Kamera välähti kehä1 ja ei ylinopeutta

hämmästynyt88

Ajoin eilen kehä 1:llä itäänpäin kun tunnelin jälkeinen kamera välähti (kohta jossa molemmin puolin kamerat). Mittarissa 61km/h ja tiedän että se näyttää kaiken lisäksi yläkanttiin 2-3km/h (mersu). Viereisellä kaistalla oli linja-auto hieman taaenpana mutta selvästi minun kohdallani välähti. Edellä olevat autot olivat jo kiihdyttäneet heti kameran jälkeen, joten olivat jo melko kaukana. Miksi minulle tuo kamera välähti?

8

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöljä-esa

Joko sinä tai sitten bussi ajoi ylinopeutta.

• Teppo66

jos kerta eilen ajoit niin mahdollista että aurinko vain osui kameraan sopivasti ja näytti että välähti. Eilen oli ainakin iltapäivällä aurinko paistoi todella ikävästi liikenteen kannalta. Ei sen kameran pitäisi välähtää jos ajoit tuota mainitsemaasi nopeutta (alueella 60km/h)

• bemarikuljettaa

Sama kävi mulla noin 3viikkoo sitten malmin kohdalla kehä1:llä. Ajoin alle 80km/h ja olin ainoa auto koko tiellä (keskellä yötä). Kamera välähti mutta mitään ei ole tullut postissa.

• Kameramies1

Kameran välähtäminen kohdallasi ei tarkoita automaattisesti sakkoa vaan sitä että liikenteenvalvontajärjestelmä on reagoinut tiettyjen asetusten vastaiseen toimintaan ja rekisteröinyt sen. Ja ne kameratallenteet kuitenkin tutkitaan ja varmistetaan että onko kyseessä oikeasti ylinopeus, tekninen toimintahäiriö tms ja sitten vasta tehdään päätökset meneekö roskiin/vai jatkokäsittelyyn
      En lähde nyt enää toistelemaan noita yllämainittuja mahdollisia syitä miksi kamera välähti mutta jos ei mitään ole postissa tullut niin sitten ei syytä huoleen.

• qwqwq

Vähän sinne päin. Jos ajoneuvoa ei pysäytetä on rikkeestä lähetettävä ehdollinen rikesakko kahden viikon kuluessa ajoneuvon rekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle. Edellyttäen, että ylinopeutta on enintään 20 km/h. Jos oli enemmän, niin silloin ylinopeus menee päiväsakoille, jonka vanhenemisaika on normaali kaksi vuotta.
        Mutta, kameralla voidaan selvittää muitakin asioita, kuin ylinopeutta. Kameran ottamasta kuvasta näkyy esim. käyttääkö kuljettaja turvavyötä. Rekisterinumerosta selviää myös ovatko verot maksettu, onko auto katsastettu, onko auto etsintäkuulutettu, ajokiellossa, rekisteröimätön, onko omistajalla/haltijalla voimassa oleva ajokortti, jne.
        Kun poliisilla on kohta sadoissa autoissa rekisrerikilven lukulaite, niin lain rikkojat ovat nyt tiukilla.

• Friedrich

Ei niissä tunnelin jälkeisissä tolpissa ole kameroita itäänpäin mennessä. Nyt on välähtänyt joku muu :)

• Eivälkky

Joskus ne välähtää jokaiselle, kun ne kyttää turvavöitä.

• Miekkakirje

Iski piru silmää sulle. Lähestynee sinua kirjeelläkin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      107
      2043
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1548
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      78
      880
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      728
    Aihe