaan! Maa saa 25% tuloistaa tursimista, joten sinne vaan kaikki golfaamaan!

    • bilitty

      thaimaassa oli hyökyaaltoja viime vuonna ja nyt jotkut valittaa jos joku lomailee siellä vai?
      keksikää jotain muuta tekemistä kuin vaan valitusta.
      san franciscossa oli huippupaha maanjäristys 1900-luvun alkupuolella, älkää vaan hei menkö sinne lomailemaan koskaan! miettikää niitä 100 vuotta vanhoja sen järistyksen uhreja hei daa. lomailu siellähän no melkein sama kuin kusisitte niiden uhrien haudoille.
      new yorkissa oli terrori-isku vuonna 2001, sinne ei ainakaan saa koskaa enää mennä lomailemaan hei.
      unohtakaa myös kiina, irak, suomen lappi ja koko muukin vitun maailma vitun idiootit! kaikkialla maailmassa on ollut ja tulee aina olemaan kaikkia luonnon katastrofeja ja terrori-iskuja, eli turhaa siinä vauhkootte.
      älkää lomailko, kuolkaa kotonanne.

    • minä

      Ihan oikein jatketaan elämää eikä mietitä menneitä.Ihmisiä kuolee joka päivä ja se kuuluu elämään.Aivan tarpeeksi ja jo liikaakin on tätä katastrofia vatvottu!

    • Häh?

      En ole ennen kuullutkaan mistään Thaimaase-nimisestä maasta. Missä se oikein sijaitsee?

    • minä

      Heips!
      Ymmärrän, että toi tuntuu pahalta.. mutta ajattelehan tarkemmin;
      Thaimaa toivoo turismin kaikesta huolimatta jatkuvan ja toipuvan.. samasta syystä he alkavat varmaan ensin rakentaa turistikohteita ja sitten vasta muuta elämää.. se on siellä Tosi Tärkeä Elinkeino.. ehkäpä paras apu olisikin ostaa sieltä ilotulitteita ja käydä siellä matkoilla?

    • Hulabaloooooo!!!

      Mönkäre voisi jäädä sinne THAIMAAN poliitikkojen, joukkoon!
      Turhaa HALLOOTA, turhasta muijasta, lupaa 10 hyvää, vaan ei ole yhtään toteuttanut!
      Muistan seuraavat vaalit!

    • ruohonjuuri

      Kaikella rajansa!!!
      Perusteli kauan sitten sovittua juttua, mutta inhimillisyys kuitenkin etsijalle.Olisi perunut moisen jutun tai muuttanut asiantuntemuksen antamiseen paikanpäällä. Hän kai on lääkäri, sekin velvoittais!!! Kyllä Suomessa voi tehdä mitä haluaa, kun on valtaa! Surullista.

      • Pulinat pois

        Jokainen pitää lomansa missä huvittaa ja vastaa lomansa seurauksista. Olisiko inhimillisempää pitää lomansa jossain muualla. Kyllä ilman valtaakin voi lähteä lomareissulle. Siitä vaan.


      • P. Aukinen

        tuhossa menehtyneitä kohtaan, mutta miksi ei ministeri saisi lomaansa viettää siellä missä hän haluaa. Tuskin Mönkäre matkan varattuaan tiesi että tsunami on just riepotellut valtiota kun hän lomailee siellä.Näinhän hän omalla teollaan viestittää että siellä voi lomailla ja tuo paikallisille yrittäjille rahaa jatkaa toimintaansa,muutkin lomaansa viettävät voisivat mennä sinne, näinhän he auttaisivat parhaiten paikallisia. Mitä golfin pelaamiseen tulee, niin ei muuta ku pallo lentämään, minä ainakin lomallani haluan tehdä juuri sitä mistä pidän. Olisiko se ollut sitten parempi ratkaisu että hän pelaisi golfia jossain muualla missä asiat ovat paremmin? Tämän ajattelun perusteella teidän mielestä jotka eivät pidä ministerin ratkaisusta, niin rikkaiden tulisi entisestään rikastua ja köyhien ja heikko-osaisten köyhtyä. No valitettavasti maailma on tähän suuntaan menossa.


      • sen huomaa

        Se jolla ei ole valtaa tekee mitä huvittaa, eli moittii muita eikä tee mitään auttaaksden!!


      • Nimetön

        Moi,

        En oikein ymmärrä, miksi tuohon inhimilliseen näkökantaani suhtaudutaan kielteisesti!? Olen itsekin toiminut sotatoimialueella ja nähnyt sen hädän yms. Tarkoitin tuossa kannanotossani, että ministeri Mönkäre olisi voinut muuttaa matkansa luonnetta/nimikettä ja pyrkiä lääketieteellisesti auttamaan lähimmäisiä nyt akuutissa tilanteessa!

        Ehtiihän tuota golfia pelaamaan?


      • ymmärrys hoi
        Nimetön kirjoitti:

        Moi,

        En oikein ymmärrä, miksi tuohon inhimilliseen näkökantaani suhtaudutaan kielteisesti!? Olen itsekin toiminut sotatoimialueella ja nähnyt sen hädän yms. Tarkoitin tuossa kannanotossani, että ministeri Mönkäre olisi voinut muuttaa matkansa luonnetta/nimikettä ja pyrkiä lääketieteellisesti auttamaan lähimmäisiä nyt akuutissa tilanteessa!

        Ehtiihän tuota golfia pelaamaan?

        Hei!
        Kyllä moni meistä on toiminut erinäisillä alueilla. Mönkäre nyt vaan ei ole ainoa lääkäri Suomessa ja hänen olisi varmaankin pitänyt mennä muiden mieliksi vaikka Kanarian saarille niin ei olisi tullut Häly!
        Olisiko se auttanut tässä tilanteessa kun matkan luonnetta/nimikettä muutetaan? Ei se nyt yhdestä ministeristä ole kiinni.


      • Pulinat pois
        sen huomaa kirjoitti:

        Se jolla ei ole valtaa tekee mitä huvittaa, eli moittii muita eikä tee mitään auttaaksden!!

        käyttänyt lomasi toisten auttamiseen.


      • Olen kyllä auttanut
        Pulinat pois kirjoitti:

        käyttänyt lomasi toisten auttamiseen.

        Outo kysymys!
        Olisiko pitänyt Mönkäreen mennä Kanarialle vaikka, niin ei olisi tullut haloota. Voi pyhä...


      • muutettiin
        ymmärrys hoi kirjoitti:

        Hei!
        Kyllä moni meistä on toiminut erinäisillä alueilla. Mönkäre nyt vaan ei ole ainoa lääkäri Suomessa ja hänen olisi varmaankin pitänyt mennä muiden mieliksi vaikka Kanarian saarille niin ei olisi tullut Häly!
        Olisiko se auttanut tässä tilanteessa kun matkan luonnetta/nimikettä muutetaan? Ei se nyt yhdestä ministeristä ole kiinni.

        katsos kun juttelee puoli tuntia sikäläisen politiikon kanssa niin sai matkan työmatkaksi ja rahat tulee tilille kuin manulle illallinen ja päivärahat päälle.


    • Miksi ei

      He,hei, mietippä vähän. Mönkäre ei ole tuhoalueella.
      Kukin on lomansa ansainnut!
      Näillä palstoilla liikkuu kyllä kaikki muu paitsi järki. Kommentoijat kieriskelevät oman napansa ympärillä ja pyöriskelevät omassa paskassaan.

    • reality check

      Dear Friend,

      Phuket has just suffered a human grave tragedy, but now its people are again threatened. This new threat comes from educated Europeans, Americans, Australians and others -- most of whom know better, but have to compete and sell. Sell news. Beat the competion. This commercial approach to disaster news threatens unmeasurable harm to the very survivors of this tsunami tragedy who need help from the West, not increased hardship. The news broadcast by global satellite TV and news organizations in the past week has given the world the impression that Phuket has been wiped out by the tsunami and now lies in ruins. Unbalanced, almost unethical reports have been seen on famed channels including BBC and CCN, reaching 100s of millions of viewers. I have seen discussion of the situation in Phuket voiced over horrific background images of complete devastation stretching to the horizon - taken in Sumatra.
      Phuket's truth is very different. Though a few hundred people were tragically killed by the tsunami on the beaches here, little of the island has been harmed by the waves. Almost none of Phuket's infrastructure has been closed down. More than 80% of its hotel rooms remain open to business as usual. Only a small percentage of the restaurants, shops, bars and attractions have been distrupted. Few places suffered damage more than 100 metres from the beach.
      There is no shortage of drinking water, food or serious threat of disease (nor lack of helpful, smiling people). Life in Phuket is surprisingly normal - if saddened by the deaths. Two places in Thailand were 'wiped out' -- Phi Phi Island, 48 kilometres southest of Phuket, and Khao Lak, 100 kilometres north in neighbouring Phang Nga province. They are our neighbours, and we feel for them.
      Each time international news organizations and foreign newspapers talk of Phuket in the same apocalyptic terms as Sumatra, Sri Lanka or Khao Lak they are hurting the chances of the local Thais in Phuket picking up their lives again. Poor quality reporting and focus on the sensational chases away future tourist clients, ensuring these people's lives will be difficult for much longer.Every day that such false impressions of Phuket continue means increased hardship for its people. Correcting this is where you can help. To give precise information on the situation on Phuket we at Thai-based ARTASIA PRESS have put eye-witness accounts of the island, beach-by-beach onto our website (below). If you love or like Phuket, are interested in it, or otherwise want to help its people get through these difficult times, please look at the real situation. And, please, forward this message of reality to as many friends as you possibly can.........
      Sincerely,

      Lisa /Summer Breeze Hotel patong beach Thailand

      • I wonder if

        A new and even bigger quake can hit to Indonesia and cause disaster again to whole area.
        Japan, Indonesia, California, Turkey, Iran, Alaska and China belong to the danger zone where the earthquakes can happen frequently.


      • - - - - - -
        I wonder if kirjoitti:

        A new and even bigger quake can hit to Indonesia and cause disaster again to whole area.
        Japan, Indonesia, California, Turkey, Iran, Alaska and China belong to the danger zone where the earthquakes can happen frequently.

        a big earthquake releases the friction energy at the joints of the continental plates. Therefore a major quake at the same joint is not likely to take place in the near future.


    • Bruce

      Do-diin!

      En viitsisi edes kommentoida tätä lomajuttua muuten mutta Mönkäreen omat lausunnot teki siitä kyseenalaisen. Jos joku katsoi uutisia, joissa Mönkäre suurin piirtein itkeä tuhersi: "Olen kyllä lomani ansainnut ja olen ollut läsnä sillä yhdelläå ainoalla kyselytunnilla, jolla asiaa käsiteltiin - siis olen kyllä hoitanut työni."
      Hei come-on! Moiset lausumat ja selittelyt pistävät vähän ihmetyttämään ministerien töitä...

      Jokainen pitäköön lomansa missä haluaa!

      • Hohhoijaa

        Mitähän ne sunkin työt oikein on, kun on aikaa ihmetellä! Täytyyhän sen lausuntoja antaa kun on kysyjiä.


      • Bruce
        Hohhoijaa kirjoitti:

        Mitähän ne sunkin työt oikein on, kun on aikaa ihmetellä! Täytyyhän sen lausuntoja antaa kun on kysyjiä.

        Voinet katsoa tuon kommentin jälkeen itseäsi peilistä, vaikka tuskin olet enää uskaltanut peiliin katsoa vuosiin....
        Töistäni voin kertoa sen verran, että olen ammattilainen, joka haluaisi työttömäksi nauttimaan poliitikkojen tavoin yhteiskunnan eduista mutta ei pääse, vaan joutuu ylläpitämään tuota naurettavaa tyhjäntoimittajien sakkia.


      • herää suomen tasavalta
        Bruce kirjoitti:

        Voinet katsoa tuon kommentin jälkeen itseäsi peilistä, vaikka tuskin olet enää uskaltanut peiliin katsoa vuosiin....
        Töistäni voin kertoa sen verran, että olen ammattilainen, joka haluaisi työttömäksi nauttimaan poliitikkojen tavoin yhteiskunnan eduista mutta ei pääse, vaan joutuu ylläpitämään tuota naurettavaa tyhjäntoimittajien sakkia.

        EN MÄ AINAKAN LÄHTIS JOS OISIN MINISTERI NIIN GOLFFAAMAAN JONKUN KATASTROFFIN ALLA < ESIM ESPANJAAAN


      • Elämästä nauttija
        Bruce kirjoitti:

        Voinet katsoa tuon kommentin jälkeen itseäsi peilistä, vaikka tuskin olet enää uskaltanut peiliin katsoa vuosiin....
        Töistäni voin kertoa sen verran, että olen ammattilainen, joka haluaisi työttömäksi nauttimaan poliitikkojen tavoin yhteiskunnan eduista mutta ei pääse, vaan joutuu ylläpitämään tuota naurettavaa tyhjäntoimittajien sakkia.

        Väärin, minua katsoo peilistä miellyttävä ihminen.
        Sinua nyt en yhteiskunnan asioista päästäisi päättämään. Olet muita halveksiva tyhjäntoimittaja- ammattilainen ???


    • gögäle teitä

      .(piste)

    • @@@

      kaikkea sitä saa kuulla hänen oli tarkoitus mennä kiittämään ja osanottonsa ilmoittamaan thaimaan kansalle... niin hän päättääkin jäädä sinne ks.hoidettuaan vain golf-lomalle... ja mihinaikaan... ajoitus ei ollut mitä parhain jos ajattelee omaistensa menettäneitä ylipäätään ja kuvaa siitä kuinka paljon häntä ja suomenkansaa koskettaa ks.onnettomuus.. hävettää ja raivostuttaa!

    • Vaari

      Ompa tosiaan uskomaton mekkala, kun muutama hyvätuloinen suomalainen saa kaukomailla surmansa.
      Heti pitäisi koko maan olla polvillaan ja osoittaa myötätuntoa hamaan iäisyyteen asti.
      Entäs sitten ne kurimuksesta pelastuneet. Kyllä nyt ollaan valittamassa suureen ääneen viranomaisten tylyä kohtelua - sitä samaa, jota köyhä kansa saa kokoa joka päivä.

      • vaari myös

        sinulle vaari - mietipä millä tasolla sosiaaliturva Suomessa on. Mietipä myös niitä perheitä, jotka ovat omista tuloistaan lomarahat säästäneet ja lähteneet pitkään suunnitellulle unelmalomalleen.
        Uskomatonta on sen sijaan mekkala mikä syntyy yhden ministerin lomasta!


      • ihmisarvon puolesta

        Suomalaisia vaivaa joku uskomaton kateellisuus, heti leimattiin kaikki thaimaan-matkailijat rikkaiksi porhoiksi. Siellä on herranjumala menehtynyt pieniä LAPSIA, ajatteletteko heidän olevan jotenkin huonompia koska vanhemmillansa on ollut varaa matkustaa sinne? Eikö heidän kuolemallaan ole väliä? Ihmisarvo ei riipu rahasta, annetaan myötätuntomme niin rikkaille kuin köyhille.


      • Vaari
        ihmisarvon puolesta kirjoitti:

        Suomalaisia vaivaa joku uskomaton kateellisuus, heti leimattiin kaikki thaimaan-matkailijat rikkaiksi porhoiksi. Siellä on herranjumala menehtynyt pieniä LAPSIA, ajatteletteko heidän olevan jotenkin huonompia koska vanhemmillansa on ollut varaa matkustaa sinne? Eikö heidän kuolemallaan ole väliä? Ihmisarvo ei riipu rahasta, annetaan myötätuntomme niin rikkaille kuin köyhille.

        Oikeassa olet. Suomalaisia vaivaa joku uskomaton kateus. Heti, kun joku ministeri viettää hyvin ansaittua lomaansa paikassa, jossa maamme muutkin hyväosaiset käyvät golfailemassa, niin jopa ollaan suuna päänä paheksumassa. On tämä vaari ennenkin Thaimaassa matkustellut ja menen taas uudelleen heti, kun saan matkan varattua. Meidän tulee muistaa, että on niitä orpoja sielläkin ja parasta apua, hurskaiden puheiden ja almujen sijasta, on tarjota paikallisille asukkaille mielekästä työtä.


    • hyväksyn

      Ministerikin on lomansa ansainnut, oletteko kateellisia vai mikä mättää.
      Hän on menossa just oikeaan paikkaan, sillä turismista sen kansa elää.
      Olen käynyt kyseisessä maassa ja tiedän mistä kirjoitan.

    • aikamatkaaja

      Mönkäre!!!
      Terve menoo!!
      Mitä kauemmaksi sen PAREMPI!!!

      • think_today

        aivan oikein. ministerit näyttävät aina halutessaan, tilanteen mukaan olevan mitä tahansa: virkailijoita, jotka voivat etukäteen muka toimittaan tehtävänsä (mönköre) (eikö yhteisten asioidemme tila olekaan jatkuvan, ja yllätyksiä sisältävien tilanteiden hallitsemista, vaan ne voidaan näköjään hoitaa etukäteen (mömköre)(miksi vaihdella aina edustajia?), lomailijoita silloin kun loma on valittu, golfailijoita silloin kun pallo saattaisi osua vaikka kenen tahansa päähän !!!


    • ehdolla

      hyväksyn.

      Hän maksaa matkansa itse ja tuhlaa omia rahojaan siellä, eli ei ole paikallisten poliitikkojen kutsuilla jatkuvasti.

      • peKKa

        ei muuten maksa, koska tapaa paikallisen ministerin, ja tästä johtuu virantoimitus.
        Maksanut voi olla itse, mutta varmasti rahastaa
        matkansa takaisin.Myöskin ulkomaanpäivärahat laskuttaa varmasti.Ei kai muuten paikallista ministeriä tavata haluaisi, ja saahan samalla hyvän vastaanoton lounaineen.


    • Jarza

      Yllätys että suomessa voi tapahtua näin, että niin sanotut kansanedustajat menevät lomalle katastrofi alueelle. Kuinkakohan monta menisi ruotsissa sinne tässä tilanteessa? -Nolla!

      • - --- --

        se on kyllä totta. Istuisivat vaan kotomaassa pitämässä möötteä ja diskuteeraamassa henkevästi. Ja valmista tulisi... :D


      • Et mistään

        Ruotsissa vaan ei nouse tälläinen kade haloo, kun on muutakin mietittävää!


      • E mistään

        Ruotsissa vaan ei nouse tälläinen kade haloo, kun on muutakin mietittävää!


    • Ihmettelevä

      Hei,
      Jotenkin se ei vain sovi, että huvitellaan suruaikana. Kun nyt kuitenkin on kyse globaalista surusta. Ministerin, joka on meidän kultuurin esikuva olisi pitänyt joko siirtää lomaa tai mennä lomalle jonnekkin muualle.
      Tästä tulee nolo olo. Mitä thaimaalaiset ajattelevat? He tarvitsevat turismia, mutta aasialaisissa kulttuureissa sureminen on myös selkeästi vahvempaa kuin meillä.

      • talous kuralle

        Huvitellaan suruaikana???!!! Jos kaikki turistit lähtevät kotiin, ja palaavat vaikka vasta puolen vuoden päästä, niin maa on konkurssissa. Kaikki, jotka ovat sinne menossa, niin menkää ihmeessä. Suru vaan kasvaa, jos talous romahtaa.


    • minä

      hullu siellä golffaa kunpitäisi surra hullulla golfaajalla ei ole tunteita!!!!!!!!!!!!

    • rahan lisäksi

      Thaimaalle turismi on hyvin suuri elinkeino. Katastrofilla on hyvin kauaskantoiset vaikutukset ja osaltaan tilannetta koko maassa pahentaa se, jos turistit alkavat nyt karttaa maata tapahtuneen vuoksi. Mielestäni Sinikka tekee aivan oikein, menemällä matkalleen juuri Thaimaaseen.

      • ajattelija 9

        Näin ehdottomasti on! Tällainen loma on täytynyt varata hyvissä ajoin ja ministerikin on oikeutettu lepäämään ja rentoutumaan lomallaan!
        Mutta kritiikin ymmärtää kyllä - ajatellaan nyt kuitenkin kaikkien parasta!


    • minä

      niin kuinka tyhmää

    • elvyttää taloutta

      Ihan oikein tekee. Pitäisikö kaikkien alkaa kiertämään se maa kaukaa, jotta kurjuuden maksimointi oli täydellinen. Nythän ihmisten (ministerikin on ihminen), pitää autaa jälleen rakentamisessa. Rahan tuhlaaminen siellä on paras keino tähän. Ihmiset saavat työtä ja omaa rahaa, jolloin voivat itse kehittää maataan OMILLA EHDOILLAAN!!!!!! Valtiot, varsinkin USA, laittaa aina oman lusikkansa sinne soppaan ja amerikkalaiset yhtiöt suorittavat jälleenrakentamisen ja näin ottavat hyödynkin!!

    • &quot;virkatehtävässä&quot;

      Kun hoitelee virka-asioita samalla niin kätevästi voinee maksattaa matkansa valtion pussista.

      • Sananlasku

        te minä pitelen hevosta.


      • Taavi Tavis

        Tavallisen virkamiehen on nykyään vaikea jäädä lomalle virkamatkansa kohteena olevaan maahan, kuinka ministerin?


    • eroa mönkäre

      Mönkäre maksakoon golfinsa itse! Eikä hänelle saa maksaa matkalta päivärahoja tms.

    • Jösse

      Kyllä Mönkäre saa mennä Thaimaahan milloin haluaa. Vaikka hän ei sinne menisikään, niin ei se ketään henkiin herättäisi. Ja mitä pahaa Thaimaa on tehnyt, että sinne ei saisi matkustaa. Matkailu on Thaimaalle tärkeä elinkeino ja juuri nyt se tarvitsee kipeästi matkailun tuomia tuloja.

    • &quot;on se niin väärin&quot;

      Ennustan, että asiasta virinneen keskustelun johdosta mönkäre tekee hotelli palacessa suureellisen ilmoituksen, jossa hän lupaa palauttaa golf-lomamatkasta saadut rahat (ei tosin päivärahoja) ja äänen väristessä kertoo kuinka häntä, empaattista ihmistä on jahdattu (nyyh) ja että hänen kärsimyksensä ovat PALJON suuremmat kuin muilla (grogi-lasi kaatui mekolle golf-kentällä).

      Ensi itsenäisyyspäivän tienoilla Tarja Halonen palkitsee kultaisen ruusun ritarimerkillä Mönkäreen. Helsingin sanomat kirjoittavat mönkäreestä etusivun juttu "Loistava Mönäkäre"

    • Loman tarpeessa

      Miksi Mönkäre ei saisi viettää lomaansa? Matkailu on Aasian alueelle ehdoton elinkeino, matkustamalla, lomailemalla siellä voi auttaa paikallisia oman elämän uudelleen rakentamisessa.

      • masa

        Moro,

        Itse en voisi viettää lomaa kuten Mönkäre vaikka se olisi maksettu jo vuosi aiemmin. Omalla kohdallani painaa lapsuuden tutun ja hänen lastensa kuolema mieltä tarpeeksi rankasti. Mikä meitä ihmisiä loppujen lopuksi liikuttaa?

        Mönkäre on lääkäri ammatiltaan,lääkärin ammattietiikalla häntä liikuttaa ainoastaan oma kuolemansa sen tulipunaisen sekunnin ajan mitä siihen vaaditaan.

        Kaikkein järkyttävintä on kuitenkin se että elämä itsessään on häviävä ja ohuen langan varassa roikkuva kokomaisuus. Kun hengitys lakkaa, kuolema alkaa korjaamaan satoaan. Muutut takaisin alkuaineiksi, tuuli käy ylitsesi ja sinua ei enää ole. Ja kaikki tämä toistuu lakkaamatta.

        Kysymys: Miksi olemme täällä ja mikä on lyhyen elämämme tarkoitus?

        Golffaaminen ja kaikki muu lomailu on pakenemista elämän piinallisista tosiasioista, sillä maanpäällinen helvetti on tosiasia.

        Antakaa siis kansallisen mönkäreemme jatkaa maanpäällistä vaellustaan kuin Amazonin laiskiainen konsanaan, kun se liaaniköyden katkettua putoaa takaisin jokivirtaan piraijakalojen armoille.


    • pohjanmaalta

      Aivan oikeaa paheksuntaa.

      Ei ole mitenkään soveliasta, että 'ruumiiden yli' pelataan golfia. Toiset etsivät omaisiaan ja ministeritasolla oleva pelaa golfia. Eikö ministerillä ole hajuakaan lähimmäisten tunteista. Heti ulos hallituksesta.

      • Sorry vaan

        Onneksi sun mielipiteitä ei kuunnella. Mönkäre on lomalla ja se ei haittaa ketään muita kun kateellisia. Järkevät ihmiset tajuavat kyllä miten autetaan, siinä ei omien lomien pitämättä jättämiset auta.


      • pohjanmaalta
        Sorry vaan kirjoitti:

        Onneksi sun mielipiteitä ei kuunnella. Mönkäre on lomalla ja se ei haittaa ketään muita kun kateellisia. Järkevät ihmiset tajuavat kyllä miten autetaan, siinä ei omien lomien pitämättä jättämiset auta.

        Sosiaaliministeri Mönkäre on ylittänyt sopivuuden rajan. Jos haluaisi auttaa, niin mukaan SPR:n teltalle, kun on lääkäri ammatiltaan.

        Jos oma lapsenne tai äitinne tai tuttavanne olisi mätänemässä liejussa, niin pelaisitteko golfia?


      • miä
        Sorry vaan kirjoitti:

        Onneksi sun mielipiteitä ei kuunnella. Mönkäre on lomalla ja se ei haittaa ketään muita kun kateellisia. Järkevät ihmiset tajuavat kyllä miten autetaan, siinä ei omien lomien pitämättä jättämiset auta.

        Tosi on. Miten hitossa loman viettämättä jättäminen vaikuttaa luonnon aiheuttamiin ongelmiin???
        Herätkää nyt, tehän ootte ihan sairaan tekopyhiä!!!
        Ei sen enempää Mönkäreen tai kenenkään muunkaan loma tai työpäivät muuta tapahtunutta.
        Olisitko itse valmis luopumaan lomastasi?? Suureen ääneen huutaisit lomarahojasi takas ja korvausta juuri sinun suurelle persoonallesi aiheutuneesta hirveästä vaivasta.... tiedoksi: omien aivojen käyttö on sallittua, mikäli ei ole erikseen kielletty!


      • hei

        No mites on jos helsingissä joku ottaa samaan aikaan vaikka ryypyn, jos samaan aikaan inarissa jää joku auton alle? eiks sillon voi loimaalla heittää tikkaa...?


    • Pojongg

      Menipä vielä valtion kustannuksella. On totta, että turismi auttaa maan takaisin jaloilleen, mutta valtion virkamieheltä tyypillinen "soslaritempaus". Olisi odottanut pari viikkoa ja mennyt sitten omilla rahoillaan ja ajallaan.

    • Rosa

      olet varsinainen idiootti, kyllä kaikki vainajia kunnioittaa. Kai jokainen ketä tämä ei henkilökohtaisesti koske saa mennä ja matkustaa minne haluaa. Ei sen kenellekään pitäisi kuulua. Olen samaa mieltä että sinne vaan turisteja nostamaan maata jaloilleen. Kyllä se minuakin koskee ja sattuu ja on paha olla niitten puolesta kenelle tämä suuri suru on tullut. Kaikille omaisille koettakaa jaksaa, elämä jatkuu vaikka ensin vähän ontuen. Otan osaa suureen suruunne.

      • pohjanmaalta

        Kyllä saakin lain mukaan matkustaa, mutta loukkaa mm. omaisia ja muita ministereitä, jotka ovat olleet vastuuta kantamassa kriisin aikana. Ei 'ruumiiden yli' voi pelata golfia, olematta röyhkeä ja ajattelematon. Näin tehden loukataan syvästi omaisia. Olisi pannut matkarahansa vaikka SPR:n tilille, niin olisi ollut parempi.


    • lomailee

      Jokainen lomailee missä haluaa. Onhan noista kuvista jo nähty, että ei kaikki lomakohteet siellä ole tuhoutunut. Ja toisaalta. JOS koko turismi Thaimaahan loppuisi tuon katastrofin mukana, niin millä ne korjaisi siellä tuhoutuneet paikat kun maan budjetista suurin osa tulee turismista.
      Sinne vain jos kerta lomailla haluaa.
      Lopetetaan nyt jo tuo jeesustelu tuon katastrofin vuoksi ja jatketaan elämää. Myötätuntoa voi osoittaa muullakin tavalla kuin pysäyttämällä oman elämänsä.

      • pohjanmaalta

        Hallituksella on ollut lomia joulunaikana tarpeeksi muutenkin. Thaimaan lomailu juuri nyt on sopivuuden rajan ylittämistä. Pois hallituksesta julkeutensa takia.


    • Viola

      Hei!
      Olimme perheen kanssa varanneet matkan Phuketiin 8 ja 9 viikoilla, mutta näissä olosuhteissa emme sinne lähde, emme ota edes korvaavaa matkaa minnekään muualle. Kunnioitamme tällä tavalla katastrofin uhreja! Tiedän kyllä, että niin Thaimaa kuin moni muukin maa elää turismista, eli jälleenrakennustyötä tottakai helpottaa turistien palaaminen. Mielestäni myös Suomi tarvitsee matkailijoitten eurot, niinpä suuntaamme tämänvuotisen hiihtolomamme Lapin hangille. Aiomme nauttia lomasta lasketellen, hiihtäen ja hyvää kotimaista ruokaa syöden. Olkaamme onnellisia maastamme, jossa ei tarvitse pelätä maanjäristyksiä tai muita luonnonmullistuksia. Revontulet leiskukoon ja pakkanen paukkukoon!
      Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Jokainen matkustakoon minne haluaa, me valitsemme kotimaan tällä kertaa.

      "Lapissa on taikaa"

    • luti

      Älkää jääkö tuleen makaamaan!
      Elämä jatkuu.. Juuri kun jotkut vaativat ministeriä Suomesta alueelle, niin nyt kun meni niin haloooo. Vaikkakin ko ajat sitten varatulle lomalle. Haastelihan hää lopuksi asiaakin paikallisen viranomaisen kanssa. Ei tuhon uhrit palaa takaisin vaikka kuinka voivottelisi.

      • pohjanmaalta

        Mönkäreen golflomaa Thaimaahan ei voi puolustella millään juuri nyt. Jos halusi auttaa, niin SPR:n teltalle mukaan sitomaan haavoja, koska ammattikin on lääkäri. Nyt pelataan golfia 'ruumiiden yli' ja loukataan omaisia, joiden tuntoja pitäisi ymmärtää. Osa makaa vielä liejussa kateissa.


      • hakeudu
        pohjanmaalta kirjoitti:

        Mönkäreen golflomaa Thaimaahan ei voi puolustella millään juuri nyt. Jos halusi auttaa, niin SPR:n teltalle mukaan sitomaan haavoja, koska ammattikin on lääkäri. Nyt pelataan golfia 'ruumiiden yli' ja loukataan omaisia, joiden tuntoja pitäisi ymmärtää. Osa makaa vielä liejussa kateissa.

        Hoitoon.Mee vaikka kivitippuun , ota iltalääkkeesi kyllä se siitä !

        anna mönkäreen viedä rahaa sinne missä sitä tarvitaan , mitä nopeammin turismi palautuu takaisin vanhoihin uomiinsa..

        voit sinäkin jäärä keskittyä auttamaan oman kuntasi vähävaraisia..


      • pohjanmaalta
        hakeudu kirjoitti:

        Hoitoon.Mee vaikka kivitippuun , ota iltalääkkeesi kyllä se siitä !

        anna mönkäreen viedä rahaa sinne missä sitä tarvitaan , mitä nopeammin turismi palautuu takaisin vanhoihin uomiinsa..

        voit sinäkin jäärä keskittyä auttamaan oman kuntasi vähävaraisia..

        Ei sovi ministerin rikkoa noin törkeästi sopivuussääntöjä, jotka löytyy sydämestä, jolla sellainen on. Lentolippurahat SPR:n tilille tai lääkärinä apuun Thaimaahan SPR:n teltalle.


      • agency
        pohjanmaalta kirjoitti:

        Mönkäreen golflomaa Thaimaahan ei voi puolustella millään juuri nyt. Jos halusi auttaa, niin SPR:n teltalle mukaan sitomaan haavoja, koska ammattikin on lääkäri. Nyt pelataan golfia 'ruumiiden yli' ja loukataan omaisia, joiden tuntoja pitäisi ymmärtää. Osa makaa vielä liejussa kateissa.

        1. Lipposen vanhasta lakeijasta nimeltään Sinikka Mönkäre ei enää ikinä lääkäriä tule. Syy on yksinkertainen, kuka edes viitsisi harkita Mönkärettä lääkärikseen - edes terveyskeskustasolle, mistä kyllä aikoinaan lähtikin. Lääkärin homma vaatii ainakin viikottaista ammatillista päivitystä. Sellaiseen asiaan tämä daami ei ole aikoihin vaivautunut.
        2. Tämä oli Mönkäreeltä ilmeisen tahallaan tehty tikki, viimeinen sellainen. Koska arvon daami tietää, että tipahtaa niin hallituksesta kuin eduskunnastakin seuraavissa kansan pippaloissa (vaaleissa). Älykäs poliitikko, vallassa olevan tasavallan hallituksen jäsen, ei ikinä moiseen provakatoorisen juntti-jetsetmäiseen ylimieliseen temppuun lankeaisi.
        Eläke jää jäljelle, ja ilmeinen kanssaihmisten halveksunta, jos kotikonnuilleen vielä palaa. Tässä maassa ei pahemmin enää poliittisia suojatyöpaikkoja jaella.


    • Jaakko

      Vai sanotko myös Ahvenanmaaseen?

      • pulli

        ihan sama mita sanotaa täällä suomessa kunhan ei ulkomailla sanota ainakaan taksissa voi viedä minne sattuu, kyllä valtio ministerikulut maksaa. tai veronmaksajat


      • pullinen

        ihan sama kyllä me maksetaan viulut menipä he minne tahansa,


      • ihmettelijä!

        Voiko olla totta, että täällä puututaan kirjoitusvirheisiin... Luulis olevan parempaa tekemistä ja kommentoida aiheeseen liittyvää asiaa! Eihän tänne uskalla kohta kirjoittaa... Varmaan muuten ymmärsit mihin se ministeri oli lähdössä joka tapauksessa. Ja se minne se nyt sitte ikinä menikään niin on aivan oikein!


    • kotona viihtyvä

      paras tapa auttaa on mennä sinne paikan päälle turistiksi ja tuhlata rahaa paljon niin alkaa maa toipua onnettomuudesta

    • teppo

      Ehdottomasti väärä ratkaisu,hallituksen,eduskunnan,virkamiesten,suuryritysten johtajien ym,ym pitäisi jättää kaikki matkustelu ainakin pariksi kuukaudeksi kunnioituksesta Aasian uhreja kohtaan.
      Ja koska joulukuun 26. päivästä tulee uhrien vuosittainen muistopäivä myös tavallisten kansalaisten tulisi tulevaisuudessa pidättäytyä matkustamasta turma-alueelle joulun aikoihin.

      • Rosa

        Ja koska joulukuun 26. päivästä tulee uhrien vuosittainen muistopäivä, myös tavallisten kansalaisten tulisi tulevaisuudessa olla ostamatta joululahjoja ja ylettömästi jouluruokia. Nämä rahat voisi lahjoittaa katastrofirahastoon niin tulisi jokaisen autettua hädässä olevia. Myöskin viettää joulua sen tarkoituksen mukaisesti.


      • iskias

        todella ikävää, ettei ministeri itse huuhtoutunut aaltojen mukana. ei liene edes aikomusta käydä tuhopaikalla, jotta saisi jonkun käsityksen mitä siellä on tapahtunut. ehkä sitten tulisi toisiin aatoksiin lomanvieton suhteen. toisaalta ei mitään uutta demaririntamalta, demarit ovat muutenkin hoitaneet kriisin heikoiten. itse en ole käynyt paikan päällä, enkä väitä edes voivani kuvitella sitä. voisi jopa kuvitella, että kaikki tämän palstan mönkäreen puolustuskirjoitukset ovat yhden ja saman, moraalittoman ja harvapäisen, henkilön aikaansaannoksia.


      • kaltsu

        Täsin tyhmästi ajoitettu lomamatka.Senhän ymmärtää kun tietää puolukannan sehän on Demari.Silloin saa tehdä niikuin haluaa,entäs jo olisi Kepun poliitikko mennyt?Siitähä olisi tehty niin suuri haloo,että olsi pitänyt tulla pois kesken loman.


      • pohjanmaalta

        Näin on. On häpeällistä, ettei omaisten tuntoja oteta huomioon. Ministeritasolla, jota Mönkäre edustaa, sinne matkustaminen on kardinaalivirhe. Thaimaa pääsee alkuun kyllä suruajan jälkeiselläkin matkailulla ja valtioiden avulla, jota on tulossa runsaasti.
        Lääkäri Mönkäre pelaa 'ruumiiden yli' golfia, kun SPR:n teltalla muut hikoilevat avustustöissä.


      • tietenkin

        Me veronmaksajat siis maksamme noiden reissut.
        itten avustamme omista rahoistamme uhreja.
        Voisivat laittaa ne matkarahat avustuksiin.


      • huuli pyöreänä
        kaltsu kirjoitti:

        Täsin tyhmästi ajoitettu lomamatka.Senhän ymmärtää kun tietää puolukannan sehän on Demari.Silloin saa tehdä niikuin haluaa,entäs jo olisi Kepun poliitikko mennyt?Siitähä olisi tehty niin suuri haloo,että olsi pitänyt tulla pois kesken loman.

        Ei voi kuin sääliä joitain ihmisiä ja heidän kehittymätöntä ajatusmaailmaansa.Kaikesta näkyy mielipiteen kirjoittajan suppea elämän kokemus.Jos teidän äitinne ja isänne olisi ollut kadonneiden listalla, ettekä tietäisi ovatko he hukkuneet aaltoihin vai tukehtuneet mutaan,tuomitsisitte kyseisen ministerin lomamatkan aivan varmasti.Tällä hetkellä näitä epätietoisia on Suomessa aikamoinen määrä.Mönkäre teki ison virheen, josta kärsii myöhemmin,aina tulee seuraavat vaalit.


    • Apua muuallekin

      Ihme juttu, että kun jossain kuolee ihmisiä luonnonmullistuksiin, niin heti jeesustellaan ja ollaan auttavinaan kaiken maailman keräyksissä. Kukaan ei "muista", että Afrikassa ja Etelä Amerikassa kuolee ihmisiä nälkään ja AIDS:iin satoja tuhansia koko ajan! SPR:n organisaatiossa on niin kovapalkkaisia ihmisiä, että Teidän rahoista suuri osa menee jonkun tavallisen duunarin palkkaan, ei suinkaan apua tarvitseville! Ja entäs omat sotaveteraanit ja muut apua tarvitsevat???

    • Asiaa

      Ministeri Mönkäreelle Golf-rauha: vapautus Ministerin rasittavista toimista (jotka hän toisaalta kuulemma oli hoitanut jo ennen lomaansa ilmeisesti aavistaen tulevan Aasia-katastrofin).

    • just joo...

      ihan oikein, että meni. Niin kuin moni on täällä jo sanonut, elämä jatkuu. Ei ollut epäkunnioitettavaa ja surra voi monella tavalla, niin kuin sekin on jo mainittu monesti.

    • Nimetön

      Olis pikkkasen ajtellu mihin menee sitä palloa lätkimään...Tyypillistä kansanedustajalle.

    • ...

      kuulkaas nyt,
      samaan aikaan kun jotkut kalastivat vedestä omaistensa ruumiita tai sytyttelivät kynttilöitä Phuketissa, ihan niinkuin telkussa teille näytettiin, olivat Phuketin strippibaarit aloittaneet toimintansa ja täyttyneet heti 48 tuntia katastrofin jälkeen, tyttöjen kun pitää jatkaa perheensä tai sukunsa elättämistä. Ja elämän kun on vaan jatkuttava.

      Thaikuilla on 7 elämää, he eivät turhia valita eivätkä hyssyttele, ja ovat rakentamassa uudelleen kuin mielipuolet.
      Veikkaan, että dynaamiset thaikut saavat paikat kuntoon jo paljon ennen kuun loppua.

      Hiekka ja vesi eivät kuulemma koskaan ole olleet niin puhtaat ja kirkkaat kuin tsunamin jälkeen.
      Thaimaan hallitus lupaakin 50% alen lentolippujen ja hotellihuoneiden hinnasta.

      Mönkky näyttää esimerkkiä hyvästä suhteellisuudentajusta.
      Maailma ei nyt tähän tyssähtänyt.

    • siiri45

      Kunnioitus omaisten surua kohtaan on paikallaan, mutta ei kaikkien mailman ihmisten elämä pysähtynyt vaikka omaisten pysähtyi. "Hela maaílma on pysähtynyt, kun oot lähtenyt" Hectorin sanoin. Kunnioittakaamme kaikki ja lopettakaa syyllistäminen. Voimia heille jotka nyt niitä tarvitsee. Tunnen myötätuntoa, mutta suruanne en voi jakaa koska se on teidän oma "helvettinne". Voimia

    • NÄIN AINA OLLUT!

      - Mikä Ministeri Mönkäreen Matkassa Ihmetyttää? Näinhän on aina ollut ja tulee aina olemaan! Eihän tälläiset katastrofit koske kun köyhiä, mitä ne rikkäita liikuttaa, kunhan vaan oma status ja ennenkaikkea rahat ja omaisuus on turvassa. Kautta maailman sivu on toiset eläneet suunnattomassa kurjuudessa ja toiset ylettömien rikkauksien keskellä, etenkin juuri AASIASSA! Ajatelkaapa vaikka Intian Maharazoja ja kadulla makaavia kerjäläisiä,silti siellä uskotaan, että näin kuuluu ollakin, koska kyse on ns. KARMASTA! Miettikää itse, ketä kukin on eduskuntaan äänestänyt ja miten aikoo jatkossa äänestää??

    • Toisaalta

      Ei muualle, vaan heti töihin: Mönkkö on yhteiskuntamme työläinen, ja hänen tulisi saada tästä ( ja muutenkin ) lopputili (ilman korvauksia ) sekä myös maastakarkoitus välittömästi, niin, että hänen ei tarvitsisi ikinä poistua Thaimaasta. (Ehkä myös siellä voitaisiin kieltää häntä lyömästä palloa jonkin aikaa). Tai ehkä vielä joitakin muita esteitä, niin, että hän työhön palaamattomana saattaisi jopa menettää joitakin oikeuksia sisältäen muun muassa tällaisten matkojen mahdollisuuden mahdollisessa tulevaisuudessaan, ehkä?

    • taatelintallaaja

      Ihan sama mitä ne tekee. Eikös se Ministerin pestikin ole nykyään vaan sellainen leipätyö. Eri se oli Kekkosen aikaan -ei tämmöistä olis uskaltanut ees ajatella, mutta joutas supistaa nuo ministerin virat vaikka kolmeen. Pää,sisä,ulkoministerit.

    • PikkuVintiö

      Niinhän se vaan on,jotta ihmisen pitää elää ja eläessään tulee tehtyä asioita,ei sen kummempaa.

      Mahdoton olla kaikille mieleen,teki mitä teki...

      Vastaavassa tilanteessa itse en kylläkään olisi mennyt lomalle,vaan ehkäpä ministerin matka on yhdistetty työ/edustus matka,vaikka epävirallinenkin,johon tietenkin kuuluu yksityis aikaakin ja vaikkapa sitten golf,bisse,suihkussa käynti,biletystäkin...Täytyy muistaa että harvoin asiat niin on,kuin lehdissä kerrotaan... ja toisaalta ainahan voi äänestää seuraavalla kerralla toisin...

      Tänään on perjantai,en dogaa tänään,eikä se johdu Aasian katastrofista...mutta ostin röökiä,jos olisin nyt ministeri,lukisiko lehdessä että olenpa huono ihminen kuin tupakkaa ostan vaikka Aasiassa tupakka rahoillani olisi varmasti ollut asiallisempaa käyttöä.

      Ihminen siis elää,tekee asioita,joskus"oikein" joskus"väärin", mutta niinhän tämä meneee.
      Kuinka paljon ihmiset jaksaa välittää siitä tosi asiasta,jotta enemmän kuin Aasiassa nyt kuoli ihmisiä,kuolee vuosittain janoon,nälkään,tauteihin ympäri maapallon...minne se joka päiväinen asia nytkin unohtuu???

      Aasian luonnonmullistuksesta kantani on ilo surussa,ettei kyseeessä ollut terrori teko tai vastaava ihmisen aiheuttama kataluus,vaan "pelkästään luonnon oma juttu" (ymmärtäkää oikein ==> kun luonto toimii,siinä ei ihmisten toimet paina.

      Selvyydeksi kerron,olen ihminen joka pyrkii ymmärtämään asioita ja ihmisten motiiveita ym. mutta se jos ymmärtää jtkin,ei tarkoita että sen hyväksyy/pitäisi oikeana. Ymmärtää/Oivaltaa on siis ihan eriasia kuin hyväksyy tai katsoa sormien läpi.

      Muuten en tietenkään iloitse enkä ole välinpitämätön asian suhteen,tapahtunut on tapahtunut ja ihmisiä tulee auttaa ( siis ihmisiä ei vain jotakin tiettyä kansakuntaa vaan ihmisiä ),ministerinkin elämään kuuluu siis myös työ että vapaa-aika ja turha lienee tehdä kärpäsestä härkästä.

    • Seppo

      Ministeri Mönkäre ja kaikki muutkin voivat mennä Thaimaahan pelaamaan golfia tai muuten vaan lomailemaan! Tapahtunut on tapahtunutta, eikä sille voi mitään enää kukaan.
      Parhaiten autamme Thaimaata matkustamalla sinne lomailemaan.
      Kunnioitusta voi kyllä aina osoittaa oli sitten matkalla tai ei.

    • Pekka

      Vaikka monelta onkin katastrofin jälkeen elämä sekaisen ei se sitä tarkoita että koko maailma pysähtyy. Thaimaassa on panostettu aivan älyttömästi matkailuun ja myös tämä matka tarkoittaa sitä että elämä jatkuu. En usko että paikalliset haluavat että muut elättävät heidät vaan halu on kova selvitä omin voimin. Ei se tilannetta paranna että todetaan vaan että tähän se sitten kaikki loppui? En usko että kuolleetkaan olisivat sitä mieltä että matkailun lopettaminen hyvittäisi jotenkin kummasti heidän poismenonsa...

    • Scarlet

      Mitä ihmeen väliä sillä muka on? Kauhea haloo nostetaan tästäkin. Ketä se oikeasti muka liikuttaa missä sejase ministeri viettää lomansa? Tehdäänpä niin, ettei kukaan ikinä enää matkusteta Aasiaan, ettei vaan loukattaisi ketään ja osoitettaisi huonoa makua. Elämä jatkuu.

      • ekä

        näin se menee


    • helapaa

      yrittäkää nyt koota itsenne; mönkäre oli varannut ja maksanut matkan puoli vuotta sitten ..ketähän peruutus ois auttanut: ei tasan ketään.. kaikki ois ollu pois vaan thaimaasta.. koittakaa nyt lopulta edes vähän käsittää mistä on kysymys!

    • Idiootit

      Miten olisi parantanut tilannetta jos olis siirtänyt lomansa johonkin muualle ? Ketään ei kiinnostais vähääkään jos hän nyt lomailis vaikka Brasiliassa ? Ei paljon arvostelijoilla järki juokse korvien välissä !

      • jos

        Jos mulla olisi paljon rahaa, ihan saletisti lähtisin juurikin Thaimaaseen ja ihan vain siksi, että se olisi vähintä mitä voisin tehdä kiittääkseni paikallisia siitä työstä, minkä he tekivät mm. länsimaalaisten hyväksi.
        Maa elää turismista ja millä muulla tavoin turismi saadaan jälleen kukoistamaan ja ihmisten toimeentulo taattua, jos siellä ei lomailla???!


    • schwein

      Varsinainen solidaarisuuden voimakolmikko tuo Tuomioja-Lipponen-Mönkäre. Kyllä palkkakeskusteluissa yms. vaaditaan solidaarisuutta, mutta annas olla kun tulee varsinainen luonnonmullistus, jossa tarvittaisiin päättävyyttä, tukea, empatiaa ja solidaarisuutta, niin koko em. tiimi lipsuu pahemman kerran hyvän tavan mukaisesta toiminnasta. Prioriteetit ovat pahasti hakusessa.

    • Take

      Kyllä ensin ihmetytti tämä ministeri Mönkäreen päätös lähteä Thaimaahan golfaamaan tämän kaiken katastrofin jälkeen. Kyseessä ei ole virkamatka, vaan loma. Minusta jos ministeri lähtee lomailemaan, niin maa, jossa on juuri kuollut tuhansia ihmisiä ja vielä ministerin maanmiehiä, ei ole sopiva lomailukohde. Ei ihme jos hieman pahennusta herättää. Siellä se pitää hauskaa ja ottaa rennosti, kun maa ja miljoonat suree. Ei siel varmaan ja toivottavasti mikään juhlafiilis olekaan, kun monet menettäneet kotinsa, perheensä, toimeentulonsa ja kaiken. Virkamatka sinne enemmän ok, paitsi että eihän sinne sosiaali- ja terveysministeriä taidettaisi normaalisti laittaakaan. Olihan se siihen sitten ympännyt jonkun hätäisen tapaamisen paikallisen terveysministerin kanssa.. Lomakohdettaan ministeri olisi kyllä voinut vaihtaa. Ei asia jos tavallinen pulliainen menee (matkailun kannalta), mutta ministerin ei kuuluisi siellä näin äkkiä tapahtuneen jälkeen lomailla.

    • kateellinen

      Kyllä herrakansa on aina osannut ja saanut juhlia ja pitää lomia, kansanedustajillekin suotakoon talviloma 2 kk kesälomanvuoksi

      • jarnotrulli

        saahan se kansa sitten rahat ja niitä tarvii..


    • Jaana

      Onko sillä nyt niin väliä missä ministeri Mönkäre viettää lomaansa. Hyväähän se tekee Thaimaan taloudelle. Kaikki vaan sinne, jos rahat riittää..

    • tri

      -Hän on varannut loman kesällä,
      -yhdisää töitä lomaan,
      -edesauttaa pelkojen poistoa aasiaan matkustamista
      kohtaan,
      -kunnioittaa uhreja,
      -mitä muuta voi vaatia.
      Olla tekopyhä??

    • ODE

      Minkä se tolle voi jos se on tilannut ton matkan jo vuosi sitten..... Jaa matkan siirto ei ole kovinkaan helppoa noin pienessä ajassa!!!

    • ...olen samaa mieltä monen muun vastanneen kanssa. Ministeri Mönkäre näyttää ennakkoluulottomalla lomakohteellaan esimerkkiä. Katastrofialue elää turismista ja juuri nyt tarvitaan varoja jälleenrakennukseen. Koko jälleenrakennusta ei voi suorittaa avustusvaroin. Siksi elinkeinojen elpyminen on koko katastrofialueella erittäin tärkeää.

    • Anonyymi

      Huh, mitä keskusteluja

    • Anonyymi

      Minä menin Thaimaahan 3 viikkoa Tsunamin jälkeen, tosin pohjoiseen . Paikalliset oli iloisia, eivät halunneet kommentoida katastrofia. Ministeri Mönkare oli Hua Hin, Siamin lahden rannalla eli kaukana. Thaimaa on pitkä maa .

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2469
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2194
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      193
      2154
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe