Inva-autoa etsin

Halvaantunut

Etsimme hyvää tilavaa inva-autoa? Miten avensis käy tähän tarkoitukseen? Pitää olla hyvät jalkatilat edessä. En aja itse.

9

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksiovinen

      Siis ilmiesesti jos et aja itse, etä tarvitse mitään erityisiä erikoisasennuksia?
      Isoon autoon on varmaan helppo mennä ja jos mahdollisesti käytät apuvälineitä, ne mahtuvat takaistuimelle.

      Äkkiseltään tuntuisi että kaksi/kolmiovinen olisi kätevämpi, silloin saisit rulliksen tai kepit taakse yhdellä ovenavauksella. Neli/viisiovisessa joudut ensin avaamaan takaoven, heittämään rojut sinne, sitten menemään etuovesta sisään. Just my 2c - lyön vetoa että tätä varten on joku palkattu neuvoja.

      Isoista autoista Avensis on yksi suosituimmista mutta malli on kai kohta loppumassa. Toyotaon viimeinen minkä MINÄ ottaisin mutta tojoterot on tietysti toista mieltä.

      Itse suosittelisin samassa kokoluokassa Fordia tai ranskalaisia.

    • ex-Ford

      Kyllä Avessa pitäisi tilat riittää. Lisäksi auto on luokkansa turvallisin ja luotettavuushan on Toyotan valttia. Sillä ei todennäköisesti jää tien poskeen ts. kun saattaa sillä Fordilla tai ranskalaisella niin käydä.

      • Ajantasallaollaan

        Sanoisin että toimintavarmuus on melko lailla sama, mutta Tojon ruostuminen on viime aikoina herättänyt keskustelua. Tällaista keskustelua en ole kuullut käydyn Fordista tai varsinkaan ranskalaisista, jotka eri tutkimusten mukaan ovat vähäruosteisimpia.


    • Ruiseri

      Riippuu vähän minkälaisesta vaivasta on kysymys. Johonkin vähän korkeampaan "citymaasturiin" saattasi olle helpompaa kavuta kyytiin ja laskeutua pois kuin normaalin matalasta autosta. Kannattaa käydä autokaupassa kokeilemassa jos ei ennen ole moisilla matkustanut.

    • äläItseMietiTurhia

      Toyota on inva-auto, mutta ei se sovi invaliideille, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
      No oikeasti markkinoilta löytyy paljon paremmin tilanteeseen sopivia autoja ja varmasti saat alan järjestöiltä ja invaliidiliitolta parasta tietoa oikean auton valintaan ja perusteita sille.

    • Bona66

      Minä ostaisin, jonkun C-Maxin kaltaisen pikku tila-auton, jossa istutaan hivenen, kuin tuolissa ja satsaisin apumiehen penkiksi liikkuvan invapenkin kulun helpottamiseksi.

    • itsekin-invakuski

      Yksi auto on ylivoimainen muihin verrattuna, nimittäin Ford B-Max, jossa ei ole lainkaan keskipilaria. Etupenkiltä saa avattu takaliukuoven, kokeiltu on mutta sulkeminen himpun vaikeampaa. Ehkä invatarvikkeista löytyy liukuoven automaatti. Aiemmin Ford oli erikoistunut inva-autojen rakenteluun mutta miten lie nykyisin.Valitettavasti B-Max moottorivalikoima valitettavan niukka vaikka muun malliston valikoimat paremmat.

    • HONDAA

      ÄLÄ HYVÄ IHMINEN MITÄÄN TOYOO OSTA JOS MEINAAT HENKISSÄ OLLA.
      TOYO ON LOUKKU ROTAN KUOLEMA OHUTTA PELTTIÄ

    • Siippola

      Toyotalla tosiaan on turvallisuuspuolella paljon ongelmia. Alkaen jarruista, turvavöiden, airbackien kautta palovaaraan jatkuen. Myös erittäin epämiellyttävä matkustajille, kun ei kulje suoraan edes metriä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3040
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2194
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1604
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1067
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      894
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe