Windows 10, maksuton ikuisesti???

33Anzu33

Olen tullut ajatellenseni, päivittämään, windows 8 -> windows 10

Kaverini teki tämän ja sanoi ettei maksanu. Olen silti miettinyt, että vaikka saan sen ladattua ilmaiseksi, niin eikai minun tarvitse maksaa vuosien päästä siitä mitään. Netistä olen lukenut, että 2016 saisi koko version ilmaiseksi, mutta tarviiko sitä maksaa myöhemmin ??? (Vuosien kuluttua), ei olisi varaa maksaa turhasta, mutta jos se ikuisesti saa ilmaiseksi, niin tietenki lataan.

Joten nyt te "kone tietävät" kertokaa minulle ystävällisesti, että jos lataan windows 10, eikai minun pidä maksaa vuosien varrella siitä mitään???


Kiitos kaikista vastauksisa!

6

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmasiksisaapi

      Windows 10 on maksuton päivitys win 7 tai 8;sin lisenssin omaaville. Käyttö ilmaista tukijaksonsa loppuun 2025 asti. Ikään kuin Service pack vanhemmille windowseille siis.

      • Anzu3323

        Okei, joten se on maksuton ja 2025 asti ilmainen?, mutta miksi se ennen maksoi ?


      • Kimmokissa

        Mutta jo 9 vuoden päästä joutuu maksamaan?

        Paljonkojan maksaa silloin vai onko silloin windows 10 enään hyvä?

        Onko tietokoneenk hyvä vielä 9 vuoden päästä?


      • AsusDeluxe
        Kimmokissa kirjoitti:

        Mutta jo 9 vuoden päästä joutuu maksamaan?

        Paljonkojan maksaa silloin vai onko silloin windows 10 enään hyvä?

        Onko tietokoneenk hyvä vielä 9 vuoden päästä?

        "Paljonkojan maksaa silloin vai onko silloin windows 10 enään hyvä?"

        Kuka käyttää 9 vuotta vanhaa Windowsia? Ei mulla ainakaan tulis mieleenkään.


    • OEM

      Se pitää muistaa, että päivitys on tietokonekohtainen eikä Windows 10 -päivityslisenssiä voi siirtää toiseen tietokoneeseen. Ainakaan emolevyä ei saa vaihtaa tai Microsoft pitää sitä toisena tietokoneena ja lisenssi menee uusiksi. Eli et saa päivitystä ilmaiseksi enää ensi heinäkuun jälkeen, vaikka se olisi jo ollut käytössä aiemmalla emolevyllä. Jos olet hankkinut Windows 7, 8 tai 8.1 Retail-version, niin sinulla on vielä heinäkuun lopulle aikaa siirtää se uuteen tietokoneeseen ja ottaa Windows 10 käyttöön. Määräajan jälkeen aiemman Windowsin Retail-version voi kyllä siirtää toiseen tietokoneeseen kuten ennenkin, mutta Windows 10 päivitys on maksullinen. Mahdollinen tietokoneen perusteellisempi päivitys kannattaa siis tehdä lähikuukausina.

      Höpötykseni koskee kuitenkin harvoja käyttäjiä, koska useimmissa tietokoneissa on Windowsin OEM-versio tai sen jälkeinen Upgrade-versio, joita ei koskaan ole voinut siirtää toiseen tietokoneeseen. Näin ainakin periaatteessa. Retail-version ostaa normaalisti vain tietokoneensa itse koonnut nörtti, joka vaihtaa emolevyäkin usein tai ei vaan välitä kalliimmasta hinnasta. Vaikka olen tietokoneeni itse koonnut, niin OEM-versio on minullakin. Se oli huomattavasti Retailia halvempi.

    • Piratix

      Tähän asti kaikki Windowsit on saanut maksuttomasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe