Kiväärin pulttilukko kääntyy

JoukoR

Kiväärin pulttilukko kääntyy ammuttaessa ? Kumminkin lukko pysyy kiinni.
Mitä mahdollisia syitä voisi olla tähän? Remington 770 .308

11

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kustu1

      Mårå
      Ammutko tehdaspaukkuja vai itse ladattuja. Katso hylsyistä onko mustaa nokea hylsyn sivuissa, nalli mennyt puhki tai hylsy muuten viottunut. Aseesi ei kyllä ole kunnossa jos lukko edes osittain aukee ammuttaessa.

    • JoukoR

      Tehdaspatruunoita. Myös jos tyhjänä tai klikkipatruunoita napsuttelee niin lukon kampi nousee hieman ylös.

    • reidiil

      Rautojen petaus on on pielessä. Tarkista ottaako lukon kampi kiinni puihin ase vireessä.

      • JoukoR

        Ei ota puihin.


    • JoukoR

      Niin ja jäi vielä kirjottamatta lukko pysyy kyllä kiinni mutta kampi napsahtaa vähän ylös päin 1cm verran.

      • Kustu1

        Mårå
        Ei tuo kyllä ihan terveeltä kuullosta. Minua ainakin pelotttaisi ampua aseella jossa lukko liikkuu tuolla tavalla, lähinnä se että se lukko tulee silmille. Nähnyt muutaman kuvan kun suoraveto Blaserissa lukko on tullut silmille ja muistaaksen 250 tikkiä kasvoissa.
        Jos ase on uusi niin vie takaisin ja vaadi korjaus, muutoin asesepälle korjattavaksi ennenkuin jatkat ampumista.


    • JoukoR

      Niin taidan tehdä, että vien asesepälle tarkastetttavaksi varmuuden vuoksi.
      Kiitos vielä.

      • Kustu1

        Mårå

        Hyvä hyvä, olen muuten kerran riistapolulla seissyt vieressä kun Espanjalaisen haulikon ylemmän piipun patruunapesä räjähti kappaleiksi. Eipä siitäkään mitään erityisen kaunista jälkeä syntynyt. Ampuja sitten sairaalan kautta kotiin.


    • ammuskelija

      Oletko kasannut lukon oikein?
      Onko sulkuväli kunnossa?
      Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

    • jichfer

      Minulla vanha Mosin-Nagant M44, siinä lukko myös sellainen että aseen ollessa vireessä lukko ponnahtaa ylös pienestä tönäisystäkin, metsässä jos kantaa asetta aseen ollessa vireessä niin oksaan osuminen avaa lukon puoliksi..tai no ehkä lukko pysyy kiinni mutta kampi ponnahtaa sentin pari ylös, harmittava "vika". Mietin jo miten saisi lukon pysymään kiinni paremmin.

      Radalla olen ampunut aseella paljon ja tuo lukon "löysyys" ei ole vaikuttanut mitenkään. Ase on aika ampumaton yksilö.

      • mosinagant

        Mosinin sulkuväli on pielessä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe