Ostamassa Ps2

Pleikkariklassikkofani

Moikka!

Minä olen kiinnostunut kaikenlaisesta pelaamisesta ja omistan Ps4 ja Xbox 360. Nyt olisin ostamassa ps2 koska kaikki klassikkopelit kiinostavat. Olen katsellut sitä "fat" -mallia. En halua slim mallia koska siinä on onglemia levyaseman kanssa yms. en nyt jaksa perustella enempää. Haluan siis neuvoja ja vinkkejä koskien fat -mallia. Eniten kiinnostaa se, että miten kovalevy/internet adapteri (olikohan edes oikein kirjoitettu) systeemi asennetaan konsoliin, koska esim Final Fantasy 11:sta voi vaan pelata jos on kovalevy. Enkä nyt halua semmosten teknologian tohtoreiden ohjeita "lataa zip filut kovolle ja boottaat sen roottamisen jälkeen" tyylisiä ohjeita. Vaan selvällä suomen kielellä kirjoitettuja mitä pitää tehdä/onko se vaikeaa. Olen vaihtanut Ps4 500Gb kovalevyn 4Tb kovalevyyn joten en ole kuitenkaan ihan peukalo keskellä kämmentä asian kanssa. Ja osaan myös tehdä suht vaikeitakin asoita jos tarve vaatii. Googlettamalla löytyi vain vuodelta 2006 kirjoitettuja ohjeita ja veikkaan, että niihin laitetut linkit eivät edes toimi. Kiitos jo etukäteen!

13

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outojuttu

      Aika fani olet kun et tiedä että ei ole Fat-mallia pleikari kaakosessa, vain ps3 konsoli malli on fat-mallia. ps2 on "orginal" ja "toinen sukupolvi". ja "littana".. kovalevyn asennus on kinkkinen kun pitää hankkia se takalevy adapteri kovalevylle ja sitä ei löydy nykyisin mistään..
      Itsellä on toisensukopolven ps2. jee intrapuna vastaanotin ;)
      -

      • werkku1

        Ainakin heti kun tiedettiin slim-mallin juuri tulevan, kutsuttiin ensimmäistä ps2-mallia fat-versioksi, "fätti". Niinkuin nyt ps3 suhteen.

        Sitten aloittajalle: Itse konkreettinen asennus on helpompi ja nopeampi kuin ps3/4 kovalevyn asennus ja vaihto, joten ainut ongelma tulee takalevyn adapterin huonosta saatavuudesta mihin kovalevy kiinnitetään.
        Itse en ole varma joutuuko formatoimaan kovalevyn ennen kuin sen saa toimimaan ps2:ssa. Aloituksessasi ei ilmennyt onko sinulla sellainen takalevy itselläsi, mutta jos ei ole, niin asia yhtä tyhjän kanssa.

        Jos ei netistä torilta, huutonetistä tai muualta löydy, vaihtoehtona on ebay , amazon tai vastaavat ulkopuoliset nettikaupat.

        Tubesta löytyy paljon ohjeita asennukseen ja tekstiversioita laajemminkin ihan enkuksi.


      • Pleikkariklassikkofani

        Meneppä Googleen ja kirjoita ps2 fat niin tulee se aikaisempi malli ja jos kirjoittaa ps2 slim tulee se myöhempi malli. Ja kun pleikka kolmonen julkaistiin ensimmäisen kerran ei mainostettu, että "Uusi PlayStation 3 Fat, nyt kaupoissa" vaan myös playstation 3 konsolista pitäisi fat -mallia kutsua "original" malliksi! Ihme, kun edes sait kommenttisi tänne palstalle, koska pitää osata laskea se laskutoimitus...


      • Pleikkariklassikkofani
        werkku1 kirjoitti:

        Ainakin heti kun tiedettiin slim-mallin juuri tulevan, kutsuttiin ensimmäistä ps2-mallia fat-versioksi, "fätti". Niinkuin nyt ps3 suhteen.

        Sitten aloittajalle: Itse konkreettinen asennus on helpompi ja nopeampi kuin ps3/4 kovalevyn asennus ja vaihto, joten ainut ongelma tulee takalevyn adapterin huonosta saatavuudesta mihin kovalevy kiinnitetään.
        Itse en ole varma joutuuko formatoimaan kovalevyn ennen kuin sen saa toimimaan ps2:ssa. Aloituksessasi ei ilmennyt onko sinulla sellainen takalevy itselläsi, mutta jos ei ole, niin asia yhtä tyhjän kanssa.

        Jos ei netistä torilta, huutonetistä tai muualta löydy, vaihtoehtona on ebay , amazon tai vastaavat ulkopuoliset nettikaupat.

        Tubesta löytyy paljon ohjeita asennukseen ja tekstiversioita laajemminkin ihan enkuksi.

