1kk irtisanomisaika

minä9

Olen ajatellut muuttaa asunnosta pois ens kuun alussa, mutta en oo tehny vuokran irtisanomista. Tarkottaako tää nyt sitä, että jos nyt irtisanon tän asunnon niin voisin muuttaa pois vasta kesäkuun alussa? Ja jos mulla ei oo vielä asuntoa ees selvillä niin pitääkö mulla vaan yrittää löytää joku asunto, jos nyt irtisanon tän? Vähänkö mua ärsyttää, ku mulla ois mahollisesti yks asunto, johon oisin voinu muuttaa ens kuun alussa, muttaku en oo irtisanonu tätä, niin en voi...

6

4839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabou

      Antaa ärsyttää vaan :D Jos on sopinut sellaisesta asiasta kuin 1kk irtisanomisaika, sitä noudatetaan, ärsytti tai ei.
      Jos nyt irtisanot (20.4.), maksat väkisin myös toukokuun ja saat maksuvapauden 1.6. alkaen. Niin se vaan menee.

      SAAT muuttaa vaikka tällä sekunnilla(kukaan ei pakota siinä asumaan), mutta maksuvelvoitteesta et pääse irti ilman irtisanomista ja maksamista tuonne 1.6. asti.

      • laissa

        1kk irtisanomisaika ei ole sopimusasia, vaan se lukee laissa.


    • NäinSeVaanMenee

      Kuukauden irtisanomisaika on kuukauden irtisanomisaika. Se tarkoittaa sitä, että jos irtisanot vuokrasopimuksen tänään, on toukokuu tuo mainittu irtisanomiskuukausi. Vuokrasopimus päättyy siis toukokuun lopussa. Mikään pakkohan sun ei ole siinä asunnossa toukokuun loppuun asti asua, voit muuttaa pois vaikka heti. Vuoksopimuksen velvotteet tosin jatkuu sinne toukokuun loppuun asti....

    • Auttakkeeeeeee

      Minä en tajua tätä irtisanomisaikaa.

      http://www.vuokrataanasunto.fi/vuokrasopimuksen-irtisanominen-ja-purkaminen.html

      Tuolta: "Tyypillisintä on se, että vuokralainen irtisanoo sopimuksen. Vuokralainen ei tarvitse mitään erityistä perustelua irtisanomiseen. Irtisanomisiaika on yksi kokonainen kalenterikuukausi. Aika lasketaan kuluvan kalenterikuukauden viimeisestä päivästä.

      Esim. Vuokralainen irtisanoo vuokrasopimuksen 1.6. Vuokrasopimus päättyy 31.7."

      Eikö tuossa tule kaksi kuukautta, vai miten hemmetissä tuo lasketaan? Entä pitääkö vuokra maksaa vielä heinäkuussa, jos maksupäivä on ollut kuukauden alussa? Entä jos sanoisin vuokrasopimuksen irti vaikkapa huomenna, pitääkö maksaa vielä toukokuun vuokra vai ei ja saanko asua asunnossa toukokuun vai kesäkuun loppuun?

      Auttakaa tyhmää, kun minä en ymmärrä lakitekstiä ja kapulakieltä, ja ensimmäinen kerta kun vuokra-asunnosta olisin vaihtamassa toiseen.

      • sel.vi.si.kö

        Ei tule tuossa esim. tapauksessa kuin yksi kokonainen kalenterikuukausi. Ko. vuokrasopimus pitää irtisanoa viimeistään 31.5, jos haluaa vuokrasuhteen päättyvän 30.6.

        Jos sanot vuokrasopimuksesi irti huuomenna 27.4. (tai tämän kuun loppuun mennessä), niin vuokrasuhteesi päättyy 31.5. Siihen asti maksat tietysti myös vuokrasi.
        Toki usein vuokranantajan kanssa pystyy neuvottelemaankin..


      • Auttakkeeeeeee
        sel.vi.si.kö kirjoitti:

        Ei tule tuossa esim. tapauksessa kuin yksi kokonainen kalenterikuukausi. Ko. vuokrasopimus pitää irtisanoa viimeistään 31.5, jos haluaa vuokrasuhteen päättyvän 30.6.

        Jos sanot vuokrasopimuksesi irti huuomenna 27.4. (tai tämän kuun loppuun mennessä), niin vuokrasuhteesi päättyy 31.5. Siihen asti maksat tietysti myös vuokrasi.
        Toki usein vuokranantajan kanssa pystyy neuvottelemaankin..

        Ok. Kiitos, nyt tajusin. :) Lukenut tuon pykälän monta kertaa, mutta kun ei uppoa tajuntaan niin ei uppoa! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe