Miksi te vanhukset olette niin törkeitä?

mielenkiinnostakysyn

Olen itse päälle parikymppinen ja huomannut paljon törkeää käytöstä vanhuksien kohdalta. En oikein osannut laittaa oikeaan ikäryhmään varmaankaan, mutta te yli kuuskymppiset vissiin olette vielä suht järjissänne ja pystytte vastaamaan tähän kysymykseen asiallisesti?

Olen huomannut, että etenkin vanhat naisihmiset ovat jotenkin ilkeitä nuoria naisia kohtaan. Asenne on juurikin se, että "annapas kun minä teen, sinä et tätä hommaa osaa". Ja sitten ihmetellään nykynuoria kuinka ovat aina sitä ja tätä.
Tutustukaa mieluummin heihin, älkääkä lyökö jotain typerää leimaa heille otsaan heti.

Luulisi, että tuolla elämän kokemuksella olette jo viisastuneet vaan ei. Pidetään naiiveina ja kokemattomina elämän opettelijoina.

Tällaista tapahtuu esimerkiksi kaupoissa:
- Tönitään niinkun ei olisi olemassa, ei siis huomioida muita ihmisiä
- Kun menee pienten ostoksien kanssa kassalle ja kysyy, että pääsisinkö menemään sinun eteen kun on vähän kiire niin ollaan heti järkyttyneitä, että tälleinkö meidät ollaan kasvatettu ja kenties vielä lisätään jotain loukkauksia perään.
- Jäädään keskelle ahdasta kauppakäytävää ja tukitaan tie niin, etteivät muut pääse liikkumaan ohitse.

Sitten on tyypillistä, että jotkut eläkeläismiehet istuvat kuluttamassa aikaa kauppojen penkeillä tai pelikoneilla ja kyyläävät nuorempia naisia sen minkä ehtivät. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että tuijottaminen on verrattavissa epäkohteliaisuuteen?
Eikös teidät kasvatettu hyvin silloin joskus ja oli kova kuri.
Mihin on jääneet käytöstavat?

Myöskin netissä marmatetaan kuinka kaikki nuoret ovat tyypillisiä netin, muodin, ulkonäön sun muun orjia. Aistinko tässä kateutta kun teidän omassa nuoruudessanne ei tällaista ollut?
Mikä estää teitä opettelemasta käyttämään tekniikkalaitteita ja vaikkapa ottamaan harrastuksen siitä eläkepäivillenne sen sijaan, että jauhatte paskaa muista ihmisistä.

Joka toinen vanhus varmaan pelkää nuoria ja ajattelee heidän olevan narkkareita tai muuten vaan epämääräisiä hulttioita. Lopettakaa se pelkääminen!

143

3534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VanhaVaanEnIlkeä

      "Tutustukaa mieluummin heihin, älkääkä lyökö jotain typerää leimaa heille otsaan heti"
      __________
      Tämä oli kirjoituksessasi fiksuinta, voisit myös itse soveltaa omaa neuvoasi yleistäessäsi meitä ikääntyneempiä vihamuottiisi.

      • mielenkiinnostakysyn

        Arvelinkin, että tuohon tartuttaisiin kun oikein etsimällä etsitään vikoja toisesta, kun itsessä niitä on liikaa.

        Mä en mielestäni leimannut, vaan kysyin kysymyksen joka perustuu kokemukseeni tilanteista, joita olen nähnyt vierestä ja kokenut itsekin.

        Älä puhu fiksuudesta, kerta vastaat kalikka kalahtaen.


      • äpäräturpakiinni

        tai se turpoo kiinni. met mitää risurankoi olla. se oot sää joka väistää ja pysy prkle jonon hännillä. räkänokat etuilemas. joka paikas. linjuriin. kirkkoon. kauppaan. kassalle.........................................................................>vitut net mihkää kirkoon etuile.


      • apkyselijä
        äpäräturpakiinni kirjoitti:

        tai se turpoo kiinni. met mitää risurankoi olla. se oot sää joka väistää ja pysy prkle jonon hännillä. räkänokat etuilemas. joka paikas. linjuriin. kirkkoon. kauppaan. kassalle.........................................................................>vitut net mihkää kirkoon etuile.

        Noniin, tulihan se sieltä.
        Onko tämä teidän kaikkien muidenkin vastaajien mielipide?


      • Niin.se.on
        apkyselijä kirjoitti:

        Noniin, tulihan se sieltä.
        Onko tämä teidän kaikkien muidenkin vastaajien mielipide?

        Kyllä, ehdottomasti.


      • sdfrdsgdf
        Niin.se.on kirjoitti:

        Kyllä, ehdottomasti.

        Noniin, sittenhän tämä todistaa, että mentaliteettinne on ilkeä ja katkera.
        Pitäisikö jokaisen tähän ketjuun peiliä suosittelevan katsoa sinne sittenkin itse?


      • nuormieli
        äpäräturpakiinni kirjoitti:

        tai se turpoo kiinni. met mitää risurankoi olla. se oot sää joka väistää ja pysy prkle jonon hännillä. räkänokat etuilemas. joka paikas. linjuriin. kirkkoon. kauppaan. kassalle.........................................................................>vitut net mihkää kirkoon etuile.

        Osaatko hävetä?. Nyt olisis todellakin häpämisen paikkka. eikös meidän pitänyt muuttaa maailmaa ja olla esimerkkinä nuorillemme?, nyt kyl hävettää.


      • Anonyymi
        mielenkiinnostakysyn kirjoitti:

        Arvelinkin, että tuohon tartuttaisiin kun oikein etsimällä etsitään vikoja toisesta, kun itsessä niitä on liikaa.

        Mä en mielestäni leimannut, vaan kysyin kysymyksen joka perustuu kokemukseeni tilanteista, joita olen nähnyt vierestä ja kokenut itsekin.

        Älä puhu fiksuudesta, kerta vastaat kalikka kalahtaen.

        Voi tyttö/poikarukka, nimenomaan leimasit. Mutta annamme anteeksi nuoruuden kiihkosi, se usein hämärtää järjen käytön, kuten niin monta kertaa olemme saaneet huomata nuorten käyttäytymisessä


      • Anonyymi
        sdfrdsgdf kirjoitti:

        Noniin, sittenhän tämä todistaa, että mentaliteettinne on ilkeä ja katkera.
        Pitäisikö jokaisen tähän ketjuun peiliä suosittelevan katsoa sinne sittenkin itse?

        Meitä on moneen junaan, kuten on nuorempiakin. Lisäksi vielä kun ikää tulee, muistisairaus iskee valitettavasti osalle meistä. Muistisairauteen liittyy ikävää käytöstä taudin alkuvaiheessa, aivojen alkaessa pikkuhiljaa tuhoutua. Ikäihminen jos huomaat käyttäytyväsi ikävästi (jos vastaavaa käytöstä et ole aiemmin itsessäsi huomannut) kannattaa muistaa tämänkin taudin mahdollisuus ja hankkiutua muistitesteihin.


      • Anonyymi
        apkyselijä kirjoitti:

        Noniin, tulihan se sieltä.
        Onko tämä teidän kaikkien muidenkin vastaajien mielipide?

        Ei ole muuta sanotava


      • Anonyymi
        sdfrdsgdf kirjoitti:

        Noniin, sittenhän tämä todistaa, että mentaliteettinne on ilkeä ja katkera.
        Pitäisikö jokaisen tähän ketjuun peiliä suosittelevan katsoa sinne sittenkin itse?

        Eihän tässä maailmassa mitään saa, jos ei puoliaan pidä ja heittäytyy hiljaiseksi ja nöyräksi mummeliksi! Jäät ikuisesti nurkkaan seisomaan, kun aina joku muu kiilaa ohi edes mummoa huomaamatta.

        Huomasin, että ahaa tossa toi Teliakauppa ja minulla on asiaa. Menin sisään ja sanoin kundille, että halua halvemman liittymän, kun edellinen just loppu. Siinä hän sitten pyöritteli ja selitteli ja sitten vaihtoi halvemman liittymän.

        Pidän nopeasta ja suorasta toiminnasta, joka tapahtuu heti.

        En jää nurkkaan odottelemaan.

        On sitten ”törkeetä” tai ei!


    • Nythän minä vasta aloinkin pelätä

      • mielenkiinnostakysyn

        Ehheh, pitikö nauraa?
        Ei naurattanut.
        Säälittää vaan nämä vanhuksien tyypilliset tavat vastata johonkin vakavaan asiaan humoristisesti.
        No joo, ymmärrettävää.
        Elämä alkaa vedellä loppujaan niin pitää pistää kaikki läskiksi.
        Olis mullakin paniikki.


      • mielenkiinnostakysyn kirjoitti:

        Ehheh, pitikö nauraa?
        Ei naurattanut.
        Säälittää vaan nämä vanhuksien tyypilliset tavat vastata johonkin vakavaan asiaan humoristisesti.
        No joo, ymmärrettävää.
        Elämä alkaa vedellä loppujaan niin pitää pistää kaikki läskiksi.
        Olis mullakin paniikki.

        Älä ihmeessä naura, ei minuakaan naurata.


      • apkyselijä
        Ancelina kirjoitti:

        Älä ihmeessä naura, ei minuakaan naurata.

        Tässä Ancelina:

        "Esitän fiksua elämänkokenutta rouvaa, jolla on aikaa roikkua netissä eläkepäivinään. Vastaan viesteihin ilkikurisesti ja lyhyesti, jotta saisin fiksun kuvan itsestäni. Näin en ruoki "trollia"."

        Sulle tiedoksi: En ole trolli, ihmettelen tätä asiaa oikeasti.
        Jos olet niin fiksu, vastaa toki enemmänkin. Odotan innolla!


      • En esitä mitään, en ole eläkkeellä, enkä katso olevani vanhus.
        En ole kohdannut kuvaamasi kaltaisia vanhoja ihmisiä, voihan heitä toki olla. Nuoremmissakin ikäluokissa on sellaisia, joita eivät kaikki hyväksy.
        On aivan yhdentekevää, mitä minusta kuvittelet, kuten myös päinvastoin.


    • Kaikeblaista_kasvatusta

      Ja monet tietävät, että kuvaamiasi tyyppejä on joka ikäluokassa. Moni on yhtä ennakkoluuloinen ja varautunut kuin sinäkin.

      Mone suhtautuvat kaikkiin ihmisiin ystävällisesti ja kohteliaasti.

      Mitä kumman pahaa on siinä, että katselee ohikulkevia tai lähistöllä olevia ihmisiä? Miksi ei voisi hymyillä iloisesti ja olla tuomitsematta tai arvostelematta vieraita ihmisiä?

      • Apkyselijä

        Monet tietävät kyllä, mutta usein vanhoilla ihmisillä on tapana tuoda oma elämän kokemuksensa joka asiassa esille, joten luulisi, että sitä silloin oikeastikin ollaan opittu jotain.
        Sekin on mielestäni hieman junttikäyttäytymistä, että ollaan niin priimaa joka asiassa.

        Mielestäni en ole kyllä ennakkoluuloinen, jos olen nähnyt ja kokenut tällaista käyttäytymistä. En keltään muulta kuin vanhuksilta. Sen voisitte selittää, että mistä johtuu ettekä vaipua heti puolustuskannalle?

        Ai mitä pahaa on toisen haavi auki tuijottamisessa? Jos on ihailtava nuori nätti nainen niin miksi tuijotat? Luuletko, että sä saisit hänet vai mistä on kyse?
        Itse ainakin pidän tuollaista tuijottelua hieman vähäjärkisten hommana; kaikki , jopa erilaiset ihmiset tuntuvat uudelta ja vieraalta niin pitää mennä tyyliin eläimen tasolle ja alkaa ihmettelemään.

        Joo ja kyllä voi hymyillä iloisesti, sitähän te vanhukset kaipaisittekin, ainakin miehet. Ja nimenomaan nuorilta naisilta.

        Hah. Tässä sattukin aika mielenkiintoinen käänne!
        Joku rekisteröi mun nimimerkin varmaan juurikin sen takia, etten pääsisi kertomaan näitä kokemuksiani vanhuksista tänne! :D Kuinka huvittavaa.
        Tässähän paljastuikin vähän kaikenlaista.

        Tästä lähtien nimimerkkini on : APkyselijä
        Jos tämäkin rekisteröidään niin voitte olla varmoja, että teissä itsessänne on vika! :D


      • mielenkiinnostakysyn
        Apkyselijä kirjoitti:

        Monet tietävät kyllä, mutta usein vanhoilla ihmisillä on tapana tuoda oma elämän kokemuksensa joka asiassa esille, joten luulisi, että sitä silloin oikeastikin ollaan opittu jotain.
        Sekin on mielestäni hieman junttikäyttäytymistä, että ollaan niin priimaa joka asiassa.

        Mielestäni en ole kyllä ennakkoluuloinen, jos olen nähnyt ja kokenut tällaista käyttäytymistä. En keltään muulta kuin vanhuksilta. Sen voisitte selittää, että mistä johtuu ettekä vaipua heti puolustuskannalle?

        Ai mitä pahaa on toisen haavi auki tuijottamisessa? Jos on ihailtava nuori nätti nainen niin miksi tuijotat? Luuletko, että sä saisit hänet vai mistä on kyse?
        Itse ainakin pidän tuollaista tuijottelua hieman vähäjärkisten hommana; kaikki , jopa erilaiset ihmiset tuntuvat uudelta ja vieraalta niin pitää mennä tyyliin eläimen tasolle ja alkaa ihmettelemään.

        Joo ja kyllä voi hymyillä iloisesti, sitähän te vanhukset kaipaisittekin, ainakin miehet. Ja nimenomaan nuorilta naisilta.

        Hah. Tässä sattukin aika mielenkiintoinen käänne!
        Joku rekisteröi mun nimimerkin varmaan juurikin sen takia, etten pääsisi kertomaan näitä kokemuksiani vanhuksista tänne! :D Kuinka huvittavaa.
        Tässähän paljastuikin vähän kaikenlaista.

        Tästä lähtien nimimerkkini on : APkyselijä
        Jos tämäkin rekisteröidään niin voitte olla varmoja, että teissä itsessänne on vika! :D

        eihän tätä ole rekisteröity, miksi valehtelet ja syytät aiheettomasti?


      • apkyselijä
        mielenkiinnostakysyn kirjoitti:

        eihän tätä ole rekisteröity, miksi valehtelet ja syytät aiheettomasti?

        Noh, ainakaan äsken se ei toiminut vaan valitti että "joku muu on rekisteröinyt nimimerkin" tai jotain vastaavaa. Että näin.


      • mielenkiinnostakysyn
        apkyselijä kirjoitti:

        Noh, ainakaan äsken se ei toiminut vaan valitti että "joku muu on rekisteröinyt nimimerkin" tai jotain vastaavaa. Että näin.

        seli,seli....


      • apkyselijä
        mielenkiinnostakysyn kirjoitti:

        seli,seli....

        Joo, selitä rauhassa vain. :)

        Onko luottamus mennyt ihmisiin?


      • mielenkiinnostakysyn
        apkyselijä kirjoitti:

        Joo, selitä rauhassa vain. :)

        Onko luottamus mennyt ihmisiin?

        "Onko luottamus mennyt ihmisiin?"
        _
        Samaa varmaan voisi kysyä sinulta
        _
        "Joku rekisteröi mun nimimerkin varmaan juurikin sen takia, etten pääsisi kertomaan näitä kokemuksiani vanhuksista tänne! :D Kuinka huvittavaa.

        Tässähän paljastuikin vähän kaikenlaista."


      • noinimmarittoimiikuosaa

        joku idiootti jostain eksynyt palstasta. peräreikä.


      • apkyselijä
        mielenkiinnostakysyn kirjoitti:

        "Onko luottamus mennyt ihmisiin?"
        _
        Samaa varmaan voisi kysyä sinulta
        _
        "Joku rekisteröi mun nimimerkin varmaan juurikin sen takia, etten pääsisi kertomaan näitä kokemuksiani vanhuksista tänne! :D Kuinka huvittavaa.

        Tässähän paljastuikin vähän kaikenlaista."

        No sä olet joku trolli, joka jatkaa vieläkin aloittamaani nimimerkkiä, joten sulle tuskin kannattanee vastata? Oletko samaa mieltä?

        En vastaa edes sun kysymykseen, koska esitin sen sinulle ensin.


      • apkyselijä
        noinimmarittoimiikuosaa kirjoitti:

        joku idiootti jostain eksynyt palstasta. peräreikä.

        En eksynyt palstasta vaan vartavasten etsin, että olisiko täällä niin vilkkaassa Suomi24 : ssa mitään palstaa, jota tämä aihe koskettaisi.

        Peräreikä mulla on kyllä, niin on sullakin.


      • apkyselijä
        apkyselijä kirjoitti:

        No sä olet joku trolli, joka jatkaa vieläkin aloittamaani nimimerkkiä, joten sulle tuskin kannattanee vastata? Oletko samaa mieltä?

        En vastaa edes sun kysymykseen, koska esitin sen sinulle ensin.

        Halvattu nyt meni nimimerkit sekaisin, ootte kyl ihan liian vanhoja


      • apkyselijä
        mielenkiinnostakysyn kirjoitti:

        "Onko luottamus mennyt ihmisiin?"
        _
        Samaa varmaan voisi kysyä sinulta
        _
        "Joku rekisteröi mun nimimerkin varmaan juurikin sen takia, etten pääsisi kertomaan näitä kokemuksiani vanhuksista tänne! :D Kuinka huvittavaa.

        Tässähän paljastuikin vähän kaikenlaista."

        te mitään mun ongelmista tiedä


      • Vali.vali
        noinimmarittoimiikuosaa kirjoitti:

        joku idiootti jostain eksynyt palstasta. peräreikä.

        Laitettiin varmaan banniin räkänokkien palstalla ja tuli katkerana tänne mäkättään.


      • O-Orvokki

        Keskusteluja voi käydä monella tapaa, väitteleminen vaatii argumentointia. - Itse en koe tarvetta puolustautua, vaikka väittelen mielelläni ja joskus nautin provosoinnistakin.

        Osaan käyttäytyä ja kohtaan yleensä vain mukavia ihmisiä ja ilmiöitä. Vähemmän kauniit ja mukavat voin sivuuttaa huomaamatta. Välillä olen todennut, että ystävälliselle ja kohteliaalle ihmiselle avautuu monenlaisia, joskus yllättäviäkin, uusia ovia. Tähän ikääni olen ehtinyt saada monenlaisia kutsuja ja päässyt halutessani kurkistelemaan erilaisiin maailmoihin.

        Havainnoin yleensä aktiivisesti ympäristöä ja olen kiinnostunut kehityksestä, kaikenlaisista uusista asioista ja ilmiöistä. Nuoria ja vanhojakin ihmisiä katselen yleensä aina terassilla istuskellessani. Jos näen jotain erityistä, osoitan huomioni kumppanilleni ja hän toimii samoin.

        Olen käynyt mielenkiintoisia keskusteluja eri-ikäisten ihmisten kanssa erilaisissa ympäristöissä. Uutta voi oppia aina. Todella kiinnostavia ajatuksia sain viime viikolla kuulla 2-vuotiaalta ja iäkkäimmät todella kiinnostavat keskustelukumppanini olivat ehtineet elää jo yli 100-vuotiaiksi viimeisten keskustelujemme aikaan.

        Hyvät tavat, ystävällisyys ja kohteliaisuus ei katso ikää. Ei myöskään vastakohtansa.


      • apkyselijä
        apkyselijä kirjoitti:

        te mitään mun ongelmista tiedä

        siis kuka mä nyt oon, dementikot täällä vaan sotkee asioita


      • apkyselijä
        apkyselijä kirjoitti:

        En eksynyt palstasta vaan vartavasten etsin, että olisiko täällä niin vilkkaassa Suomi24 : ssa mitään palstaa, jota tämä aihe koskettaisi.

        Peräreikä mulla on kyllä, niin on sullakin.

        Ja nytmulla alkoi valumaan kuolaa suupielistä, mitä te vanhukset ootte tartuttanu muhun


      • apkyselijä
        apkyselijä kirjoitti:

        te mitään mun ongelmista tiedä

        Jahas, sitä yritetään pienillä alkukirjaimilla esittää minua. Ei tule onnistumaan.

        Mun tekstin sävy on kyllä sellainen, että jokainen "viisas" vanhus sen osaa erottaa.

        Ja kyllä, ongelmiahan meillä kaikilla on. Onko sun saatava tietää ne, että olisin jotenkin vähäpätöisempi kirjoittamaan mielipiteitäni? :D
        Ei helvetti. :D

        Ainiin ja joo, ihan nokkelaa käyttäytyä vanhana niin kuin lapsi ja tehdä OVELIA, erittäin ovelia kepposteluita.
        Tulee nuoruus mieleen ja kaikki. :D


      • dsfdsfgbhfdghn
        apkyselijä kirjoitti:

        siis kuka mä nyt oon, dementikot täällä vaan sotkee asioita

        Jos sä jatkat tota huijauskirjoittelua niin saan hyvin vikkelästi sun IP:n tarvittaessa käyttööni ja voin jokaisen postauksesi jälkeen ottaa print screenin ja todistaa, että kirjoittaja en ole minä.


      • hnghodrtepo
        dsfdsfgbhfdghn kirjoitti:

        Jos sä jatkat tota huijauskirjoittelua niin saan hyvin vikkelästi sun IP:n tarvittaessa käyttööni ja voin jokaisen postauksesi jälkeen ottaa print screenin ja todistaa, että kirjoittaja en ole minä.

        Anna palaa Frank :D Näinhän me saamme aloituksestasi suositun, paljon lukijoita ja paljon kommentteja, muullahan ei ole väliä, ai niin paitsi sillä että saisit mahdollisimman monella pahan mielen ;)
        Ollaan me kuule jo niin vanhoja ettei ihan kaikkea niellä, ei edes sun trollailuja ;)

        Vaan ootpa sina hauska, vielä on vartti ruokista jäljellä seurata sun esiintymistä ;)


      • fgfdh
        hnghodrtepo kirjoitti:

        Anna palaa Frank :D Näinhän me saamme aloituksestasi suositun, paljon lukijoita ja paljon kommentteja, muullahan ei ole väliä, ai niin paitsi sillä että saisit mahdollisimman monella pahan mielen ;)
        Ollaan me kuule jo niin vanhoja ettei ihan kaikkea niellä, ei edes sun trollailuja ;)

        Vaan ootpa sina hauska, vielä on vartti ruokista jäljellä seurata sun esiintymistä ;)

        Oletko itse vanhus, jolle suosio on elämässä tärkeää?
        Noh, tämä selittääkin käytöksenne, kiitos asiallisesta vastauksesta.

        Paha mieli ei suinkaan ollut tarkoitukseni, vaan KYSYIN KYSYMYKSIÄ.
        En ole huomannut vielä toistaiseksi asiallisia vastauksia kysymyksiini, pelkkää puolustelua ja mustamaalaamista.

        Tiedätkö sä trolli termin kunnolla?
        Kannattaa googlettaa, mä en sitä sulle valmiiksi ala kaivamaan.


    • ent.siivoojaparka

      Itsehän aloittaja sen typerän leiman iski omaan otsaansa. Mihin on jääneet käytöstavat? Niin, mihin on jääneet?
      Jos hermosi ovat noin pinnalla kaupassa, niin älä mene sinne ollenkaan. Tekniikkaa taitavana nuorena sinun pitäisi osata ostaa kaikki netiltä.

      • apkyselijä

        Sinä olet ilmeisesti herkkä ihminen kun vedät tunteet pintaan kysymyksestäni.

        Onko vanhuus todella niin ärsyttävää?
        Millaista se on?

        Mä en iskenyt mitään leimaa kenenkään, saati sitten omaan otsaani. Kun harkitset luetunymmärtämistä ja asian soveltamista monilta eri kanteilta niin voisin ruveta keskustelemaan kanssasi järkevämminkin.

        Mun hermot ei ole pinnalla, mä vaan IHMETTELEN tätä asiaa.
        Miks pitää tukkia toisen suuhun sanoja väkisin, mitä ei ole edes sanonut?
        Vai haluatko ymmärtää tahallesi asiat omaksi eduksesi?

        Ja kyllä mä aion kuule kaupassa käydä jatkossakin, enkä todellakaan aio mitään vanhusten netti kauppapalvelua käyttää.


      • ent.siivoojaparka
        apkyselijä kirjoitti:

        Sinä olet ilmeisesti herkkä ihminen kun vedät tunteet pintaan kysymyksestäni.

        Onko vanhuus todella niin ärsyttävää?
        Millaista se on?

        Mä en iskenyt mitään leimaa kenenkään, saati sitten omaan otsaani. Kun harkitset luetunymmärtämistä ja asian soveltamista monilta eri kanteilta niin voisin ruveta keskustelemaan kanssasi järkevämminkin.

        Mun hermot ei ole pinnalla, mä vaan IHMETTELEN tätä asiaa.
        Miks pitää tukkia toisen suuhun sanoja väkisin, mitä ei ole edes sanonut?
        Vai haluatko ymmärtää tahallesi asiat omaksi eduksesi?

        Ja kyllä mä aion kuule kaupassa käydä jatkossakin, enkä todellakaan aio mitään vanhusten netti kauppapalvelua käyttää.

        No no. Älä nyt noin hermostu, sivistynyt ihminen.
        Kyllä sinä sen vanhuuden tulet kokemaan itse sitten kun sen aika on, ellei joku vedä sinua liian tanakasti köniin ennen sitä. Nauti sitä ennen nuoruudestasi/lapsellisuudestasi täysin rinnoin äläkä vielä liikaa pohdi minkälaista sinulla tulee olemaan vanhuksena.


      • apkyselijä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No no. Älä nyt noin hermostu, sivistynyt ihminen.
        Kyllä sinä sen vanhuuden tulet kokemaan itse sitten kun sen aika on, ellei joku vedä sinua liian tanakasti köniin ennen sitä. Nauti sitä ennen nuoruudestasi/lapsellisuudestasi täysin rinnoin äläkä vielä liikaa pohdi minkälaista sinulla tulee olemaan vanhuksena.

        Hehe, huvittavinta tässä on se, että olen kyllä varasuunnitelmani tehnyt tuon vanhuuden varalle.

        Oho oho, alatko uhkailemaan mua? :D
        Haluatko mun osoitteen niin voit itse henkilökohtaisesti tulla raihnaisilla käsilläsi mua mätkimään? Ainiin, käyn salilla.

        Ole sanojesi vahvuinen, äläkä peräänny tarjouksesta.

        On lapsellista tuon ikäiseltä todellakin vastata aiheeseen, johon otetaan väkivallallakin uhkailu mukaan.

        Mihin muuten uskot? Kuoleman jälkeiseen elämäänkö?
        Sun karma laski just nollaan.


      • ent.siivoojaparka
        apkyselijä kirjoitti:

        Hehe, huvittavinta tässä on se, että olen kyllä varasuunnitelmani tehnyt tuon vanhuuden varalle.

        Oho oho, alatko uhkailemaan mua? :D
        Haluatko mun osoitteen niin voit itse henkilökohtaisesti tulla raihnaisilla käsilläsi mua mätkimään? Ainiin, käyn salilla.

        Ole sanojesi vahvuinen, äläkä peräänny tarjouksesta.

        On lapsellista tuon ikäiseltä todellakin vastata aiheeseen, johon otetaan väkivallallakin uhkailu mukaan.

        Mihin muuten uskot? Kuoleman jälkeiseen elämäänkö?
        Sun karma laski just nollaan.

        En halua osoitettasi tänne, koska yhteystietojensa jakaminen näillä palstoilla on säännöissä kiellettyä.
        Käyn minäkin salilla. Miten se tähän aiheeseen liittyneekin sitten, en tiedä?
        En minä ole sinua uhkaillut. Asenteesi vaikuttaa vain niin provosoivalta, että jos se on tuollaista livenäkin, niin tuskin sinä selkäsaunalta säästyt vanhuuteesi asti.


      • tosi-noloo-kamoon

        niin ja hei muista yks, sun ikäluokissa on maan tapa jäädä tai hypätä junan alle ja elo päättyy. nauraa sit arkussaan vaan. jos mun suvussa olisi tollanen äpärä etana vetäisin pesäpallomailalla keskelle otsaa, lasarettiin häpäisemästä sukuaan.


      • Apkyselijä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En halua osoitettasi tänne, koska yhteystietojensa jakaminen näillä palstoilla on säännöissä kiellettyä.
        Käyn minäkin salilla. Miten se tähän aiheeseen liittyneekin sitten, en tiedä?
        En minä ole sinua uhkaillut. Asenteesi vaikuttaa vain niin provosoivalta, että jos se on tuollaista livenäkin, niin tuskin sinä selkäsaunalta säästyt vanhuuteesi asti.

        No mene vaikka sitten sinne salille nostelemaan niitä kilon puntteja ja lopeta vastaaminen kun ei tämä keskustelu sun kanssas mihinkään etene.
        Otin vain sut huomioon ja vastasin kohteliaimmin mitä pystyin tuollaisen jälkeen.

        En usko, että kukaan antaisi selkäsaunaa sellaiselle ihmiselle, joka ottaa muut huomioon.
        Olisihan se sinulle tietysti lohduttava ajatus kun joku eriävän mielipiteen omaava nuori saa köniinsä.


      • apkyselijä
        tosi-noloo-kamoon kirjoitti:

        niin ja hei muista yks, sun ikäluokissa on maan tapa jäädä tai hypätä junan alle ja elo päättyy. nauraa sit arkussaan vaan. jos mun suvussa olisi tollanen äpärä etana vetäisin pesäpallomailalla keskelle otsaa, lasarettiin häpäisemästä sukuaan.

        No huhhuh. :D
        Siinä on kyllä hieno kasvattaja! Varmaan podet jotain mielenterveysongelmaa?
        Tekisitkö oikeasti noin lapsellesi, jos sairastuisi äkillisesti masennukseen ja hyppäisi junan alle? Ei hyvää päivää.

        Julminta tekstiä mitä oon lukenut.


      • ent.siivoojaparka
        Apkyselijä kirjoitti:

        No mene vaikka sitten sinne salille nostelemaan niitä kilon puntteja ja lopeta vastaaminen kun ei tämä keskustelu sun kanssas mihinkään etene.
        Otin vain sut huomioon ja vastasin kohteliaimmin mitä pystyin tuollaisen jälkeen.

        En usko, että kukaan antaisi selkäsaunaa sellaiselle ihmiselle, joka ottaa muut huomioon.
        Olisihan se sinulle tietysti lohduttava ajatus kun joku eriävän mielipiteen omaava nuori saa köniinsä.

