2 kysymystä poste restantesta, joihin en ole löytänyt vastausta mistään... Voinko tehdä lähetysten/postin edelleen siirron poste restante osoitteesta johonkin toiseen osoitteeseen? Kaverini asuu tuossa lähellä ja olisi helpompi hakea postit hänen luota...
Saako esim sossu/kela tietää että asun poste restantessa, kun olen laittanut väestörekisterikeskukseen tietojen luovutus kiellon?? Muutan siis kesäksi asuntovaunuun ihan vain säästääkseni rahaa..
Poste restante kysymyksiä?
5
1247
Vastaukset
- VastauksetKysymyksiin
Poste restantesta ei voi edelleen ohjata lähetyksiä toiseen osoitteeseen. Lähetys on aina noudettava henkilöllisyys todistettuna.
Tietojen luovutuskielto ei koske viranomaisia, esimerkiksi Kelaa tai työvoimaviranomaisia.
"Jokaisella on oikeus kieltää henkilö- ja osoitetietojensa luovutus väestötietojärjestelmästä yksityissektorin käyttöön mm. suoramarkkinointiin, suoramainontaan, etämyyntiin, markkina- ja mielipidetutkimukseen, osoitepalveluun taikka sukututkimusta tai henkilömatrikkeleja varten."
Huom: YKSITYISSEKTORI - monellatvalla
Poste restantea ei nähtävästi voi siirtää eteenpäin. Miksi et ohjaa postisi suoraan kaverin luo mikäli hän ei nauti yhteiskunnan tuista?. Toisaalta vaikka minullakin on asuntovaunu niin mitä säästät siinä koska sossu/kela maksaa kuitenkin vuokra asumisesi?
- Postirestant
Ei maksa sossu eikä kela asumista.. Ihan vakituisessa työssä olen kyllä ja itse maksan vuokrani... Muutan taas syys/lokakuusssa takaisin samaan kämppään... Kaverini luo en voi laittaa kirjoja koska hänelle kela/ sossu maksaa asumisen tällähetkellä... Eikä tässä muita semmoisia kavereita ole joille haluaisin postini menevän, niin on pakko pitää tuo poste restante...
- ikmna
eikös postin voi siirtää väliaikaisesti kaverin luo ilman että olet kirjoilla hänen asunnossaan?
- Ceeoo
Tee osoitteenmuutos pelkästään postin osalta ( c/o). Minulle tulee esim. isäni posti (asuu hoivakodissa), ja kun hoidan isäni asiat, on helpompi, että posti jaetaan suoraan minulle. Väestörekisterissä hänellä hoivakodin osoite. Ja kun nykyisin ei tarvitse olla kirjoilla missään, et ilmoita väestörekisteriin mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882