Ajoin eilen kehä 1:llä itäänpäin kun tunnelin jälkeinen kamera välähti (kohta jossa molemmin puolin kamerat). Mittarissa 61km/h ja tiedän että se näyttää kaiken lisäksi yläkanttiin 2-3km/h (mersu). Viereisellä kaistalla oli linja-auto hieman taaenpana mutta selvästi minun kohdallani välähti. Edellä olevat autot olivat jo kiihdyttäneet heti kameran jälkeen, joten olivat jo melko kaukana. Miksi minulle tuo kamera välähti?
Kamera välähti kehä1 ja ei ylinopeutta
8
475
Vastaukset
- pöljä-esa
Joko sinä tai sitten bussi ajoi ylinopeutta.
- Teppo66
jos kerta eilen ajoit niin mahdollista että aurinko vain osui kameraan sopivasti ja näytti että välähti. Eilen oli ainakin iltapäivällä aurinko paistoi todella ikävästi liikenteen kannalta. Ei sen kameran pitäisi välähtää jos ajoit tuota mainitsemaasi nopeutta (alueella 60km/h)
- bemarikuljettaa
Sama kävi mulla noin 3viikkoo sitten malmin kohdalla kehä1:llä. Ajoin alle 80km/h ja olin ainoa auto koko tiellä (keskellä yötä). Kamera välähti mutta mitään ei ole tullut postissa.
- Kameramies1
Kameran välähtäminen kohdallasi ei tarkoita automaattisesti sakkoa vaan sitä että liikenteenvalvontajärjestelmä on reagoinut tiettyjen asetusten vastaiseen toimintaan ja rekisteröinyt sen. Ja ne kameratallenteet kuitenkin tutkitaan ja varmistetaan että onko kyseessä oikeasti ylinopeus, tekninen toimintahäiriö tms ja sitten vasta tehdään päätökset meneekö roskiin/vai jatkokäsittelyyn
En lähde nyt enää toistelemaan noita yllämainittuja mahdollisia syitä miksi kamera välähti mutta jos ei mitään ole postissa tullut niin sitten ei syytä huoleen.- qwqwq
Vähän sinne päin. Jos ajoneuvoa ei pysäytetä on rikkeestä lähetettävä ehdollinen rikesakko kahden viikon kuluessa ajoneuvon rekisteriin merkitylle omistajalle/haltijalle. Edellyttäen, että ylinopeutta on enintään 20 km/h. Jos oli enemmän, niin silloin ylinopeus menee päiväsakoille, jonka vanhenemisaika on normaali kaksi vuotta.
Mutta, kameralla voidaan selvittää muitakin asioita, kuin ylinopeutta. Kameran ottamasta kuvasta näkyy esim. käyttääkö kuljettaja turvavyötä. Rekisterinumerosta selviää myös ovatko verot maksettu, onko auto katsastettu, onko auto etsintäkuulutettu, ajokiellossa, rekisteröimätön, onko omistajalla/haltijalla voimassa oleva ajokortti, jne.
Kun poliisilla on kohta sadoissa autoissa rekisrerikilven lukulaite, niin lain rikkojat ovat nyt tiukilla.
- Friedrich
Ei niissä tunnelin jälkeisissä tolpissa ole kameroita itäänpäin mennessä. Nyt on välähtänyt joku muu :)
- Eivälkky
Joskus ne välähtää jokaiselle, kun ne kyttää turvavöitä.
- Miekkakirje
Iski piru silmää sulle. Lähestynee sinua kirjeelläkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261673- 991478
Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381264Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731261Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131117- 51974
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_189928Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 64856
- 25838