        Miten sinä muuten et ole töissä, nuori ihminen?
        Laiskako olet kaiken lisäksi?


      • apkyselijä
        apkyselijä kirjoitti:

        No huhhuh. :D
        Siinä on kyllä hieno kasvattaja! Varmaan podet jotain mielenterveysongelmaa?
        Tekisitkö oikeasti noin lapsellesi, jos sairastuisi äkillisesti masennukseen ja hyppäisi junan alle? Ei hyvää päivää.

        Julminta tekstiä mitä oon lukenut.

        Tiesitkö, että töistä on olemassa vapaita, on olemassa sairaslomia, on olemassa vuorotyötä, on olemassa vaikka mitä erilaisempia syitä olla juuri nyt tänään tässä näin kirjoittelemassa.
        Laiskuus se ei suinkaan ole, kuten te vanhat ikäihmiset aina nuorista oletatte.
        Mut sitä mun ei tarvii sulle todistella. Oon tehnyt elämäni aikana varmasti enemmän kuin sinä. :)


      • ent.siivoojaparka
        apkyselijä kirjoitti:

        Tiesitkö, että töistä on olemassa vapaita, on olemassa sairaslomia, on olemassa vuorotyötä, on olemassa vaikka mitä erilaisempia syitä olla juuri nyt tänään tässä näin kirjoittelemassa.
        Laiskuus se ei suinkaan ole, kuten te vanhat ikäihmiset aina nuorista oletatte.
        Mut sitä mun ei tarvii sulle todistella. Oon tehnyt elämäni aikana varmasti enemmän kuin sinä. :)

        Aha. Sairaslomalla. Sitä minä vähän ounastelinkin. Ylirasittunutko?


      • sdfsdg
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Aha. Sairaslomalla. Sitä minä vähän ounastelinkin. Ylirasittunutko?

        Jepjep, sun mustamaalaaminen jatkuu.
        Ja ajatellaanpa, että olisinkin saikulla: Miksi se tekisi musta yhtään vähäpätöisemmän?

        Mitäs sitten kun sä olet hoitokodissa lopun elämäsi ajan raihnaisessa ja huonovointisessa kunnossa niin päteekö tämä ylirasittuneisuus sinuun?

        Mut joo, kyllä on vähän törkeää juu tuollainen käytös sinulta.


    • Niin_metsä_vastaa

      Uskon, että ikään katsomatta suurin osa ihmisistä on aloituksen kirjoittanutta nuorta aikuista fiksumpia, kohteliaampaa ja ystävällisempiä. Onneksi moisia en yleensä huomaakaan, kun kauniita, ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä on niin paljon.

      Jos kohtaa vaan ikäviä ja epäkohteliaita ihmisiä, kannattaa katsoa peiliin, jos haluaa etsiä syyllisiä. Vai onko Suomessakin joitain slummialueita, jonne kerääntyy huonotapaisia, muita arvostelevia ja omien luulojensa mukaan tuomitsevia ihmisiä?

      • apkyselijä

        Tää on vanhusten yleisin tyyli netissä kirjoittaessa, vaikka en ole edes asiaa aiemmin tutkinut!
        Mä oon koko elämäni ollut introvertti ihminen, ns. sivustaseuraaja ja mulla on ns. anturat joilla voin tunnistaa asioita ihmisistä, joita muut eivät huomaisi. Tämä on ihan hyvä ominaisuus mielestäni.

        Eli: Kun joku on uhkaksi itsellesi, pitää tietenkin elämänkokemuksensa kautta vääntää asia häntä vastaan, niin kuin minä olisin nyt tässä se paha.

        Ei ei kuule, mulla on mainio elämä , mutta te vanhukset nytkin vastaatte epäkohteliaasti, yritätte mennä henkilökohtaisuuksiin joka ei ole keskustelun pointti ja aliarvioitte, suorastaan mustamaalaatte ihmistä NETIN välityksellä.

        Toi peiliin katsominen on vanha juttu. Se vika kun ei aina ole itsessä, vaikka olisi millainen.
        Nyt alennun sinun tasollesi -> Onhan sullakin ystäviä? Vai onko? Eikö toi peiliin katsominen soveltuisi sullekin, kun kerta vastaat mulle noin ilkeästi? :)


    • selvä.se

      Aloittaja on 60 , tekstistä päätellen. Miksi näyttelet nuorta, vanhoilla sanoilla ?

      • Apkyselijä

        Vanhus yrittää nyt säälittävästi mennä henkilökohtaisuuksiin kun kalikka kalahti.
        Olen vahingoniloinen ja ihan päälle parikymppinen, parhaassa iässä. :)
        Mä oon käynyt kouluja ja opetellut kirjoittamaan, oon myös sivistynyt ja sen takia jotkut käyttämistäni sanoista saattaa vaikuttaa vanhanaikaisilta.


    • O-Orvokki

      Minä olen lähes 70-vuotias, enkä ole nähnyt aloittajan kaltaisia tai hänen kuvaamiaan ihmisiä juuri missään.

      Yleensä kaikki ovat ikään ja sukupuoleen katsomatta olleet ystävällisiä, kohteliaita ja avuliaitakin. - Viis siitä, vaikka jotkut kiirehtivät avaamastani ovesta heti ensimmäisten joukossa tai pyrkivät kiilaamaan, jos eivät osaa jonottaa. Pitäisi lähettää suomalaisia kiertelemään busseilla Lontoon lähiöissä ja odottelemaan pysäkeillä, jotta saisivat hyvän jonotusmallin ja oppisivat.

      Aloittajaa kannustaisin kokeilemaan, miten oma ystävällinen ja kohtelias käyttäytyminen vaikuttaa ja toimii, erityisesti hänen vähemmän positiiviseksi kokemassaan ympäristössä.

      Haluaisitko ryhtyä parantamaan maailmaa?
      Missä ja miten luulet sen onnistuvan parhaiten?
      Vanhuksia arvostelemalla ja tuomiten?

      Vai keksitkö toimivampia malleja?

      • apkyselijä

        Sä et ole ehkä nähnyt.
        Mistä mä taas sitten tiedän, että oletko sä elänyt pumpulissa?
        En tiedä sun elämästä mitään, joten en viitsi sitä arvostellakaan.

        Sen sijaan sinullahan oli hyviä ideoita minulle, kuten maailman parantaminen.

        Teen sitä jo osaltani, mutta se, että ihmettelee jotain asiaa ei tarkoita suinkaan maailman parantamista. Eikä mulla ole kyllä valitettavasti mitään halua parantaa vanhuksien elämän laatua, kerta ovat niin vittumaisia.
        Kunnioitus ansaitaan.
        Sitäpaitsi, te vetelette jo viimeisiänne.

        En ole tuominnut, tuo on ihan sitä arkipäiväistä käytöstä kun sattuu joskus HARVOIN vanhuksien kanssa aamulla kauppaan. Tästähän voisi päätellä, että kerta sitä tapahtuu harvoin, että menen eläkeläisten kanssa samaan aikaan kauppaan, niin sitä tapahtuu usein.


      • ent.siivoojaparka
        apkyselijä kirjoitti:

        Sä et ole ehkä nähnyt.
        Mistä mä taas sitten tiedän, että oletko sä elänyt pumpulissa?
        En tiedä sun elämästä mitään, joten en viitsi sitä arvostellakaan.

        Sen sijaan sinullahan oli hyviä ideoita minulle, kuten maailman parantaminen.

        Teen sitä jo osaltani, mutta se, että ihmettelee jotain asiaa ei tarkoita suinkaan maailman parantamista. Eikä mulla ole kyllä valitettavasti mitään halua parantaa vanhuksien elämän laatua, kerta ovat niin vittumaisia.
        Kunnioitus ansaitaan.
        Sitäpaitsi, te vetelette jo viimeisiänne.

        En ole tuominnut, tuo on ihan sitä arkipäiväistä käytöstä kun sattuu joskus HARVOIN vanhuksien kanssa aamulla kauppaan. Tästähän voisi päätellä, että kerta sitä tapahtuu harvoin, että menen eläkeläisten kanssa samaan aikaan kauppaan, niin sitä tapahtuu usein.

        Tuosta viimeisten vetelemisestä voisin muistuttaa sinua siitä, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole saavuttaneet edes tuota sinun kunnioitettavaa ikääsi.
        Voihan olla, että olet koivet suorana paljon ennen meitä, jotka nyt olemme 60 .
        Jo tuo kireä elämänkatsomuksesi on johdattamassa sinua hyvää vauhtia sydän-verisuoniongelmiin jo nuorella iällä.
        Hellitä vähän ja ala ottaa elämä rennommin.


      • apkyselijä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuosta viimeisten vetelemisestä voisin muistuttaa sinua siitä, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole saavuttaneet edes tuota sinun kunnioitettavaa ikääsi.
        Voihan olla, että olet koivet suorana paljon ennen meitä, jotka nyt olemme 60 .
        Jo tuo kireä elämänkatsomuksesi on johdattamassa sinua hyvää vauhtia sydän-verisuoniongelmiin jo nuorella iällä.
        Hellitä vähän ja ala ottaa elämä rennommin.

        1. Sä et ole nähnyt mua tän ruudun takana, minua hymyillyttää jatkuvasti. Eikös hymy tee hyvää yleisvaltaisesti terveydelle?

        2. Miksi vertaat viimeisiään veteleviä nuoria teihin vanhuksiin? Onko jotenkin hienoa, että nuori ihminen sairastuu vakavasti ja kuolee pois? Eikö tämä ole aika ilkeä mentaliteetti kans?


      • apkyselijä

        Hienoa, osasit kopioida ja liittää.


    • hytinäx1

      Kyllä sinun täytyisi kiireen vilkkaa mennä käymään isovanhempiesi luona juttelemassa niitä näitä. Tai jos sanoa näpsäytät ettei sinulla ole isovanhempia elossa, niin ainahan voi mennä kavereiden isovanhempien luo keskustelemaan näistä tärkeistä asioista silmätysten.

      • apkyselijä

        Mä kyllä käyn mun mummelini luona aina ajoittain ja hän on mitä mainioin mummo mulle. En sitten tiedä, miten kohtelee muita nuoria, mutta en ainakaan ole huomannut mitään sellaista kun hän tuntuu keskittyvän omaan elämäänsä niin visusti.
        Huoliahan hänellä toki on, mutta viisaana lähtee lenkille.
        Lähde sinäkin.


      • hytinäx1
        apkyselijä kirjoitti:

        Mä kyllä käyn mun mummelini luona aina ajoittain ja hän on mitä mainioin mummo mulle. En sitten tiedä, miten kohtelee muita nuoria, mutta en ainakaan ole huomannut mitään sellaista kun hän tuntuu keskittyvän omaan elämäänsä niin visusti.
        Huoliahan hänellä toki on, mutta viisaana lähtee lenkille.
        Lähde sinäkin.

        Kiva kun käyt tapaamassa mummoasi. Otappa hänet mukaan ostoksille joku kerta ja kerro havannoistasi hänelle.
        Don't worry : https://youtu.be/pAs9I-3UZlM


      • dsafdfgdgfh
        hytinäx1 kirjoitti:

        Kiva kun käyt tapaamassa mummoasi. Otappa hänet mukaan ostoksille joku kerta ja kerro havannoistasi hänelle.
        Don't worry : https://youtu.be/pAs9I-3UZlM

        Voisin ottaakin, mutta soittaisin jotain kunnon nuorten musiikkia, enkä tuollaista vanhuksille vääntämällä väännettyä "nykyajan" poppia.
        Olisi loukkaavaa mummoani kohtaan soittaa jotain tuollaista. Kyllä hän haluaa varmasti ihan aidosti kiinnostua nuorista ja niiden musiikkimausta.


      • HähKukaMäOikeinOon
        dsafdfgdgfh kirjoitti:

        Voisin ottaakin, mutta soittaisin jotain kunnon nuorten musiikkia, enkä tuollaista vanhuksille vääntämällä väännettyä "nykyajan" poppia.
        Olisi loukkaavaa mummoani kohtaan soittaa jotain tuollaista. Kyllä hän haluaa varmasti ihan aidosti kiinnostua nuorista ja niiden musiikkimausta.

        Niiden vai meidän?


      • hytinäx1
        dsafdfgdgfh kirjoitti:

        Voisin ottaakin, mutta soittaisin jotain kunnon nuorten musiikkia, enkä tuollaista vanhuksille vääntämällä väännettyä "nykyajan" poppia.
        Olisi loukkaavaa mummoani kohtaan soittaa jotain tuollaista. Kyllä hän haluaa varmasti ihan aidosti kiinnostua nuorista ja niiden musiikkimausta.

        Olen erittäin kiinnostunut uudesta musiikista, laitappa linkki jostakin hyvästä ihkauudesta tai vaikka artistin nimestä, niin haen itse.
        Miksi muuten vaihdoit nimimerkkisi?


      • fdhgfghfgj
        hytinäx1 kirjoitti:

        Olen erittäin kiinnostunut uudesta musiikista, laitappa linkki jostakin hyvästä ihkauudesta tai vaikka artistin nimestä, niin haen itse.
        Miksi muuten vaihdoit nimimerkkisi?

        Koska minua esittävät täällä vanhukset nimimerkilläni, jottei mua otettaisi tosissaan.
        Se on eräänlainen lyömäase kun keinot ovat loppuneet ja tulee itselleen uhkaksi koettua tekstiä, mitä ei pysty järjellä enää käsittelemään.
        Tällä tavoin pelastetaan maailma.

        En ala tekemään tästä mitään musiikkiketjua.
        Mulla on erikoinen musiikkimaku ja sillä selvä.


      • Monta_napaa
        apkyselijä kirjoitti:

        Mä kyllä käyn mun mummelini luona aina ajoittain ja hän on mitä mainioin mummo mulle. En sitten tiedä, miten kohtelee muita nuoria, mutta en ainakaan ole huomannut mitään sellaista kun hän tuntuu keskittyvän omaan elämäänsä niin visusti.
        Huoliahan hänellä toki on, mutta viisaana lähtee lenkille.
        Lähde sinäkin.

        Olet ilmeisesti perinyt sekä geenien että opin kautta omat mallisi. Omaa napaa tulee ryhtyä tuijottamaan tiukasti ja keskittyä siihen!


      • fdhgfghfgj kirjoitti:

        Koska minua esittävät täällä vanhukset nimimerkilläni, jottei mua otettaisi tosissaan.
        Se on eräänlainen lyömäase kun keinot ovat loppuneet ja tulee itselleen uhkaksi koettua tekstiä, mitä ei pysty järjellä enää käsittelemään.
        Tällä tavoin pelastetaan maailma.

        En ala tekemään tästä mitään musiikkiketjua.
        Mulla on erikoinen musiikkimaku ja sillä selvä.

        Aloittaja, kyssäri musiikista.

        Minkä niminen on nyt hyvin suosittu kotimainen musiikkikappale, joka soi päivittäin ja useasti radion kanavilta?


      • mitahhhahmitaa

        vanhukset kuuntelee radiota (tosijuttu, tunnen monta vanhusta)

        nuoret tykkää omasta valikoimasta, (YLEENSÄ :) )


      • Korppis1
        mitahhhahmitaa kirjoitti:

        vanhukset kuuntelee radiota (tosijuttu, tunnen monta vanhusta)

        nuoret tykkää omasta valikoimasta, (YLEENSÄ :) )

        Onko sinulla autoa? Ei tietenkään. Minä kuuntelen radiota ajaessani autoa. Suosikkini on RadioRock ja sen juontajista mieleiseni Jone ja hänen juontonsa päivävuoro.

        Tuo kappale jota et tiennyt, jonka jokainen nuori tietää tänä päivänä on Puumiekka.

        https://www.youtube.com/watch?v=N5mx0Dzkrrs

        http://www.radiorock.fi/#!/ohjelma

        Mitäs te nuoret kuuntelette? ; )))


      • nootottaajooo
        Korppis1 kirjoitti:

        Onko sinulla autoa? Ei tietenkään. Minä kuuntelen radiota ajaessani autoa. Suosikkini on RadioRock ja sen juontajista mieleiseni Jone ja hänen juontonsa päivävuoro.

        Tuo kappale jota et tiennyt, jonka jokainen nuori tietää tänä päivänä on Puumiekka.

        https://www.youtube.com/watch?v=N5mx0Dzkrrs

        http://www.radiorock.fi/#!/ohjelma

        Mitäs te nuoret kuuntelette? ; )))

        oho tottapa tuo mutta ehkä liian monella tuolla liikeenteessä viihdyttävät radio kanavat ku ei osaa edes kolmiota lukea tai pysähtyä suojatietä ylittäviä varten

        pitihän se arvata että tämä päänsärky kipale on hittibiisi... radiota tulee oikeastaan kuunneltua vasten tahtoa kun prototyyppejä ajelen konepajalla ! :)

        mitä nuoret kuuntelee? tämä kipale mitä sinulle syötetään radiosta ei ole maailman ainoa kipale. suomessa ei enää tehdä hyvää musiikkia mutta on tehty kauan sitten , ennen kuin tämä nuori oli edes syntynyt ))))


      • nootottaajooo

        käyppä vähä kuuntelemassa maailman toisia biisejä, genre on sinun valittavissa tottakai annan sentään vapauden siihen.


    • KevätTekeeTepposiaanTaas

      Tuttu juttu ... kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari :DDD

      • apkyselijä

        Kevät, kesä, talvi, syksy?
        Uskotko oikeasti, että noilla on niin merkitystä jos jokin asia ihmetyttää?

        Ja joo, miten tuon lauseen oikeen voisi ymmärtää kunnolla?
        "Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari"
        Kyllähän kaikki autot kiihtyvät sataan, paitsi mopoautot?
        Taitaa olla akka ratissa siellä. :)


      • kestettävä

        Kyllä kyllä paljastui tämä ap-tuttujutuksi täällä. Vanha sekoilija hän. Kiihtyy kuin henlilövaakansa nollasta sataan hahahahaa


      • vaiperutkokokojuhlat

        Juhlavalmistelut???


      • apkyselijä
        apkyselijä kirjoitti:

        Kevät, kesä, talvi, syksy?
        Uskotko oikeasti, että noilla on niin merkitystä jos jokin asia ihmetyttää?

        Ja joo, miten tuon lauseen oikeen voisi ymmärtää kunnolla?
        "Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari"
        Kyllähän kaikki autot kiihtyvät sataan, paitsi mopoautot?
        Taitaa olla akka ratissa siellä. :)

        Ai nyt mä tajusin, toiset kiihtyy enemmän kuin toiset!

        Kivaa oppia jotain uutta :D


      • sdfdsfgdg
        kestettävä kirjoitti:

        Kyllä kyllä paljastui tämä ap-tuttujutuksi täällä. Vanha sekoilija hän. Kiihtyy kuin henlilövaakansa nollasta sataan hahahahaa

        Eeh, jeee!
        Hienoa, mainiota!
        Paljastit minut läskiksi!

        Onko sulla kuvaa mulle todistaa?

        PS. Kun mennään arvuuttelemaan henkilön ulkoisia piirteitä argumentoinnissa, ollaan erittäin heikoilla.


      • dfsgdfghdfh
        apkyselijä kirjoitti:

        Ai nyt mä tajusin, toiset kiihtyy enemmän kuin toiset!

        Kivaa oppia jotain uutta :D

        Älä sä pelle jaksa vastailla mun nimimerkillä.


      • hytinäx1
        sdfdsfgdg kirjoitti:

        Eeh, jeee!
        Hienoa, mainiota!
        Paljastit minut läskiksi!

        Onko sulla kuvaa mulle todistaa?

        PS. Kun mennään arvuuttelemaan henkilön ulkoisia piirteitä argumentoinnissa, ollaan erittäin heikoilla.

        No hirmu nopeasti tämän keskustelun satanen onkin täyttymässä, vielä 15 minuuttia aikaa ja voi olla että tunnissa kerkesi tulla 100 osallistumista. DDDD, hienoa aloittaja!.


      • fhgfghfgh

        Joo, itselleen arat aiheet koskettavat, ihan meitä jokaista.

        En kyllä uskonut, että vanhukset vastailisivat näin aktiivisesti kun luulisi, että heillä on jo tasapainoinen elämä kaiken sen jälkeen, mitä ovat joutuneet kokemaan ja oppimaan.
        Mutta joo, minullakin 15 minuuttia jäljellä ja sitten lähden kahvittelemaan mummoni kanssa.


      • Ferrari_on_auto
        apkyselijä kirjoitti:

        Kevät, kesä, talvi, syksy?
        Uskotko oikeasti, että noilla on niin merkitystä jos jokin asia ihmetyttää?

        Ja joo, miten tuon lauseen oikeen voisi ymmärtää kunnolla?
        "Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari"
        Kyllähän kaikki autot kiihtyvät sataan, paitsi mopoautot?
        Taitaa olla akka ratissa siellä. :)

        Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari = kiihtyy todella nopeasti, omassa sarjassaan huippu.


      • Sancta_simpis
        apkyselijä kirjoitti:

        Kevät, kesä, talvi, syksy?
        Uskotko oikeasti, että noilla on niin merkitystä jos jokin asia ihmetyttää?

        Ja joo, miten tuon lauseen oikeen voisi ymmärtää kunnolla?
        "Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari"
        Kyllähän kaikki autot kiihtyvät sataan, paitsi mopoautot?
        Taitaa olla akka ratissa siellä. :)

        Ooh, Sancta Simplicitas!


      • fghfgjhfgj
        Ferrari_on_auto kirjoitti:

        Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari = kiihtyy todella nopeasti, omassa sarjassaan huippu.

        Oho, kappas!
        Luitko tämän juuri äskettäin, kun kesti vastata?

        Yleensä kuitenkin kun puhutaan nopeista sporttiautoista, mitataan nollasta sataan kiihtyvyyttä sekunteina. Jokainen auto kiihtyy kyllä sataan.

        Ferrari on yliarvostettu italialainen paska.


      • dsfgdfghg
        Sancta_simpis kirjoitti:

        Ooh, Sancta Simplicitas!

        No katoppas herraa!
        Ei ymmärrä pointtia ja nuolasee ennen kun tipahtaa.


      • Kasvavia_voimia
        apkyselijä kirjoitti:

        Kevät, kesä, talvi, syksy?
        Uskotko oikeasti, että noilla on niin merkitystä jos jokin asia ihmetyttää?

        Ja joo, miten tuon lauseen oikeen voisi ymmärtää kunnolla?
        "Kiihtyy nollasta sataan kuin Ferrari"
        Kyllähän kaikki autot kiihtyvät sataan, paitsi mopoautot?
        Taitaa olla akka ratissa siellä. :)

        Oo, Sancta Simplicitas!!! Kylläpä on tärkeätä tietoa tarjolla. Ja yksinkertainen kuvittelee, ettei muillakaan näille pastoille kirjoittavilla ole muuta tekemistä kuin odottaa jonkun hmmmmm-kyselijän viestejä. - OOOOh, mitä hän mahtaakaan kirjoittaa? Onko muuten mies vai nainen?


    • yönkylmä

      Vaikka näytän Denterialaiselta ei se ole minun syy, nyt voin elää huolta vailla lapsen lailla, jos vihaat äitiäsi ei sekään ole minun syy kyllä sinäkin opit kävelemään hiljaa.

      • fdgfdghfgh

        Ohh, hienoa lyyristä runoutta! Suorastaan vangitsevaa.
        Tässä sinullekin yksi:

        Olen nuori ja vilpitön, en silmätön ja taipumaton.
        Nyt elän kuin nuoruutta parhaimmillaan, vanhukset ovat varhaimmillaan, koittavat pilata nuorilta ilon, ihon hehkun ja silon.
        Oi äiti anna mun huolehtia susta niin, ettei susta tule ilkeää vanhaa, tai mä joudun käyttämään sulle pahanmakuista hammastahnaa.

        Tämän runon teille esitteli kävelemään oppinut sarkastisesti vastannut parikymppinen nuori.


      • frfpoasjjidj
        fdgfdghfgh kirjoitti:

        Ohh, hienoa lyyristä runoutta! Suorastaan vangitsevaa.
        Tässä sinullekin yksi:

        Olen nuori ja vilpitön, en silmätön ja taipumaton.
        Nyt elän kuin nuoruutta parhaimmillaan, vanhukset ovat varhaimmillaan, koittavat pilata nuorilta ilon, ihon hehkun ja silon.
        Oi äiti anna mun huolehtia susta niin, ettei susta tule ilkeää vanhaa, tai mä joudun käyttämään sulle pahanmakuista hammastahnaa.

        Tämän runon teille esitteli kävelemään oppinut sarkastisesti vastannut parikymppinen nuori.

        Ei ne vuodet valehtelemalla katoa :DDDDD


      • gfhfghjgfj
        frfpoasjjidj kirjoitti:

        Ei ne vuodet valehtelemalla katoa :DDDDD

        Miksi mun PITÄISI valehdella?
        Selitä se.


      • yönkylmä

        Mihin sul on kiire, maltahan ny, uhmaikä häviää kun vartut vaik silmäsi auauenneet ei kaik'ole musta vakoista jos vanhus viisas sua neuvoo ota opiksi ei pahaks'


      • kilsegh
        fdgfdghfgh kirjoitti:

        Ohh, hienoa lyyristä runoutta! Suorastaan vangitsevaa.
        Tässä sinullekin yksi:

        Olen nuori ja vilpitön, en silmätön ja taipumaton.
        Nyt elän kuin nuoruutta parhaimmillaan, vanhukset ovat varhaimmillaan, koittavat pilata nuorilta ilon, ihon hehkun ja silon.
        Oi äiti anna mun huolehtia susta niin, ettei susta tule ilkeää vanhaa, tai mä joudun käyttämään sulle pahanmakuista hammastahnaa.

        Tämän runon teille esitteli kävelemään oppinut sarkastisesti vastannut parikymppinen nuori.

        Nyt elän KUIN nuoruutta parhaimmillaan??

        Näin me vanhat pruukaamme runoilla.


    • Sisarnormivalkoinen

      Nyt en ehdi enää enempää sua ruokkia ja viihdyttää, työt kutsuu.

      • dfgdfd

        Joo ne kutsuu aina silloin, kun pitäisi vastata kysymykseen. :D
        Puolustus myöskin työntäyteiselle ja rikkaalle elämälle, jota todellisuudessa ei ole.
        Ehdithän sä tuonkin vastauksen heittää niin olisit kerralla vastannut jotain kunnollista?


    • Meillä joillakin vanhuksilla on nuoria jälkeläisiä, joillakin jopa rippikouluikäisiä.

      Itselläni on 26 - 32-vuotiaat tosi kivat pojat. Tuttua on nuorten kanssa eläminen. Onhan heillä hyvät ja pahat päivänsä, kuten minullakin, mutta mamin kulta-mussukoita he ovat.

      Kuopus lähti juuri vaihtamaan autooni kesärenkaita.

      Esikoinen hikoilee vaimonsa kanssa Indonesiassa Balin hiekkarannalla.

      Hautaan kaatuvalla kihlatullani on 53 - 54-vuotiaat sekä 22 - 30-vuotiaat lapset ; )

      Minkä ikäinen mielestäsi on vanhus?
      Minkä kuntoinen on mielestäsi hautaan kaatuva?

    • nylkkytätejätäälon

      Ehdottomat ykköset täällä toki on nuorempia naisia ahdistelevat ja vainoavat homomammat, eivät itse ole selvinneet parisuhteissaan vaan pedofiilinarstisteina ottavat aina uusia uhreja, kun eivät kestä kohdata sitä mitä tekonsa aiheuttavat omaan peiliin. ja kokevat olevansa niin fiksua että ahdistelujensa kohteet ovat kuulemma narsisteja ja he itse psykiatrian ammattilaisia. Mielisairaat nylkyttäjätädit eivät oikein saa maksettua korvauksia ahdistelujensa kohteille.

      Että kyllä aloittaja aivan oikeassa on sellaisia kaikentietäviä nassetätejähän täällä, uusia perheitä narsisteille jotka eivät vaan ominaisuuksiensa puolesta ole kyennyt edellisissäkään suhteissa muita osapuolia kuuntelemaan tai huomioimaan. Sit muutama vanha itseään jokapuolelle jakeleva setäkin varmaankin löytyy, kenelle oman avioliittolisäkkeensä jakaminen useammille ai laav juulle ja mielellään nuoremmalle, on se oppi jonka haluavat omalla käyttäytymisellään jälkipovilleen opettaa.

      • siksiloer

        Tää nyt oli niin korkeaa matematiikkaa, että meni yli hilseen ; D


      • köhköh

        Joo eikä täällä saisi olla jos ei osaa psykologiaa


    • Muita lukematta nuoret naiset hymyilevät minulle joskus iskevät silmää. Nuorien kanssa olen tullut toimeen paremmin kuin vanhempien, ex nuoret vuoralaisina pääasiassa olivat parempia, kokemus asiasta 35 vuotta.

      • Ruotsissa eläkeläiset ovat köyhiä pelikoneita ei ole kaupoissa ja yleensä hyvin harvoissa paikoissa vaikka olisi täysi anniskeluoikeus. Suomi on rikas maa kenelläkään ei ole huoli rahasta.

        Suomi on eläke ja veroparatiisi, näissä Kreikka on kymmeniä vuosia jäljessä 100% totuus. ( obs USA on suuri veroparatiisi, Suomikin voisi olla)--eräs osavaltio.


    • Epäilen että aloitus on tahallinen provo, vaan ei se minua haittaa.
      Olen hyvin ystävällinen ja aurinkoinen mummeli, en loukkaa ketään jos sen suinkin pystyn välttämään.
      Eilen katsoin ohjelmaa Au Pairit Australiassa, kyllä säälitti kuinka avuttomia nämä tyttöset olivat. Talon rouva sanoi että puhelin on kädessä koko ajan kun pitäisi lapsia hoitaa. Päivä istutaan netissä tai puhutaan puhelimessa jos ollaan yksin kotona, edes roskapussia ei saada ulos. Heidän olisi kannattanut jäädä suomeen, hävetti kovasti tuollainen avuttomuus.
      Muistan omaa nuoruuttani, paljon oli oppimista minullakin joten ymmärrän näitä nuoria kaikesta huolimatta, vaikka nyt nolottikin heidän puolestaan. En ihmettele kun anoppi meinasi repiä harvat haivenensa takiani.
      En ala riitelemään aloittajan kanssa, sitä hän selvästi hakee.
      Jospa tiellesi sattuisi joku ihana kiltti ukkeli tai mummeli.

      • Täysin sonta ohjelma en katso, yleensä hyvin harvoin on suomen tv:ssä näkemisen arvoista, vanhat nollat vain koko ajan pitäsi oppia Ruotsista.


      • xx9 kirjoitti:

        Täysin sonta ohjelma en katso, yleensä hyvin harvoin on suomen tv:ssä näkemisen arvoista, vanhat nollat vain koko ajan pitäsi oppia Ruotsista.

        Et kai ole äreä vanhus ;)
        Kiinnostuin ohjelmasta kun sattui kohdalle, kannatti katsoa mielestäni. Asun suomessa ja olen tyytyväinen, en haikaile ruotsiin.
        Ajelin pyörällä parikymmentä km, tuli pirteä hyvä olo, suosittelen sinullekin.


      • mielikki.neito kirjoitti:

        Et kai ole äreä vanhus ;)
        Kiinnostuin ohjelmasta kun sattui kohdalle, kannatti katsoa mielestäni. Asun suomessa ja olen tyytyväinen, en haikaile ruotsiin.
        Ajelin pyörällä parikymmentä km, tuli pirteä hyvä olo, suosittelen sinullekin.

        Apinat 2016 asuvat Suomessa........ Tiedän missä asun.


    • EhhhehhHeheHeh

      Ai nuoret käyttäytyvät hyvin? Joopa Joo x)))) salli mun nauraa...!!!!

    • KohtiArabiKevättäNam

      Te Nuoret olette ansainneet MUSLIMI INVAASION TÄNNE ^^

    • blonditöröhuuli

      onko maritiinajaana jostain pahoittanut mielensä, kun noin pitää parkua? kerro kaupassa jonotusongelmasi, siellä e kurinpitäjä istuu kassantakana. tai miehellesi, hänen kanssaan on kivempi jutella

    • Mitä tulee alkuun yleensä ihmiset vanhassa iässä ovat ymmärtäväisiä kaikessa.

    • Aloittaja kyllä kirjoitti asiaa. Liian usein kohtaan ikäisiäni, jotka eivät ota muita kuin itseänsä huomioon. Se on surullista. Niin paljon kun nuorilla olisi vanhemmille ihmisille annettavaa.
      Minä ainakin ihailen nuorten energisyyttä, siis sitä josta itsellä on enää vain muistoja.

      Ehkä ymmärrän vanhojen ukkojen tuijottelun nuorien naisten perään. Se on eräänlaista surutyötä iäksi menetetyn nuoruuden kohdalta. Varmaan monet muistot kulkevat noidenkin ukkojen mielissä. Muistavat, että millaista oli silloin ennen.
      Voi tietenkin joillakin olla muitakin ajatuksia tai jotkut vain katsovat muistamatta enää, että miksi katsovat.

      Toisaalta, jos ihmisiä seuraa, niin kaikki katsovat johonkin suuntaan, monet vain ohi kulkevaa ihmisvirtaa, sen kummemmin sieltä ketään bongaamatta.
      Monesti juuri nuoret ovat laittaneet itsensä huomiota herättävän näköisiksi, joita sitten jotkut ihmeissään tuijottavat.

      Itse kerran seurasin, vaimoa odotellessa, erästä marketin kassatyttöä ja ihailin hänen todella nopeaa ja näppärää ostoksien käsittelyä siinä hihnalla. Näin niin monen asiakkaan ostoksien käsittelyn, että uskoin hänen olevan todella lahjakas siinä työssään. Hän ei tiennyt, että seurasin hänen työskentelyään, koska olin viistosti hänen takanaan.
      Olin niin otettu näkemästäni, että vaimon tultua, kerroin hänellekin havaintoni. Hänkin seurasi hetken ja totesi saman kuin minäkin. Kun sen kassan jonoon tuli pieni rako, niin kävimme antamassa hänelle kannustavaa palautetta. Hän oli aivan ihmeissään, kun oli tottunut vain kärsimättömiin ja purnaaviin asiakkaisiin. Tuskin oli koskaan saanut postiivista palautetta työstään.

      Hän oli nuori ja kesätöissä tienaamassa opiskelurahoja, eikä siis ollut leipiintynyt vielä hommaansa.

      On paljon muitakin tapauksia, joissa etsin positiivisia ominaisuuksia ihmisistä ja jos ovat palveluammatissa, niin mahdollisimman usein pyrin antamaan positiivista palautetta.

      • O-Orvokki

        Jatkan asian vierestä minäkin:

        Hyvää palautetta kannattaa antaa, kertoa, lähettää viesti tms. myös esimiestasolle, päällikölle ja johtajille, jolloin arvostamamme työntekijä tulee huomatuksi ja ehkä palkituksikin. - Joskus olen kertonut kiitoksistani ja olen saanut kuulla niiden seuraamuksista asianomaiselta.


    • tuossaoliasiaa

      Minä aion harrastaa ja opiskella vielä eläkkeelläkin. Kammottaa ajatuskin että kuluttelisin vain aikaani jossain kauppakeskusten penkeillä tai lätkimässä hedelmäpelejä. Tekniikkalaitteita olen pitkään harrastellut ja aion harrastella niin kauan kun pää toimii että ei missään vaiheessa tarvitse sanoa ettei osaa mitään.

      Ehkä me seuraava eläkesukupolvi ollaan jo paljon viisaampia kuin nykyiset.

      Osa turvautuu kokonaan lastensa osaamiseen ja on oman kehityksensä, oppimisensa jättänyt kokonaan. Kurjalta kuulostaa jos kuuskymppinenkin jo sanoo ettei minun tarvitse osata mitään kun tytär tai poika hoitaa kaikki asiat.

      On seniori kursseja eikä milloinkaan ole myöhäistä alkaa itse opettelemaan uusia asioita sen sijaan että jossain penkillä vahtaa ja jaaraa paskaa jotta saa aikaansa kulutettua.

      • ihme.tietäjä

        Mitä se sulle kuuluu missä vanhukset aikaansa viettää, juttelevat istuskellessaan ja tykkäävät olla toisten seurassa. Nuoriso valtaa kauppakeskusten käytävät ja lojuu norkoillen pitkin poikin ohikulkevien tiellä. Poliisit ja vartijat käy hätistelemässä pois. Menisivät ulos johonkin järkevään tekemiseen vaikka roskia keräämään.


    • Aloittaja kirjoittaa: "Myöskin netissä marmatetaan kuinka kaikki nuoret ovat tyypillisiä netin, muodin, ulkonäön sun muun orjia. Aistinko tässä kateutta kun teidän omassa nuoruudessanne ei tällaista ollut? "

      Joka sukupolvella on oma muotinsa, myös meillä oli vaikka muodin orjia oli harvassa. Puhelin on nykyisin monilla nuorilla kädessä varmaan nukkuessakin, jonkinlaista orjuutta se on, ainakin haittaa muuta elämää. Olen hyvilläni että nuoruudessani tavallinen lankapuhelin riitti, en tunne jääneeni mitään paitsi. Onhan minulla nyt älypuhelimet ja muut vempeleet, eläkkeellä on aikaa touhuta niidenkin parissa, mutta ilman orjailua.
      Kaikki ovat olleet nuoria kuten sinä nyt, se on hyvin ohimenevä vaihe. En tunne kateutta nykyisiä nuoria kohtaan tänä nuoruutta ihannoivana aikana, vanheneminen saattaa olla teille vaikeampaa kuin ikäluokallemme.
      Olen hyvin tyytyväinen elämääni juuri tämän ikäisenä, ei ikääntyminen ole vaikeaa niin kauan kun on terve, myös nuori voi sairastua joten sekään ei koske yksinomaan vanhempia ihmisiä. Matka kohti kuolemaa alkaa jo syntymässä, jokaisella.

    • viiskymppi

      Vanhukset ovat röyhkeitä ja epäkohteliaita.. Onneksi pääsevät kitumaan vanhainkoteihin pois pyörimästä ja etuilemasta jonoista. Ja kyttäämästä ja puuttumasta jokaiseen asiaan mikä ei kuulu niille milläänlailla. Vanhuksissa ei ole mitään hyvää ja itse ovat tämän aiheuttaneet käytöksellään. Aina nuoria syyllistetään mutta katsokaa muorit peiliin.

      • ent.siivoojaparka

        Minä en nuorenakaan ajatellut vanhuksista noin.
        Minulle ihmiset ovat aina olleet ihmisiä iästä huolimatta. Eri luonteisia, joistakin pitää enemmän kuin toisista, mutta iän kanssa sillä ei ole mitään tekemistä minulle, ei ole ollut koskaan.


    • Ikääriittäävieläkin

      Otanpa käsittelyyn ja yritän vastata, koska uskot, että saatamme olla vielä suht. järjissämme ja pystytte vastaamaan. Olen yksi niistä vanhoista naisihmisistä, joiden käytös ilmeisesti sinua loukkaa.
      Koska itsekin näin tunnut korostavat asiallisuutta, niin koetetaan olla asiallisia:
      Ensinnäkin "vahat naisihmiset" ovat ilkeitä nuoria naisia kohtaan." - Mietin, milloin olisin itse tavannut nuoria naisia, ja ilkeillyt heille, mutta ei muistu mieleen kuin lapsenlapset ja naapureiden tyttäret, joita tervehdin. Ei ole riitoja koskaan ollut.
      En ole ikinä sanonut, että joku minulle tuntematon nuori naisihminen ei osaisi tehdä jotain asiaa oikein. Minä en ole apua ikinä heiltä pyytänyt, ehkä juuri siksi, etten halua opettaa heitä. Aloittaja ehdottaa, että yrittäisin tutustua heihin, ja toivoo, etten heti löisi jotain typerää leimaa heidän otsaansa. Miksi?
      Kysyn, missä voisin tutustua nuoriin naisihmisiin. Eläkeläisenä asun itsekseni, käyn lähikaupoissa ostoksilla ja tapaan siellä henkilökuntaa, joka on ollut minulle aina kohteliasta ja avuliasta. En ikimaailmassa tönisi ketään, mutta ei minuakaan ole tönitty. Sen olen ainakin elämässäni oppinut, etten mene niin ahtaaseen paikkaan, ettei ohi pääse. Minun käymissäni liikkeissä osataan jonottaa, ei siellä kukaan yritäkään etuilla "pienten ostosten kanssa". Harmittaisi varmasti. Millainen on mielestäsi "loukkaus"? Itse sanoisin loukkaukseksi etuilua kiireen ja pikkuostoksien varjolla.
      En ole lyömässä leimoja nuoriin ihmisiin.. Kirjastossa , terveyskeskuksessa, apteekissa - en ikinä ole väheksynyt heidän ammattitaitoaan. Mutta en minä pyri tutustumaan heihin. He ovat minua vuosikymmenet nuorempia ja elävät omaa elämäänsä.
      Kirjoittaja on ilmeisesti vielä nuorempi, koska vasta opettelee elämää ja pelkää antavansa itsestään naiivin ja kokemattoman kuvan. Nuori on aina kaunis, älä katseita pelkää. Äläkä sure: ikä parantaa.
      Mutta opettele itse paremmin kuin nuo arvostelemasi vanhat naisihmiset. Opi elämästä ja viisastu. Opi kunnioittamaan kanssaihmisiäsi. Elä elämäsi niin, ettei sinusta tule katkeraa ja tönivää vanhusta. Opetteleminenkaan ei aina ole ruusuilla tanssimista. Ikäväkin kokemus kasvattaa. Kaikkien elämä ei ole suonut onnellista vanhuutta.
      Käytöstavat ovat ehkä tosiaan löystyneet meidän nuoruuden ajoista. "Paska" oli sana, jota ei ollut lupa käyttää lapsena eikä vanhempanakaan. Meidän nuoruudessamme se vielä oli sivistymättömyyden osoitus.
      Eivät vanhukset nuoria pelkää. He ovat jo sen ajan eläneet.

    • Anonyymi

      Olen ulkomaalainen asun suomissa pitkä ! Vanhat suomalaiset istu tyhjän päällä , siis turha työelämä ja turha stressi , ei hän nauti eikä tehnyt mitään kuin töitä!! Työ kultturi ja sisu ja suomalisdus on harha ja turha, teke ihmiset orja lain mukaan !!! Tämän on takia kun virtailu minun kotimaa vanhus ja suomaliset vanhat ihmeset..... give me life and shot me when i get sick loool

    • Anonyymi

      Voivoi, epäkohteliaisuutta ja törppöä käytöstä on joka ikäryhmässä, sekä vanhuksissa että nuorissa, tämä nyt on itsestään selvää, ainakin meille yli 6-kýmppisille, sen verran on elämää tullut nähtyä ja koettua eli tässä tapauksessa voin hieman ojentaa sinua.

      Vanhat ukot istuskelevat kauppojen auloissa ja muuallakin, mikäs siinä. Kaipa olet nähnyt myös nuorisoa hengailevan siellä sun täällä. Minua ei moinen haittaa. Ja ne ukot kyllä katselevat ihan kaikkia ihmisiä, ei vain nuoria naisia mutta ehkäpä nuorilla naisille on jotenkin vierasta vielä se, että katsellaan, jopa tuijotetaan ja se ei todellakaan tarkoita yhtikäs mitään.

      Yleistäminen on naiivia, mutta kun opiskelet ja saat elämän kokemusta, opit suhteuttamaan asiat. Kaikki, mistä valitat, on täysin merkityksetöntä kokonaisuuden kannalta; pikkujuttuja meidän ikäisille!

    • Anonyymi

      Vuoro on vuoro kassajonossa, ihan sama onko 1 tai 5 tavaraa.
      Nuoret ei osaa edes olla kohteliaita ja jonottaa. Pitävät itseään etuoikeutettuna.

      • Anonyymi

        Jos mulla on ostoskärry täynnä ja takanani seisoo nuori tai vanha tai minkä ikäinen ihminen tahansa, kysyn häneltä, haluaako hän mennä ensin / edelleni. Hyvin harvoin joku ei halua. Hymy ja kiitos tulee myös aina luvalla 'etuilusta'. - Nm. Jos sulla on ikää, ole malli


    • Anonyymi

      Anna anteeksi aloittaja, etten erikoisesti sinua katsele kaupassa. Kunhan istuskelen
      ja annan katseeni kiertää.
      "pappa 68v"

    • Anonyymi

      Outo provo-aloitus. Hulluilla on halvat huvit.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on ihan asiallisia pointteja, mutta asialliseen aloitukseen tulee sontaa vaan samantien.

      Itse neljänkympin haarukassa oleva mies, joka sairauden takia käyttää rollaattoria ja olen samat asiat huomannut. Aivan estoitta tuijotetaan ja pitkään. Ohi kävellään tuijottaen koko ajan ja nimenomaan ikäihmiset tekevät tätä.

    • Anonyymi

      No mieti nyt vähän. Jos jatkuvasti kolottaa, se aiheuttaa ärtymystä. Vanhetessa kansantauti kateus sammuuttaa sen viimeisenkin järjenvalon. Miehillä ei ole enää muuta jäykkää kuin asenteet.

    • Anonyymi

      Kerrankin saa käyttäytyä niinkuin huvittaa ja sekös vasta huvittaa.

      • Anonyymi

        Miten niin saa käyttäytyä niinkuin huvittaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin saa käyttäytyä niinkuin huvittaa ?

        Siksi, kun on vanha! Ei ole kaikki muumit kotona. Pää pehmenee jne.........😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, kun on vanha! Ei ole kaikki muumit kotona. Pää pehmenee jne.........😂

        Ai vanhuusko antaa oikeuden käyttäytyä miten vain ???
        Päinvastoin. Nuoret luulevat että niillä kaikki oikeudet olla kuinka törppöjä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai vanhuusko antaa oikeuden käyttäytyä miten vain ???
        Päinvastoin. Nuoret luulevat että niillä kaikki oikeudet olla kuinka törppöjä vaan.

        Suurin osa nuorista käyttäytyy nykyään paremmin kuin vanhempi väestö. Ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.


    • Anonyymi

      Vanha aloitus, kuuluis nykyään tuonne 70 tai 80 palstslle.

    • Anonyymi

      En ole vanhus enkä törkeä. - Nm. Mitä horiset

    • Anonyymi

      Mukava yrittää rollaattorin kanssa päästä bussissa istumaan, kun vaunupaikalla istuu muita eivätkä voi tilaa antaa. Ikää 60 joka kerta. Toisella kerralla viereen istuu alkoholisoitunut nainen ja valittaa käsiään. Tottakai ilman maskia.

      Nuoret todella usein pitävät ovea auki jne, ikäihmiset korkeintaan tuijottavat. Nuorilla on paremmat tavat nykyään.

      • Anonyymi

        Aika tautista juttua, minulle kyllä aivan tuntematon ilmiö. Minä päästän kyllä kaupan kassajonossa kakarat eteeni, etteivät joudu jonottamaan mun viikon ostosten kassaan lyöntiä. No joo, ehkä ajattelen, että laarit tyhjenevät, ja saan pakata tavarani rauhassa kasseihini helposti purettavaan järjestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tautista juttua, minulle kyllä aivan tuntematon ilmiö. Minä päästän kyllä kaupan kassajonossa kakarat eteeni, etteivät joudu jonottamaan mun viikon ostosten kassaan lyöntiä. No joo, ehkä ajattelen, että laarit tyhjenevät, ja saan pakata tavarani rauhassa kasseihini helposti purettavaan järjestykseen.

        Et takuulla päästä. Keskellä käytävää vaan suu auki seisot. Päässä ei liiku enää mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tautista juttua, minulle kyllä aivan tuntematon ilmiö. Minä päästän kyllä kaupan kassajonossa kakarat eteeni, etteivät joudu jonottamaan mun viikon ostosten kassaan lyöntiä. No joo, ehkä ajattelen, että laarit tyhjenevät, ja saan pakata tavarani rauhassa kasseihini helposti purettavaan järjestykseen.

        Et takuulla päästä. Keskellä käytävää vaan suu auki t. Päässä ei liiku enää mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et takuulla päästä. Keskellä käytävää vaan suu auki seisot. Päässä ei liiku enää mikään.

        Tämä olisi hienoa nähdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et takuulla päästä. Keskellä käytävää vaan suu auki t. Päässä ei liiku enää mikään.

        Kyllä hän päästää, kuten minäkin, niin kuin tuolla aiemmin kerroin. Me kaikki emme ole kuin sinä, jolla pyörii sama levy ympyrää päässä. - Nm. Katkaisuhoitoon


    • Anonyymi

      Ilmeisesti vanhuus myös tyhmentää ihmistä. Huomaa kun kaupoissa ja liikenteessä vanhukset seisoo muiden tiellä tajuamatta siirtyä syrjään. Ajatus alkaa pätkiä ja ei oikein tiedä mihin olikaan menossa..

    • Anonyymi

      Yli 70-kymppisiä ei saisi päästää ilman valvojaa mihinkään

    • Anonyymi

      Sinkutpa. Tai mitä ne on.

    • Anonyymi

      Miksi nuoriSSA naisiSSA on silmiinpistävän paljon röyhkeiTÄ etuiliJOITA?
      Huomio kiinnittyy ilmiöön hiukankaan ruuhkaisemmissa tai ahtaammissa paikoissa.
      Esimerkiksi markettien ovilla joutuu usein väistelemään päälle puolijuoksua tunkevia, nuoria naisia.
      Liikuntarajoitteiset ovat ilmeisesti oppineet kokemuksen kautta varomaan tuota ikäluokkaa jossa kuvatun kaltaista törkeyttä esiintyy.

      Se ero nuoriin, sanoisin poikiin on, että sanasto on erilaista. Pojilta kuulee homottelua ja huorittelua johon reagoin ympäristö ( todistajien ) mukaan. Joko huutelu loppuu tai, jos on silminnäkijöitä niin jätän homottelijat homottelemaan.
      Vaimoni huorittelun suhteen olen herkemmin reagoiva.

      • Anonyymi

        Minulla taas kokemus on, että iäkkäät naiset etuilevat ja ikäänkuin kyynärpää aurausta käyttävät apuna ja tämä on tosi.
        Bussiin nykyään mennään jonossa eikä siinä ole havaitavissa juurikaan etuilua, varsinkin nuoret menevät fiksusti samoin ovat iäkkäät oppineen jonotuksen eikä ryntäilyä ole näkynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla taas kokemus on, että iäkkäät naiset etuilevat ja ikäänkuin kyynärpää aurausta käyttävät apuna ja tämä on tosi.
        Bussiin nykyään mennään jonossa eikä siinä ole havaitavissa juurikaan etuilua, varsinkin nuoret menevät fiksusti samoin ovat iäkkäät oppineen jonotuksen eikä ryntäilyä ole näkynyt.

        Samat on kokemukset


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe