Minulla saattaa olla muutto Israeliin ensivuonna, kun mieheni valmistuu koulusta ja olen jo alustavasti sopinut, että lähtisin vuodeksi katsomaan millaista on asua siellä.
Onko kukaan teistä asunut siellä ja jos on pääsittekö "sisälle" kulttuuriin, saitteko ystäviä, työllistyittekö, opitteko kielen jne?
Itse jos muutan sinne haluan, että mies ensin löytää hyväpalkkaisen työn ja asunnon meille, aion mennä opiskelemaan kieltä ja tehdä pieniä hanttihommia, jos niitä löytyy vaikka toki niistä ei makseta paljoa. Mutta mutta... kuulisin mielellään muiden kokemuksia.
Onko kukaan asunut Israelissa?
7
192
Vastaukset
- Anonyymi
Vanha aloitus, mutta tuo esiin tämän palstan suuren puutteen; hyvin vähän jos lainkaan tietoa Israelissa ulkomaalaisena asumisesta.
- Anonyymi
Eiks ne kaikki jutskut ole ulkomaalaisia, palestiinalaisilta lainatulla maalla?
- Anonyymi
Miten sitä tietoa tulisi, jos kukaan lukijoista ei ole siellä asunut.
- Anonyymi
israelissa pitää puhua israelin kieltä
- Anonyymi
Sehän on valtaosalle silkkaa hepreaa!
- Anonyymi
Ne palestiinalaiset... Maahanmuuttajina sitä samaa ongelmallista ainesta kuin syyrialaiset ja irakilaiset. Israelissa on hyvää ainakin se, että rikastajien kukkoilu loppuu ennen kuin se ehtii alkaakaan.
Mutta edelleen kaivataan niitä suomalaisia kokemuksia arjesta Israelissa. - Anonyymi
Ei järkevät ihmiset halua asua siellä terroristien kanssa. Israel on pahin terroristivaltio maailmassa, koska on valloittanut arabeilta maan ja pitää alkuperäiskansaa orjinaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3743214Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33857