Tytär raiskattii mut äiti haluaa toipua

kotkiusattu

43

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa tarinassa on mun mielestä kaksi uhria. Meinaan, jos tuo olisi tapahtunut mun lapselle, niin aika toipuminen olisi minultakin vaatinut.
      Ja asian vierestä - mua häiritsee toi sun nikkisi, onko mitään mahiksia että vaihtaisit sen johonkin toiseen?

      • "mua häiritsee toi sun nikkisi, onko mitään mahiksia että vaihtaisit sen"?

        Niin minuakin, mutta voiko tuollaiselta odottaakaan muuta linkityksensä perusteella, että tuollaisen inhottavuuden haluaa tuoda tänne esille?

        Voiko tuo olla edes totta? Ilmeisesti, jos oikeutta käydään, mutta miksi 4-v meni, tai missä se nyt tapahtuikaan, niin eikö äidin hälytyskellot soineet, että jotain on pielessä?

        Minä olin raivoa täynnä, kun meillä kotona oli tyttäreni 17-v kanssa tunkenut meidän yksi hyvä tuttava samaan suihkuun hänen kanssaan, mutta onneksi tyttäreni oli jo niin äksy, kuten äitinsä, joten se sessio jäi lyhyeksi. Kuitenkin hän kertoi sen minulle, joten hyvä niin.

        Minun äitini taas kertoi nuoruudestaan (13-15-v), kun hän joutui isolle veljes-sarjalle hoitamaan leipomukset ja sinne oli tullut "joku", joka oli liehitellyt häntä liikaa(miksi ei voi kirjoittaa sitä, koska tuo häntä?), niin äitini oli kaatanut jauhovakan hänen päähänsä! Wau!

        Mihin tämä maailma menee, jos lapsia voi jo raiskata? Paljon olen lukenut kuolinsyy todistuksia, jossa raakuus on k a m a l a a ja pahimpana on jäänyt mieleeni nainen, jonka "Pilluun" oli työnnetty rikkinäinen kaljapullo?

        ps. aloittajalle voisin kyllä tehdä kysymyksen. Mitä muistat tapahtuneen itsellesi 4-vuotiaana? Minä en muista mitään.


      • kotkiusattu

        Vaik pää ei muista ni ruumis muistaa.


      • ent.siivoojaparka
        Kristiina23 kirjoitti:

        "mua häiritsee toi sun nikkisi, onko mitään mahiksia että vaihtaisit sen"?

        Niin minuakin, mutta voiko tuollaiselta odottaakaan muuta linkityksensä perusteella, että tuollaisen inhottavuuden haluaa tuoda tänne esille?

        Voiko tuo olla edes totta? Ilmeisesti, jos oikeutta käydään, mutta miksi 4-v meni, tai missä se nyt tapahtuikaan, niin eikö äidin hälytyskellot soineet, että jotain on pielessä?

        Minä olin raivoa täynnä, kun meillä kotona oli tyttäreni 17-v kanssa tunkenut meidän yksi hyvä tuttava samaan suihkuun hänen kanssaan, mutta onneksi tyttäreni oli jo niin äksy, kuten äitinsä, joten se sessio jäi lyhyeksi. Kuitenkin hän kertoi sen minulle, joten hyvä niin.

        Minun äitini taas kertoi nuoruudestaan (13-15-v), kun hän joutui isolle veljes-sarjalle hoitamaan leipomukset ja sinne oli tullut "joku", joka oli liehitellyt häntä liikaa(miksi ei voi kirjoittaa sitä, koska tuo häntä?), niin äitini oli kaatanut jauhovakan hänen päähänsä! Wau!

        Mihin tämä maailma menee, jos lapsia voi jo raiskata? Paljon olen lukenut kuolinsyy todistuksia, jossa raakuus on k a m a l a a ja pahimpana on jäänyt mieleeni nainen, jonka "Pilluun" oli työnnetty rikkinäinen kaljapullo?

        ps. aloittajalle voisin kyllä tehdä kysymyksen. Mitä muistat tapahtuneen itsellesi 4-vuotiaana? Minä en muista mitään.

        Kyllähän minä ainakin muistan 4-vuotiaasta ja aikaisemmastakin paljon.
        Täytin kesällä 4, kun muutettiin alkusyksystä meidän uuteen taloon. Muistan sen muuttamisen ja muistan uuden talon rakentamisenkin ihan siitä saakka, kun sen perustuksia valettiin, miten pyörittelin pikipalloja ja piilotin paperinukkeani sinne lautojen väliin, ettei siskoni pääse siihen käsiksi. Sillä paperinukella oli musta leninki, missä oli punaisia pilkkuja.
        Muistan meidän vanhassa mökissäkin asumisesta paljon, muistan missä kohtaa oli sänkyni ison leivinuunin vieressä, miten me lapset istuttiin pikkupöydässä syömässä, kun ei vielä nenä ylettynyt aikuisten pöydän reunalle. Ja paljon paljon paljon muuta.


      • Lapsuudessa ne oletusarvot kirjoitetaan mieleen. Synnytetään kuva maailmasta, itsestään, muista aikuisista. Millainen on Minä. Mitä Minä ansaitsee, mikä on oikein, mikä väärä. Mikä on paha, mikä on normaalia.
        Osaakohan noin pieni lapsi edes suojella ittensä, ja paeta henkisesti paikalta?
        Ymmärrän äitiä. Psykoterapia on erittäin raskasta, silloin käydään läpi uudestaan ja uudestaan mitä tapahtui, miksi, katumukset. Ihmistä sysätään takaisin niihin vanhoihin tunnetiloihin etkä pääse eteenpäin.
        Sitähän tuon täytyy tarkoittaa, kun taas uudestaan joutuu oikeuden edessä puhumaan ja todistamaan.
        Okei, oli vähän väärin puhua vain itsestään. Mutta kuka osaa aina puhua niin kuin sinulta odotetaan? Eiköhän tuolle perheelle ole tapahtunut jo ihan tarpeeksi, että tarttee netissä jotain sanomista ruotia.


      • kotkiusattu kirjoitti:

        Vaik pää ei muista ni ruumis muistaa.

        Mitä kotkiusattu sanoo nikkinsä vaihtamisesta? Voisit olla vaikka kotkiusaaja.


      • kotkiusattu
        hmp.f kirjoitti:

        Mitä kotkiusattu sanoo nikkinsä vaihtamisesta? Voisit olla vaikka kotkiusaaja.

        Mut ohan suomes monta jormaaki eikä ne tappele keskenää et mää halluun olla suome ainut jorma.


      • kotkiusattu kirjoitti:

        Mut ohan suomes monta jormaaki eikä ne tappele keskenää et mää halluun olla suome ainut jorma.

        Mutta oikeassa elämässä näet, että jahas, tuo on tuon näköinen Jorma, tuo on ihan eri pituinen ja näköinen kuin tämä.
        Täällä on vähän eri juttu. Vielä kun yhden kiusatun tapa kirjoittaa muistuttaa hyvin paljon toisen tapa kirjoittaa, tulee vaan mieleen että tahallaan halutaan sekoittaa.
        Jos samannäköisyys ei ollut tahallista, se tuskin maksaa sulle paljonkaan vaivaa vähän muutella nikkiäsi? Vai?


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Mutta oikeassa elämässä näet, että jahas, tuo on tuon näköinen Jorma, tuo on ihan eri pituinen ja näköinen kuin tämä.
        Täällä on vähän eri juttu. Vielä kun yhden kiusatun tapa kirjoittaa muistuttaa hyvin paljon toisen tapa kirjoittaa, tulee vaan mieleen että tahallaan halutaan sekoittaa.
        Jos samannäköisyys ei ollut tahallista, se tuskin maksaa sulle paljonkaan vaivaa vähän muutella nikkiäsi? Vai?

        No kuka nyt haluaisi olla vaikka hpm.f?


      • asiahuomattu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No kuka nyt haluaisi olla vaikka hpm.f?

        Kerrassaan omituista , ent.siivoojaparka ilmestyy aina esille kun koti-kiusatusta kirjoitellaan .
        Oletko ihastunut ? Vai oletko kiusaamisen takana ?


      • ent.siivoojaparka
        asiahuomattu kirjoitti:

        Kerrassaan omituista , ent.siivoojaparka ilmestyy aina esille kun koti-kiusatusta kirjoitellaan .
        Oletko ihastunut ? Vai oletko kiusaamisen takana ?

        Siis nythän on kysymys kotkiusatusta, eikä koti-kiusatusta. Ihan eri nikit ja luultavasti eri ihmiset nikkien takana (vaikkapa mistäs sen varmaksi tietää, voihan olla Piikkiökin).
        Olen tämän päivän aikana ilmestynyt esille jo muutaman kerran aikaisemminkin. Nyyh!!!! Et ole edes huomannut minua ennenkuin nyt????


      • asiahuomattu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siis nythän on kysymys kotkiusatusta, eikä koti-kiusatusta. Ihan eri nikit ja luultavasti eri ihmiset nikkien takana (vaikkapa mistäs sen varmaksi tietää, voihan olla Piikkiökin).
        Olen tämän päivän aikana ilmestynyt esille jo muutaman kerran aikaisemminkin. Nyyh!!!! Et ole edes huomannut minua ennenkuin nyt????

        Todellakin , kukapa nyt sekoittaisi nuo kaksi täysin erilaista nimimerkkiä toisiinsa .
        Mainitsit vielä täysin sivullisenkin tunnuksen , hälventääksesi itseesi kohdistuvia epäilyjä.


      • ent.siivoojaparka
        asiahuomattu kirjoitti:

        Todellakin , kukapa nyt sekoittaisi nuo kaksi täysin erilaista nimimerkkiä toisiinsa .
        Mainitsit vielä täysin sivullisenkin tunnuksen , hälventääksesi itseesi kohdistuvia epäilyjä.

        Ja sitten sinä onneton vielä minutkin siihen sekoitit kaiken lisäksi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ja sitten sinä onneton vielä minutkin siihen sekoitit kaiken lisäksi.

        Katos vaa ,ny on ruvenu sinuki sekottama soppa mukka,ei ol helppoo meil suasituil.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No kuka nyt haluaisi olla vaikka hpm.f?

        Tuskin kukaan, mutta en mä siitä kauhean pahoillani ole :)


    • vaimitenseoli

      Eihän tälläistä Suomessa tapahdu. Suomalaiset miehet kunnioittavat naisia,iästä riippumatta, eniten koko universumissa.

      • Lapsi on voinut saada ikuisen trauman, valitettavasti. Varsinkin kun hän vastusti rajusti ja joutui silti menemään. Turvattomuuden tunne on ollut lapsella suuri kun hänen hätäänsä ei noteerattu.


    • Kyllä se on äidille kova juttu kun ei kykene suojelemaan lastaan, ainoa vastuussa oleva huoltaja. Itse olen yksinhuoltaja ollut, tytär minulla myös.
      Äidin pitäisi nyt selvitä tilanteesta, syyllisyydestään, niin voisi antaa lapselleen jatkossa tasapainoisen lapsuuden. Saavat he varmaan kaiken avun, mitä annettavissa on. Mitä on noita juttuja ollut, usein hyväksikäyttäjä on ollut lähipiiristä. Pitää vaan olla lasten kanssa tarkkana, on oltava herkät vaistot!!

      • musta.palstalainen

        Onko yksinhuoltajan tytär helpompi raiskauksen kohde ???


      • musta.palstalainen kirjoitti:

        Onko yksinhuoltajan tytär helpompi raiskauksen kohde ???

        On, jos on yksi huoltaja vain, joutuu turvautumaan useammin ulkopuoliseen hoitoapuun. Juuri siihen lähipiiriin jossa vaara näyttää usein piilevän. Minun tytär sai olla turvassa.


      • Reeta3 kirjoitti:

        On, jos on yksi huoltaja vain, joutuu turvautumaan useammin ulkopuoliseen hoitoapuun. Juuri siihen lähipiiriin jossa vaara näyttää usein piilevän. Minun tytär sai olla turvassa.

        Olen Reeta ihan samaa mieltä. Näissä jutuissa ite ainakin koin, etten voi liiaksi suojella lapsiani.


    • Unohdus.ei.onnistu

      Tarkoittaako aloittaja, että äidin ei pidä järkyttyä eikä romahtaa, jos tajuaa, että omaa lasta on kohdeltu kuten artikkelissa kerrotaan? Ymmärtää ja antaa anteeksi? Ajatella, että juttu on nyt takanapäin, ei kannata siitä enää puhua, lapsikin unohtaa varmasti koko jutun. Ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa kun ei ymmärtänyt lapsensa sanatonta hätää? Ei pidä järkyttyä, vaikka rikollinen valittaa tuomiosta?
      Moititko äitiä, joka ei pysty unohtamaan?
      Kyllä terapia on tarpeen niin tytölle kuin äidillekin.
      Mutta siinä olet oikeassa: lapsi ei unohda.

      • kotkiusattu

        Näit äitejä o ollu jokka on tarkotuksel antaneet lapsesa hyväkskäytettäväks.


      • kotkiusattu

        Esim. Keski-Suomes oli joku siivooja-akka joka nai insinöörimiähe ja sit oli iso sakki kuvaamas ku tän akan lapsia käytettii hyväks.


      • kotkiusattu kirjoitti:

        Näit äitejä o ollu jokka on tarkotuksel antaneet lapsesa hyväkskäytettäväks.

        Katohan ko kaima o löytän kova aihe ,yrit viäl opetel sanoma ",näit äitei o ollu mailmasivu ko ova antan mukulas rääkättäväks "
        Terveissi vaa ihailijal .


      • kotkiusattu
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Katohan ko kaima o löytän kova aihe ,yrit viäl opetel sanoma ",näit äitei o ollu mailmasivu ko ova antan mukulas rääkättäväks "
        Terveissi vaa ihailijal .

        Mikäs riirankylväjä se siin.


      • kotkiusattu kirjoitti:

        Mikäs riirankylväjä se siin.

        Oleks kuullu semmosest kirjast ko ,isänä ja niitte varjo?


      • kuulakalloon
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Oleks kuullu semmosest kirjast ko ,isänä ja niitte varjo?

        Voi vittu se kakara ei unohda sitä koskaan!!!!!!!! Aivan saletti. Itte muistan lapsuudesta jonkun vitun namusedän joka päätyi kopeloimaan rappukäytävässä ollessani 4 v, mutta sitten tuli isä ja veti turpaan sillai et veri lensi ja naapurit huusi että rauhoitu jo sä tapat sen. Iäksi jäi mieleen, tajusin pikkutytön päässäni että se mies teki väärin kosketellessaan, saati kun ajattelee tuollaista mitä tuolle lapselle on tehty. Ei ne mihinkään häviä ne asiat hänen mielestään.


    • minäminäsinäminä

      Kiusaako koti-kiusattua joku sivupersoona? Ko. henkilö ei hyväksy, että raiskatun lapsen äiti kärsii tilanteesta. Se on kuulemma itsekästä.

    • mielikki.neito

      Ihmetyttää kun äiti vei tytön hoitoon miehelle vaikka lapsi oli kovasti vastaan.
      Eikö hän todellakaan epäillyt mitään???
      Itse en olisi vienyt lastani paikkaan jonne hän ei selvästi halua mennä, hälytyskellot alkaisivat soida.
      Eikö äidillä ollut muuta paikkaa mihin viedä lapsensa hoitoon, ainakin päiväkoteja on kaikille työssäkäyvien äitien lapsille. Jos halusi irrotella olisi hankkinut lapsenlikan jostain muualta jos lapsi pelkäsi miestä.
      Sehän on luonnollista että äidistä oli kamalaa huomata mitä oli tapahtunut, toivottavasti miettii olisiko voinut estää tapahtuneen

      • Se pitää ottaa huomioon, että tähän liittyy normaalisti lapsen kannalta häpeää ja suuri määrä pelkoa. Vielä vähän isommat lapset yrittää vielä suojella vanhempiaan, joskus jopa tekijää. Ei lapsi osaa laittaa näitä asioita oikeaan suhteeseen itseensä, miksi niitä tapahtuu ja kuka siinä tekee väärin. Siispä se että vanhemmat ylipäänsä jotain huomaa, on pieni ihme.
        Tuntuu aika rankalta syytellä ja moittia äitiä tästä.


      • hmp.f kirjoitti:

        Se pitää ottaa huomioon, että tähän liittyy normaalisti lapsen kannalta häpeää ja suuri määrä pelkoa. Vielä vähän isommat lapset yrittää vielä suojella vanhempiaan, joskus jopa tekijää. Ei lapsi osaa laittaa näitä asioita oikeaan suhteeseen itseensä, miksi niitä tapahtuu ja kuka siinä tekee väärin. Siispä se että vanhemmat ylipäänsä jotain huomaa, on pieni ihme.
        Tuntuu aika rankalta syytellä ja moittia äitiä tästä.

        En minä häntä moiti, ihmettelen vain kovasti. Miehen touhut oli jatkuneet vuosia. Kyllä äidin pitäisi huomata jos pikkulapselle on tehty jotain noin kamalaa.


    • työläiseukko

      Mikä on elämässä koettua - kaikkihan se jää kehon muistiin
      - vammoineen, arpineen - arvaa vain miltä tuntuu - onko erityisen hauskaa tehdä elämänikuinen työura vammaisena, lisäks vielä yksinhuoltajana joutua lisäks hakkaajien armoille, ryöstelyn kohteeks silmät puhkottuina
      - sepä noista "sydäntensärkijööistä" - tietty jotain äärimmäistä kommari- tai natsi-ideologiaa edustavia pitää vammaistenkin elättää - eihän maailma muuten pärjäisi - pitää vaan vankasti uskoa että edess osassa korkeapalkkaisissa eliitin edustajisssa joskus elonsa aikana löytyy jotain kehityskelpooista aatetta ja ajattelua - ei tartteis silleen työkansan naisia ja lapsia uhrata mammonoittensa alttareille - immeisiä riistämällä ja ihmiskehoja vaurioittamalla pedofiliaa ihannoidessaan - sepä noista aineittensa orjuudessa örveltäjien tekosista.

    • älärääkkääenempää

      Uskon että hyvin harvassa on Suomessa äitejä, jotka vartavasten synnyttäis lapsia
      raiskausmateriaaaliksi ilotalojen pitäjille tai sukuihin missä sukurutsa on ihanne
      - ongelma sekin jos useammassa sukupolvessa toikin kirous on voimissaan
      - tietty se voi olla myös poliittinen eetos. Toisille tapa tehdä bisnestä.
      Nuorilla äideillä ei ole viiskymppisten älyä ja ymmärrystä siitä miten törkeä ja kavala maailma on - mielensä murheella sitten koko loppuelämänsä saa
      omaa typeryyttään ja sokeaa luottamusta ihmisiin, jotka säälimättä särki paitsi pienet ihmiskehot - myös kodin äidiltä ja lapsilta - juu kiitos vaan määkimisestä aloittajalle - lampailta emme silti ole vaikka ihmisoikeuksissa lie vieläkin syvää vajetta maassa. Homot halusivat sikailla ja ilmeisesti onnistuivat erinomaisen hyvin tuho- ja tihutöissään.

    • Aloitukseen - kotikiusattu
      Oikeassa olet, tytölle joka on vielä henkisesti herkässä kehitysvaiheessa, on varmasti kivinen tie päästä yli ja opetella luottamaan toiseen ihmiseen.

      Äidistä ei ole auttajaksi, hyvät ystävät ja tietenkin asiantuntija-apu on nyt se paras keino. Aikakin sitten auttaa lopulta.

      Tämä nykyaika on raadollista jos joutuu julkisen tiedonvälityklsenkin sietämään.
      Yksilökeskeisyys (individualismi) on nykytrendi, voi äitiparka - voi olla traumat edessä ihan normi järjestyksen mukaisesti vielä.
      En tiedä tapausta, mutta yleisesti kirjoitan...........................

      • Kawelle
        Aloittaja saavutti tarkotukses kun sunkin lainen kirjoittaja kiirees sekoitti meidät .
        Mä en ole musta kotkiusattu , toisaalt toristit siivooja vakuuttelut turhiks


      • kotkiusatt
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kawelle
        Aloittaja saavutti tarkotukses kun sunkin lainen kirjoittaja kiirees sekoitti meidät .
        Mä en ole musta kotkiusattu , toisaalt toristit siivooja vakuuttelut turhiks

        Älä sää häiriköi mun ketjus


      • kotkiusatt kirjoitti:

        Älä sää häiriköi mun ketjus

        Hetkinen ny, en mä tommose ketjuu ol vastaillu .
        Misä se on ?
        Kotkiusatu alotuksee vastasi.


    • kuulakalloon

      Ja kyl mä vittu huomaisin jos mun lastani joku käyttäisi hyväkseen.. ei sellaista voi olla huomaamatta. ... ei, ei vain voi!

      • kuulakalloon
        Ilmeisesti salaus perheissä perustuu pelkoon ja johonkin näennäiseen hyvin menee ajatteluun minkä suojissa suljetaan totuus mielestä.
        Hyväksikäytettyä siis uhataan pahemmalla, eikä lapsi uskalla kertoa, koulussa pitäisi terkkarin olla useita vuosia sama, että käytöksessä tapahtuva muutos osattaisi tulkita oikein.
        Arka asia joka kuormittaa aivan liikaa - liian nuorta muuttaen olosuhteita, kun pitäisi voida olla lapsi tekemisineen tai nuori valmistumassa aikuisuuteen - itsetunto täysin solmussa........


      • kawe kirjoitti:

        kuulakalloon
        Ilmeisesti salaus perheissä perustuu pelkoon ja johonkin näennäiseen hyvin menee ajatteluun minkä suojissa suljetaan totuus mielestä.
        Hyväksikäytettyä siis uhataan pahemmalla, eikä lapsi uskalla kertoa, koulussa pitäisi terkkarin olla useita vuosia sama, että käytöksessä tapahtuva muutos osattaisi tulkita oikein.
        Arka asia joka kuormittaa aivan liikaa - liian nuorta muuttaen olosuhteita, kun pitäisi voida olla lapsi tekemisineen tai nuori valmistumassa aikuisuuteen - itsetunto täysin solmussa........

        "kawe"

        Kiusatun on täytynyt olla hirveen tympee tyyppi.
        Varmaan ollu silmä-lasi-päinen nörtti.
        Pyknikkoki.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "kawe"

        Kiusatun on täytynyt olla hirveen tympee tyyppi.
        Varmaan ollu silmä-lasi-päinen nörtti.
        Pyknikkoki.

        H.

        Jaahas, no minun mielipiteeni on juurikin tylsä, mutta ilmeinen totuus


      • kawe kirjoitti:

        kuulakalloon
        Ilmeisesti salaus perheissä perustuu pelkoon ja johonkin näennäiseen hyvin menee ajatteluun minkä suojissa suljetaan totuus mielestä.
        Hyväksikäytettyä siis uhataan pahemmalla, eikä lapsi uskalla kertoa, koulussa pitäisi terkkarin olla useita vuosia sama, että käytöksessä tapahtuva muutos osattaisi tulkita oikein.
        Arka asia joka kuormittaa aivan liikaa - liian nuorta muuttaen olosuhteita, kun pitäisi voida olla lapsi tekemisineen tai nuori valmistumassa aikuisuuteen - itsetunto täysin solmussa........

        Kawe, puhut asiaa. Lapsi toimii niin, että kun hänelle tapahtuu jotain, hän ei välttämättä edes osaa erottaa mikä on toisen pahuutta, ja mitä hän on ansainnut. Ei osaa siis heti reagoida mitenkään siihen mitä hänelle tapahtuu. Lisäksi ne tilanteet taitaa usein rakentua pikkuhiljaa, koska hyväksikäyttäjä haluaa pitää huolen siitä että suhteesta tulee "luja". Luodaan sellainen rooli että hyväksikäyttäjä on luotettava ja tietävä. Myös uhrin omaisia päin.
        Ja toinen puoli on tuo uhkailu mistä kirjoitit. Pieniä lapsia on hyvin helppoa pelotella, koska ne ei tiedä maailmasta vielä mitään. Voidaan vaikka uhata sillä, että jos lapsi hiiskauttaa sanaakaan, sossutädit tulee ja vie eikä hän saa enää asua äidin kanssa.
        Pedofiilien viekautta ja yleisyyttä ali-arvioidaan, niin myös tällä palstalla. Tosiasia on, että pahimmat heistä tekee sellaisen hämähäkin verkon, että on pelkästään onni jos jotain tulee ilmi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe