GALLUP: Huoneistonne lämpötila kerrostalossa?

krooninen_palelija

Laitetaanpas gallupi pystyyn.

1) Paljonko on asuinhuoneistosi lämpötila?

2) Kerrostalon rakennusvuosi?

3) Oletko tyytyväinen? Jos et, oletko koettanut tehdä asialle jotakin ja jos niin mitä?

Oma vastaukseni:
1) Nyt olkkarissa 20 ja makkarissa 19
2) v.2011
3) En todellakaan tyytyväinen. Koetettu vaikuttaa huoltomieheen ja isännöitsijään, tuloksetta. Vissiin laitettava lisäpatteri omalla sähkölaskulla sitten päälle...

6

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgaro

      1) koko kaksio 21
      2) 1978
      3) olen

      Olen asunut tässä asunnossa vuodesta 1991. Vuonna -92 vaihdoin kaikkiin ikkunoihin tiivisteet, enkä ole sen jälkeen avannut pattereita,vain kylpyhuoneen patteri on lämmin.

    • huh.hellettä

      1. Yksiö 25,9
      2. 1971
      3. Liian kuuma jo nyt, kesällä 30 astetta.

    • Hekamypu

      Oh 23, mh 21,5. Olen tyytyväinen. Muutin pois v.64 valmistuneesta talosta ikijään vuoksi alle 20, eivät tehneet mitään koska olin asunnon vaihtaja Hekan kämpissä. Vuokranantajan pitää taata lämpö tai lasku omasta lämpöpatterinkäytöstä heille.

    • vihdoinkin_hyvä

      Vm 2012: talvella pysyi aika kivasti 21 °C tienoilla, viime päivät on menty n. 23 asteessa, mikä on jo vähän liikaa. Pitää ruveta laittamaan sälekaihtimet kiinni töihin lähtiessä. Termostaatit ovat lämpötilarajoitetut, joten mummot eivät pysty lämmittämään omaa asuntoaan 26 lukemiin ja tarjomaan siinä sivussa naapurilleenkin 24 löylyt, kuten useimmissa kerrostaloissa on tapana.

      21-22 hyvä talvella ja kesällä sais olla pari astetta enemmän. Pahimmillaan lämmöt ovat nousseet 27-28 lukemiin. Selektiivilasit sälekaihtimet kiinni tappaa auringon paahteen tehokkaasti, mutta kaihtimet avoinna "tarkenee".

      Ex asunto vuosimallia 2008 oli tuskallisen kuuma. Kovia pakkasia lukuun ottamatta sisälämpötila väh. 23 °C ja kesähelteillä siirrettävä kylmästöintilaite kykeni, just ja just, pitämään maksimit jossain 27-28 asteessa. Naapurit kehui värjätelleensä samaan aikaan 30-32 °C lämmöissä.

      Ex ex kämppä vuosimallia -69...-71 (en enää jaksa muistaa tarkasti). Talvipakkasilla OK eli n. 22, syyskeleillä tuskaisa (lämmöt 24 °C). Kesät ei sentään ihan helvetillisiä, melkein vaan (lämmöt pyöri 26-29 °C).

    • ihan_OK_

      1) Paljonko on asuinhuoneistosi lämpötila? 24,1 astetta

      2) Kerrostalon rakennusvuosi? 2009

      3) Oletko tyytyväinen? Jos et, oletko koettanut tehdä asialle jotakin ja jos niin mitä? Olen tyytyväinen. Toki olen joutunut asennuttamaan ilmalämpöpumpun, että saan viilennettyä asuntoa kesäkuumalla. Muutoin asunto on asumiskelvoton kesällä! Talvella lämpötila sisällä on sopiva.

    • Säätäjät

      Tavoitelämpö 22 lämpöastetta kesät talvet. Kesällä voi nousta jos ulkolämpö on pitkään yli 22 niinm sisätilatkin lämpenee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe