Kiväärin pulttilukko kääntyy

JoukoR

Kiväärin pulttilukko kääntyy ammuttaessa ? Kumminkin lukko pysyy kiinni.
Mitä mahdollisia syitä voisi olla tähän? Remington 770 .308

11

1387

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kustu1

Mårå
      Ammutko tehdaspaukkuja vai itse ladattuja. Katso hylsyistä onko mustaa nokea hylsyn sivuissa, nalli mennyt puhki tai hylsy muuten viottunut. Aseesi ei kyllä ole kunnossa jos lukko edes osittain aukee ammuttaessa.

• JoukoR

Tehdaspatruunoita. Myös jos tyhjänä tai klikkipatruunoita napsuttelee niin lukon kampi nousee hieman ylös.

• reidiil

Rautojen petaus on on pielessä. Tarkista ottaako lukon kampi kiinni puihin ase vireessä.

• JoukoR

Ei ota puihin.

• JoukoR

Niin ja jäi vielä kirjottamatta lukko pysyy kyllä kiinni mutta kampi napsahtaa vähän ylös päin 1cm verran.

• Kustu1

Mårå
        Ei tuo kyllä ihan terveeltä kuullosta. Minua ainakin pelotttaisi ampua aseella jossa lukko liikkuu tuolla tavalla, lähinnä se että se lukko tulee silmille. Nähnyt muutaman kuvan kun suoraveto Blaserissa lukko on tullut silmille ja muistaaksen 250 tikkiä kasvoissa.
        Jos ase on uusi niin vie takaisin ja vaadi korjaus, muutoin asesepälle korjattavaksi ennenkuin jatkat ampumista.

• JoukoR

Niin taidan tehdä, että vien asesepälle tarkastetttavaksi varmuuden vuoksi.
      Kiitos vielä.

• Kustu1

Mårå

Hyvä hyvä, olen muuten kerran riistapolulla seissyt vieressä kun Espanjalaisen haulikon ylemmän piipun patruunapesä räjähti kappaleiksi. Eipä siitäkään mitään erityisen kaunista jälkeä syntynyt. Ampuja sitten sairaalan kautta kotiin.

• ammuskelija

Oletko kasannut lukon oikein?
      Onko sulkuväli kunnossa?
      Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

• jichfer

Minulla vanha Mosin-Nagant M44, siinä lukko myös sellainen että aseen ollessa vireessä lukko ponnahtaa ylös pienestä tönäisystäkin, metsässä jos kantaa asetta aseen ollessa vireessä niin oksaan osuminen avaa lukon puoliksi..tai no ehkä lukko pysyy kiinni mutta kampi ponnahtaa sentin pari ylös, harmittava "vika". Mietin jo miten saisi lukon pysymään kiinni paremmin.

Radalla olen ampunut aseella paljon ja tuo lukon "löysyys" ei ole vaikuttanut mitenkään. Ase on aika ampumaton yksilö.

• mosinagant

Mosinin sulkuväli on pielessä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1441
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      136
      1047
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      974
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      864
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      832
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe