Mitä ja missä duunaatte kesällä?? Matkoja, retkiä, vaiko muuta kivaa??
Kesäsuunnitelmia
55
500
Vastaukset
- Löhölöhö
Menikö ikiteiniltä työpaikka alta?
- ja.löhöön
Mä oon työtön.
- kesi.vä
Mä jigitän ja ongin, fillaroin ja syön. Suomessa. Löhöänkin.
- mä.löhöön
Missä sä jigität, järvessäkö? Lempikalasi ?
Muistanko kesi.vä väärin, vai onko sulla tulossa Autaat Ajat kohta puolin? Etkö sä eläkkeelle meinannut lompsia? Vai oliko se joku muu.
- kesi.vä
mä.löhöön kirjoitti:
Missä sä jigität, järvessäkö? Lempikalasi ?
Merivedessä lähinnä. Lempikala, ei "rodulla" väliä, vaan jos notskilla halstraan, voi olla mikä vaan. Savustettu lahna, nam.
- kesi.vä
hmp.f kirjoitti:
Muistanko kesi.vä väärin, vai onko sulla tulossa Autaat Ajat kohta puolin? Etkö sä eläkkeelle meinannut lompsia? Vai oliko se joku muu.
Ihan on työpäiviä enää vähän. Olen ihan täpinöissä. Mitähän tarkoitat lompsimisella? Lomalle lomps :) Jooo, mikään ei ole pakollista, huvikseni teen kaikkea.
Entäpä ite hmp.f onko lomaa?
Hoidan puutarhaa ja vesialtaita, kukkia, kasvihuonetta, ehkä matka Kristianopel.
- mä.löhöön
Mitä sä kasvatat siel kasvihuoneessa? Tomaatteja ja kurkkui?
Palmuja, kaktusia, kukkia, ,dill ..... välimeren kasveja--- Kamelia kukkii kymmeniä kukkia, kuin ruusu punaisia. On lämmin koko vuoden.
- mä.löhöön
xx9 kirjoitti:
Palmuja, kaktusia, kukkia, ,dill ..... välimeren kasveja--- Kamelia kukkii kymmeniä kukkia, kuin ruusu punaisia. On lämmin koko vuoden.
Ai ku hienoo kun sulla on tuollasii erikoisempii kasveja eikä mitään peruspelakuita.
- siilimuori3
Muuta kivaa.
- mä.löhöön
Sitä sitten, pidä hauskaa ;D
- siilimuori3
mä.löhöön kirjoitti:
Sitä sitten, pidä hauskaa ;D
Se ois tarkoitus. Jaksaa sitten möllöttää talvisen kivan parissa :D.
- siilimuori3
siilimuori3 kirjoitti:
Se ois tarkoitus. Jaksaa sitten möllöttää talvisen kivan parissa :D.
Älä koskaan kadu mitään mikä joskus teki sinut onnelliseksi, sanoo joku elämänviisaus.
Riippuu siitä, millaiset kelit aiot tarjota?
Grillailua, uimistia, pihailua. Töitäkin.- mä.löhöön
Pekka Pouta uhkas viileellä, mut mä tarjoon 25 plussaa, kelpaako ?? Kerran viikos sadetta ja sekin öisin.
Sul on hyvät suunnitelmat perinteiset sanoisin. mä.löhöön kirjoitti:
Pekka Pouta uhkas viileellä, mut mä tarjoon 25 plussaa, kelpaako ?? Kerran viikos sadetta ja sekin öisin.
Sul on hyvät suunnitelmat perinteiset sanoisin.Tattis, kuulostaa hyvältä! Yhden sellaisen, kiitos, ja kassan kautta..
Vähän voi olla erilainen kesä edellisiin verrattuna, veikkaan että nuoriso ei mun kanssa halua kyhjöttää enää. Paljonkaan.
Mitä sä meinaat tehdä noin hienolla kelillä?- mä.löhöön
hmp.f kirjoitti:
Tattis, kuulostaa hyvältä! Yhden sellaisen, kiitos, ja kassan kautta..
Vähän voi olla erilainen kesä edellisiin verrattuna, veikkaan että nuoriso ei mun kanssa halua kyhjöttää enää. Paljonkaan.
Mitä sä meinaat tehdä noin hienolla kelillä?Hienoo et kelpas sulle :D Nuorison kuuluuki mennä eikä huvittaa mammaa.
Mä istun varjos löhöömäs niin ku aina.
- mäduunaan24-7
Tämä jäbä vaan duunaa. Kaikki mitä mä teen on duunii 24/7, vaik grillaisin makarooneja. Makarooni on herkkä eläin vaatii experttiä. Makarooni grillataan niin, että pujotetaan siima tarpeeksi monen makaronin läpitte, (spagetti ei käy),että siitä muodostuu kaula- eli makaroninauha. Mut silleen että mutka roikkuu navan korkeudella. Sitten pallogrilliin koivuhalkoja 3 - 5 kpl. Bensaa ja tuleen. Kun halot alkaa hehkua, kumarrutaan grillin ylle ja nyökytellään päätä, että makaroninauha heiluu siinä hehkun päällä. Kyl ne kypsyy illan mittaan tai sitten heiluttajan naama.
Mä en osaa löhöö, mä touhuun kuin sätky-orava ennen kun sippaan saunan rapuille tai keinuun. Suomeen on kutsuja saa nähdä, ehkä pitäisi kun on "nuori", aika näyttää.
- kesi.vä
Voi teitä, mä niin kaipaan kastehelmeä poimulehdellä ja pisaroita hämähäkinseiteillä. Auringonnousua, timoteitä, voi meitä voi meitä, se kaikki on tuossa kohta kulman takana.
- viiskytjarisat
Ahaa. Muka-kakskymppinen muutti taas nimmaria ja aloitti uuden ketjun.
- mä.löhöön
Harhojako sulla, tavallista näyttäs olevan tälläki palstalla. Mä en loukkaa ketään.
Alkukesä varmaan kotona. Kasvimaan hoitoa, grillaamista, veneilyä (?), lapsenlapset kesälomakylässä. Heinäkuussa saamme Suomesta vieraita ja ajattelimme lähteä autolla kiertämään Keski-Ruotsia eli siis Taalainmaalle ja Siljanille. Elokuussa tulemme Keski-Suomeen poimimaan mamman mustaviinimarjapensaat tyhjäksi ja keittämään mehua.
- 1eero
Tapan kärpäsiä ja itikoita, nuotiomakkaraa yhtä ruskeena kuin selkäni, kiusaan kaloja. Lierihattu, heinä suussa riippumatolla, taivaalla poutapilviä, iltaruskoja ja vesisateita naistenviikolla. Saavillinen mustikoita ja yli 10 kg hauki.
- 1eero
PS. Unohtu ne tärkeimmät "NAISET"
- Siilimuori3
1eero kirjoitti:
PS. Unohtu ne tärkeimmät "NAISET"
Runsasnaista kesää. :)
- ent.siivoojaparka
Aika sen näyttää.
Kai minä seuraan samaa viime kesäistä ohjelmaa.
Valvon yöt ja nukkua tussutan lämpöisimmän ajan päivästä. Lähden auringonnousun aikaan tallustelemaan tuonne metsiin ja rannoille. Kuuntelen lintujen heräämistä ja höpöttelen mielikuvituskaverini kanssa, istahdan puolivälissä reittiä katsella toljottamaan tyhjin silmin aamu-usvaiselle merelle ja haukkaamaan aamiaista (vai iltapalaa).
En ole mitään erikoista suunnitellut, mutta aina sitä jotain ajankulua eteen osuu.
Sithä sen näkkee, niinkun nuoremmalla likallani on tapana sanoa melkein kaikesta. Arkisin arjen asioita ja pyhisin pyhän asioita.
Kait sitä tulee duunailtua ja sopivasti lomaa silloin tällöin. Monet perhejuhlat pätkii kesän sopivasti. Sitten piipahdan monenmoisissa koko kansalle tarkoitetuissa kissanristiäisissä. Lähiseudun kesäteattereissa tulee varmasti joissakin käytyä samoin rantakaloilla ja juhannuskokoilla tuttuja tapaamassa.
Yhden asian tiedän koko kesänä en grillaa yhtään ainoata lihapalaa, toki syön, mutta tekee paha katsoa kun liha tirisee, ajatuskin ihan yököttää, grillaan ehkä ruisleipää ja jotain makkaraa. Lettuja paistan mielelläni vaikka kelle ja muita kesän herkkuja syön, mansikat kermavaahdolla, ihanaa.Ainoastaan retket ja teatterimatkat on suunniteltu. Kalenteriin merkattu. Siis kesän runko. Muu on sitten sitä mitä milloinkin eteen tulee. Mistä innostuu. Vapaus mennä tai olla menemättä, säät on aina otettava huomioon.
- Tahtoisin_myös_
Minne lähdet teatterimatkoille?
Mitä katsotte?
Minäkin voisin lähteä, mutta viime vuosina on tullut katsotuksi turhan usein ihan roska-höpöjä-amatööriesityksiä.
Mikään ei ole varmaa 60 näin on tosi.
Kärpänen keittiössä, olkoot nyt jonkinaikaa, missä lie talvensa asustanut.
Ehkä naapurissa, ei se ole mikään viehättävä kotilemmikki, ressukalla melko halpa henki. Hyttysellä vieläkin halvempi, pienen verinäytteen nappaa montakertaa käytetyllä neulallaan. Levittää mitä lie tauteja eikä Valvira voi estää. Muualla maailmassa järkyttää naisia pienipäisillä lapsilla. Ihme kun ollaan vielä hengissä, näinkö Altzhaimerin tautia aiheuttaa hyttynen, mene ja tiedä:-)Nyt kyllä multa palaa hermot tuon kärpäsen kanssa. Lätkäily on turhaa,
se on niin vikkelä. Pitääkö ostaa purkki Baigonia mokoman takia.
Aamulla tuli tervehtimään kuin konsanaan kotieläin, tyynyllä käppäili
muina miehinä. Onko tässä järjestettävä kärpäsen ristiäiset vai hautajaiset. Mikä nimeksi, joku sukupuolineutraali nimi, vai onko uros,
tietysti uros. Olisiko Ville sopiva nimi :-)
Että semmonen suunnitelma.Huomenta. Tokmannilta ostin eilen lätkän, teleskooppivapa, 2,99€ .
Saatavana oli myös sähkötappaimia, se tuntui liian kornilta, perinteinen on hienompi. Maalla on aito puuvarrella ja nahkalätkällä, se olkoon siellä. Työpaikalla aikoinaan oli suurehko sähkötappain,
ausfitsiksi sanottiin, kärpänen kärähti hengiltä. Kotiin ei niitä voi laittaa, kaameuksia. On vain ajankysymys milloin uusi tappaimeni heilahtaa, kesän ensikärpänen, olen kiltti ihminen, en pienille paha :-)Huomenta. Eipä ole näkynyt ystävääni. Eilen on varmaan livahtanut ikkunasta ulos, senverran lämmin oli päivä. Päästi minut tekemästä
hirmutekoja, uusi teleskooppivartinen tappain on neitseellisen puhdas.
"Viivyttelyn viisaus" siinä ON ideaa ~:-)
- flegmaatti
Samaa kuin aikaisempinakin kesinä.
Kevät Espanjassa.
Kesällä joku viikon kaupunkimatka Eurooppaan.
Vaimo käy jossakin oopperassa. On jo varannut mutta en muista tarkalleen milloin ja missä.
Joku harmaahapsikerhon matka sillä on myös varattuna.
Pitkän viikonlopun loisiminen tuttavan huvilalla. Luultavasti.
Syyskesällä Espanjaan.
Nyt menikin jo lokakuun lopuille.
Parhaillaan vaimoni on etelässä tyttöjen matkalla. = Helsingissä ja sieltä pariksi päiväksi Tallinnaan. - mä.löhöön
Tänks kesäsuunnitelmistaan kertoneille, lämpöstä kesää kaikille ;))
- hoo66veehuuwei
aijon menetää poi-kuuteni
- huuheihui
hoo66veehuuwei kirjoitti:
aijon menetää poi-kuuteni
Vai "aijot"...... ;))))
- ehhehheh
huuheihui kirjoitti:
Vai "aijot"...... ;))))
No..."mikäpä hänessä, ei hyövää".
- ukkolatr
Työtä.
- kesi.vä
Tuli parin viikon "työkeikka" kesälle eli lapsenlasten hoito. Ei se vaan haittaa, ongessa on sellainen "mikä sen nimi nyt olikaan" vapa, joka menee kasaan ja venyy. En muista nyt :(
Hyvä yötä ken tätä lukee,
uni mummon muistiverkkoon kutee :)- siilimuori3
Teleskooppi :)
- kesi.vä
Heh, muistin, että joku kooppi. Kaleidoskooppi ;)
Kiitti siilimuori!
- eppu2
Sitä on kesällä niin paljon tekemistä, että tulisi pitkä lista ja puolet unohtuisi, joten en edes ala.
Tuossa juuri kurkiauran näin. Ohut on järvessä jääpeite, kohta lähtee.
Ajoradalta kuuluu moottorin hurina, en tiedä kisaavatko vaiko harjoittelevat.
Ihan t-paita päällä tuossa tarkenin haravoida oli 13 astetta mittarissa.
Täytyi välillä päästää kissa sisälle, oppi koiralta semmosen tavan, että kun raapii ovea se aukeaa.
Sitä, kun on tällainen oloneuvos, niin eihän sitä tiedä mitä kivaa sitä tulee vastaan.
Vanhin lapsenlapseni menee kesäkuussa naimisiin.
Yksi tulee täysi-ikäiseksi, se tietää kolehtin keruuta, että saadaan sille jonkinmoinen kulkupeli.
Ajokorttirahat on säästellyt, synttärilahjoistaan ja kesätöistä.- MietinOmastaLuopumista
Millaisen auton aiotte hankkia lapsenlapselle?
- eppu2
MietinOmastaLuopumista kirjoitti:
Millaisen auton aiotte hankkia lapsenlapselle?
Ei ole vielä tarkempaa ajatusta. Ilmeisesti joku käytetty henkilöauto.
Poika kun se niissä autopiireissä on ikänsä pyörinyt, katsoo vissiin, kun sopiva tulee kohdalle.
Kävelin tuossa järvirannalla äsken.
Oli pikkupäässä sula alue, niin johan oli joutsenpari saapunut.
Mä pääsin kärrypojaks sittariin
Semmonen kesäjuttu on kytenyt mielessä, haluaisin pyöröpaalin koristeeksi pihaan, tai oikeesti se on entinen peltoalue mutta tasoitettu piha-alueeksi. Siksi piha on niin iso kun siihen on liitetty pari sarkaa, entiset pottumaat. Paaliin voi ideoida monenlaista, pitää vielä kysellä naapurin isännältä tarkemmin. Ne on kauniita nuo pyöröpaalit.
- siilimuori3
Minä taidan jäädä äitiyslomalle pienelle koiravauvelille kesäloman ajaksi ainaki. Enää ei puutu kuin koira :D.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1214002Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1793837Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292606Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs82384100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322163Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41746Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481362Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut731300Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241271Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah35989