Olisiko tämä kamera hyvä?

Cameraproblems

6

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kokemusta ko kamerasta, mutta kuvauksen perusteella oletan, että saat tuotekuvasi ja omakuvasi sillä kuvattua oikein hyvin.

      Kamerassa näyttää olevan varustekenkäkin, jotta lisälaitteiden kiinnitys käy helposti.
      Esimerkiksi ulkoinen salama.

    • en_suosittelis_kellekään
    • Canonisti_minäkin

      Samsung on lopettamassa kameroiden valmistuksen, joten pidemmällä aikavälillä tuo ei ole hyvä valinta. Samsungin parhaat mallit ovat kuitenkin ihan kilpailukykyisiä, joten jos saat sellaisen hyvillä objektiiveilla ja halvalla, niin miksei. Tuo ei kyllä kuulu niihin parhaisiin malleihin, eikä objektiivi oikein sovi tuohon käyttöön. Katsoisin kyllä jotain ihan muuta.

      Speksit ovat tuotekuvat ja oma blogi. Eli tarvitset ihan perussetin jossa on joku yleisobjektiivi ja tuotekuvaukseen sopiva objektiivi. Oletuksella, ettet myy traktoreita tai jotain muuta suurta, niin sopiva setti voisi olla seuraava:
      - Fujin X Pro1 käytettynä (paljon liikkeellä, koska harrastajat vaihtavat X Pro2:een)
      - f/2.8 27 mm pannari, joka piirtää upeasti, mutta on toki vähän pimeä yleisobjektiiviksi, tätä saa harvoin kätettynä
      - f/2.4 60 mm macro, joka myös piirtää hiemosti, mutta heikkoutena on hidas tarkennus, näitä liikkuu hyvin käytettynä muotokuvaajien vaihdettua f/1.2 56 mm teleen

      Samanlaisen setin saa kasattua m4/3 runkoonkin. Panan nelivitosen Macron kunppaniksi kannattaa nykyään ottaa varmaan Olyn 17 mm. Rungoksi maun mukaan joko Pana tai Oly.

      Miten olet ajatellut valaista tuotekuvat?

    • digikamera

      Ihan hyvä kamera. Eiköhän tuo 16-50mm tarkoita nimenomaan optista zoomia.

    • sungsami
      • en_suosittelis_kellekään

        No ei todellakaan ole hyvä noihin kuvauksiin... uskokaa nyt jumalauta!! Tossakaan kaupassa ei juuri muuta Samsungia enää myydä. Tsekkasin muutaman muunkin kaupan, jäljellä on todellakin vain varastojen jämät. Asia voi olla vaikeaa ymmärtää, koska Samsung ei ole tehnyt virallista lopetuspäätöstä. Tai siis onnistunut pitämään sen salassa. Ne yrittää selitellä, että pitäisi vaan jonkin tuotantotauon. Niiden nettisivuilla on tuotteet edelleen normaalisti esillä. On ollut huhuja, että Nikon ostaisi NX:n, mutta nekin on tyrmätty. Voihan olla, että NX-järjestelmä vielä menestyy myöhemmin tauon jälkeen, mutta olisi helvetin tyhmää uskoa sellaista tässä vaiheessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe