Jos tiedätte niin kertokaa vähän huoltosopimuksen sisällöstä (kattavuus, ehdot, hinta tietyllä mallilla ja kilometrimäärällä jne.) Auton vaihto edessä ja saattaapi vaihtua merkkikin vaikka Toyotaan. Nykyisessä autossa on huoltosopimus ja tuntuu olevan sopiva systeemi meikäläiselle jos vaan kuukausihinnat pysyy kohtuullisena.
Toyotan huoltosopimus
6
6316
Vastaukset
- ei sopimusta
Itse hain juuri uuden corollan ja myyjä selitti silloin sopimusta. Kuukausimaksu riippuu siis mallista ja ajokilometreistä (ei tarkempaa tietoa miten nuo vaikuttaa).
Mutta esimerkkinä oma tapaus: 1.4D corollalla 25tkm ajoilla olisi maksanut 43e/kk. Laskettiin samalla myyjän kanssa mitä olisi maksanut huollot 30te:n asti, ja olisi silloin irtisanonut sopimuksen. Summa näytti sen, että sopimuksen kanssa olisin maksanut itse sopimuksesta vähän päälle 100e. Tässä täytyy taas muistaa, että eripaikkakunnilla huoltojen hinnat vaihtelee. Sopimus jäi tekemättä.
Onko sitten mieltä ottaa sopimusta on sinänsä sama asia, kuin minkä tahansa vakuutuksen kanssa. Mistään kaskostakaan ei ole mitään hyötyä, jos et kosauta autoa. Eikä tuosta sopimuksesta, jos ei tule yllätyksiä (lamppuja pala paljon, vaihda useita pyyhkiän sulkia, jne). Lisäturva maksaa..- -Marko-
Moi,
vakuutusta ja huoltosopparia ei voi verrata keskenään. Uuden auton huoltoon menevän rahasumman voi laskea esim. takuuajalle melko tarkkaan ja - Nyt
-Marko- kirjoitti:
Moi,
vakuutusta ja huoltosopparia ei voi verrata keskenään. Uuden auton huoltoon menevän rahasumman voi laskea esim. takuuajalle melko tarkkaan jaCorolla on jo valmiina. Tulevalla viikolla luovutus. Kertokaa nyt joku mikä vahtoehto kannattaa jos ajoja on n. 15-20 tuhatta vuodessa!
- Pekka
Nyt kirjoitti:
Corolla on jo valmiina. Tulevalla viikolla luovutus. Kertokaa nyt joku mikä vahtoehto kannattaa jos ajoja on n. 15-20 tuhatta vuodessa!
Ainakin mitä itse olen asiaa tsekannut, niin homma on pelkkää rahastusta.
- versoilija
Itse tein juuri sopimuksen uuteen Ave Versoon 59€/kk. Km:t laskettu 110 tkm/3 v. Kaverilla on muutaman vuoden ikäinen samanlainen ja laskin hänen huoltokustannusten perusteella, että sopimusajalla tulee maksamaan n. 100 € enemmän, mutta tämä pitää sisällään lamput, pyyhkijänsulat ja niiden vaihdot. Myös jakohihnan. Oikeastaan suurempi pointti oli, että sopimusta saa jatkettua tuosta eteenpäin ja kattaa pakoputken, iskarit ym. Esim. 17/04 TM testissä varaosahinnoissa henkilö-Aven pakosarja oli yli 1000 €.
- Pihakiikku
Minulla oli Cliossa huoltosopimus aikoinaan. Huoltosopimuksen hinta oli isompi kuin minimihuoltojen hinnat, mutta huoltosopimus toimi tavallaan takuun jatkeena. Kun clion imuventtiilin tiiviste meni uusiksi takuun (1v) jälkeen , muuttui huoltosopimukseni erittäin edulliseksi. Nyt ostamaani Toyotaan tuskin huoltosopimusta teen, koska takuu on 3v, jona aikana mm. edellisen tyyppiset murheet kuuluvat takuuseen. Nyt vaihtoon menevän avensiksen ainoat viat - "koiranluut" ja iskarit kuuluivat takuuseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi743338Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj943102SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783045- 1452493
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä542414Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2082234Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi572188Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142055Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li391760Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4021719