Sekavaa, hyvin sekavaa

VelkaneuvojanOrja

Olen vihdoinkin saanut elämäni sellaiseen tilanteeseen, että voisin maksaa velkani pois. Otin eka yhteyttä velkaneuvojaan kun ajattelin, että en selviä tästä yksin ja heiltä saa apua. No, odotin ensin aikaa puoli vuotta ja sitten kävin sinne kertomassa tilanteeni. Nainen lupasi ottaa selvää, kenelle olen velkaa. Kertoin myös että saisin lainaa vanhemmiltani velkojen maksuun suoralla rahalla.
Kuukausi meni ja sain yhteenvedon naiselta. Tässä vaiheessa hän oli jo unohtanut, että aion maksaa kaiken suoraan ja pyyteli kaikenmaailman kertomuksia ja todistuksia. Selitin hänelle ,että aion maksaa kaiken kerralla pois. Hän sanoi että "meni ohi tuo tieto" . Tuossa vaiheessa luotto meni täysin. Jos ei edes sen verran välitä asiakkaistaan, että kirjaisi papereihini tärkeimmät kohdat keissistäni niin minusta hän on täysin ammattitaidoton ihminen.
No tästä suivaantuneena päätin, että selvitän itse sitten saatana loput. Kun aloin vertaamaan velkaneuvojan listaa laskuihin mitä olin säästänyt ja ulosottomiehen listoihin niin huomasin, että velkaneuvoja oli unohtanut muutaman perintäfirman kokonaan laskuista ja ulosotonkin maksuja puuttui.
Nyt olen tilanteessa, että en tiedä mistä katsoa ja mitä. Minulla on laskut mitä olen kerännyt, ulosoton listat, velkaluettelo Omatiedosta, velkaneuvojan lista ja nämä kaikki eroaa toisistaan. Suoraan sanoen, olen niin sekaisin siitä, mitä maksaa minnekin, että pää hajoaa ihan justiinsa. En saa nukuttua, kun laskut pyörii mielessä koko ajan.

Osaisiko joku neuvoa mikä on paras tapa edetä tässä asiassa? Miten saan nämä asiat järjestykseen?

2

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VelkaneuvojanOrja

Iso osa maksuista on Omatiedon mukaan menemässä vanhaksi tämän vuoden lopussa - voiko siihen tietoon luottaa? Kaikki vanhaksi menevät velat on Lindorffille, mutta omissa muissa papereissani summat ei ole niin korkeat kun Omatiedossa...

• Sulla pitäisi olla UO:sta saatava velkaerittely josta näkyy kaikki sen hetken UO:ssa olevat velat. Omatieto on A-tiedon ylläpitämä, ei mitää tekemistä UO:n kanssa.
      Tilaat nyt sen UO:sta. Ei varmasti Lindorf anna mennä velkojen vanhaksi, siihen ei kannata luottaa että pääsee kuin koira veräjästä. Seuraavaksi otat yhteyttä niihin tahoihin joihin velkaa on ja pyydät velkasaldoluettelot kaikista veloista. Kun saat kaikki velat yhteen esim exeliin niin voit laskea suurpiirtein mitä sulla ol velkaa kaikenkaikkiaan. Oma pankkisikin osaa tässä kyllä auttaa. Seuraavaksi on sovittava päivä jolloin aiot kaikki velat maksaa kerralla. Kun tiedät päivän otat taas yhteyttä velkojiin ja pyydät että lähettävät uudet laskut kaikista veloista joihin on laskettu kaikki kulut maksupäivään asti. Kun maksat sovittuna päivänä niin homma on ohi. Itse aikoinani makselin hieman liikaa jlainan saatuani mutta UO kyllä palautti liikaa meksetun summan. Kun oot maksanut niin taas pyydät velkojilta todistuksen että kyseiseen firmaan ei enää velkaa ole. Nämä todistukset ja laskut maksetuista veloista säästät seuraavat 5 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe