Etsimme hyvää tilavaa inva-autoa? Miten avensis käy tähän tarkoitukseen? Pitää olla hyvät jalkatilat edessä. En aja itse.
Inva-autoa etsin
9
271
Vastaukset
- kaksiovinen
Siis ilmiesesti jos et aja itse, etä tarvitse mitään erityisiä erikoisasennuksia?
Isoon autoon on varmaan helppo mennä ja jos mahdollisesti käytät apuvälineitä, ne mahtuvat takaistuimelle.
Äkkiseltään tuntuisi että kaksi/kolmiovinen olisi kätevämpi, silloin saisit rulliksen tai kepit taakse yhdellä ovenavauksella. Neli/viisiovisessa joudut ensin avaamaan takaoven, heittämään rojut sinne, sitten menemään etuovesta sisään. Just my 2c - lyön vetoa että tätä varten on joku palkattu neuvoja.
Isoista autoista Avensis on yksi suosituimmista mutta malli on kai kohta loppumassa. Toyotaon viimeinen minkä MINÄ ottaisin mutta tojoterot on tietysti toista mieltä.
Itse suosittelisin samassa kokoluokassa Fordia tai ranskalaisia. - ex-Ford
Kyllä Avessa pitäisi tilat riittää. Lisäksi auto on luokkansa turvallisin ja luotettavuushan on Toyotan valttia. Sillä ei todennäköisesti jää tien poskeen ts. kun saattaa sillä Fordilla tai ranskalaisella niin käydä.
- Ajantasallaollaan
Sanoisin että toimintavarmuus on melko lailla sama, mutta Tojon ruostuminen on viime aikoina herättänyt keskustelua. Tällaista keskustelua en ole kuullut käydyn Fordista tai varsinkaan ranskalaisista, jotka eri tutkimusten mukaan ovat vähäruosteisimpia.
- Ruiseri
Riippuu vähän minkälaisesta vaivasta on kysymys. Johonkin vähän korkeampaan "citymaasturiin" saattasi olle helpompaa kavuta kyytiin ja laskeutua pois kuin normaalin matalasta autosta. Kannattaa käydä autokaupassa kokeilemassa jos ei ennen ole moisilla matkustanut.
- äläItseMietiTurhia
Toyota on inva-auto, mutta ei se sovi invaliideille, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
No oikeasti markkinoilta löytyy paljon paremmin tilanteeseen sopivia autoja ja varmasti saat alan järjestöiltä ja invaliidiliitolta parasta tietoa oikean auton valintaan ja perusteita sille. - Bona66
Minä ostaisin, jonkun C-Maxin kaltaisen pikku tila-auton, jossa istutaan hivenen, kuin tuolissa ja satsaisin apumiehen penkiksi liikkuvan invapenkin kulun helpottamiseksi.
- itsekin-invakuski
Yksi auto on ylivoimainen muihin verrattuna, nimittäin Ford B-Max, jossa ei ole lainkaan keskipilaria. Etupenkiltä saa avattu takaliukuoven, kokeiltu on mutta sulkeminen himpun vaikeampaa. Ehkä invatarvikkeista löytyy liukuoven automaatti. Aiemmin Ford oli erikoistunut inva-autojen rakenteluun mutta miten lie nykyisin.Valitettavasti B-Max moottorivalikoima valitettavan niukka vaikka muun malliston valikoimat paremmat.
- HONDAA
ÄLÄ HYVÄ IHMINEN MITÄÄN TOYOO OSTA JOS MEINAAT HENKISSÄ OLLA.
TOYO ON LOUKKU ROTAN KUOLEMA OHUTTA PELTTIÄ - Siippola
Toyotalla tosiaan on turvallisuuspuolella paljon ongelmia. Alkaen jarruista, turvavöiden, airbackien kautta palovaaraan jatkuen. Myös erittäin epämiellyttävä matkustajille, kun ei kulje suoraan edes metriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332344Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451855- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327887Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742