        Kiitos ohjeista, lisääkin saa vinkkejä tulla, mutta näillä aiankin pääsen jo alkuun. :)


      • Pleikkariklassikkofani
        werkku1 kirjoitti:

        Ainakin heti kun tiedettiin slim-mallin juuri tulevan, kutsuttiin ensimmäistä ps2-mallia fat-versioksi, "fätti". Niinkuin nyt ps3 suhteen.

        Sitten aloittajalle: Itse konkreettinen asennus on helpompi ja nopeampi kuin ps3/4 kovalevyn asennus ja vaihto, joten ainut ongelma tulee takalevyn adapterin huonosta saatavuudesta mihin kovalevy kiinnitetään.
        Itse en ole varma joutuuko formatoimaan kovalevyn ennen kuin sen saa toimimaan ps2:ssa. Aloituksessasi ei ilmennyt onko sinulla sellainen takalevy itselläsi, mutta jos ei ole, niin asia yhtä tyhjän kanssa.

        Jos ei netistä torilta, huutonetistä tai muualta löydy, vaihtoehtona on ebay , amazon tai vastaavat ulkopuoliset nettikaupat.

        Tubesta löytyy paljon ohjeita asennukseen ja tekstiversioita laajemminkin ihan enkuksi.

        Se vielä pitää lisätä, että ei ole mitään ps2 tarvikkeita eikä itse konsolia koska se on vasta suunnittelu asteella.


      • werkku1
        Pleikkariklassikkofani kirjoitti:

        Se vielä pitää lisätä, että ei ole mitään ps2 tarvikkeita eikä itse konsolia koska se on vasta suunnittelu asteella.

        Torilta löytyy heti myytäviä kappaleita ja kannattaa ostaa nopeasti pois kun ihmiset myyvät vielä niin halvalla.
        Mainitsit FF 11. Tässä Amazonista valmis paketti: http://tinyurl.com/huglyhn
        Kyseisessä kovalevyssä vain 40GB, sisältäen itse pelin, joten jos haluaa paljon muitakin pelejä, kannattaa hankkia levy erikseen. Muista myös ps2 oma muistikortti.

        Paketin alapuolella näet mitä muut ovat myös ostaneet ja siinä pitäisi näkyä se adapteri. Niitä on sitten kaksi versiota. Yhdellä tai kahdella reiällä. Kannattaa varmuuden vuoksi hankkia se missä on noi kaksi reikää.


    • Vähän_jeesiä

      Eikös ps2 normimalli vaadi taakse erillisen nettiadapterin sekä levyn jolla ajetaan nettisysteemi sisään. Slim mallissa se ois jo sisäänrakennettu. Eikös muuten aivan ensimmäinen 60gigan mallin ps3 toistanut myös ps2 pelejä?

      En tiedä millaisia pelejä tykkäät pelata mutta jos olet yli 18 v niin tässä ois sulle listaa mitkä pelit ois hyviä----------

      Jos rooli tai sen tyylisistä peleistä tykkäät niin--

      -final fantasy 10
      -arc twilight spirits

      Jos toiminnasta actionista ja hirvittävyyksistä ja kammottavuuksista (k18) niin------

      -god of war
      -resident evil 4

      Jos tykkäät hieman nuoremmille suunnatuista peleistä seikkailu jne niin suosittelen tutustumaan---

      -ratchet and clank (koko pelisarja)
      -crash bandicoot wrath of cortex (uudemmat crash pelit on huonohkoja en suosittele)

      Parhaat autopelit lienee----
      -Gran turismo 3
      -Need for speed 2 underground
      -Need for speed carbon

      Gangsta riehkasu jne niin

      -gta san andreas
      -gta vice city

      Sotiminen jos kiinnostaa ja fps pelit niin

      -Call of duty 3
      -Call of duty 2
      -Brothers in arms road to hill 30
      -Killzone
      -Black

      Jos japsi jutut taide jne kiinnostaa niin
      -muramasa demon blade
      -okami

      Siinä ois jotain mitä ny pika miettimällä tuli mieleen.

      • edellinen

        Ups tuo muramasa olikin wiin peli muistin väärin :D


      • pleikkariklassikkofani

        Kiitos hyvistä ehdotuksista. Pelaan pelejä kaikista mahdollisista genreistä, Loco rocosta Doomiin. Call of dutyjä olenkin kaikkia pelannut, samoin gta:t ja gran turismoja kummatkin hyviä omiensa lajityyppiensä edustajia. Myös Final Fantasyt ovat mukavaa viihdettä. Paras minusta XI


      • pleikkariklassikkofani

        Sanokaapa hyviä pelejä ps2.


      • playstationveteran

    • Ps3_Fatti

      Ps3 60gb Fat malli joka itselläni on niin siinä on sisäänrakennettu ps1 ja ps2 rauta, eli pelit pelaa eikä niitä emuloida kuten vaikkapa uudemmissa Fat malleissa.

      • Pleikkariklassikkofani

        Taisin sanoa, että en halua pleikka kolmosta. Haluan pelisteissön kakkosen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe