Saako tämän tabletin winkkarin korvattua linuxilla?
http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/108619/3g062i/wisky-7_85-3g062i-2gb-16gb-3g-wi-fi-windows-8_1-2048x1536-ips-tarjous
Linux Wisky 7.85" 3G062I tablettiin?
15
1376
Vastaukset
- ei_saa
Tuskin kannattaa ostaa... Itsellä tökkäsi tuohon myyntipuheseen "ennennäkemättömään hintaan uskomattomilla ominaisuuksilla!". Kuin joku ostos-tv:n mainos, jossa myydään tuotetta tyhmille :D
- dsafsf
näytön resoluutio on kyllä huima verrattuna android padeihin..
Tämmösen ketjun löysin: http://murobbs.muropaketti.com/threads/wisky-tabletit-kokemuksia.1187430/ - suurrkkiii
dsafsf kirjoitti:
näytön resoluutio on kyllä huima verrattuna android padeihin..
Tämmösen ketjun löysin: http://murobbs.muropaketti.com/threads/wisky-tabletit-kokemuksia.1187430/Näytön resoilla voit sitten katsella toisten ottamia laadukkaita kuvia, koska: "Kamera: 2 Mega Pixel web camera"
- kuumottelija2
suurrkkiii kirjoitti:
Näytön resoilla voit sitten katsella toisten ottamia laadukkaita kuvia, koska: "Kamera: 2 Mega Pixel web camera"
Mä haluisin koko kameran pois. Kuitenkin joutuu laittaa siihen heti ensitöikseen teipin päälle.
- dsafsf
kuumottelija2 kirjoitti:
Mä haluisin koko kameran pois. Kuitenkin joutuu laittaa siihen heti ensitöikseen teipin päälle.
Ketjusta löytyi tämä:
"Suurin osa distroista toimii out-of-box muutoin, mutta äänet sekä akun varaustilan mittari eivät toimi ja kosketusnäyttö toimii "väärinpäin". Kosketusnäytön saa pikku kernelin puukotuksella toimimaan, mutta kahteen ensimmäiseen ei taida olla yksinkertaista ratkaisua. " - winsukuelin
kuumottelija2 kirjoitti:
Kamera kannattaa poistaa aina kun käyttää windowsia. Microsoftilla on takuulla 500 miljoonaa pärstää palvelimillaan ja niihin yhdistettävää 100 000 sukupuolielintä.
- Työtävaatii
Toki, homma ei vaan mene heittämällä :(
http://askubuntu.com/questions/619872/installing-ubuntu-14-10-64-bit-on-a-windows-8-bay-trail-atom-tablet
Tossa vähän ohjeita, toki mitakin tapoja on suorittaa se asennus
Ongelmahan on se, että 32b ubu ei tue Uefibiosta.
Taas BayTrail intel ei oikeesti 64b järjestelmiä.
https://sturmflut.github.io/linux/ubuntu/2015/02/04/installing-ubuntu-on-baytrail-tablets-version-2/
Onhan Ubuntua asennettu ipadeihinkin ja kaikennäköisiin muihin.- Wiskyn_ystävä
On sen verran halpa, että ostan testiksi. Katsotaan miten linux uppoaa siihen.
- hactotoy
Wiskyn_ystävä kirjoitti:
On sen verran halpa, että ostan testiksi. Katsotaan miten linux uppoaa siihen.
Olethan kerran hakkeri, niin ei ongelmaksi muodostu asennus.
- Wiskyn_ystävä
hactotoy kirjoitti:
Olethan kerran hakkeri, niin ei ongelmaksi muodostu asennus.
joo olen.. :D
- Onsehelppoo
Wiskyn_ystävä kirjoitti:
joo olen.. :D
No sitenhän ei ole mitään ongelmaa, Kun osaamista hyödyntää w10-Baytrail takaportia :)
Takaportti antaa mahdollisuuden erittäin helpopoon Linuxasennukseen :D
Ikävä kyllä tässä paskamaassa Suomi, on kriminalisoitu kaikki kivan jakaminen, Koska takaportti korkkaa Baytrail laiteen, kuin FBI-iPhonen :D
- Tällainenkintulivastaan
XQ-BayTrail-linux on aplha vaiheessa, Sitä on kehitetty juurikin näihin intellin sontaprossuihin. Pohjaa hyvin paljon ubuntu touchiin. mutta kykenee ajaan deb ja snappy paketteja.
asennuksen helppous on myös tässä otettu huomioon, tikku kylkeen ja käymään :D
Tänhetkinen saatavuus hankalaa, koska kehitystiimi vain jakaa sitä.- MukavaUutinen
Kun se tulee yleiseen jakeluun niin saa tällanen taviskin kunnon järkkärin tabulle.
- Kyllä-se-tulee
Juu, odotappa vielä hetki, XQ nimi tuli sittä, että idea keksittiin siemaillessa kyseisen nimistä nautintojuomaa :D
Paikalle osunut hakkeri, osllistui Linux kehittäien jutturemmiin ja puhuttiin juurikin kuinka asentaa näitä Bay Trail laitteita. Kännipäissän sittä tehtiin Team, joka seuraavana päivänä sai valmiiksi sohtan, joka asensi Bay Trail laiteeseen halutun ohjelman ihan vaan iskiessä tikun kylkeen ja virrat päälle.
Eli homma käyttää takaporttia, joka löytyy näistä laitteista, Sitten pitää vaan kehittää järjestelmä, joka asentuu istestään, vähän kuin kännykkä... joka kyselee asiat vasta kun järjestelmä on ylhäällä.
Nää laitteet tehottomia ja yleensä pieniä, joten valittiin Ubuntu touch, joka tietenkään ei suoraan sovi tähän homaan,
Valmiita laitteita on nyt jokunen kymmenen Alpha testissä.
Ongelma on vaan se, että kun lähdekoodi julakistetaan, on miljoonat Bay trail laitteet täysin altiitta saman takopotin käyttjille. ja pystyykö sitä XQ:ssa sulkemaan. - Wiskyn_ystävä
Voiko projektiin osallistua testaajana tai muuten kun tuo laite nyt itselle tulee? Voisi olla mahdollinen it-inssin insinöörityö..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782