Hyvä tietää; Ulosotto maksettu

kokemuksesta

Tämä on hyvä kaikkien, jotka ovat saaneet uo:t maksettua, tietää!
KUN olet saanut uo:t maksettua pois, ole itse samantien yhteydessä uloon ja pyydä heitä lähettämään maksukuitit maksetusta ulosta Suomen asiakastietoon! Muuten merkinnät siellä pysyvät, vaikka uo olisikin maksettu. Asiakastiedosta mm pankit katsovat yksityishenkilöiden luottotietoja.

Suoraan uo:sta kuultua, että nämä kyseiset tahot eivät automaattisesti "keskustele" keskenään, vaan vastuu jää yksityishenkilölle hoitaa asia eteen päin.

Kun uo toimittaa maksukuitit aiakastiedtoon, on merkintöjen poistumisessa kuitenkin vielä parin kuukauden "varoaika".

Tämä tieto voi tulla yllätyksenä, mikäli uo:n maksettuasi haet esimerkiksi lainaa pankista.

6

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokurotisentäs

Höpö höpö taas joku varoaika :D ...ja kokemusta on tuosta kyllä. Ja tietenkin tuo pitää itse hoitaa, tosin itselläni kaiken hoiti uo sen kummemmin minulta edes kyselemättä, meni pari päivää viimeisestä maksusta ku luottotiedot putipuhtaat. Voi olal että pankki ei myönnä sitä lainaa...ja sillä ei ole tekemistä asiakastiedon kanssa

• isokettuuu

Hyvä, että otit asian puheeksi. Itse en muistanut muita varoitella ja muistutella.
      er
      Tosi oli kohdallani ! Syyskuu 2015 maksoin (kolmen vuoden ulosoton jälkeen) loppusumman summan ja huhtikuussa 2016 vasta merkintäni kunnosa.

Maksoin ison summan noin 19500 euroa kerralla pois (koko perintöni) ja luulin, että jihuu, ulosottotiedot / asiakastierekisterissä tiedot päivittyvät . Niin ei käy itsestään. Mitään tiedotusta minull ei annettu.

Alkoi parin viikon pompettulu seitsemän kuukauden jälkeen maksustani, koska kun mieleeni tuli itse - sattumalta - kysellä tietoni tänä keväänä - mitään ei ollut päivittynyt. Merkinnnät olisivat pysyneet hoitamattomina tuomiopäivään asti varmaankin ja summat avoimena, maksamattomana.

Tietoja ei tuntuvan olevan haluja eikä kiire antaa päivittää kuntoon ei ulosottotoimistosta kuin ei asiakastietorekisteristäkkän kukaan ja mikään virkailija kovinkaan ripeästi. Sähköpostiviestit kävivät tiuhaan eri laitosten ja lippujen ja kopioiden kanssa, jotka minä keräilin itse uudelleen.

Luottotietoni palautuvat tammikuussa 2017.

Voihan kettu.

• ooooppeli8888

Ulosoton merkinnät voi poistaa kun on maksanut velkansa, mutta käräjäoikeudesta tulleet yksipuoliset tuomiot (YVK) merkinnät eivät poistu, vaikka velka on maksettu. Velkoja voi ilmoittaa ilmaiseksi tai maksua vastaan ns. referenssimerkinnän Asiakastietoon, joka kertoo että velka on siis hoidettu kokonaisuudessaan, mutta luottotietomerkintä ei sillä poistu. Käytännöt vaihtelee, et kuka ottaa maksun ilmoituksesta ja kuka ei. Niin ja merkintää pitää itse pyytää.

• 415

Ulosoton merkinnöistä UMS (suppean ulosoton este) ja UMP (pitkäkestoinen ulosotto) poistuu kun velat on maksettu. UMV ei poistu. REF-merkintä voi joissain tilanteissa lyhentää kestoa vuodella, jolloin merkintä voi poistua jos sitä oli alle vuosi jäljellä.

• Ichobnp

Nordea ainakin muistaa joka ikisen asian mitä nordeassa on tapahtunut oli luottotiedot mitä vaan He kirjaavat myös sen tiedon jos luottotiedot on menneisyydessä menneet. Jouduin melkoiseen tenttiin kun nordea tenttasi tililtäni jokaista maksunsaajaa että mikä on paytrail? Mikä? Kerro?!

• Oikeusvaltio1112

En ole ikinä ottanut velkaa elämässäni, enkä aio ikinä ottaa velkaa niin ihan sama antavat sitä tai ei.

Ulosotossa olevat maksuni eivät ole syntyneet veloista muutenkaan vaan ovat erilaisia viranomaisten päästään keksimiä maksuja. Ei vain jaksanut sairauden takia silloin aikoinaan todistaa syyttömyyttä kun noiden viranomaisten maksujen kanssa se menee niin, että asiakas on automaattisesti syyllinen mikäli ei pysty todistamaan itseään syyttömäksi. Viranomaisten ei tarvitse todistaa millään, että ovatko heidän päästään keksimänsä maksut aiheellisia eivätkä viranomaiset keksityistäkään maksuista kiinnijäädessä saa siitä ikinä mitään rangaistusta. Eivätkä viranomaiset ikinä edes aio ottaa mitään vastuuta vaikka heidän maksunsa olisivat täysin aiheettomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe