CANNONBALL

nörtti.Tampereelta

Kauan odotettu kirja on saapunut kirjakauppoihin.

Marko Lönnqvist "Elämäni gangsterina" on Cannonball kerhosta eronneen miehen rankka kertomus. Kirjan on toimittanut rikostoimittaja Jarkko Sipilä.

Loistava kirja ja suosittelen kaikille, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta.

18

1924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dokulamppu

      Ehdottomasti lukemisen arvoinen teos. Avaa varmaan moottoripyöräkerho vs. rikollisjärjestö kysymystä osaltaan. Alan kyllä uskomaan moottoripyöräkerhoteoriaan, koska rikollisjärjestöstä ei kirjoiteta paljastuskirjoja ex-jäsenten toimesta. Arvostan tekijän rohkeutta laittaa asiat kansien väliin.

      • Pelkkä moottoripyöräkerho-teoria on täyttä paskaa. Ainoastaan kyseisiin mopokerhoihin kuuluvat ja jostain syystä niitä sympatisoivat ihmiset uskovat tuohon teoriaan. Rikollisjärjestöjen toiminnasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja niihin kuuluneiden henkilöiden toimesta. Kun joudut omassa porukassa esim. murhayrityksen kohteeksi, on se omiaan horjuttamaan ikuisen veljeyden illuusiota. Niin kävi tässäkin tapauksessa.


      • dokulamppu
        Laahaaja kirjoitti:

        Pelkkä moottoripyöräkerho-teoria on täyttä paskaa. Ainoastaan kyseisiin mopokerhoihin kuuluvat ja jostain syystä niitä sympatisoivat ihmiset uskovat tuohon teoriaan. Rikollisjärjestöjen toiminnasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja niihin kuuluneiden henkilöiden toimesta. Kun joudut omassa porukassa esim. murhayrityksen kohteeksi, on se omiaan horjuttamaan ikuisen veljeyden illuusiota. Niin kävi tässäkin tapauksessa.

        Tämä opus on kyllä sisältöarvoltaan ihan eri kaliberia, kuin esimerkiksi kansainvälisistä klubeista ja järjestöistä kirjoitetut yleismaailmalliset kuvaukset sisältä ja ulkoapäin katsottuna.
        Rikollisjärjestöissä ikuinen veljeys on lähes absoluuttinen illuusio. Kun yksilön hyöty, tai haitta-aste ylittyy, niin asiaa voi käsitellä menneessä aikamuodossa.


      • Täytyy siis lukea. Kirjan kirjoittajasta on näköjään kovaa vauhtia tulossa uusi julkkisrikollinen, kuten Valjakkala. Sympatiaa sataa medialta ja tuorejulkkis itse vannoo olevansa muuttunut mies. Veikkaan, että vuosi tai kaksi ja tämä herra on telkien takana.


      • Anonyymi
        Laahaaja kirjoitti:

        Pelkkä moottoripyöräkerho-teoria on täyttä paskaa. Ainoastaan kyseisiin mopokerhoihin kuuluvat ja jostain syystä niitä sympatisoivat ihmiset uskovat tuohon teoriaan. Rikollisjärjestöjen toiminnasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja niihin kuuluneiden henkilöiden toimesta. Kun joudut omassa porukassa esim. murhayrityksen kohteeksi, on se omiaan horjuttamaan ikuisen veljeyden illuusiota. Niin kävi tässäkin tapauksessa.

        Lukuisia kirjoja älä puhu paskaa Markon kirja on tosi hyvä ja marko komee ku mikä harmi että kuoli niin nuorena


      • Anonyymi
        dokulamppu kirjoitti:

        Tämä opus on kyllä sisältöarvoltaan ihan eri kaliberia, kuin esimerkiksi kansainvälisistä klubeista ja järjestöistä kirjoitetut yleismaailmalliset kuvaukset sisältä ja ulkoapäin katsottuna.
        Rikollisjärjestöissä ikuinen veljeys on lähes absoluuttinen illuusio. Kun yksilön hyöty, tai haitta-aste ylittyy, niin asiaa voi käsitellä menneessä aikamuodossa.

        Olisit sinäkin edes puolet niin hyvän näkönen ku marko itse kirjailija


      • Anonyymi
        Laahaaja kirjoitti:

        Pelkkä moottoripyöräkerho-teoria on täyttä paskaa. Ainoastaan kyseisiin mopokerhoihin kuuluvat ja jostain syystä niitä sympatisoivat ihmiset uskovat tuohon teoriaan. Rikollisjärjestöjen toiminnasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja niihin kuuluneiden henkilöiden toimesta. Kun joudut omassa porukassa esim. murhayrityksen kohteeksi, on se omiaan horjuttamaan ikuisen veljeyden illuusiota. Niin kävi tässäkin tapauksessa.

        Älä puhu paskaa Markon kirja on tosi hyvä


    • Lukuhetkiä

      Paljonkohan on ovh ?

      Moottoripyöräkerhoista on pari vuotta sitten tehty analyyttinen teos. En muista kirjoittajaa ja nimeä. Korkeatasoinen teos on.

    • kuinkakäy
    • niinsonn

      Isiksen ja Al Qaidan pitäisi myös ruveta prosenttijengeiksi.
      Sitte vaan lääninhallitukselta virallista todistusta siitä että me ei olla rikollisjärjestöjä,vaan ne on yksilöt jotka niitä rikoksia tekee.

    • Dokulamppu

      Kirjasta ei avautunut se kysymys, että meneekö bisneksistä siivu klubille. Kirjoittaja teki ainakin rahaa rakennusbisneksillään, mutta ottiko klubi prosentit jäi arvoitukseksi. Se on mielestäni oleellinen kysymys, kun puhutaan yksilön ja kerhon tekemistä rikoksista. Juridisesti on hyvin vaikea näyttää toteen rikollisjärjestöteoriaa, jos kulut katetaan jäsenmaksuilla. Ei voi lähteä siitä, että jos jäsenmaksurahan on yksilö hankkinut rikollisin menetelmin, niin kerhosta tulee rikollisjärjestö.
      Rikollisjärjestössä kaikesta rikoksella hankitusta rahasta menee aina osa järjestölle. Jos järjestön rahoilla rahoitetaan esimerkiksi huumeiden maahantuontia, niin silloin se on rikollisjärjestö. Selvää on kuitenkin se, että ei siellä hyväntekeväisyyttä suunnitella jäsenten keskuudessa, vaan rikoksia, joista tuomitaan, mut suora linkki rikollisjärjestöksi on toteennäyttämättä.

    • evvvktäysin

      "Kauan odotettu". Kukahan tuotakin on odottanut. En minä ainakaan. Miksi ketään kiinnostaisi jonkun mopokerhoilijan kirja.

      • Anonyymi

        Hyvä kirja ja markolla oli kokoa ja näköä lähti vaan niin turhan nuorena


    • jhilö

      Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

      • Anonyymi

        Kyllä se marko lönngvist vaan oli niin ihana harmi vaan etten ehtinyt nähdä luonnossa ehti kuolla liian nuorena


    • murkkiniemi

      miksiköhän nahkatakissa viihtyvä ylioppilas sipilä on mp kerhoista kiinnostunut.
      kova jätkä vissiin

      • Anonyymi

        Jarkko Sipilä on mun tietääkseni rikos toimittaja ja hyvän näkönen toimittaja onkin


    • Anonyymi

      Olen lukenut kirjan tosi hyvä vie kirkkaasti voiton nyky ajan kirjoista

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe