Oulun terveystieteiden valintakokeet

Apuvaaaa

Hei, olen hakenut Ouluun terveystieteiden opettaja -koulutukseen. Vanhoja valintakoekysymyksiähän ei löydy enkä tunnu löytävän mistään tuoreita kokemuksia valintakokeesta. Onko kokemuksia viime vuosilta? Lähinnä itseä kiinnostaa mitä kokeella haetaan: sitä oletko todella lukenut ja opetellut koko kirjan ulkoa vaiko sitä osaatko soveltaa opittua tietoa. Olen lukenut tammikuusta lähtien ja nyt lukeminen tuntuu jo niiiiin puulta!!! Missä kadonnut motivaationi on!! Vertaistukea? ;)

6

1445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tt2016

      Täällä toinen, ja hakemassa juuri samaan kuin sinä! Loppukiriviikko... säännöllisen epäsäännöllistä lukua maalis-huhtikuulta asti. Ahdistaa just, että jos pitää osata esim. prosentteja ulkoa. En ole kyllä opetellut - ajatuksena osata isot linjat ja ehkäpä soveltaa tutkimusten ja Tutki ja kirjoita -kirjan tietoa. Toki ne pienet erot varmasti ratkaisee, että ehkä ois syytä opetella ulkoa alusta loppuun :D

    • tsemppinen

      Pitää osata ulkoa. Se on karu totuus, vaikkakin täytyy myös ymmärtää lukemansa. Kysymykset sisältävät oikein väärin väittämiä esim. vuosiluku joka on ilmoitettu 2 vuoden verran väärin. Ei riitä,että muistaa asian, oli joskus sillä ja sillä vuosikymmenellä.
      Kysymykset kysytään niin että saa todella miettiä mitä haetaan.
      Kysymyksiin joihin pitää sanallisesti vastata on tietty määrä vastaustilaa, kaikki muu ylimenevä teksti, ei huomioida vastauksessa. Vastaa vain siihen mitä kysytää,.
      Kirjoita kielellisesti oikein ja selkeästi.
      Olen sitä mieltä että sinne päin- tieto ei riitä.
      Samaa mieltä moni muukin opiskelemaan päässyt ja jo valmistunut.
      Tsemppiä.

      • Tsemppiä

        Oulussa ei ole ollut monivalintakysymyksiä, ainakaan kahtena viimeisenä vuotena. Kysymykset esseemuotoisia. Tosi tarkkaan pitää silti osata, eikä suuret linjat taida riittää. Tsemppiä täältäkin kaikille kokeeseen osallistuville!


      • Oulussa

        Oliko Oulussa esseekysymykset? Oliko vaikea koe? Mitkä fiilikset jäi? Jos sitä ensi vuonna...


    • Anonyymi

      Oulun yliopistoon kannattaa hakea opiskelemaan hoitotiedettä tai terveystiedettä, vain jos asuu Oulussa. Lähiopetus on pakollista ja ripoteltu niin, että jatkuvasti saa matkustaa. Opintoja ei voi suorittaa nopeammin, osa opettajista joustaa, mutta joustamattomat opettajat käytännössä estävät tehokkaan opintojen etenemisen muilta kuin Oulussa asuvilta. Tutkinnon suorittaminen venyy ja käy kalliiksi eli käytännössä etäopiskelu ei onnistu Oulussa. Ei voi suositella Oulun yliopiston hoitotieteen tai terveystieteen maisteriopintoja.

      • Anonyymi

        Minä suosittelen Oulun yliopiston hoito- tai terveystieteen opintoja sellaiselle, jolla on halu ja kyky panostaa opintoihin ja joka osallistuu lähiopintoihin täysillä. Näin opiskelemastaan alasta oikeasti kiinnostunut yleensä tekee muuallakin ja kaikilla aloilla.

        Etäopiskelu on harrastelua etäältä ilman kosketusta alan yhteisöön. Ulkopuoliseksi siinä jää. Etäillen saatu tutkinto on vain muodollinen etätutkinto.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2536
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1665
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1464
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1323
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1172
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      86
      1049
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1023
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      916
    Aihe