Homeongelmaako pukkaa?

homeeroos

Ostin kuutisen vuota sitten talon. Talossa on tasakatto, ei räystäitä ja keskellä kattoa on joku poistoviemäri, joka sitten keräää vedet (joku arkkitehdin kotkotus kai, ehkä oli joskus muotia). Talossa on ns valesokkeli ja talo on suonkaltaisella savihetteiköllä. Öljylämmitys löytyy ja öljyä on jo pari vuotta ilmeisesti vuotanut talon alle. Kellarissa on uima-allas johon öljyä tihkuu ja ilmeisesti vettä myös vuotaa. Kellaria olen hajujen vuoksi mennyt tapetoimaan lasikuitutapeteilla kun luulin, että kosteus on vaan ongelmana. Kattokin on ilmeisesti pidemmän ajan vuotanut ja olen ajatellut kyllä jossain välissä tuon uusia. Lumia luodessa jalka on joskus tosiaan painunut katosta läpi (!) mutta myyjä kertoi, ettei tuosta kannata olla huolissaan.

Nyt talossa on alkanut polttoöljyn lisäksi tuoksahdella myös home. Onkohan mahdollista, että jostain on päässyt kosteutta taloon?

Tilanne on hankala siksikin, ettei talokaupoista tehty mitään kauppakirjaa vaan maksoin talorahat käteisenä (oli sitä aikaa se ja olin humalassakin, kaduttaa toki). En edes tiedä, että onko omistaja tehnyt ns lainhuutoa kiinteistöstä. Talo sijaitsee pahalla muuttotappioalueella ja ostin talon kovaan ylihintaan kun ihastuin siihen. Talon myyjä veti itsensä taannoin ns kaulakiikkuun eikä perillisiä ole, joten oikeusjuttukin on poissuljettu asia. Tontti on vuokratontti ja ilmeisesti myös vuokrat ovat hieman jääneet rästiin kun joku karhukirje tuli.

Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Luin jostain että monta taloa on remontilla pilattu joten remontoimaan en ajatellut suinpäin lähteä. Ehkä öljymaalilla voisi hieman vedellä uutta väriä pintaan ja kenties laittaa talon myyntiin. Tosin ei tänne korpeen ole edes kunnon tietä ja kelirikkoaikana tie ei ole ajattavassa kunnossa ja täällä tulvii.

Talon ostin velaksi, tuttu pankinjohtaja kirjoitti lainapaperit konjakkipullopalkalla ja lähinnä lainakorkoja olen vaan lyhennellyt tähän asti kun tuo työttömyyskin iski eikä täällä työpaikkojakaan ole.

Mutta hyvä talo tämä silti on, sitä en kiellä. Kyllä nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!

3

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iki-

      Kirjoitustyylistä päätellen taas sama aloittaja ja samalla aiheella!

    • Omistatko_vai_et

      Hauska juttu - JOS ei ole tosi...

      Lainhuuto tehty, jos olet verottajalta saanut kiinteistöverolaput.

    • höylä_puoltaa

      Mutta juuri tuollaista on se suomalaista rakennusosaaminen parhaimmillaan :-)
      Oikein hyvin karrikoitu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2160
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1856
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe