Universum lautapeli!!!!

Universumilainen

Löytyykö keltään muulta Suomessa Universum nimistä lautapeliä, joka on Kustantamo Kuvataide nimisen valmistajan tuottama? Netistä ei löydy MITÄÄN tietoa mistään kyseisestä pelistä. Pelin on suunnitellut Lauri Manninen. Onkohan pelillä mitään arvoa? Onko peliä ylipäätään tehty vain jokin pieni erä ja liittyykö se johonkin? Peli on tosi vanha, vuosilukua ei näy. Käyttöohjeet hapertuu käsiin. En ole koskaan törmännyt kyseiseen peliin missään, olisi kiva tietää jos jollain on pelistä jotain sanottavaa? :)

11

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelelhermanni2

Moi univerumilainen.Mielenkiintoinen peli. Onko pelin nimi Universium vai Unversum?
      Onko laatikossa numerosarja 1149 ?

• Universumilainen

Kyllä siitä semmoinen numero löytyy ja peli siis kirjoitetaan Universum. Sulla vissiin sama peli olemassa?

• pellehermanni2

Moi. En valitettavasti omista. Saadun tiedon mukaan peli on 50 - luvun puolesta välistä ja eräiden lautapeliharrastajien , siis keräilyt jo noin 30 vuotta ei ole koskaan nähnyt tätä livenä, en edes minä. Eli se on todella harvinainen peli jos kaikki osat tallella ja hyvässä kunnossa. Hinta-arviota en uskalla edes arvailla. Jos myyjä ja ostaja kohtaa niin voi olla arvokas.

• Universumilainen

Vautsi, kuulostaa jännältä! On kyllä kaikki osat tallessa ja lauta ikään nähden hyvässä kunnossa. Myös pistekortit ovat lähes täydelliset. Ohjeet ovat vain haperat. Pelillä on tunnearvoa kylläkin... Hinta olisi kyllä mielenkiintoinen tietää, siis mitä joku keräilijä olisi oikeasti valmis maksamaan. Kiitos paljon tiedoista, jännä tietää että on noinkin arvokas tuo kyseinen peli, johon en ole missään itsekään ikinä törmännyt muualla!

• Maza5

Minulla on myös tuo peli. Peräisin jostain 60-luvun taitteesta. Pelasimme paljon siskojen kanssa lapsena ja muutama vuosi sitten taas lasten kanssa. Tietyt sääntödetaljit on pitänyt täydentää. Mielenkiintoinen anekdootti: joskus 10-15 vuotta sitten Universumin pelilaudan ehkä alkuperäinen laatijan teos oli antikvariaatti Hagelstamin ikkunassa hp. 300 €. Kuva oli siis todella iso, ehkä 1,5 m leveä. Luulin silloin, että peli on jostain ulkomailta. Muuten olisin ehkä ostanut sen.

• Anonyymi

Mullakin peli löytyy. Pelialusta, ohjeet ja kortit hyvässä kunnossa yhtä korttia lukuunottamatta jossa pieniä reikiä. Laatikko on nurkista halki. Pelinappuloiden alkuperäisyydestä ei mitään muistikuvaa. Ois kiva tietää minkälaiset ovat alkuperäiset olleet. Jos jostain löytyis kuvaa.

• Anonyymi

Syksyn kommenttiin viivästynyt vastaus: Meiltä löytyy alkuperäinen peli ohjeineen. Jos laitat emailin mulle: reput(miukumauku)iki.(se suomen lyhenne) niin laitan sulle kuvia ko. pelistä.

• Anonyymi

Panin vähän aikaa sitten huuto.netiin myyntiin hyvin säilyneen Universum-pelini. Valitettavasti laatikko on hukkunut, muuten kaikki tallella.

• Anonyymi

Mielenkiinnosta. Menikö kaupaksi?

• Moi Universumilainen
      Tietoja / apua saat Fb:n Lautapelikirppis ryhmästä.
      Pelillä on jonkinlainen arvo mutta ei harvinainen ja sillointällöin myynnissä.
      Kuvataiden lautapelin keräilijöitä kyllä löytyy.
      Jos en väärin muista niin peli on 60-70 luvulta.
      Peli ei ole tosi vanha vaan vanha.
      Kun alkaa löytyä lautapelit 30- 40 luvulta niin ne on tosi vanhoja ja niitä on silloin tällöin myynnissä
      Onnea tiedon metsästykseen.

• Anonyymi

Hienoja retropelejä silti.

Minulla on Polaris -lautapeli, samoilta ajoilta. Paketissa eri kansi ja eri nappulat ja säännöt, mutta pelilauta on ihan sama kuin universumissa. Aika jännää sinänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      67
      17507
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      43
      5321
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      303
      2906
    4. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      37
      2373
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      167
      2341
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1854
    7. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      5
      1717
    8. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1708
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1682
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1628
    Aihe