Vaikuttaako estrogeeni mielialaa nostavasti? Olen työtön vaihdevuodet ohittanut hormonikorvaushoidolla ja luulisin että yleisilmeeni on apea, ja tarvitsisin siihen kohennusta, ainakin tilapäisesti. Varsinaisesti en ole masentunut, mutta iloisuus puuttuu kun ei vain hymyilytä.
Estrogeenia alakuloon
8
294
Vastaukset
- paremmatkeinot
Liikunnasta ja muista harrastuksista saa paljon iloa.
Yksin ollen ei juuri naurata. Siihen tarvitaan seuraa ja harrastuksista sitä löytyy. - Iloinenmummo
Estrogeeni vaikuttaa sukuelimiin, rintarauhaseen, luustoon, rustoon ja verisuoniin, eli ei taida varsinainen ilohormoni olla.
Jos estrogeenin puute tekisi apeaksi, niin kaikki me mummoikäiset olisimme apeita, eikä näin ole.- tästäonselvittävä
Kaikki mummoikäiset eivät ole työttömiä, osa on tietty jo eläkkeellä, mutta käsittääkseni jotkut vielä sorvin ääressä. Minulla alakulon syynä on tämä kurja elämäntilanne, se ei vain saisi näkyä työhaussa ja siihen olen nyt etsimässä täsmälääkettä. Itseasiassa huomasin tämän kun olin yhden rupeaman töissä tässä välillä, että miten paljon se vaikuttaa vaikka suhtaudun elämään myönteisesti enkä sure turhia.
- Iloinenmummo
Niin, minä lasken mummoikäisiksi kaikki, jotka biologisesti voisivat olla mummoja, joten aika monet ovat kyllä töissä.
Jos töitä ei vaan löydy, niin voisitko harkita vapaaehtoistyötä? Rahatilanne ei kohene, mutta elämään tulee sisältöä, kun voi olla hyödyksi. - Mielikki-m
Iloinenmummo kirjoitti:
Niin, minä lasken mummoikäisiksi kaikki, jotka biologisesti voisivat olla mummoja, joten aika monet ovat kyllä töissä.
Jos töitä ei vaan löydy, niin voisitko harkita vapaaehtoistyötä? Rahatilanne ei kohene, mutta elämään tulee sisältöä, kun voi olla hyödyksi.Reilu kolmekymppiset ovat siis mielestäsi mummoikäisiä? :D
- Iloinenmummo
En menisi biologisesti suosittelemaan lasten hankintaa 15-vuotiaalle.
Itse rupesin kokemaan itseni mummoikäiseksi siinä 40-vuotiaana. Olin mennyt naimisiin 18-vuotiaana. Jos olisin silloin heti hankkinut lapsia ja he olisivat tehneet kuten äitinsä..., olisin silloin ollut mummo.
- sairaslomalainen2016
Jos oikeasti tarvitset hormonikorvaushoitoa, hanki se. Jos menet lääkäriin, saat mielialalääkereseptin. En suosittele. Ne latistavat kaikki tunteet, myönteiset ja kielteiset. Liikunta/ulkoilu olisi luomuinta mielialan kohottajaa. Se ei välttämättä edes maksa mitään.
Esim. pääkaupunkiseudulla on myös paljon ilmaisia tapahtumia, luentoja ja (oppilas)konsertteja, joihin voi osallistua. Vapaaehtoistyö on ihan hyvä vaihtoehto. Voi tuntea kuuluvansa johonkin. Yleensäkin minkä vaan uuden taidon opettelu kannattaa (nyt olisi aika kerätä luonnonyrttejä, tai miten olisi pianon tai vaikka nokkahuilun soitto tai laulaminen?).
Eiköhän sellainen ihminen ole luonnoton, joka ei reagoi kielteiseen elämäntilanteen muutokseen masentumalla. Vaikkakin yhteiskuntamme on patologisoinut kaikki kielteisyyden ilmaisut. - seraffiinax
Ensin lääkäriin ja tutkimaan alakulosi syytä. Voi olla hyvä ottaa perusverikokeet ja kilpirauhaskokeet.Myös naishormonit,Masennus myös pitää sulkea pois.Ja ikä vaan väsyttää joskus..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289