Laminaatti uudessa asunnossamme, ja en tykkää. Entisessä pehmeähkö muovimatto ja ulkonäköä lukuunottamatta parempi. Laminaatti on kova, kylmä ja sille tippuva esine aiheuttaa todella suuren kolausäänen. Naapureista kuuluu kovia pamauksia kun joku esine tippuu laminaatille. Talo on uudehko ja luulisi, että laminaatin alle laitetaan hyvä eristekerros? Nyt ei ainakaan äänien kaikuminen naapuriasuntoihin esty millään tavalla, ja askellus tai jalan aikaansaama suhahdus kuuluvat asuntoomme. Mitä mieltä muut olette? Mieluummin parketti kuin köyhän kansan valeparketti, ja meille köyhille sittten mieluiten muovimatto.
Laminaattilattia, melupommi
4
190
Vastaukset
- ex_rakennusmies
Laminaattia suositaan sen edullisuuden ja helpon asennettavuuden takia.
Ei pitäisi missään tapauksessa sallia kerrostalossa, mutta kunnon parkettilattia on kallis. Nykyään vain hinta ratkaisee kaiken. Laadusta viis. - kodinääneneristys
Askeläänieristeiden olemassaolo voidaan tarkastuttaa taloyhtiön toimesta, tarvittaessa.
Periaatteessa äänieristystä ei koskaan saisi huonontaa. Eli mikäli aikaisemmin käytössä on ollut muovimatto, ei laminaatin jälkeen saisi askeläänet tai muut runkoäänet kuulua sen kovempina muihin huoneistoihin kuin ennenkään.
"Pahimmassa" tapauksessa muovimatto olisi tällöin asennettava takaisin paikoilleen jos muut keinot eivät auta.
Yleisin virhe ja ongelma vastaavissa tapauksissa on askeläänieristeen asentamatta jättäminen ja muut työvirheet laminaatin asentamisessa. Kunnolla ja oikeaoppisesti asennettu laminaattilattia ei heikennä äänieristystä.
Katso lisää.
http://kodinaaneneristys.fi/ - kärsivä_naapurisi
Laminaattilattiat tulisi lailla kieltää kerrostaloissa!
- mani-mani
Joo, kunnan raakit ja muut varattomat ne siellä kerroksissa asuu.
Mulla laminaattilattiat ja kunnon matot lattioissa niin se laminaatti näkyy vain nurkissa ja siellä ei meikä tanssi.
Käykää anomassa sossusta mattorahaa ei ne kirpparilla niin paljon maksa. Meikä myy niitä vanhoja mattoja aina pikkurahalla kunhan kyllästyn siellä ja joskus annan ilmankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984